Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

***marrasmasujen la-ma***

28.07.2007 |

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=10859462&p=2&tm…

Huomenta Kaikille!

Yhdenksän tuntia olisi enää töitä jäljellä. Puolituntia olen vasta pakertanut. Väsyttää niin vietävästi ja olo on kuin pullataikinalla, kun on kuuma. Ei saisi valittaa kun on kesä.....

-tulppa ja hiplaaja-

rv 25+3

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäloma on sitten loppusuoralla. :( Olen käynyt niin harvakseltaan palstalla, että muistin virkistämiseksi kerron, että olen se kolmatta lastaan odotteleva mami, joka on elänyt koko kesän remontin keskellä ilman keittiötä ja ruuanlaittomahdollisuutta. Hiukan alkaa jo käymään hermoille. Jopa lapset marisevat, että haluaisivat takaisin vanhaan kotiin, vaikka aluksi olivat niin innoissaan huvikumpumaisesta boheemielämästä. No mutta, elän toivossa, että ainakin kuukauden sisään meillä on upouusi keittiö käytössämme...tosin remontti jatkuu vielä pitkään, mutta pääsemme kuitenkin muuttamaan jo remontoituun - ja lämpimään! - kerrokseen, vaikka tilaa niukasti onkin.

Maha on kasvanut reippaasti ja potkut sun muut liikkeet tuntuvat toki selvästi joka päivä, kuten varmaan kaikilla jo. Viime aikoina olen ollut hiukan väsynyt, johtunee ehkä karmivasta töihinpaluun lähestymisestä. Lisäksi meillä on perheessä surulliset hetket käsillä, sillä mieheni äiti sinnittelee todennäköisesti viimeisiä päiviä/viikkoja elossa. Arjen, remontin ja lastenhoidon keskellä sitä ei ihan jatkuvasti onneksi pysty suremaan, mutta ahdista klomppi rintalastan alla tuntuu koko ajan. Erityisesti 5-vuotias tyttäreni on asiasta kovin hämillään, enkä oikein tiedä, miten parhaiten häntä lohduttaisin ja tukisin. Syliä olen yrittänyt tarjota ja suukkoja, ja kertoa siitä, miten omatkin isovanhempani (jotka tosin sain pitää yli 3-kymppiseksi asti) elävät sydämessäni ihan joka hetki.

Keskiviikkona on pitkästä aikaa neuvola, jossa onneksi syynätään kaikki oleelliset arvot. Kyllä täytyy sanoa, että tämä vatsassa asuva uusi ihmistaimi on ollut suurena ilona tämän surunkin keskellä, koko perheellemme.

Aurinkoisempia aikoja (ja kelejä, pliis!) toivotellessa,

Hevimamma

Vierailija
22/29 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tuossa just koko kämpän siivottua. Kyllä siivoamisen tarpeessa olikin, joka paikka täynnä hiekkaa ja karvaa, siitä kiitos kahdelle karvakorvallemme.

Kestovaipoista: Minä olen ajatellut ruveta kestoilemaan. Tänä päivänä on saatavilla niin helppoja ja käteviä kestovaipparatkaisuja, että en nää järkeä tuhlata kertiksiin. Joten on ollut aika itsestään selvyys ollut että kestoilla mennään. Tietenkin tässä vaiheessa ei auttaisi mennä vielä vannomaan mitään kun ei ole kokeilemaan päässyt. Mutta yleensä vauvojen iho sietää paremmin kestoja kuin kertiksiä ja pyykinpesu sattuu olemaan yksi niistä harvoista kotihommista joista tykkään. En minäkään ennen tätä raskautta tiennyt juuri mitään noista kestoista, mutta netistä löytyy kyllä kaikki tarvittava tieto. Kestovaippainfo ja eri nettikaupat ovat tosi hyviä tiedon lähteitä. Parin kestoilevan tutun kanssakin olen asiasta keskustellut ja ovat ehdottomasti suositelleet. Minä en mikään erityinen eko- tai kierrätysihminen ole, mutta kestoilu on minusta silti ainoa oikea ratkaisu meille. No mutta totuuden näemme sitten marraskuun jälkeen :)

Meillä vieläkin kotona kone hajalla, joten pitää joka päivä vanhempien luona käydä surffailemassa ettei vieroitusoireet iske. Mies naureskelikin jo että ei ihmekään jos nykypäivän lapsista tulee tietokonenörttejä, kun ne näköjään jo raskausaikana altistetaan näin suurelle määrällä tietokone " säteilyä" :)

Sanle ja DJ 24+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja arska paistaa ulkona...kivan lämpöseltäkin tuntuu tuo ilma olevan, mutta minä oon köllötelly vaan sisällä. Kohta pitäs alkaa imuroimaan ja vähän järjestelemään äitin kämppää. Eipä täällä oikein muutakaan ole tekemistä ja pitäähän sitä nyt jotain äipänki hyväksi tehdä ;)

hmm...jätskiä tekis mieli, oliskohan tuolla pakkasessa. :) Viikot taas paukkuivat...nyt ollaan jo 25. viikolla...hui..äkkiä se aika menee :D ja mitään en oo vielä hankkinu, mitä nyt ihan jotain pientä...mutta suurimat hankinnat vielä edessä. Ehkä nyt aletaan ajattelemaan, kun mies tulee huomenna tänne Ruotsiin ja sitten kun päästään taas ihan omaan kotiin. :) Pitää tosiaankin alkaa jo ajattelemaan ainakin noita isompia hankintoja. :)

mutta mutta....nyt siivoilemaan ja sitten odottelen, että serkku tulee töistä ja lähetään kaupungille leffaan :)

Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille. :) Itellä on onneksi vielä pari viikkoa lomaa..huh, mutta äkkiä ne nämä kaksikin viikkoa on menneet. :P turhan äkkiä.

Rv 25 tasan...toivottavasti oon oikein pysyny laskuissa ;)

Vierailija
24/29 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille tervetulotoivotuksista!

Dragondream: Juu, Porissa synnytän ja täällä myös asunkin :)

Mulla ei oo valmistelut edennyt oikeastaan vielä mitenkään...Esikoiselta on melkein kaikki kamat säilössä, mutta uusi sänky pitäisi pojalle hommata. Saisi sitten ton pinnasängyn tälle kakkoselle. Mietityttää vaan, että jokohan toi pikkumies osaa nukkua " isojen poikien sängyssä" ? Mutta ei kyllä toista pinnistäkään viitsitä hommata...Ajattelin ruveta (ehkä) laittamaan vauvatavaroita sitten, kun pakkaus ilmestyy. Taitaa mennä vielä muutama viikko, kun Kelan sivuilla ei näkynyt vielä mitään päätöksiä asian tiimoilta.

Poika on päikkäreillä, joten surffailemaan nettiin vaan :)

Liiruli 25+4

Vierailija
25/29 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh! Saatiinpas taas jälleen yksi muutto tehtyä. On se vaan aina raskas urakka loppusiivouksineen kaikkineen... Nyt pitäs sitten vielä järjestää kaikki tavarat kaappeihin. Siinäkin riittää hommaa ihan kivasti! Onneksi ei oo enää ihan niin pahasti supistellut kun vielä vähän aika sitten.

Muutkin vaivat on vähän helpottanu tai sitten en oo vaan ehtiny niihin keskittymään kun on ollu niin kiire. Meillä mies ei oo lukuisista muutoista huolimatta oppinut vieläkään auttamaan tavaroiden pakkaamisessa. Se on tosi rasittavaa! Omat vaatteensa se juuri ja juuri pakkaa sitten muuttoaamuna johonkin jätesäkkiin ja kaikki muu onkin sitten minun tehtävänä. (ja sitä tavaraahan löytyy...) Sit se valittaa, kun on niin raskasta muuttaa. Sen mielestä yhden päivän kantohomma on verrattavissa monen viikon pakkaamiseen, siivoamiseen ja tavaroiden purkamiseen. No, ei kai sille mitään mahda... Ehkä mekin vielä joskus asutaan yhdessä talossa pidempään kun vuosi! :) Nyt on jo tiedossa että tässä talossa ei ainakaan tulla asumaan kun kymmenen kuukautta, sitten suuntaamme ulkomaille!

Minä en oo vielä hankkinut mitään vauvalle enkä oo jaksanu aatella muutenkaan hirveesti tavaroiden valmiiksi laittamista yms. Onhan sinne marraskuulle vielä aikaa... Sitterin aattelin kyllä ostaa, kun näen jossakin kivan ja edullisen.

Mukava lueskella teidän muiden kuulumisia. Nyt lähdetään äidin kanssa katsomaan josko löytyis vattuja! Ettei vaan tuu aika pitkäks tässä kiireen keskellä ;)

Tähkäpää rv 26 tasan

Vierailija
26/29 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiruli, mä tein niin että hommasin toisen pinniksen. Esikoinen (nyt 1 v. 5 kk) viihtyy vielä pinnasängyssä eikä toistaiseksi yritä pois. Ostin toisen pinnasängyn käytettynä huuto.netistä ja se maksoi kuluineen kaikkineen peräti 11 e :P. Enköhän omani saa pois, vaikkei tuo pitkään käytössä menisikään.

KL.

Vierailija
27/29 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä töitä paiskittu ja vapaa-ajat kulutettu lepäämiseen eikä ole " ehtinyt" kirjottelemaan.

kestovaipoista: kertikset ollu esikoisella ja tällä toisellakin tulee olemaan. ite kuulun siihen porukkaan joka ei ymmärrä kestoilun päälle, kunnioitan niitä jotka sitä rumbaa jaksaa, mutta itse en siihen alkaisi.

vauvan kamojen kanssa ei oo päästy puusta pitkälle. edelleen hankittuna vian kantokoppa. mutta eipä tässä paljo muuta tarviikkaa kait hankkia kun on yhtä jos toistakin valmiina. kun ne kaappien hyllyt sais ostettua olisin onnellinen päästessäni vähän taas eteenpäin vauvailussa.

alkanu tulee paineita noiden vauvakamojen suhteen enemmänkin kun alkaa näyttää siltä ettei tää pikkunen aio pysyä nahkojen sisällä marraskuulle asti. supistukset on pahentunu ja on jo välillä kunnon vihlasuja jotka pakottaa istahtaa / seisahtamaan ja kestoki pidentyny jo puolen minuutin molemmin puolin. lisäks tuntuu usein painetta ja polttelua kohdun suulla. ei oo kivaa. nii ja kohdunkaulaa en enää ite meinaa löytää enkä viitti ronkkiakkaa ettei se provosoi sitä entisestään. saas nähä miten käy keskiviikkona neuvolassa... pelkään että laittaa saikulle, en todellakaan halua jäädä kotiin pötköttelee, varsinkaan kun viihdyn hyvin töissä. valitettavasti työ on seisomatyötä joka ei hirveen suositeltavaa ole jos tällänen tilanne, kuulemma.

noh, mutta odottelen siihen neuvolaan nyt ensin ennen ku hermoilen turhia.

koskas muuten on lääkärineuvola?? eikös sen pitäis näillä viikoilla 27 olla? hassua ettei neuvolatäti mitään siitä puhunu... noh, kaipa se sitten on ens kerralla vasta.

äitiysrahapäätöstä ja -pakkausta odottelen edelleen täällä malttamattomana. johan siitä on pari viikkoa aikaa kun paprut pistin kelan laatikkoon ;) tulis jo.

jahas, nyt alko masussa taas vaihteeks sellanen rumbakurssi että pakko tehdä tilaa ja mennä maate. tää on ihan hirvee polkan tallaaja tää pipana. töissä roikkuu avaimet kaulassa ja ne lepää tossa masun päällä. välillä saa nauraa kun avain alkaa hyppiä kummun rytkeessä :D

mutta siis makaamaan.

freya ja nakki rv 26+2 (tai menkkojen mukaan 26+4)

Vierailija
28/29 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin tänään kotiin puolentoista viikon lomareissulta. Mökkeiltiin ja sukuloitiin mun sukulaisissa. Oli kiva reissu mutta oli kyllä ihana palata takaisin kotiin!!

Mulla alkoi tänään rv 25! Huh kun aika menee nopeasti. Olo on ihan hyvä, mitä nyt häntäluun tienoolle sattuu ja pari kertaa päivässä on mentävä pitkäkseen, kun iskee tajuton väsymys.

Noista kestovaipoista, että me käytettiin niitä esikoisella laitokselta asti. Ostettiin aluksi harsoja (äitiyspakkauksen harsojen lisäksi) ja yhdet Ruskovillan villahousut ja yhdet Bumpy-kuorihousut. Noista villahousuista ei tykätty ollenkaan, jäivät täysin käyttämättä, sillä ne oli mun mielestä jotenkin vaikea pukea pienelle vauvalle. Noi Bumpyt on puolestaan rakenteeltaan samanlaisia kuin tavalliset kertikset eli tarrakiinnitteisiä. Niistä ollaan sitten tykätty paljon, ja käytetään niitä 2-v. pojalla edelleen. Bumpyjen sisällä käytetään harsoa sekä joskus harvoin lisäimuna froteeta. Bumpyja saa ainakin Ruohonjuuri-kaupoista. Öisin ja reissussa ollaan käytetty kertiksiä. Tällä toisellakin vauvalla ois tarkoitus käyttää samoja vaippoja. Tosin jos on vauvana yhtä kova kakkaamaan kuin isoveljensä (vähint. 5 krt/vrk... jee, jee! ;-)), niin voi olla, että käytetään nyt enemmän kertiksiä.

En ehtinyt lukea kaikkia viestejä vielä läpi, joten täytyy vielä mennä katsomaan mistä muusta täällä on puhuttu!

tosca ja pikku potkija 25+0

Vierailija
29/29 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas meni päivä liikenteessä ja illalla ei jaksanu ku ottaa rennosti. Leikin tyttöjen kanssa lääkärileikkiä ja sain maata sängyssä potilaana :) Ihanaa ku pienet kädet paijaa ja pitää huolta!

Tervetuloa joukkoon Liiruli! Tänne mahtuu mukaan!

ama-riia kirjotteli seksistä tai siis sen haluamisesta. Mä kyllä ite haluisin mut mies ei haluu ollenkaan. En ymmärrä mikä sillä on ku aiemmissa raskauksissa on halunnu ihan normaaliin tapaan! Mun taas tekis tässä keskiraskaudessa aika paljonki mieli mut huonolta näyttää. En ees muista millon oltas viimeks rakasteltu ja se pistää jo sapettamaan :( En vaan jaksa kovin usein ees kysellä ku saan aina kieltävän vastauksen...Tulee jo itelle sellanen olo et oonkohan mä jotenki vastenmielinen? Ja pistää miettimään ku edellisissä raskauksissa mies tosiaan halus mielellään...Mä alan tosiaan olla puutteessa ;)

Ei se nukkuminenkaa joka yö mitään ihan helppoo oo. Mä oon alkanu puutuumaan ku nukun kyljelläni ja pissalla käyn ainaki 2 kertaa yössä. Ja nyt on vielä kuopuski nähny painajaisii tai huudellu peittoo eli yöt on ollu levottomii. Vauva innostuu usein potkimaan ja möyryymään masussa ku käyn yöllä vessassa ja se on ihanaa :)

Aino07: Keskiraskauden lääkärissäki tehään sisätutkimus ihan samalla tavalla ku alkuraskauden lääkärissäki. Mulla oli ainaki viimeks tosi nopee se mies lääkäri ja hyvä jos on nytki ku tytöt joutuu oottelee sermin takana.

Hevimami: En kyllä yhtään ihmettele jos on hermoille käyny ilman keittiötä eläminen. Jaksamista myös surulliseen aikaan ku miehen äiti on huonossa kunnossa eikä oo tietoa kauan jaksaa elää.

Tähkäpää: Onnea uuteen kotiin ja jaksamista kamojen paikoilleen laittoon. Me muutettiin tänne uuteen kotiin pari viikkoa ennen ku tein plussatestin joten pystyin vielä kiipeilemään pöydillä yms. raskaampaa järkkäilyä. On se muutto vaan kova homma ja miten kauheesti yhellä perheellä onkaan kamaa! Ei munkaan mies pakannu mitään vaan mä pakkasin senki vaatteet ja kamat. Onneks sentään kanto tavaroita ja laitteli lamppuja mielellään.

Tarald ja tiitiäinen 24+2