Lapsen molluskat – mikä avuksi?
Kommentit (31)
Meille lastenlääkäri Mehiläisessä määräsi myös osterivinokastabletteja, joita saa apteekista (luontaistuote). Toiselle lapselle näitä otettiin ja se olennaisesti nopeutti paranemista kun vertaa ensimmäiseen, jonka kohdalla tätä vinkkiä ei vielä oltu saatu. Suosittelen siis kokeilemaan.
Minkälaisia määriä lääkäri käski ottamaan osterivinokastabletteja ja minkä kokoiselle lapselle? Kauanko annoitte ja kauanko parantuminen kesti? Meillä osterivinokasta on kokeiltu kahden paketin verran, mutta ei tehonnut.
Älkää hyvät ihmiset rikkoiko niitä. Äiti pienenä rikkoi omani kun oli kyynertaipeessa ja arvet ovat jäätävät. Aivan kuin olisin entinen narkkari. Molluskat ovat virusperäisiä ja katoavat kahdessa vuodessa elimistöstä. ( omalla lapsella meni tasan kaksi vuotta).
Kahta vuotta olen itsekin odottanut. Se on kohta jo täynnä, mutta nyt neuvolan täti puhui jo kahdesta ja puolesta vuodesta...
Aika auttoi. Meillä niitä oli otsassa ja leikattiin otsatukka suojaksi, ettei ihan jokaiselle vastaantulijalle tarvinnut selitellä. Lapsikaan ei raapinut niitä, kun ei itse nähnyt.
muistan kuin eilisen vaikka tapahtumasta onkin jo lähes kolmekytävuotta, kuinka istuin apukeittiönpöydällä ikunan alla missä parasvalaistus oli, ja äiti niitä molluskoja kyynärtaipeesta pinseteillä nyppi "juurineen" paperin palalle. Aina tietty määrä ja sitten taas orotettiin ihonrauhoottumista päiviä. Sain aina ite laskea montako oli ja montako jäi jäljelle. Soli sellainen äidin ja minun hetki vaikka ei aina niin mukava ollutkaan.
Tea tree öljy auttoi meillä. Kannattaa kokeilla.
Meillä auttoi vanha kunnon bacibact. En tiedä mihin perustuu, mutta heti lähtivät häviämään.
Multa itseltä on äiti 30 vuotta sitten puhkonut molluskat terävällä neulalla ja puristanut palleron ulos. Mulla ei ole ainuttakaan arpea. Kaikille kolmelle lapselle olen tehnyt saman, lähteneet heti pois eikä ole arpia.
Meidän tyttö oli täynnä molluskoja. Lähdimme tropiikkiin lomalle ja kahden päivän jälkeen kaikki olivat kadonneet. En tiedä, oliko merivesi, allasvesi vai aurinko.
Tyttäreni sai avun homeopatiasta. Molluskat todella ropisivat ihosta sen jälkeen, kun ne ensin ihan vain hetkeksi lisääntyivät. Iho on todella siisti, mitään arpia ei jäänyt.