Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmeessä äidit pitävät lomaa kun koulut alkavat?

Vierailija
27.07.2007 |

Olen kuullut moneltakin tulevan ekaluokkalaisen äidiltä viime päivinä, että säästävät pari viikkoa kesälomaa siihen, kun koulu alkaa. Ymmärtäisin tämän ehkä, jos lapsen olisi tarkoitus tulla iltapäiväksi yksin kotiin ja äiti haluaisi harjoitella sitä yhdessä lapsen kanssa, mutta kun näillä on kaikilla olemassa iltapäivähoitopaikka!

Minä en edes esikoisen kanssa enkä missään nimessä tämän kuopuksen kanssa uhraa kesälomaani siihen, että saatan lapsen kouluun, saatan lapsen iltapäivähoitoon ja haen lapsen sieltä kotiin. Noita matkoja me ollaan harjoiteltu jo etukäteen ja sovittu tarkkaan mitä lapsi tekee jos jokin menee pieleen. Kouluun toki saatellaan ekat päivät, mutta sen jälkeen minä menen tekemään normaalin työpäivän. Arvokkaampaa lapselle on yhteinen loma nyt kuin se, että äiti istuu kotona jännittämässä hänen ekoja koulupäiviään.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään varmaan sinuna lomailisi koulun alkaessa. Mutta nyt lomailen, ja oikein hyvästä syystä. Teen pitkää työpäivää ja vuorotyötä, enkä voisi olla lapsen kanssa iltaisin, jos olisin töissä. Mies hakee lapset tarhasta/koulusta ennen viittä, mutta haluan, että esikoisen ekat koulupäivät ovat iltapäiväkerhoineen lyhyitä. Siinä koulunaloituksessa on niin paljon kaikenlaista jännää ja stressaavaa lapselle, että 8 tunnin päivät heti alusta alkaen ovat turhan rasittavia.

Eli kyse on aloituksen pehmentämisestä.

Lisäksi opettelemme mieluummin sitä koulumatkaakin vasta koulun alkaessa kuin jo hyvissä ajoin etukäteen. Loma on lomailua, ei koulun odottamista ja stressaamista varten! Koulun rehtori sanoi minusta aika hyvin keväällä vanhempaintapaamisessa: jutelkaa ja käsitelkää kesällä koulunalkua lapsen kanssa mahdollisimman vähän, koska lapset jännittävät sitä muutenkin ihan tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla