Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten järjestetätte koululaisen päivähoidon kesällä?

22.03.2007 |

Millaisia summia maksatte hoitajalle?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka viikko päiväleireille kesä- ja elokuussa. Ehtii tulla moni harrastus tutuksi noiden 6 viikon aikana! Jos leirit valitsisi vielä kavereiden vanhempien kanssa yhdessä, niin kuljetuskaan ei olisi liian suuri rasitus.

PK-seudulla ja suurissa kaupungeissa on paljon tarjolla: futista ja muita pelejä, voimistelua, kamppailulajeja, tennistä, golfia, majanrakennusta, taidetta, musiikkia, eläimiä, ja lisäksi yleisiä lastenleirejä, joilla tehdään vähän kaikkea.

Kunnat tukevat joitakin leirejä, jolloin hinta ei ole este.

Vierailija
2/12 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei edes ole vielä kertynyt kuin muutama päivä lomia joten virkavapaata on pakko ottaa ja sitten perään miehen 4 viikkoa lomaa.Yhdelle viikolla haetaan poika päiväleirille ja yksi viikko menee sitten mun lomassa + sitten ylityövapailla. Mikäli ei leirille pääse niin toivottavasti jompikumpi isoäideistä pääsisi hoitamaan viikoksi. Siinähän se kesä sitten menikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme viikkoa menee iltapäiväkerhon pitäjän järjestämässä kerhossa (8.30-16.00), minä otan lomanpidennysvapaita (eli luovun osista lomarahoista) ja loput lomat pidetään erikseen, että saadaan katettua koko kesä. Ja jos hyvin käy, esikoinen pääsee viikoksi isovanhempien kanssa mökille.

Vierailija
4/12 |
26.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tulevaisuudessa pidämme miehen kanssa lomat ristiin ja jos mahdollista otamme vaikka palkatonta hitusen lisäksi. Sen lisäksi pyydämme mummoja auttamaan joiksikin viikoiksi.

Nuo päiväleirit täällä ovat hankalaan aikaan kun eivät kestä koko päivää, vaan tulee kuljetusongelma. Olemme miettineet myös miehen kanssa josko hän voisi tehdä joitain viikkoja vain iltavuoroa ja minä tekisin sitä normaalia lyhennettyä päivää, silloin tulisi koululaiselle ehkä 2-3h päivässä yksinoloaikaa, joka voisi mennä sitten jo kolmannelle luokalle menevälle lapselle ihan hyvin ajallisesti.

Muuten varmaan pyrkisin sopimaan myös kavereiden vanhempien kanssa lastenhoitohukeja vastavuoroisesti (siis me voitaisiin katsoa vaikka viikko kaverilasta ja hänen vanhempansa taas jonkun toisen viikon meidän lasta), mutta kavereiden vanhemmat eivät tarvitse apua lasten hoidossa, kun kaikkien vanhemmat tuntuvat olevan opettajia (meidän alueella tosi monella näin) tai sitten isovanhemmat hoitavat. Muuten tämä järjestely voisi olla ihan hyvä, jos lapset muutenkin pyörivät yhdessä, niin ei siinä olisi paljon ylimääräistä katsoa sitä kaveria samalla ja pistää yhtä-kahta lautasta enemmän pöytään kerralla.

Ainoa mitä ei olla mietitty on ulkopuolinen lastenhoitoapu. Tämäkin menisi jos tuntisi jonkun siihen sopivan (esim. sukulaisnuori), mutta ihan tuntematonta en haluaisi.

Vierailija
5/12 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidetään mieheni kanssa lomat perätysten. Otan myös palkatonta lomaa. Meillä on 7-vuotias ekaluokkalainen ja 4 ja 5 vuotiaat tarhalaiset. Yritetään järjestää lapsille pitkä kesäloma.

Vierailija
6/12 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuu: Olen osa-aikalisällä (50%/50%), eli alkukuun töissä ja loppukuun vapaalla. Ukki ja mummo tulevat meille kahdeksi eka viikoksi. kiitos heille!

Heinäkuussa olen koko kuukauden vuosilomalla.

Elokuu: Olen osa-aikalisällä (50%/50%) eli alkukuun lomailen vielä lasten kanssa ja työt aloitan kuun puolessa välissä.

Näin ei tartte ottaa palkatonta, saadaan lasten kanssa pitkä loma ja jää vielä talveksikin säästöön.

Vierailija
7/12 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koululainen on kesäkuussa viikon päiväleirillä ja toisen mummolassa. Yksi viikko kuluu kesäkurssilla, joka tosin ei kestä koko päivää, mutta 9-vuotias pärjää pari tuntia itsekseen tai kaverin kanssa. Tarvittaessa voin lähteä töistä kotiin aikaisemmin ja jatkaa hommia kotona tai mennä illalla takaisin töihin.

Kaikki lomarahat vaihdetaan vapaaksi, jos suinkin voidaan. Koko perheen yhteistä lomaa pidetään 4 viikkoa ja yhden viikon mies lomailee lasten kanssa.

Kesäkuussa kaverin äiti on kotona ja voi katsoa meidänkin koululaisen perään. Elokuussa pidän viikon saldovapaata ja lapsen kaveri voi olla silloin meillä. Lisäksi isovanhemmat ottavat lapset mielellään luokseen muutenkin kuin vain viikoksi. Kovin pitkäksi aikaa vain en raaski päästää lasta yökylään, tulee ikävä.

Vierailija
8/12 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkuussa meidän kakkosluokkalainen tyttö on ekan viikon yhdessä naapurin saman ikäisen tytön kanssa. Uskomme, että pärjäävät ihan hyvin, käyvät asukaspuistossa syömässä ja me aikuiset vanuttelemme työpäiviämme molemmista päistä vuoron perään. Toisen viikon ovat päiväleirillä, kolmannella viikolla naapurin tyttö on osan viikkoa partioleirillä ja me toivomme isovanhemmista apuja. Vikan viikon teemme yhteistyötä toisen naapuriperheen kanssa eli meillä on neljälle lapselle (2x9v, 7v ja 6v) palkattuna yhteinen hoitaja (lukiolainen, jolle maksamme 10e/t).

Heinäkuussa lomailemme itse ja elokuuksi pitäisi vielä viritellä jotain... silloin päiväohjelman tarpeessa vielä kaksi syksyn ekaluokkalaista, jotka eivät enää pääse päiväkotiin. Tarkoituksena on jatkaa yhteistyötä naapurien kanssa eli omia lomapäiviä/hoitoapua joko isovanhemmilta tai palkattua.

Meidän piti palkata kesäkuuksi ja elokuun kahdeksi ekaksi viikoksi nykyinen ip-hoitajamme (terveysalan opiskelija, 1400e/kk, yht 5 lasta), mutta hän otti valitettavasti koko kesäksi paremmin palkattua työtä.

Päiväleirejä, leirejä ja " hoitorinkejä" tuntuu olevan käytössä muilla alueemme perheillä. Hoitorinki = yhteinen hoitaja useammalle lapselle, kokoontuvat vuoron perään lasten kodeissa. Hoitajat aika usein n 16 -20 -vuotiaita, kouluikäisethän eivät varsinaisesti tarvitse " hoitoa" vaan enemmänkin seuraa & sellaista jonka kanssa voi lähteä retkeilemään vähän kauemmaksikin.

Vierailija
9/12 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on kesälomaa 4 viikkoa, itselläni 10 päivää. Loppuajan ekaluokkalainen (menee siis tokalle) pärjää kyllä itsekseen. Itse olen vuorotyössä, joten ihan joka päivä ei edes joudu olemaan 9:ää tuntia yksin, ja minulla on paljon vapaa päiviä viikolla. Satunnaisesti saattaa mennä mummolaan toiseen kaupunkiin, mutta pääosin pärjää yksin kotona.

Vierailija
10/12 |
21.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pääosin pärjää yksin kotona.

[/quote]

*** Fyysisesti varmasti kyllä, mutta onkohan tuo " pääosin" just se henkisen puolen miinus? Sitä kun on vaikea mitata. Toivottavasti ymmärsit mitä tarkoitan.

T: Vuokko kera neljän lapsen

Vierailija
11/12 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta meillä osan lomasta katsoo naapuri, osan mummot, osan on itsekseen. Me pidämme miehen kanssa loman yhtä aikaa koska koko perhekin tarvitsee välillä lomaa.

Vierailija
12/12 |
24.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitus oli sanoa, että " pääosin ON yksin" , ja pärjäämisestä sen verran, että ihan VARMASTI pärjää yksin ne ajat mitä on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi