Miksi kantoliinojen sidontatapa on niin monimutkainen? Eikö ole olemassa yksinkertaisemmin sidottavia kantoliinoja?
Kommentit (7)
Onko se pakko ostaa liina, jos ei sitä tykkää käyttää?
Voi herranjumala. Jos on niin vaikeaa, osta rintareppu.
mutta pitkiin liinoihin verrattuna ne ovat aivan paskoja. Pienelle vauvalle ei kannata edes harkita. Rintareputkin Ergoa lukuunottamatta ovat aika onnettomia. Jos todella olet niin avuton kuin annat ymmärtää, paras kantaa lasta ihan vaan sylissä tai työntää vaunuissa.
minäkään en tykännyt pitkistä liinoista, joten hankin tuon Vitmin. Ja kannoin vauvaa siinä vähintään 6 tuntia joka päivä 2-viikkoisesta 8-kuiseksi. Totta on että sen isompaa lasta sillä ei kovin pitkiä aikoja kantanut, mutta ruoanlaiton ajan tai tunnin koiranulkoilutuslenkin lapsi oli siinä vielä yli vuoden vanhanakin.
Rintareput on ihan tarkoitukseen kuin liinat, joissa voi pieni vauva nukkua monen tunnin unet.
Rengasliinoista hyviä (omasta mielestäni esim. ringo tai kanga, edellisestä tykkäsin todella paljon). Kantopusseja tehdään myös Suomessa. Osta vaikka kirpparilta tai huutonetistä niin voit kokeilla halvemmalla.
Ergosta olen kuullut paljon hyvää mutta en itse ole kokeillut. Itse kyllä käytin paljon pitkää trikooliinaa (Pikku Ruu) ihan siinä tavallisessa kietaisuristikakkosessa, joka oli mielestäni helppo sitoa, (tosin kotona ei kaupassa!) ja vauva viihtyi siinä pitkiä aikoja.
Sitä on tosi epäkäytännöllistä purkaa ja sitoa jossain julkisissa paikoissa! Menee hermot! Miksei ole olemassa sellasia yksinkertaisempia systeemejä, ei tarvitsis olla liina, vaan joku kantosysteemi vaan!