Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~~{ Kesäkeijut viikkoon 42 }~~~

13.10.2008 |

Avasin meille uuden viikkopinon, kun huomasin, että uuteen viikkoon tässä tosiaan on jo siirrytty =o).

Mukavaa, kun uusia tulee mukaan kokoajan! Toivottavasti saamme kaikki pitää nämä kesäkuiset pikkuiset mukanamme =o).

EE

Ps. Voisiko joku viisaampi linkittää tuon edellisen viikon keskustelut tänne? (Ja neuvoa meitä muitakin siinä miten se tehdään?) ;o).

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa takaisin OuMamma.. Onko sinulla muita lapsia kuin esikoinen? minulla ei ole ja jollain tavalla pelkäsin tilannetta että mitä poika sanoo kun kuulee että pikku veikka tai sisko olisi mahdollisesti tulossa. No eilen poika oli menoss nukkumaan niin tuli hieromaan mun masua ja sanoi että "Äiti, sun masu kyllä näyttää siltä että siellä olisi vauva". Tokaisin siihen että no mitäs mieltä olet jos siellä vaikka olisikin. Voi sitä pojan suurta iloa mikä hänelle tuli "äiti jes se olis tosi kivaa"...kyllä meinas itku itseltä päästä kun on jännittänyt tilannetta ja toinen olikin ihan onnensa kukkuloilla.

Nyt kyllä on selkä kipeytynyt muuten aikas pahasti. Ei vaan osaa olla tekemättä rajuja nosteluita. Eilen tuli nosteltua huonekaluja joten viimeisenä sohvan nostelu pisti vähäksi aikaa lepäämään.

Nyt täytyy vissii tekee töitä kun työkaveri huutelee

t. tr02

Vierailija
22/58 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noi sun nipistelyt kuulostaa just siltä, että siellä pikkuinen tilaa itselleen tekee:). Se on hyvä se, ja voi tuntua ihan kunnon menkkajomotuksiakin näin alussa,joita ei pidä säikähtää,kohtu siellä vaan venyy.

Täällä olen minä sekä kaikki kolme muksua edelleen kauheassa nuhassa,ei tästä tunnu tulevan loppua olleskaan :( . No jospa tää tästä ensi kesään mennessä :D .

Tari ja masumatkaaja rv 7+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun aika matelee hitaasti.. :) Sain eilen varhais-ultra-ajan parin viikon päähän eli 7+3. Siihen on ikuisuus. Yritän olla liikaa suunnittelematta, mutta väkisinkin mieli pomppaa jo kesäkuuhun, ja ajatukseen, että meillekin voisi tulla vauva. Lisäksi pelkään sitä vaihtoehtoa.. Asumme ulkomailla, ja ajatuskin km:n hoitamisesta täällä hirvittää. Onnittelut taas uusille plussanneille!

Annimari oli testaillut varhaisen vahvan plussan. Onhan se mahdollista, että olisit jo pidemmälläkin, onhan tuo aika varhaista nimittäin. Entäpä, jos on useampia alkioita kiinnittynyt?? Tai sitten ovulaatio on voinut olla aiemmin.

piinaileva tinky 5+2

Vierailija
24/58 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille!

Täällä olisi yksi esikoisen odottaja, joka suureksi ihmeekseen plussasi maanantaina. En ensin edes meinannut tehdä testiä, kun ajattelin ettei nyt eka kierrolla voi tärpätä..kun olo oli kuitenkin turvonnut ja närästi, niin päätin testin tehdä ja kaksi viivaa ruutuun ilmestyi. En kuitenkaan uskonut kerrasta, vaan kävin hakemassa apteekista vielä toisenkin testin ;) no nyt on tuplatsekattu. Laskurin mukaan laskettu aika 10.6., nyt siis menossa 6+0. Oireita ei paljoa ole tuon turvotuksen lisäksi ollut, nyt plussan jälkeen kuitenkin herkemmin seuraa kroppaansa ja mahassa on nipistelyjä ja nivuset kinnaa..helpotuksekseni huomasin pinoa lukiessani, että muillakin näitä oireita on ollut. Pitääkö huolestua kun nyt myös pallea on kummallisen tuntuinen?! Hetki sitten totesin myös nännien arkuuden. Ilmeisesti nämä ilmavaivat kuuluu myös asiaan?!

Milloin ensimmäisen neuvolakäynnin pitäisi olla? Yritin tänään soittaa, mutta harmikseni puhelin aika oli 12-13 välissä ja minä töitten lomassa ehdin soittaa vasta 14..noh varasin kuitenkin yksityiselle ajan ja sain ensi viikon tiistaiksi..ilmeisesti ultraan. Sitä on itse vielä niin pihalla kaikista oireista..ja siitä mitä pitäisi tehdä milloinkin! Ilmottaudun itse myös super stressaajien joukkoon!

Vierailija
25/58 |
15.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Eipä tännekään mitään erikoista. Pahaolo tulee aallottain. Saattaa olla monta tuntia ihan hyvä olo kunnes iskee tosi pahaolo joka yleensä menee hetken päästä ohi. Mulla ei varsinaisesti ole aamupahoinvointia vaan pikemminkin aina iltapäivästä alkaa. Samoin on tänään närästänyt ja nippaillut alavatsaa.

Mies naureskeli kun olen innoissani oireista. Jotenkin se vaan luo uskoa, että tässä ihan oikeesti ollaan "siunatussa tilassa" =)

mami1706 ja viikkoja tänään tasan 5

Vierailija
26/58 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika päätti, että kuudelta on hyvä herätä, äiti olisi ollut kyllä toista mieltä. No pakko vaan yrittää nousta, onneksi päivällä pääsee päiväunille.

Helmi79: sun juttus vois olla mun kirjoittama. Mulla on ollut nivuset kipeät ja pallea tuntui aluksi (tuntuu edelleen) tosi oudolta. Se oli oikeastaan mun eka raskausoire. Mun on pakottanut siihen ja rintojen alta on ollut kipeää. Mun nännit ei ole mitenkään arat, mutta yksilöllisiä oireitahan kaikilla on. Onnea odotukseen!

Vierailija
27/58 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin nippailee nivusia, se kuulemma on ihan normaalia kun istukka kiinnittyy jonnekin seinämiin.

Jostain kyllä luin tuosta vihreästä teestä, ettei sitä just olis saanut juoda, kun siinä on jotain ihme yrttejä mitä ei sais juoda/syödä. Tiedä sit onko se oikeata tietoa.. :D

Mulla eka ultra vasta 13. viikolla. 10. viikolla on lääkärillä käynti ja verikokeet. Tänään 8+3, ja voin sanoo, että kyllä selvästi huomaa että on raskaana. Maha on sen verran pullollaan! :) Eihän sitä tiedä monta kaveria sieltä sitten tulee. Tosi aikaisin oli todella vahva plussakin testissä.

Näkyykö kellään muulla vielä masua?

Vierailija
28/58 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuluu tällä hetkellä tosi hitaasti, kun odotan ensi viikolla olevaa ultraa. Tää raskaus on saatu alkuun lapsettomuushoitouran alkumetreillä clomien avulla ja KYS ehdotti alkuraskauden ultrassa käyntiä kun sinne plussasta ilmoitin. Ja totta kai minä sinne ultraan haluan, varsinkin kun ensimmäinen neuvolakäyntikin on vasta viikolla 10. Mutta ensi viikolla pääsen siis kurkkaamaan onko kyydissäni tosiaan oikeasti joku ja onko kyytiläinen oikeassa paikassa. Tällä hetkellä kun pelkää sekä tuulimunaa, kohdunulkoista että keskenmenoa niin tuon ultran jälkeen ei pelättäviä sitten toivottavasti ole enää kuin tuo viimeinen. Ultrapäivänä mulla on viikkoja kasassa 7+2, joten sydämensykekin pitäisi jo hyvin näkyä. Voi kun olisi jo äkkiä keskiviikko.

Tänä aamuna pitikin sitten ensimmäistä kertaa yökkäillä ihan kunnolla. Aiemmin yökkäily on ollut suht lievää mutta tänään piti jo vähän limaa oksentaa. Jännä sinänsä että aamulenkillä koirien kanssa ennen aamupalaa oli vain lievää kuvotusta mutta sitten kun söin aamupalan ja kävin viemässä pojan hoitoon niin olo olikin huonompi. Eikös syömisen pitäisi auttaa tuohon pahaan oloon eikä päinvastoin. Mutta en valita, tuo pahoinvointi on kuitenkin selkeä raskausoire ja pitää siten uskoa yllä että kaikki on hyvin. Kaikki muut oireet kun ovat tällä hetkellä suht lieviä.

Tekisi mieli mennä päiväunille, mutta ei auta, töitä on jatkettava.

Syysterveisin,

Heinäminkki

Vierailija
29/58 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

Esikoista täällä odotellaan ja en meinaa vieläkään uskoa sitä todeksi. Miehen kanssa ollaan toista vuotta tjottailtu, joten tuntuu nyt niin uskomattomalta, että tärppäsi. Olin jo ajatellut, että koskahan sitä pitäisi mennä tutkimuksiin, kun en ainakaan tietoisesti ole ollut kertaakaan aiemmin raskaana. Testin tein varmuudeksi kahteen otteeseen, kun en uskonut ensimmäisestä. Laskureiden mukaan (edellisistä kuukautisista) LA olisi 17.6.

Tänään hirvittää mennä töihin palvelutiskin taakse. Mitä jos alkaa kuvotuttamaan kesken lihan pakkaamisen? Tiistaina siivoojan käyttämä kloriitti iski kyllä sellaisen oksennustunteen, ettei mitään rajaa. Aiemmin ei ole tuntunut missään. On vain hengiteltävä suun kautta. Muita oireita pienen on ollut alavatsan nippailut, tissien arkuus ja vessassa juokseminen.

Onnea muille kesämasuille ja toivotaan, että kaikki pysyvät matkassa!

Vierailija
30/58 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään plussasin haamun keskellä päivää, aamulla teen varmistuksen...

Eli mikäli kaikki menee suunnitellusti olis 23.6.2009 meillä laskettu päivä ja siis perheen seitsemäs olis tulossa. Kokoajan alavatsalla on "menkkamainen" olo. Joo aloitan heti hysterian ja panikoinnin jajajajajajjaj. edellinen raskasu kun meni kesken, alku kuoli kohtuun ja jouduin kaavintaan... Joten nyt sitten panikoin.

Onkohan muuten olemassa kesäkuisten postituslistaa? mä olen selainen postituslista kahjo, ja tykkään noista yahoon listoista.

-Rölli-II 4+2

Vierailija
31/58 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elikkäs nyt on toinen lapsi tulossa ja viikkoja on takana tänään tasan 7.

oireita ovat rintojen arkuus ja kasvaminen, aamuisin on pakko syödä jotain taikka taju lähtee, väsymys, hirmuinen mahaturvotus iltaisin ja jatkuva röyhtäily.

Vierailija
32/58 |
16.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin äsken katsomassa ystävääni sairaalassa ja kun hän kertoi todella ikäviä kokemuksiaan sairaudestaan, alkoi minua yhtäkkiä kuvottamaan, ällöttämään ja tuntui että kohta pyörryn..menin ihan valkoiseksi ja hiki nousi pintaan. Ei onneksi tullut oksennus, mutta oli melkoisen avuton olo..pää pöytää vasten ja syvään henkeä vetäen siitä kuitenkin selvisin..että tämmöistä tänään! Kai tässä on pikkuhiljaa uskottava, että jotain ihmeellistä tuolla mahassa tapahtuu ;) Mulla on tosi turvonnut olo ja tuntuu, että maha röllöttää, onko tämä ihan normaalia kun vasta näin alussa ollaan?

Vierailija
33/58 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testasin aamulla *negan* herkällä Clearblue testillä, eli ilmeisesti se vuotoni sitten oli alkuvaiheen keskenmeno (vaikkei se siltä tuntunutkaan / vaikuttanutkaan). Ja hormoni on jo mukavasti laskenut.

Ei saa olla pahoillaan =o) - ihan oikeasti, itse en ole edes alakuloinen. Olen ihan sellaisella asenteella, että otetaan vastaan se mitä tuleman pitää ja odotellaan rauhassa. Nyt annamme kierron normalisoitua kunnolla ennen uutta yritystä.

Kaikille seesteistä odotusaikaa toivottelen! Yrittäkää olla liikoja huolehtimatta =o).

EE

Vierailija
34/58 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sitten enempiä harmittele sinun puolesta, upea asenne sinulla! Toivon sinulle oikein hyvää syksyä ja parempaa onnea seuraavaa yritystä varten :)

Vierailija
35/58 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli vähän rusehtavaa vuotoa. Samoilla viikoilla kuin viimeksikin. Nyt en oo vähään aikaan uskaltanut vessaan mennä. Neuvolassa ei soittoaikaan vastattu ja ei auta kuin ootella maanantaihin. Viimeks alkio tuli ulos parissa päivässä ja sitä kauhulla oottelen...

nau rv7+3

Vierailija
36/58 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

EE:lle tsemppiä tuleviin aikoihin!

nau:lle ja muille huolestuneille toivon levollista mieltä!

Mulla on ollut molemmissa aiemmissa raskauksissa vuotoja rv4-13. Toinen päättyi surullisissa ja toinen onnellisissa merkeissä. Toistaiseksi tässä raskaudessa vuotoa ei ole ollut, mutta eipä tässä pitkälle ole päästykään :). Koitan rauhoitella itseäni ja olla iloinen, onnellinen ja kiitollinen jokaisesta raskauspäivästä...

Omat oireet ovat valtava väsymys, alavatsanippailut, pitkin päivää yllättävä etominen ja mieliteot. Eilen illalla oli ihan pakko hakea kebabbia. Kun sain annoksen eteeni, kykenin haukkaamaan kahdesti ja sitten tuli stoppi...

Pidemmällä olevat kesäkuiset! Tulkaahan kertomaan ultrakuulumisia, jos alkuraskauden ultrassa käytte. Itse varasin ajan parin viikon päähän, silloin viikkoja 7+1.

Pian alkaa uusi viikko, pirteää syksypäivää!

T:Siiili rv4+5

Vierailija
37/58 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikki oireet helpottaneet. Mitä nyt pientä kuvotusta aina välillä. Kaipa sitten kuitenkin raskaana ollaan kun vuoto ei ole alkanut ja alavatsa tuntuu kasvavan. Tuntuu selkeesti kädellä kun kokeilee.

Eipä tänne mitään uutta, edelleens sitä alkuraskauden ultraa odotellessa. Vielä olis reilu viikko sinne.

shadegrown: meillä sitten sama laskettu aika. Kiva. :)

Vierailija
38/58 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt verta tulee tosi paljon ja hyytymiä ja kipu on kova. eli usko on loppunut että voisi olla asiat hyvin. Aamupäivä tuli itkettyä ja tyttö yritti lohduttaa. En tiedä oisko pitänyt käydä alkuraskauden ultrassa, kun nyt ei tiedä mikä meni pieleen ja onko siellä elämää ikinä ollutkaan. Toivottavasti sais ens viikon alkuun ultra aikaa, niin näkis mikä on tilanne. Kovin nihkeesti noita aikoja kunnalliselle saa, pitää olla vuoto jatkunut monta päivää.

nau (rv7+4)

Vierailija
39/58 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä tosi harmittava juttu sinulla. Minua gyne lohdutti silloin kun minulla tuli keskenmeno että sillä lapsella ei olisi ollut mahdollisuuksia selvitä elämässä ei muutakuin uutta yritystä. Vaikka siinä vaiheessa tuo lausahdus tuntui pahalle näin jälkikäteen ajatellen hän varmasti oli oikeassa. Paljon voimia sinulle. onneksi sinulla on hyvä lohduttaja.

Itselläni tänään kävi jonkinlainen haaveri kun olin sohvalla makoilemassa niin siskoni villakoira hyppäsi suoraan vatsani päälle. Ei hypystä niinkään vahinkoa varmaan ole, mutta kun pelästyin kyseistä hyppyä niin tein jonkun äkkinäisen liikkeen ja tuntui kuin jokin olisi revennyt sisällä. nyt panikoin ja käyn vähän väliä vessassa tarkistamassa että onko kaikki ok. Toivottavasti oli jokin lihas venähdys.

Tsemppiä kaikille...onneksi nyt alkoi itsellänikin syysloma.

t. tr

Vierailija
40/58 |
19.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...joilla on kutakuinkin koko ajan sellainen paineen tuntu alavatsassa? Ei kipua varsinaisesti, mutta tunne siitä, että jotain siellä tapahtuu. Harvoja on ne hetket, ettei tuota tunnetta olisi...

Ja mitens se vihreä tee, tietääkö joku saako sitä lipittää? :)