Voi v*ttu mikä urpo Huutonetostaja. OV
Multa sulkeutui viime viikon keskiviikkona läjä kohteita ja yksi ostaja maksoi samana päivänä. Kohteissani on selvästi mainittu, että postitus kahdesti viikossa ja sähköpostissani mainitsin, että näin kesällä en tarkasta sähköpostiani joka päivä. Sunnuntai-iltana ehdin taas nettiin ja ostajalta oli tullut KAKSI viestiä, missä ihmettelee miksei ole saanut jo kirjettä, koska odotti saavansa sen viimeistään perjantaina. Laitoin hänelle viestin, missä sanoin YRITTÄVÄNI ehtiä maanantaina postiin (maanantaina oli monta muutakin asiaa hoidettavana) ja jos en ehdi tuolloin postiin, niin postitan loppuviikosta; torstaina tai perjantaina tuotteen.
Tänään sitten ehdin postiin ja eikös tuo ostaja laittanut taas viestiä, että missä v*tussa se mun tuote viipyy, kun et ole vieläkään postittanut sitä. Ja MAKSA rahat takaisin XXXXX tilillle.
Yleensä postitan maksetut tuotteet viikon sisällä maksusta (normaalisti kolmessa arkipäivässä), mutta näin kesällä en aina ehdi katsoa mailejani ja/tai tiliäni ja eipä noi ostajatkaan toimi kesäisin nopeasti (enkä sitä kyllä vaadikkaan koskaan).
Kommentit (35)
Jos kaiken lisäksi vielä suutut kaikista urpoista ostajista jotka odottaa saavansa maksamansa tavarat niin enemmänhän siitä tulee harmia kuin hyötyä.
niin voitte sitten vaikka lauantaina heittää sen miehesi kanssa postilaatikkoon =O)
tuotteen mukaan. Se olisi ollut jo ihan kohtuullista tuollaisen viiveen jälkeen. Näin olsi ehkä jäänyt kuitenkin hyvä maku kaupasta kummallekkin osapuolelle.
Hänen olisi pitänyt ottaa huomioon tuo viive ostaessaan tuotteen. Ap:han kertoi, ettei pysty lähettämään aikaisemmin. Olisi jättänyt ostamatta, jos tuo ehto ei hänelle kelpaa.
Kai jossain matkan varrella posti on, varsinkin jos matka kerran on 55 km ;)
Miten tuollaisen viiveen voi ottaa huomioon?
Senkin ajan mitä ap käyttää AV:lla kiukutteluun hänellä olisi aikaa käydä postissa ja katsoa meilinsä.
Mun mielestä ei pidä laittaa myyntiin tuotteita silloin, kun ei ehdi viestejään tarkistaa. Minä olen tosin asioinut vain ihmisten kanssa, jotka ovat toimittaneet tuotteet viipymättä ilman selityksiä.
Vierailija:
Miten tuollaisen viiveen voi ottaa huomioon?Senkin ajan mitä ap käyttää AV:lla kiukutteluun hänellä olisi aikaa käydä postissa ja katsoa meilinsä.
Toivottavasti te ette huuda mun kohteita. Mä nimittäin postitan kerran viikossa, meillä ei ole autoa ja postitan maksetut kohteet perjantaisin, kun käydään kaupassa. Jos ostajan rahat näkyvät tililläni perjantaiaamuna, kohde lähtee silloin matkaan. Jos ne näkyvät perjantaina iltapäivällä tai illalla, niin sitten postitus tapahtuu seuraavalla viikolla. Katson mailini melkein joka aamu ja illalla roikun sitten kauemmin netissä.
Jos katsoo että ei ehdi postittaa niin ei sitten kannata myydäkään.
Jos ilmoituksessa selvästi lukee, että postitan perjantaisin mikäli rahat näkyvät tilillä perjantaiaamuna niin asia on okei. Mutta ostajalla on oikeus olettaa että tällöin myyjä tosiaan tarkistaa tilinsä perjantaina eikä jätä postittamatta tuotetta sen takia että en viitsinyt käydä netissä muutamaan päivään. Eihän tilin tarkistamiseen tarvita nettiäkään, tilitapahtumat näkee mistä tahansa ottomaatista.
Jos ilmoituksessa lukee, että postitan maanantaisin ja perjantaisin jos rahat silloin tilillä, niin ostajalla on oikeus olettaa, että myyjä tarkistaa tilinsä maanantaisin ja perjantaisin. Jos näin ei ole, on rehellisempää laittaa ilmoitukseen totuus: postitan sitten kun huvittaa.
Huusin yhden kohteen kolmisen viikkoa sitten enkä ole vieläkään saanut sitä, myyjä on joku ihan dille. Ensin odotin 2 viikkoa ennen kuin myyjä vastasi sähköpostiin, ja nyt on sitten mennyt viikko siihen kun myyjä on pohdiskellut miten ja milloin mahdollisesti ehtisi postiin. No, onneksi en ole myöskään maksanut huutoani vielä, kun myyjä ei ole päättänyt postikulujen määrää. Huoh.
Itse inhoan ap:n kaltaisia huutonetin myyjiä. Kun joutuu odottelemaan sitä huutamaansa tuotetta, niin alkaa epäillä, josko sitä koskaan tuleekaan.
Näin kesäisin en laita mitään myyntiin, koska tulee lähdettyä pienellä varoitusajalla reissuun. Syksyllä taas jatkan, kun olen varmasti paikalla toimittamassa tuotteita.
niin saan viivyttää postitusta hamaan tulevaisuuteen ja jos ostaja kyselee niin se on vitun urpo?
Voisit kertoa nimimerkkisi, ap, niin tiedän varoa kaupankäyntiä kanssasi.
Lisäksi lopeta myyminen, jos et ehdi sitä hoitaa. Minä ainakin myyn ainoastaan silloin, kun on itsellä seesteinen jakso.