Tulkinta-apua hääkutsuun
Häät ovat 8.9.2007, suuret, yli 200hlö, miehen vanhempien lähinaapureita ja hyviä ystäviä. Anoppi tekee morisamen hääkampauksen ja meikin, anoppi on myös nähnyt kutsuvieraslistan puolivahingossa. Siinä on kutsuttujen listalla niin appivanhempani kuin meidän perhe sekä miehen veli ja tämän tyttöystävä (eivät asu yhdessä).
Anoppi ja appi ovat saaneet kutsun suoraa postilaatikkoon viikko sitten (sunnuntaina) , tyyliin Matti&Maija Meikäläinen PERHEINEEN.
Meidän perhe eikä miehen veli olla kutsua saatu, emme siis asu appivanhempien luona eikö myöskään miehen veli, hän on myös yli 30v. Vihkiparilla on meidän osoittemme. Ketä kaikkia appivanhempien kutsu koskee? Vai vieläkö odotamme ö-luokan postia?
Kiinnostaa siksi, että meillä olisi paljon mieluisammat pippalot samaan aikaan ja niihin alkaa painaa ilmottautumisaika päälle.
Auttakaa, kiitos!
Kommentit (16)
Mutta voithan heittäytyä tyhmäksi ja sanoa, että ette tule kun ei henkilökohtaista kutsua ole tullut.
Itse tuskin lähtisin tuossa tilanteessa sellaisiin häihin, ja kun eivät ole edes sukulaisia.
Kaikki ei pääse kaikkiin juhliin.
Jos hääpari tai kuka muu tahansa olettaa noin, ei tiedä etiketistä mitään. Te ette asu samassa taloudessa, joten jos ette ole saaneet omaa kutsua, kutsu ei teitä koske. Todella typerästi toimittu hääparilta, jos ovat tarkoittaneet myös teitä ja veljeä tuossa kutsussa.
Ja sitäpaitsi jos teillä on kivemmat juhlat samaan aikaan, sinne vaan.
Jos siis perheessä ei ole ketään muita kirjoilla kuin appesi ja anoppisi ja silti tulee kutsu heidän perheelleen niin se perhe tarkoittaa aikuisia lapsia.
Kai kutsussa pyydettiin ilmoittautumaan? Anoppisi voi ilmoittautuessaan varmistaa tämän asian.
mutta muutamiin häihin on vanhemmilleni tullut samanlainen kutsu ja kun ollaan tiedusteltu asian laitaa, on kutsu tarkoitettu myös meille pois kotoa muuttaneille lapsille. Ovat halunneet säästää hääkutsuissa.
Muu on sukua. Anoppi on kuuluu mieheni kautta sukuuni mutta ei minun perheeseeni.
200 hengelle kutsut voivat maksaa vaikka 100x3e=300e. Minä taidan kutsua sähköpostilla.
Matti ja Maija perheineen tarkoittaa sitä, että paikalle on kutsuttu Matin ja Maijan lisäksi samassa osoitteessa asuvat lapset. Eli voitte ihan hyvin ilmoittautua niihin toisiin juhliin, se on sitten hääparin moka jos ei osaa kutsuja lähettää.
samalla kutsulla kuin isäni ja hänen avovaimo, ja mun veli.. morsiammen äiti oli sanonut että säästetään postikuluissa ja kutsutaan samalla kutsulla kaikki!! en ole kyllä nähnyt kutsua.
Olemme tulleet kutsutuksi joskus niin, että anoppilan väelle on tullut kutsu joissa lukee heidän nimet ensin ja sitten alla meidän nimet. Mut jos lukee vaan Matti ja Maija Meikäläinen perheineen se tarkoittaa mun käsityksen mukaan vain perhekuntaa joka asuu siinä osoitteessa. Eli en lähtisi häihin kertomasi " olettamuksen" mukaan.
kutsuimme mieheni sukulaisia. Kutsussa luki nainen ja mies sukunimi. Saimme sitten tilaisuuteen naisen ja miehen aikuiselta, kotoota pois muuttaneelta, naimisiin menneeltä tyttäreltä ja hänen mieheltään kukkalähetyksen ja viestin jossa pahoiteltiin sitä, että he olivat ulkomailla lomailemassa, eivätkä päässeet paikalle.
Emme olleet heitä kutsuneet, sillä he eivät asu edes suomessa.
Kyllä on kummaa sakkia, en voi muuta sanoa.
Anopin kanssa tätä ollaan puitu koko viikko=)
Anoppi sanoo, että hän ei kysy, se on noloa kuten minunkin mielestäni.
Hääpari ei tiedä, että anoppi on nähnyt kutsuvieraslistan, hääparin äiti kylläkin tietää.
Etikettiä olen aikanani omissa häissäni tulkinnut nimeenomaan niin, että vain alle 18v kotona asuvat lapset ovat perhettä. Ja ainoa kutsun näin meidän häihimme saaneena tulkitsi asian samoin.
Häissä emme ole olleet vuosiin ja periaatteessa jo ilman virallista puolta peruneet toiset kekkerit juuri häiden takia mutta kuokkimaan sinne en lähde, se on varmaa.
Musta on outoa, että ovat laittaneet noinkin häilyvän kutsun, siinä on sentään jo juhlien järjestäjällä vissi ero tuleeko juhliin 2 tai 11 henkeä
Ap
mun mielestä itse käyttäydytte naivisti kun ette voi tarkistaa anopin kautta kun ovat kerran kutsun saaneet jo, että koskiko se teitäkin..
Siis miksi ME sitä kysyisimme, emme ole anopin perhettä?? Jos jonkun sitä pitäisi minusta kysyä se olisi ehdottomasti anoppi, mutta hän ei aio kysyä.
Ap
joten menkää surutta niihin toisiin bileisiin