~~~{ Kesäkeijut viikkoon 42 }~~~
Avasin meille uuden viikkopinon, kun huomasin, että uuteen viikkoon tässä tosiaan on jo siirrytty =o).
Mukavaa, kun uusia tulee mukaan kokoajan! Toivottavasti saamme kaikki pitää nämä kesäkuiset pikkuiset mukanamme =o).
EE
Ps. Voisiko joku viisaampi linkittää tuon edellisen viikon keskustelut tänne? (Ja neuvoa meitä muitakin siinä miten se tehdään?) ;o).
Kommentit (58)
Hengissä ollaan, ei vain ole tullut kirjoiteltua. Edelleen tuntuu tämä oma olotila epätodelliselta, vaikka tänään kyllä taas vähän konkretisoitui, kun oksensin ensimmäisen kerran.
Suuri halaus keskenmenon kokeneille ja epätietoisessa tilassa eläville :(
Sabam ja kaksoset 7+0
Tässä alkaa hermostuneisuus hiipimään. Huomenna menen toiseen verikokeeseen josta sitten näkee onko raskaushormoni noussut odotettua vauhtia ylöspäin. Nyt en uskalla toivoa vielä mitään, edellinen km on vielä niin tuoreena mielessä. Mutta tiistaina saan tietää kokeiden tulokset ja lääkäri päättää, mikä on seuraava askel. Toivottavasti hän antaa minulle lähetteen alkuraskauden ultraan, että huojentuisin edes vähän. Siis jos arvot ovat kohonneet, tieysti.
Helpottaahan minua tietysti se ettei vuotoa ole näkynyt. Sekin vahvistaa raskaustoiveet.
Oireita minulla ei ole. Jossain vaiheessa ajattelin, että tissit olisivat vähän turpeat, mutta ei ne kyllä ainakaan enää ole. Mua väsyttää, mutta mä oon perusluonteeltanikin vähän laiskiainen :)
Toivotaan, toivotaan ja uskotaan myös vähän.
Pahoittelut menetyksen kokeneille, aika parantaa.
OuMamma 4+4
Täällä myös epätietoiset ja epätoivoiset tunnelmat. Eilen ja tänään tullut ihan vähän pientä tuhrua, ja aamulla oli sellainen olo, että nyt se sitten meni kesken. Tänään aamulla oli mahan turvotuskin lakannut. Nyt sen sijaan on vähän palannut tuo massun turvotus ja lisäksi lievää etomista sekä lievää menkkamaista tuntemusta. Huoh.
Kysymys kuuluukin, voiko oireet hävitä ja tulla takaisin, onko muille käynyt niin? Olen todella suruissani mahdollisesti keskenmenosta, tämä plussa oli hoitojen avulla aikaan saatu.
viimeisiin toivonrippeisiin tarttuva tinky 5+6
ps. Sabam, mietinkin jo miten teillä kävi, mutta ilmeisesti kaikki siis toistaiseksi hyvin. Onnea matkaan
Täällä yksi lisää liittymään kesäkuisiin. Plussa tuli viikko sitten lauantaina. Laskurin mukaan laskettuaika olisi 10.6.2009.
En ole aiemmin uskaltautunut tänne odotus-puolelle. Eilen piti vielä tarkistaa ja tehdä testi, kun kaapissa niitä vielä on :) Siltähän ne kaksi viivaa edelleen tuli. Ei vain osaa oikein uskoa tätä todeksi. Viikon päästä olis ensimmäinen neuvola. Jos se asia siellä vähän enemmän konkretisoituisi. Minulla ei nimittäin ole ollut mitään pahoinvointia eikä mitään. Välillä koskee nivusten seutuville ja iltaisin maha turvoksissa. Sen takia tämä tunne on outo, kun ei mistään oikein osaa kuvitella, että se pienokainen olisi nyt tuolla masussa :)
Mitä ekassa neuvolassa tapahtuu? :) Tietämätön esikoisen odottaja :)
sunshine rv7?
Mulla on oireet kadonneet torstain pienen pahoinvoinnin jälkeen kokonaan, mikä on toisaalta hyvä, mutta toisaalta saa ihmettelemään. Tilasin yksityiseltä ajan tiistaille, jolloin menossa 6+6 haluan näin ensimmäistä odottaessa tietää mahd aikaisin missä mennään. Maha kuitenkin tuntuu olevan pömpöllään, mutten oikein edelleenkään usko tätä todeksi! Ehkä todellisempi olo on sitten tiistain jälkeen.
Oletteko käyneet yksityisellä vai julkisella puolella ultrattavana? Monien kommenteista päätellen julkisella ei kovin helposti aikoja saa, vai olenko väärässä? Ajattelin, että on mukavampi mennä ensimmäistä kertaa tutulle lääkärille, kuin ventovieraalle, mutta tyyristähän se varmasti on. Sain ekan neuvola ajan keskiviikolle, joten varmasti on vähän hassua mennä yksityiselle päivää aikaisemmin, mutta menen nyt kuitenkin kun kerran ajan olen varannut..
Kärähdin yhdelle ystävälleni perjantaina, kun en ollut halukas nauttimaan viiniä ruokailun yhteydessä..arvasin, että jos tälläisia tilanteita tulee eteen, en osaa keksiä hätävalheita.. Niinpä ei mennyt täydestä, ettei vain maistunut, ennen kun en yleensä ole viinilasillisesta kieltäytynyt.. Tuo vähän harmittaa, mutta tiedän kyllä että salaisuus on turvassa, vaikka yksi ystävistäni onkin asiasta perillä.
Hyviä vointeja kaikille!
Siis virtsatietulehdushan on jotenkin huono juttu raskaana olevalle, eikös niin? Näin muistelen kuulleeni esikoista odottaessa, mutta siitä on niin pitkä aika etten muista tarkasti. Mulla alkoi tänään oireilemaan ja nyt pissattaa koko ajan, pissatessa tuntuu kipua ja viimeisten tippojen mukana tulee ihan snadisti vertakin mukana.
Nyt syön raakaa valkosipulia leivän päällä kun olen kuullut että se auttaa. Mikä muu auttaisi? Tiistaina pitäisi soitella niitä verikokeiden tuloksia niin ajattelin kysyä asiasta silloin vai pitäiskö jo huomen aamulla tiedustella asiasta lääkäriltä?
Mitäs olette mieltä?
OuMamma
P.S. tr02, esikoisen lisäksi meillä ei ole muita lapsia. Nyt olisi kakkonen tulossa, jos luoja suo :)
Täällä taas vakoilemassa, mutta olipa surullisia uutisia. Olen silti vähän pahoillani puolestasi, mutta hienoa, että itselläsi on noin positiivinen asenne!
Jaksamista ja tsemppiä uuteen kiertoon!
Hilpsu
Niin onko kukaan kiinnostunut kesäkuisille jos tekisin postituslistan yahooseen? vai onko jo jossain jotain listaa valmiina..
Itse pelkäsin jo pudonneeni, kun aloitin yhden päivän kuukautiset.. jep.. no tein tänään aamulla uuden testin ja vahva + tuo onneksi oli edelleen. Joten kaipa se oli jotain kiinnittymistä tai jotain.. kamalan vellova olo on tasasesti pitkin päivää ja se kamala väsy mikä ilmaantuu keskellä päivää, pakko vaan on nukkumaan mennä ei auta mikään. Onneksi se menee ohi 1h unilla ja taas jaksaa jatkaa.
-Rölli II rv 4+5
*Sunshine* täältä löytyy toinen vähäoireinen esikoisen odottaja :) Minun oli pakko varata aika yksityiselle varhaisultraan, kun neuvolassa pääsen kuuntelemaan sydänääniä vasta kuukauden päästä. Parin viikon päästä olis tuo ultra-aika, jännittää kyllä että mitä siellä näkyy vai näkyykö mitään, kun nekin vähät raskausoireet (lämpöily, väsymys ja pieni ajoittainen kuvotus) ovat kadonneet vähin äänin... Rinnat on kyllä vähän turvonneen oloiset, mutta ei ollenkaan aristavat, outoa. Kävin muuten jo neuvolassa, siellä tsekattiin paino, verenpaine, hemoglobiini ja sitten vaan jutskailtiin ensin siitä, milloin on viimeks ollu menkat ja minkä pituisia kiertoja ja sitten yleistä asiaa raskausajan ruokavaliosta, liikunnasta, omista tuntemuksista yms. Pissanäytekin piti antaa, tosin vein sen myöhemmin kun tuo aika oli päivällä niin en olis voinu pidättää neljää tuntia. Ai niin, tietysti laskettu aika selvisi alustavasti ja varattiin ajat seuraavaan neuvolaan ja ultraan.
*OuMamma* eikun kipin kapin hakemaan antibiootit, niitä löytyy sellaisiakin mitkä on todettu turvallisiksi myös raskausaikana. Tuo virtsis on vaarallinen kellä tahansa, jos pääsee niin pahaksi, että leviää munuaisiin asti. Itsellä infernaaliset kivut virtsiksen aikaan ovat pitäneet huolen, ettei ole munuaisiin saakka ehtinyt... Esim. Selexid on turvallinen antibiootti, itselläni oli kuuri päällä kun tämä maha-asukki sai alkunsa ;)
Pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille! :(
t:Piki rv 6+3 (neuvolan mukaan, tod. näk. vasta 5+jotain)
siis sehän valmistetaan samoista teelehdistä kuin musta tee, lehdet ovat vain nuorempia ja ne käsitellään eri tavalla jolloin hyväätekevät ainesosat säilyvät mutta teehen ei tule kofeiinia kuten mustaan teehen. Esim. kaksplussan sivuilta löytyy ohje, jonka mukaan teelle ei ole asetettu käyttörajoituksia. Itse kuitenkin mustan (siis kofeiinipitoisen) teen ystävänä yritän rajoittaa teen juontia 2-3 mukilliseen päivässä. Eli vihreä tee on vaaratonta, jopa terveellistä kun siinähän on jotain antioksidantteja tms.
Lyhyesti: rv 7+0 todettiin keskenmeno. Itse tapahtuma taisi olla pari päivää ennen. Lääkärin mukaan kaikki oli tullut pois itsestään, joten mitään toimenpiteitä ei tarvinnut. Pää on nyt jotenkin tyhjä, mutta odottavin mielin uuteen yritykseen. Onneksi on tuo esikoinen!
Tarrasukkia kovasti kaikille kesäkeijuille ja pahoittelut muille keskenmenon kokeneille! Me tähdätään nyt sitten tuonne elo-syyskuisiin :)
Omppu
Ensinnäkin pahoittelut kaikille kyydistä tippuneille, kyllä se pieni vielä joskus teillekin suodaan.
Täällä odotetaan kovasti keskiviikon alkuraskauden ultraa. Menen julkiselle KYSin lähetteellä. Sillä reissulla joko maailmani kaatuu vähäksi aikaa tai asia konkretisoituu. Toivottavasti tuo jälkimmäinen. Vieläkin on niin epäuskoinen olo että meillekö voisi tämä toinenkin lapsi muka tulla ilman hoitoja. Eka kun tärppäsi juuri ennen lapsettomuushoitoihin lähtöä. Olin ensi käynnillä raskaana 3+? enkä sitä silloin vielä tiennyt. Menkat sitten vain jäivät tulematta. Nyt siis tärppikierto taas oli toiseksi viimeinen Clomi-kierto ennen rankempiin hoitoihin lähtöä. Pari inssiäkin oli jo tuloksettomasti kokeiltu. Tuo keskiviikon ultra siis jännittää todella paljon, onko siellä tosiaan joku.
Oireita onneksi on jonkin verran. Koko ajan väsyttää aivan kamalasti, ruokahalu on itse asiassa normaalia huonompi, ilmavaivoja ja röyhtäilyä, etomista ja pientä oksentelunpoikasta aamuisin sekä nännit kipeät painettaessa. Ja tietenkin kauhea jano ja jatkuva vessassa ravaaminen. Joten ainakin toistaiseksi tilanne näyttää hyvältä. Toivottavasti kesäkuulle saakka.
Heinäminkki
Ja nyt siis viikkoja 7+0.
Heinäminkki
omppu-82, pahoittelut keskenmenosta! Itselläni takan 4 keskenmenoa ja yksikään niistä ei ole ollut helppo!
Monestihan keskenmenon syynä on epämuodostunut alkio tms. joten älä ainakaan missäännimessä syytä itseäsi!!!
Voimia keskenmenosta selviämiseen ja surutyön tekemiseen! Tsemppiä uuteen yritykseen, kyllä se vielä uudestaan tärppää ja saatte vielä vauvan syliin!! :x
/Catry
jospa sitä tosiaan uskaltaisi jo näin alkuvaiheessa mukaan... katsotaan miten käy...
pieni esittely (kävin laittamassa jo esittelypinoon tiedot). olen 26v ja toista odotetaan. esikoispoju on puolivuotias. toiveissa oli mahdollisimman pieni ikäero. (jos toiveesta tulee totta ja kesäkuulle päästään, osaan jo kuvitella kuinka moni tiedustelee onko kyseessä vahinko.) LA olisi laskurin mukaan 26.6.
aurinkoista alkavaa viikkoa kaikille ja tarrasukkia kaikille jotta pienet pysyisi menossa mukana t:: viivioskari 4+3, tai jotain sinne päin
Täältäkin siis ilmoittautuu mukaan uusi ensikertalainen kesämamma (26v.). Raskaustestejä tehty pari kappaletta reilu viikko sitten, ja uskomatonta kyllä, vasta silloin näkyi viivoja kaksi. Vaikka tuntemuksia on ollut jo pidemmän aikaa. Rv siis nyt tasan 8 ja laskettu aika olisi laskurin mukaan 8.6. Neuvola on vajaan parin viikon päästä. Ja tosiaan, pahoinvointia, turvotusta, närästystä ja vatsakipuja on ollut. Eilen esimerkiksi koko ilta meni pahoinvoiden ja rintojen aristusta potien. Että kyllä siellä masussa jonkun täytyy asustaa. Vaikka en kyllä usko ennenkun nään. heh.
Oikein ihanaa syksyistä viikkoa kaikille! :)
T.soya
siis sehän valmistetaan samoista teelehdistä kuin musta tee, lehdet ovat vain nuorempia ja ne käsitellään eri tavalla jolloin hyväätekevät ainesosat säilyvät mutta teehen ei tule kofeiinia kuten mustaan teehen. Esim. kaksplussan sivuilta löytyy ohje, jonka mukaan teelle ei ole asetettu käyttörajoituksia. Itse kuitenkin mustan (siis kofeiinipitoisen) teen ystävänä yritän rajoittaa teen juontia 2-3 mukilliseen päivässä. Eli vihreä tee on vaaratonta, jopa terveellistä kun siinähän on jotain antioksidantteja tms.
Eli siis vihreä teehän sisältää kofeiinia/teiiniä, joidenkin lähteiden mukaan vähemmän kuin musta tee, joidenkin lähteiden mukaan enemmän kuin kahvi tai musta tee. Ehkä tämä riippuu myös teelaadusta, ja niitähän riittää.. Ero syntyy tosiaan käsittelyssä, musta tee on fermentoitu ja vihreä ei. En suosittelisi juomaan vihreää teetä ennen nukkumaan menoa, ja kohtuu kaikessa, eli suositukset taitavat olla maksimissaan n. 3 kupin luokkaa per päivä, oli kyse sitten kahvista tai teestä väriin katsomatta. Antioksidantteja vihreässä teessä kyllä piisaa. Itse juon vihreää teetä kohtuudella, niin kylmänä kuin kuumanakin. Japanilaiset kauhistelevat muuten eurooppalaisten tapaa lisätä sokeria vihrään teehen. Se ei kai oikein kuulu asiaan...
Raskaustesti näytti positiivista jo 3 viikkoa sitten mutta vuotoja on ilmennyt joten en uskaltanut lähteä mukaan tänne palstalle. Nyt viikkoja on kasassa 7+1 ja ajattelin että josko sitä kuitenkin nyt rohkenis :)
Minulla on 3 lasta ennestään ja tämä raskaus oli yllätysraskaus vaikkakin toivotu. Kuopus ei ole kuin kohta vasta 11kk mutta silti vauvakuume ehti jo iskeä !?!? :p kummalisia me naiset! :D
Pahoinvointia on ilmennyt hyvin runsaasti, öisinkin. Tätä ei ole koskaan ollut ja ilmennyt aijemmissa raskauksissa. Käytiin perjantaina ultrassa ja sielä näkyi 2 sikiöpussia mutta 1 sikiö. Toinen tyhjä oli toisen takana ja näinollen ei sitä edes päästy näkemään kunnolla.2 viikon päästä uudestaan ultraan että josko siellä ois kaks?!? onko muilla kokemuksia tälläsest ja kuin on käyny? ?:|
olis aika jännää jos sais kaks Rakkautta yhtäaikaa! :x
Tuun kirjoitteleen parempaan aikaan kun saan esikoisen oksennustaudin hoidettua pois... B-)