Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En uskalla mennä enää neuvolaan. Haukkuja kuitenkin vaan...

Vierailija
27.07.2007 |

" miksi paino ei nouse?" , " etkö sä syö mitään?" " mitä sä syöt päivässä?"

Kuinka paljon se paino pitäisi nousta, että oltaisiin tyytyväisiä? Varsinkin, kun on jo ylimääräisiä kiloja raskauden alussa. 2kg paino tippui alun pahoinvoinnin takia. Mussutin kaikkea herkkua jatkuvasti! Ihan liikaakin. Siitä hiljalleen nousi tuon saman määrän rv 26 mennessä, jolloin todettiin raskausdiabetes ja ruokavaliolle. Herkut siis pois, syön 2 tunnin välein kun koko ajan kauhea nälkä. Paino vaan putoaa. En uskalla/halua enää mennä tuonne neuvolaan haukuttavaksi, että kuihdutan vauvan.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahaa sanottu, sitä vaan loukkaantuu niin helposti raskautuneena. Yritä vaan mennä reippaalla mielellä. Mullakin oli neuvolantätinä oikea idiootti, mutta en anatnut sen häiritä raskausaikaani.

Vierailija
2/7 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos valittaa siitä ettei paino nouse - jos kuitenkin olet pyöreähkä ja vieläpä raskausdiabetes-ruokavaliolla, niin on oikeasti ihan ok ettei painoa juurikaan tule tai tulee hyvin vähän. Kerro ensi kerralla että noudatat kyseistä ruokavaliota, kyllä sen pitäisi tietää että silloin monilla ei tule painoa juuri yhtään lisää.

Ihmeellinen neuvolatäti tosiaan, itse olin aivan ali- ja normaalipainon rajoilla raskaaksi tullessa, laihduin alkuun pahoinvoinnin takia 3 kg ja silti neuvolatäti ei valittanut vaikka paino alkoi nousta vasta rv 25 jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua vaan kiiteltiin siitä. Kiloja oli kuitenkin aika reippaasti ennen raskautta.

Vierailija
4/7 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän sama tilanne. Syön paljon ja silti paino

on vaan pudonnut tähän rv 26 asti. Tenttaa täti minuakin, mutta otan sen sillä että hän huolehtii vauvan kasvamisesta ja ravinnon saannista. Lääkäri

katsoo vauvan kokoa piakkoin, vähän mietityttää itseäkin että mihin se kaikki syöty ruoka menee kun puntarissa sitä ei ole nähty ollenkaan. Maha on kuitenkin kasvanut sopivasti,mutta sekään ei kerro kokonaan vauvan kokoa.

Vierailija
5/7 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

4: hyvä tietää että voi mennä alas ilman mitään ongelmaa. Mulla tullut alas sen 10kg nyt. Silti täti ihmettelee vaikka alkupainoa mullakin reippaasti.

-5-

Vierailija
6/7 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on rv 38 ja painoa 2 kg vähemmän kuin ennen raskautta.

Rv 35 oli lääkärineuvola ja ultrassa painoarvio vauvalla 2,6 kg. Lääkäri sanoi, että vauva kasvanut oikein hyvin ja saanut ravintonsa laihtumisestani huolimatta, eli kaikki se paino on minulta pois, mikä on ihan hyvä, koska ylimääräistä oli ennen raskautta n. 10 kg.

Vasta tuon lääkärinlan jälkeen th on pitänyt suutaan soukemmalla, mutta ennen sitä läksin kyllä neuvolasta monta kertaa pahoilla mielin.

Enkä muuten tiedä minäkään, mikä minua tässä raskaudessa laihduttaa, todennäköisesti terveellisemmät elämäntavat ja kevyesti ja usein syöminen, sehän vilkastuttaa aineenvaihduntaa.

Nauti sinä vain raskaudestasi, äläkä stressaa th. n sanoista turhia.

Ollaan sitten raskauden jälkeen timmissä kunnossa.=)

Vierailija
7/7 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauva ottaa tarvittavan, on hyvä ettei kiloja tule kauheasti, kun lähtöpainossa on jo ylimääräistä. En ymmärrä mistä syystä kysellään päivän ruokalistaa. Nöyryyttävää mun mielestä... ap