Usein ihaillaan lapsia jotka rohkeita rämäpäitä ja
menevät höpöttelemään ventovieraille, minusta ennemminkin huolestuttavaa. Tosin nää lapset ehkä pärjää yhteiskunnassa sitten myöhemmin kyynärpää taktiikalla.
Kommentit (36)
lapseni on rauhallinen, mutta ulospäinsuuntautunut. Tuskin tuottaa enempää työtä kuin ujo lapsi, jota saa kaiken aikaa vetää mukaan toimintaan. Kerhon vetäjä itse asiassa kiitteli, että pojallani on kokoava rooli ryhmässä, kun rohkaisee ujotkin mukaan. Eli tosiasiassa helpottaa vetäjän työtä.
ei kyllä kovin siisääpäinsulkeitutneita ja ujoja ja arkoja ihmisiä kannata palkata oikeen mihinkään.
miettikää nyt, jossain nokian johtotyhmässä tai eduskunnassa, toimitusjihtajana tai vaikka preisdenttinä ujo, arka, hiljainen ja epäsosiaalinen ihminen.. huh huh!!!
No pitäskö munki .. aina ovat saaneet kehuja ja tyttö on varsinki supersuosittu kavereiden keskuudessa ja kavereita olis tyrkyllä liikaaki,mut hällä on vara mistä valita jos näin voi sanoa - osaa luovia tilanteita ja ei ole ongelmia ollut ollenkaan
Ei ota kontaktia muihin aikuisiin kuin vanhempiinsa. Lapsiin ottaa kontaktia.
mutta jos kyse on sosiaalisuudesta versus levottomuudesta, niin sellainen hän on.
Pitäiikö nyt pukeutua säkkiin ja ripotella tuhkaa päälle?
Tai sanoa, että oppi kamalan myöhään kuivaksi, mutta sosiaalisesti on lahjakas... ettei vaan tulisi " hehkutettua" .
Sairasta mielestäni olisi oman lapsensa vähättely.
Sanottakoon nyt vielä kerran ihan ujostelematta: rakastan lapisani ja molemmat ovat hurmaavia, ihania ja fiksuja! Ken ei heitä tunne, ei saata sitä tietääkään ;)
Vierailija:
mutta jos kyse on sosiaalisuudesta versus levottomuudesta, niin sellainen hän on.Pitäiikö nyt pukeutua säkkiin ja ripotella tuhkaa päälle?
Tai sanoa, että oppi kamalan myöhään kuivaksi, mutta sosiaalisesti on lahjakas... ettei vaan tulisi " hehkutettua" .
Sairasta mielestäni olisi oman lapsensa vähättely.
Sanottakoon nyt vielä kerran ihan ujostelematta: rakastan lapisani ja molemmat ovat hurmaavia, ihania ja fiksuja! Ken ei heitä tunne, ei saata sitä tietääkään ;)
mielestä ja lasten parissa työskentelevänä voin sanoa että joo,tosiaan mielipiteitä on monia - ja omat on omia-vieraat on vieraita,heissäki on moneen lähtöön; toisiin tykästyy kunnolla ja toiset ei vaikuta mitenkään
Mutta minä rakastan ja uskallan tuoda heidän hyviä puoliaan esiin silläkin uhalla, että joku pitää sitä leuhkana tai typeränä.
Mutta esim. kerhonvetäjän kommenttia ei ole puristettu millään tongeilla, eli eivät kaikki vieraat ainakaan inhoa lapsiani.
Mutta kun et meitä tunne, et voi tietää kuinka realistinen arvioni on. Jotkut lapset on ihania, joillain äideillä on harhaluuloja lastensa ihanuudesta... Itse olen melko varma, että kehuni eivät ole katteettomia, mutta siitäpä en voi vakuuttaa ketään, joka ei meitä tunne. Eikä ole väliksikään. Luulkaa mitä luulette.
en tiedä, meneekö aiheen vierestä, mutta ihmettelin vaan tässä kerran itsekseni, kun eräs tuttuni kehui kummulastaan, joka ei yhtään vierasta - voi jättää nukkuvana hoitoon melkein vieraan luokse, eikä lapsi herätessään ole moksiskaan... näin tapahtunut 1v. molemmin puolin, nyt on jotain 2v.
että onko ihan hyvä juttu? vierastaminenhan on kuitenkin ihan tervettä ja kuuluu lapsen kehitykseen...
4 vuotias. eikä ole koskaan vierastanut ketään. Nauratti kyllä kerran terkassa kun juoksi halaamaan poliisia. Poliisipoitsu vähän hämillään ja tyttöä vaan nauratti.
Lastenkotien lapset eivät yleensä vierasta ketään, koska heillä ei ole ollut ihmistä johon kiintyä. Tarraavat kehen tahansa aikuiseen kiinni.
Minusta on aina hieman outoa, jos täysin vieras lapsi käyttäytyy minua kohtaan turhan tuttavallisesti. Juttelee ja tulee jopa syliin. Kysyn aina lapselta missä heidän äitinsä on tms. Tulee mieleen että on huonosta kodista..
Minä tunnen montakin lasta jotka eivät vierasta ja kodissa ei tiettävästi ole yhtään mitään vikaa ja ovat kiintyneitä vanhempiinsa ihan normaalisti
tuli mieleen tosta kun kerhonvetäjä kehunut että se on tässki asiassa mielipideasia, jos joku tykkää jostain lapsesta,niin toinen hoitaja ei samaisesta niinkään, ja kolmannella taas oma mielipide - mutta pääasia et tasavertasesti ja ammattitaidolla kaikkia lapsia, niin ujoja kun räpäpäitä kohdellaan
pedofiilithan testaa lapsia et kuka lähtee heidän juttuihin mukaan ja kuka vaan lähtee pois tai ei vastaa mitään - Joo joo, ei puhuta samasta asiasta-niinpä,kunhan nyt totesin
johtotehtäviin ;)
En tiedä yhtään ujoa johtajaa. En ikinä palkkaisi sisäänpäinkääntynyttä ihmistä edes töihin, saati esimieheksi. Fakta on, että sosiaalisesti lahjakkaat pärjäävät elämässä.