Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko että raskaus lihottaa?

Vierailija
29.07.2007 |

Uskotko että raskaus sinällään lihottaa?

Vai että raskaus lihottaa herkästi koska tulee yletön syömisen tarve?

Vai ajatteletko että raskaus on toisille vain tekosyy mässäilyyn?

Perustele!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun on ihan sama miten syön kun painoa silloin vaan kertyy. Ja ihan joka kerta kilot ovat sulaneet ilman laihduttamista, aikaa siihen on mennyt 6-9kk. Ehkä kroppani on kilot kerännyt imetystä varten, ihan sama lopultakin minulle. Pääasia, että eivät ole jääneet pysyvästi!!!

Kaverini joka odottaa viidettään on enimmillään kerännyt raskauskiloja 7kg... Että kovin on yksilöllistä.

En lähtisi tekemään mitään yleistyksiä suuntaan tai toiseen koska jokainen meistä on yksilöllinen tapaus.

Vierailija
2/8 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin niitä, jotka ovat ennestään hoikkia. Hormoonitasapaino järkkyy ja elimistö alkaa kerätä rasvaa ' vararavinnoksi' tulevaa koitosta (synnytys ja imetys) varten. Tämä on luonnon tapa varmistaa, että myös kehitysmaissa vastasyntyneet saavat ravintoa ja että äidillä on rasvaa, mitä vauva tarvitsee ( äidinmaitohan on todella rasvaista ja se rasva imeytyy äidin kehossa olevasta rasvasta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse neljän lapsen äiti ja ollut kolme kertaa raskaana enkä ole raskausaikona lihonut, vaikka paino onkin tietysti noussut, mielitekoja on toki ollut, mutta minullla ne ainakin kohdistuivat terveellisiin vaihtoehtoihin, hedelmiin ja marjoihin. Suklaata himoitsin yhden raskauden aikana, mutta sitäkin söin vain muutaman palan.

Luulenpa että nämä jotka raskausaikana ahmimalla ahmivat kaikkea mahdollista, tekevät sitä muutenkin...

Vierailija
4/8 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellaiset 7 kiloa. Ne on kylläkin helppo karistaa sitten kun imetys on loppunut.

Vierailija
5/8 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kaikkien raskauksien aikana olen ollut töissä ja sortunut jatkuvaan naposteluun varsinkin alkuaikoina, koska se piti kuvotuksen kurissa. Kyllä siinä maha pyöristyi. Ei ehkä varsinaisesti raskauden suora seuraus, mutta siihen liittyi kuitenkin.

Vierailija
6/8 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus kilojahan tulee vain jos syö enemmän kun ennen raskautta.

Itse en lihonut yhtään kaksosraskaudessani enkä nyt kun odotin yhtä vauvaa. Söin ihan niinkun ennen raskauttakin.

Vierailija
7/8 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei tullut yletöntä syömisen tarvetta, päinvastoin piti huolehtia siitä, että tulee syötyä ja juotua riittävästi/normaalisti kun mikään ei maistunut.

Painoa tuli lisää 12 kg, joista 4 kg viimeisen kuukauden aikana (turvotusta oli paljon). 8 kg jäi suoraan synnärille ja loput ylimääräiset lähti parissa kuukaudessa ilman kuntoiluja tms.

Vierailija
8/8 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mulla on ainakin ollut koko ajan nälkä raskausaikana ja uskon että keho tekee sen tarkoituksella että äiti keräisi vararavintoa imetystä varten, joka siis kuluttaa kauheasti energiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän