Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on Helsingin pahin alue lapsiperheelle?

Vierailija
29.07.2007 |

Mille alueelle et muuttaisi lasten kanssa? Kerro esimerkkejä lähiön/kaupunginosan kauhuista.

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille kerrostalot ovat kamalia. Itse asuin sellaisessa pienenä. Olihan ankeeta !!! Omaani en kerrostalossa kasvata, enkä ikinä suosittele sitä muille. Epäilen, että sun suosikkisi taitaa olla sitten jokin lähiökerrostaloalue? Pistäs luetellen, mitä mieltä itse olet.

27

Vierailija
22/91 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mielestäni tämä ei ole huono paikka asua lasten kanssa! Tämä kommentti siis niille, jotka keskustaa " haukkui" . Kaikki kaupat lähellä, ihania leikkipuistoja vieressä (Kaivopuisto, leikkipuisto seppä ja Koffin puisto (haukka)), ranta, josta pääsee ihanaan Uunisaareen ja liikenneyhteydet on mainiot :)

Sille, että muualta (maalta ja lähiöistä) tulee loputon määrä juoppoja, narkomaaneja ja bilettäjiä keskustaan ei täällä asuvat voi mitään ;0)

Ja kyllä ainakin täällä Eirassa on todella rauhallista! Ainoa huono puoli täällä asuessa on se, että ikkunat on aina likaiset ja asunnoissa paljon pölyä, joten siivouskulut on suuremmat :0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pienenä teollisuuskaupungissa Ruotsissa, joka ei ollut kovin iso, mutta kolkko. Mutta saahan täälläkin stadissa valita, kun on mistä valita.

27

Vierailija
24/91 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin n.10 vuotta sitten!

Vierailija
25/91 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

haukuttuja paikkoja itse edes tunne vaan haukkuu niitä kuulopuheiden pohjalta.

Vierailija:

Ja pienenä teollisuuskaupungissa Ruotsissa, joka ei ollut kovin iso, mutta kolkko. Mutta saahan täälläkin stadissa valita, kun on mistä valita.

27

Vierailija
26/91 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkelänkatu Vallilassa

olen asunut Kalliossa nuorena ikuisena, oli ihan jees, mutta lapsiperheellisenä en sinne halua. Esim. seillä on pölyistä, kaduilla horjuu ihmisiä ympäri vuorokauden, viheralueita hyvin vähän ja nekin paljolti pultsarien käytössä hyvällä säällä.

Vierailija
27/91 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttoniemen vanhapuoli vielä menee, mutta jo Roihuvuoresta lähtee isot ongelmat.

Itseasiassa joku Mellunmäki on maineestaan huolimatta

rauhallisempi.

Vierailija
28/91 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä vanhemmilla on paljon rahaa....mutta ei aikaa.

Minusta kivoja paikkoja ovat kaikki missä meri on vieressä, eli Ströms, Tammisalo, Marjaniemi, Lauttasaari, Kuusisaari, Kulosaari, Laajasalon rantsualueet, Vartiokylässä vain Varjakanvalkama jne

Aurinkolahteen tai Herttoniemenrantaan en muuttaisi vaikka meren rannassa ovatkin koska muu luonto on jätetty kokonaan katukuvasta.

Vierailija
29/91 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa paikoissa on kyllä rauhallista - mutta lapsiperheen asuinpaikkojen kärkeen en niitä rankkaisi.

Lapsiperheille ei pientaloalue aina ole paras vaihtoehto. Mukavassa lähiössä (!) on paljon enemmän kavereita ja palvelutkin lähempänä ja helpommin tavoitettavissa.

Jotenkin hämärä tämä koko ketju - tässähän luetellaan Helsingin ELIITTIkaupunginosia, ei suinkaan lapsiperheelle parhaiten sopivia... tämä on oma näkemykseni.

t. syntyperäinen keski-ikäinen stadilainen

Vierailija
30/91 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin 40 vuotta (!) sitten oli kyllä aivan superpaikka lapsen näkökulmasta. Kerrostalossa oli hirmuisesti kavereita ja vieressä Katri Valan puisto sekä ns. " koirapuisto" , jossa talvella oli jäämäki yms.

Lähellä oli Haapaniemen ja Brahen luistelukentät.

Lapsuudesta on pelkästään hyviä muistoja, ehkä sen vuoksi haaveilenkin kaupunkiasumisesta kunhan lapset ovat kasvaneet (nyt kuitenkin " lasten ehdoilla" asumme lähiörivarissa)..

Toki tiedän senkin, että Sörnäisten/Kallion seutu on nykyään pahempi kuin se oli ennen. Aina siellä on pultsareita ollut, mutta ennen vanhaan ei kuitenkaan huumehörhöjä. Pultsarit olivat harmittomia eikä lasten tarvinnut heitä todellakaan pelätä.

Mutta tämä siis oma lapsuudenmuistoni 60- ja 70-luvulta.

Vierailija
31/91 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi elämä että näkemyksesi voi olla ahdasmielinen!

Mietipä nyt vähän globaalimmin - ovatko kaikki maailman kerrostalossa asuvat perheet tuhoon tuomittuja? Manhattaniltakaan (kärjistys ;-) ei siis voi tulla tervejärkisiä ja onnellisia lapsia?

Minä rakastin lapsuuttani kerrostalossa (kts. Sörnäinen-viesti) enkä usko sekuntiakaan, että oma piha olisi joku autuaaksi tekevä.

Tottakai se on kiva lasten kannalta, mutta kaikki eivät voi/halua sellaista asuinympäristöä.

Sinä mielipiteinesi et ole maailman napa.

Vierailija
32/91 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten en seurustellutkaan puotilalaisen vaan vartsikkalaisen pojan kanssa nuorena ;-)

Vierailija
33/91 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte asustelen nyt pahamaineises kontulas, mut en ostarin liepeil. Ja vaikka ite voisinki muuttaa niin en muuta ku lapsella on paljon kavereita ja ihmiset on todella mukavia. Muutin seudulle ennakko luulojen saattelemana mut ei alueena ole sen kummempi ku muutkaa helsingin seudulla vaikka monessa paikassa oon asunu.

Vierailija
34/91 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ainoat alueet joille voisin muuttaa ovat Kuusisaari, Lehtisaari, Kaskisaari, osa Lauttasaaresta, Tammisalo, Jollas (pienin varauksin), Munkkiniemen ranta-alue, Paloheinä ehkä...

muuten no thanks

Mä en muuttaisi mihinkään noista. Osassa niistä on kivojakin taloja. Yksi syy on se, että ne on " kaukana" ja toinen se, etten halua suurin surminkaan omakotitaloon, enkä kerrostaloon kantakaupungin ulkopuolelle. Terveisiä Kruununhaasta. ;-)

Vierailija
35/91 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä rivarissa Kontulassa. Kummassakin oli puolensa, mutta jos saisin valita, niin kerrostalo Katajanokalla veisi kyllä voiton monestakin syystä.

Vierailija
36/91 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etpä ole paljoa lähialueita kiertänyt vaikka noinkin pitkään olet Itäisellä alueella asunut...

Ströms on Tammisalon ja Maraniemen välissä. Alue jota ilmeisesti luulet STrömsiksi on Porolahti, joka sekin on osa Roihuvuorta ja totta todella kamalan näköinen paikka.

Ja sinä kuka arvioit kirjoitustaitoani niin et taida tietää että sillä ei ole mitään tekemistä työpaikan, palkan tai muutenkaan asuinalueen kanssa. Tiesitkö että lukihäiriöinen Hjallis Harkimo on ihan hyvässä virassa ja hyvä tuloinen vaikka ei varmasti kirjoittaa osaakaan ihan niin hyvin kuin sinä armas av-lainen...

HIHIH

Vierailija
37/91 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sellaisessa paikassa lapsesta vartuu ennakkoluuloinen keskivertoääliö.

Vierailija
38/91 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin kertoa, että Malmi on loistopaikka. KOulut, päiväkodit yms. lähellä ja rauhallista seutua.

Jep jep, torilla on spurguja, mutta kai niitä on joka paikassa ;)

Vierailija
39/91 |
29.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä tämä taas on tarpeellinen ketju. Itse olen muuttamassa Helsinkiin (takaisin) lähiaikoina, ja keskituloiselle lapsiperheelle ei juuri muita vaihtoehtoja ole kuin itä- ja pohjoishelsingin lähiöt. Koska niissäkin voi olla eroja.

Esim. Vuosaari ja Malminkartano ovat tuttujeni mukaan mainettaan paljon parempi.

Kuusisaaresta tai Katajanokasta on aivan turha edes keskustella. MEidän perheellä ei koskaan tule olemaan varaa asua sellaisilla paikoilla.

Vierailija
40/91 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Strömsistä sen verran, ettei sieltä kyllä 10 minuutissa stadiin pääse, kyl mulla meni aina lähemmäs 20, kun siellä asuin... :P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi