Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko koulusta ok olla viikko pois etelänmatkan takia?

Vierailija
27.07.2007 |

Ekaluokam syyslukukaudesta kyse.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateelliset täällä vaan jauhaa

Vierailija
22/29 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velvollisuudet pitää hoitaa eikä mukavuudenhalu, rahansäästö tms. voi mennä velvollisuuksien edelle. Mielestäni velvollisuudet hoidetaan ensin ja sen jälkeen katseet suunnataan muiden intressien puoleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä on töissä monta äitiä, ei vain minä.

Siksipä matkaan lähdetään kun lomaa on, eikä näillä palkoilla rahaa olisikaan sesonkiaikaan. Mitään valmismatkoja emme myöskään tee.

Vierailija
24/29 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuopetuksessa tilanne voi olla helpompi, mutta isompien kanssa on monta ainetta, joissa edetään viikon aikana. Siihen kun laitetaan tuntien aikana käytävät asiat ja läksyt päälle on työtaakka oppilaalla loman aikana aikamoinen. Joskus sitten edetään pidemmälle ja joskus tulee yllättäviä juttuja, eikä edetä jossain aineessa yhtään.

Näitä poissaolijoita jos on useita, tulee tosi paljon lisätyötä. Nyt olenkin päättänyt, etten 30 oppilaan luokassani enää anna läksyjä etukäteen, vaan oppilaat saavat kysellä tehtävät kavereilta jälkikäteen.

Vierailija
25/29 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi välillä luistaa velvollisuuksista, jos on muuta parempaa tekemistä

Vierailija
26/29 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rauhassa vaikka parikin viikkoa pois.

Enkä ole huolissani näiden lomamatkalaisten lasten työmoraalista. Ennemmin olen huolissani niiden työmoraalista jotka ovat koulusta pois esim. että pääsee äidin kanssa ostoksille tai hoitaa pikkusisarustaan tms.

Vierailija
27/29 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko parempi että vanhemmat lomansa aikana lähtevät kahden etelään ja hankkivat lapsille jonkun sukulaisen siksi aikaa kotiin että nämä voivat käydä koulua?

Itse kyllä vanhempana haluaisin viettää tuon loma-ajan koko perheen kesken, enkä pelkästään puolison kanssa kahden tietäen että lapset ovat kotona.

Täällä kun aina päiväkotilasten kohdalla painotetaan kuinka loma pitää viettää lasten kanssa yhdessä ja kuinka perheen kanssa rauhassa vietetty loma on lapsille sen tuhat kertaa parempi vaihtoehto kuin päiväkodissa olo. kauhea moralisoiminen jos joku vie 5-6v:n päiväkotiin loma-aikanaan, myös mummolaan viikoksi jättämistä arvostellaan.

Ilmeisesti 6-7v ekaluokkalainen on sitten ihan eri asia, sillä hänet voi hyvin jättää vieraanhoiviin viikoksi kun itse lähtee lomailemaan...

Vierailija
28/29 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on hyvin ymmärrettävää, että jotkut perheet joutuvat erinäisistä syistä tekemään lomareissunsa kouluaikaan. Sitä on turha paheksua, mutta näiden perheiden on hyvä ymmärtää, että opettaja ei ole velvollinen antamaan läksyjä mukaan tai antamaan tukiopetusta tällaisissa tapauksissa.

Vierailija
29/29 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aikani paljonkin pois koulusta. Syitä oli useita: perheen lomamatkat, matkat sukulaisten luo ulkomaille ja kilpailumatkat. Läksyt saatiin mukaan ja äiti piti huolen, että kaikki oli asiallisesti tehty. Koulu ei kärsinyt ja aina sain hyvät todistukset.

Jos lapsella on oppimisvaikeuksia, niin sitten kannattaa harkita, ettei tule liikaa lomaviikkoja.

Nykyään opetan itse alaluokilla ja ilolla olen nimeni laittanut jokaiseen loma-anomukseen. Olen antanut läksytkin jo viikkoa ennen lomaa, niin nekin voi tehdä halutessaan kotona ennen lomaa.

Itsekin lomailen talvella (palkattomalla) kolmisen viikkoa jossain päin maailmaa lämmösta ja auringosta nauttien.

Hyvin on lapsilla sujunut sijaisen kanssa ja aina sitä on jaksanut itse uudella innolla jatkaa.

Luokallani on ollut lapsia, jotka ovat olleet vanhempien ulkomaan duunien takia muutaman kuukaudenkin pois koulusta eikä sekään ole ollut ongelma. Parin viikon välein olen vanhemman sähköpostiin takautuvasti lähettänyt tehtävät, jotka olemme tehneet.

Eli tietenkin menette lomalle ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kuusi