Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektiolla SYNNYTTÄNEET äidit!

Vierailija
27.07.2007 |

Miksi päädyitte sektioon vai oliko kätilön/lääkärin päätös?

Millä raskausviikolla sektio tehtiin?

Koetko, että olet synnyttänyt?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en koe että olisin synnyttänyt, raskaana olen ollut ja lapseni on turvallisesti syntynyt, mikä lienee ainoa millä on jotain merkitystä :)

Vierailija
2/31 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ei tykännyt lapsen sydänäänikäyrästä ja määräsi kiireellisen sektion.

en viitsi vaivata päätäni sillä, olenko synnyttänyt vai en. Pääasia että minulla on lapsi, yks hailee, millä lailla tuli maailmaan.

Vierailija
4/31 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektio oli fyysisesti huomattavasti rankempi ja kivuliaampi kokemus.

Vierailija
5/31 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja 39+o ja lapsivedet meni joten lähdimme sairaalaan. alta kolmen tunnin lapsi hätäsektiolla maailmassa.

Vierailija
6/31 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen läpikäynyt suuren leikkauksen anestesiassa, jonka aikana vauva otettiin ulos kohdusta. Hätäsektion syynä sikiön sydänäänten romahtaminen, jota ennen äidin totaalinen uupumus ja lähes kipusokki.

Kyllä ehdin 16h kärsiä, joista 9h oksitosiinitiputuksessa ilman toimivaa kivunlivitystä. Olis pitänyt pysyä kotona, eikä lähteä sairaalaan, jossa kaikki tehtiin vastoin suosituksia (kalvojen puhkaisu, oksitosiini ilman lääkt. syytä), kaduttaa vieläkin. No onpa hyvä ehkäisy, ainakun vauvakuume uhkaa nousta niin ajattelee edellistä kokemusta ja kuumeilu loppuu samantien :D

Seuraava lapsi adoptiolla. En ota riskiä että kohtu repeäis seuraavassa raskaudessa ja/tai joutuisin uuteen sektioo.

Vierailija
7/31 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin päätös, tietenkin. En ole synnyttänyt sektiolla syntyneitä vauvoja, vaikka sektiot olivatkin paljon rankempia kokemuksia kuin kolme synnytystä.

Vierailija
8/31 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei tunnu, että olen synnyttänyt. En edes halua enkä aio koskaan synnyttää. Joulukuussa edessä toinen sektio. Kun ensimmäinen sektio tehtiin, oli rv 39+3. Kaikki sujui todella nopeasti ja hyvin ja toivuin vauhdilla. Kipuja ei juuri ollut. Sektion aikana ja jälkeen lääkkeitä saa varmasti toisin kuin alatiesuorituksessa.

Vierailija
9/31 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun synnytys oli kestänyt 36 h eikä lapsi tulut ulos. Päätöksen teki lääkäri. se tehtiin viikolla 40. Koen että olen synnyttänyt, vaikka ei sillä kyllä ole mulle mitään väliä ollut enää moneen vuoteen.

Vierailija
10/31 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vuoksi koen synnyttäneeni (ponnistusvaiheeseenkin pääsin ja kätilö näki jo vauvani pään, mutta äkkiä vauvan sydänäänet laskivat). Jos vauvani olisi syntynyt suunnitellulla sektiolla, en tiedä, olisinko silloin mielestäni synnyttänyt. Nyt toivuin sekä alatiesynnytyksestä että sektiosta samalla kertaa. Rv oli 41+1.

Päätöksen teki lääkäri, jonka kätilö sai onneksi nopeasti kiinni.

Vierailija
11/31 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ollut ihan joutilaana ;-)

T. 12

Vierailija
12/31 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe synnyttäneeni.

Vierailija
13/31 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Toki oli lääkärin päätös, kiireellinen sektio. Olin jo hyvän tovin ollut kokonaan auki (=1,5h). Oli sairaan kivuliaita supistuksia, mutta lapsi ei ottanut laskeutuakseen. Lääkäri ultrasi ja totesi, ettei lapsi mahdu syntymään väärän tarjonnan takia ja teki samantien sektiopäätöksen.

Sektio tehtiin raskausviikolla 41+3.

En edes mieti, olenko synnyttänyt vai en. Välillä mietin, miten minulle olisi käynyt 100v sitten. Olen erittäin tyytyväinen lopputulokseen.

Minulla on ihana 3v tytär. Vielä ei ole vauvakuume iskenyt uudelleen.

Vierailija
14/31 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektio tehtiin viikolla 39.

Mulle on ihan yksi lysti onko se jollekulle synnytys vai ei. Itse mä en sellaista edes mieti, mä mietin nyt vaan tätä elämää lasten kanssa.

Vierailija
15/31 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en koe synnyttäneeni. Olin synnytyssalissa vain hetken (synnytys käynnistettiin) ja hätäsektioon jouduin enkä ollut auki kuin juuri ja juuri 2 cm. Eli en ole saanut kokea mitään synnyttämiseen liittyvää (kovat supistukset, ponnistus tms) vaan ihan jouduin hätäsektioon ennen kuin ehdin edes tajuamaan että synnytys on käynnistynyt (tai eihän se ehtinyt käynnistyäkään kunnolla). Kalvojen puhkaisun koin, siihen ne synnytysjutut jäikin. Lapsen sain kuitenkin vaikka en synnyttänyt.

Vierailija
16/31 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lääkäri päätti molemmilla kerroilla.

Koen synnyttäneeni koska eka kerralla säännöllisiä supistuksia oli tullu 26h ja toisella 19h ennen sektio päätöstä. Molemmilla kerroilla paikat oli 5cm auki. Sektiot tehtiin koska vauvat ei mahtuneet tulemaan alakautta. Yläaukile on minulla hiukan ahdas ja pyöreä malliltaan.

Sektiot tehty viikoilla 39+6 ja 39+3.

Vierailija
17/31 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästyttiin ja vauvat syntyivät kuoleina.

Mulle ihan sama onko synntys tai ei kaksi ihanaa lasta tuossa pyörii ja elossa.

Enempää vauvoja ei tule kun kohtu ei kestä.

Vierailija
18/31 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärin päätöksellä suunniteltu sektio.

Minulle synnyttäminen on jotakin muuta kuin lapsen ulos punnertamista, ennemminkin uuden elämän luomista, joten omasta mielestäni olen synnyttänyt.

Vierailija
19/31 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Synnytys oli ollut jo hyvä aikaa käynnissä, kun vuoronvaihteessa uusi kätilö huomasi laittaessaan " pinniä " lapsen päähän, että lapsi onkin perätilassa.

Itse saimme valita synnytystavat. Molemmista tavoista kerrottiin. Päädyimme sektioon.

Kätilö sanoi päätöksen tehtyämme, että hyvä päätös.

Minulla oli myös ahtaumaa lantiossa, joten en varmaankaan olisi lopulta saanutkaan yrittää alakautta, jos sellaista olisimme miettineet, koska lantio olisi tietty kuvattu eka.

Synnytys käynnistyi viisi päivää ennen laskettua aikaa ja päätyi siis sektioon., ei kuitenkaan ollut hätsektio, eikä edes kiireellinen varsinaisesti.

Hmm.. koenko, että olen synnyttänyt... Noh, joo, mutta en alakautta. :D

Vierailija
20/31 |
28.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Vihreän) lapsiveden menosta kuluin 40h ja olin auki 3,5cm --> kiireellinen sektioa. Mielestäni hommaa viivyteltiin liian pitkään, sillä raskausmyrkytyksen vuoksi sektiopäätös olisi pitänyt tehdä nopeammin. Annoin asiasta palautetta, mutta vieläkin (lapsi 1v4kk) mietin virallisen valituksen tekemistä, sillä saimme sairaalassa ollessamme infektion, jonka seurauksena vauvani joutui suoraan teholle 5 vuorokaudeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan