Miksi ostat lapsille kalleimpia mahdollisia vaatteita ja kenkiä?
haluan, että lapseni ovat terveitä ap- ei tarvitse olla turhaan lasten koulusta ja vanempien töistä pois
Kommentit (22)
En jaksa kierrellä kauppoja, ja toisaalta haluan hyvät vaatteet. Merkillä ei ole minulle merkitystä. Minäkään en tykkää kävellä märissä kengissä tai olla märissä vaatteissa, siksi ostan myös lapselleni gore-tex (tai vastaavia) vaatteita ulkoilua varten.
Nätit juhlavaatteet, kuten villakangastakin, villamekot, kävelykengät tms. ostamme yleensä ulkomailta. Suomessa kun myydään vain näitä RUMIA ja käytännöllisiä vaatteita.
En itsekään pue ulkoilupuvun päälle sadeasua, vaan käytän mielummin vedenpitävää goretex-asua. Niin tekee myös lapseni. On mukavampi ja helpompi pukea vain yksi ulkoilupuku.
Reimateciä meillä ei ole kuunaan ollut. Travallen puvut olen toimiviksi todennut. Ostan hyvät kengät, sillä ihmisellä on vain yhdet jalat käytössä elämänsä aikana. En halua lasten jalkojen pilaantuvan. Ja onhan mulla itsellänikin vedenkestävät vaelluskengät, miksi lasten pitäisi pärjätä jollain 5 euron lenkkareilla? Hyvät vehkeet kestävät. Kenkiin tykkään satsata, en ulkonäöllisistä tai brändisyistä, vain terveyden ja käytännöllisyyden takia.
ei meillä ainakaan lapset ole koskaan märissä vaatteissa tai kengissä olleet ulkona. ap
ja mitkä olen hyviksi ja toimiviksi todennut. Hinnalla ei niin väliä.
reimatec on halpa lääkärimaksuihin nähden
pk- seudulla ei juuri terveyskeskuksiin lasten kanssa työssäkäyvä vanhempi pääse
reimatec on halpa lääkärimaksuihin nähden
pk- seudulla ei juuri terveyskeskuksiin lasten kanssa työssäkäyvä vanhempi pääse
haalarit meillä on jonathania ja alennus reimatecciä, joka maksoi huikeat 60e alessa...goretin hain sokoksen tarjouksesta
ei tulisi mieleenkään laittaa lapsellekaan sellaisia.
jos olen jotain kokeillut ja hyväksi todennut, miksi en sellaista käyttäisi. oli se sitten halpa tai kallis, raha ei minulle paljonkaan merkitse.
en siis haasta riitaa tai arvostele muiden ratkaisuja. Kunhan oikeastaan tulin vain yhtäkkiä ajatelleeksi, että meillä ei tosiaan ole 20 vuoden aikana ollut mitään noista kalliista vaatteista, mitä melkein kaikilla tuntuu olevan, lapset ovat kuitenkin aina pysyneet, kuivina, lämpiminä ja terveinä, enkä ole edes osannut kaivata mitään hienompaa ja kaliimpaa. ap
Tosiaan joo merkkivaatteet = lapsen terveys.
Kyllä siellä Reiman porukat hieroskelevat pieniä karvaisia käsiään.
Kalliit merkkivaatteet eivät tietenkään pidä lapsia yhtään sen terveempinä kuin halvatkaan samat ominaisuudet omaavat vaatteet. H&M, Ellos jne. tarjoavat aivan yhtä laadukkaita ulkoiluvaatteita paljon halvemmalla.
Mulla ei ole mitään sitä vastaan että lasten vaatteisiin panostetaan, jos vanhemmilla kerran rahaa on. Kyllähän varakkaat panostavat omiinkin vaatteisiinsa ja muihin mielitekoihinsa. Mutta se on jo vähä-älyistä jos luulee että sillä terveyttä ostetaan.
Ostan lapselle saman veroisia ulkoiluvarusteita kuin itsellekin. Tykätään ulkoilla säällä kuin säällä ja itse inhoan kumppareita ja sadetakkeja. Sisävaatteissa voi ostaa halvempaakin ja kirppareilta.
Mulla on 1v2vk vanha poika, joka on päiväkodissa, kun itse opiskelen. Voin luottaa, että poika pysyy ulkona lämpimänä ja kuivana ja pääsee hyvin liikkeelle, kun on hyvät ulkovarusteet. Viime viikolla olivat laittaneet pojalle kurahousut ja kumpparit jalkaan, kun olivat menneet ulos. Poika oli kiukutellut koko ulkoilun ajan, eikä ollut suostunut kävelemään. Normaalisti juoksee ja touhuaa siellä muiden mukana.
Pojan ulkoiluvarusteet on pysynyt niin hyvässä kunnossa, että ne voi ihan hyvin kierrättää vielä seu´raavalle käyttäjällekin.
LAATU merkitsee.
KESTÄVYYS on tärkeää.
KÄYTÄNNÖLLISYYS on ykkösasia.
MIELLYTTÄVÄ lapsen päällä. Tärkeää sekin!
Laadusta maksan mielelläni.
kunnes ostin Viking -merkkiset goret (69 €) ja ne ovat sitten kestäneet. Tuo halpis on siksi lainausmerkeissä, että molemmat lenkkarit oli kumminkin hinnaltaan n. 10-15 €, joten kyllä se vajaa 30 euroa kankkulan kaivoon heitettynä kismittää, olisi kannattanut heti ostaa laatua!
kuomissa ja toppavaatteissa talvipakkasella. ap
Mulla on lapselle viime talven alesta ostettu reimatec haalari, joka maksoi n.60€. On notkea ja varmasti vedenpitävä haalari. Nyt syksyllä katselin H&M:n kuvastosta haalareita, ois melkein tehnyt mieli tilata sellainen ruskea haalari, mut mielestäni siinäkin oli aika kova hinta ja varmasti ei ole yhtä notkea kuin reimatec-haalari. Kauniimpi kylläkin.
Mieluummin ostan alesta laatua merkistä riippumatta, kuin täydellä hinnalla heikompi laatuista.
Muistan kyllä vielä 10 vuotta sitten asuimme yksiössä kahden opintorahan ja kesälomatienistien turvin. Siinä venytettiin penniä ja ihmeteltiin että miten jollain voi olla varaa käydä vaikka Stockalla ruokaostoksilla.
Nykyisin tulomme ovat yli 60-kertaiset tuohon verrattuna, ja tottakai kulutustottumukset ovat tulojen mukana nousseet huimasti. Enää ei vain tarvitse katsoa hintalappuun muualla kuin asuntonäytöissä ja autokaupassa. Muiden hyödykkeiden hinnoilla ei ole meille suurtakaan merkitystä. Me teemme esimerkiksi ruokaostokset Stockalla (kun tiedämme saavamme sieltä tarvittavat tuotteet), ja ostamme sieltä myös lastenruuat, jotka saa noin 70% halvemmalla naapurikaupasta.
En siis tuo tätä esiin ylpeillen, vaan haluan vain osoitta näkökulman siihen, että miksi ostamme kalliita tuotteita.
Meillä on ollut perheessä pieniä lapsia jo kohta 20 vuotta, ja vielä en ole yksiäkään goretex-kenkiä tai reimatecejä yms. ostanut. Tottakai jokainen saa päättää itse, mihin rahansa laittaa, kunhan nyt halusin kertoa oman kokemukseni, että en ole edes noita kalliita vaatetuksia kaivannut.