Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Älä lyö lasta – 14 keinoa raivon hillitsemiseksi

Vierailija
12.04.2013 |

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
16.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 11:34"]

Tottakai saa ja pitää uhkailla. Yksin jättämisellä uhkaaminen on mitä oivallisin keino saada lapsi tottelemaan. Rauhallisella tiellä kun nostaa lapsen autosta pihalle ja kaasuttaa pois niin alkaa kyllä kummasti tottelemaan paremmin sen jälkeen eikä mitään vahinkoa ole sattunut. 

[/quote]

Ei vai ole vahinkoa sattunut! Ihmisen pieni mieli on monimutkainen ja tallettaa paljon siitäkin, mitä (typerä) aikuinen ei tajua. Olen 60v ja onnellinen siitä, ettei oma äitini koskaan uhkaillut. Ja aina kuitenkin häntä toteltiin. Hänellä oli  karismaattisuutta ja auktoriteettia -sitä aitoa välittämistä. Miten aiot menetellä sitten kun lapsesi on murrosikäinen?

Vierailija
42/47 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa ja pitää uhkailla. Yksin jättämisellä uhkaaminen on mitä oivallisin keino saada lapsi tottelemaan. Rauhallisella tiellä kun nostaa lapsen autosta pihalle ja kaasuttaa pois niin alkaa kyllä kummasti tottelemaan paremmin sen jälkeen eikä mitään vahinkoa ole sattunut. 

[/quote]

Niin tosiaan se on varmasti nopein keino mutta ei parhain mahdollinen. meidän pitäisi kasvattaa lapsista kunnon ihmisia ei traumaatikkoja. tollaisesta kurinpidosta voi olla paljonkin hallaa tulevaisuudessa ainakin lapselle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle tavattiin joskus lapsena sanoa, että jos toi kiukuttelu ei lopu, saat jäädä tienposkeen, kun autolla matkattiin ja kiukkukohtaus iski. Eikä mitään vahinkoa ole käynyt, täysin normaali perhe! Eriasia on, jos tuonkaltaista uhkailua käyttää joka tilanteessa. Samaan voisin laittaa tukistuksenkin, täysin hyväksyttävää, jos ei käytä jokaisessa pienessä ongelmassa.

Vierailija
44/47 |
17.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Siinä puhuu tyyppi joka ei tiedä näemmä yhtään mitään..Vai ei aiheuta mitään vahinkoa lapselle kun oma äiti tai isä heittää autosta ulos ja kaasuttaa pois paikalta? Mites olis esim se kauhu ja pelko joka lapselle tulee, kun oma vanhempi jättää jonnekin tielle?! Minut jätettiin yksin lenkkipolulle, kun en kävellyt tarpeeksi nopeasti, paniikissa itkin..

Vierailija
45/47 |
19.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepjep... Soitin kerran perheneuvolaan, kerroin tilanteen ja kysyin onko jonkinlaisia kiukunhallintakursseja ym. Se täti tenttasi mua 45 minuuttia jonka jälkeen käski soittaa uudelleen jos on ongelmia!!!! Sanoin että juurihan soitin....

Vierailija
46/47 |
04.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee lapsellesi niin kuin haluat hänen tekevän kavereilleen hiekkalaatikolla.

Vierailija
47/47 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

itse olen elänyt aina väkivallan keskellä, tiedän mitä se on ja omaan lapseen en ikinä koske! puhe saa riittää ei tarvi huutaa ja kaikista hauskinta on se että olen juuri täyttänyt 18 vuotta. lapsi syntyi vähän aikaa sitten joten ihmettelen miksi minulla on enemmän järkeä päässä kuin monella vanhemmalla henkilöllä!! ?? 

Varmaan siksi, että normaali aikuinen ymmärtää, että pieni vauva tarvii syliä, hellyyttä, suojaa.. eikä testaa vanhempaa. Toivottavasti sinulla on järkeä päässä sittenkin kun uhmaava lapsi kiljuu keskellä yötä herra ties kuinka monetta kertaa "Äiti on tyhmä!", eikä reagoi mihinkään puheeseen mitenkään. Mielellään vielä niin, että koko ajan on riskinä, että uhmaaja herättää toisenkin lapsen kiljumaan... harva vauva herättää edes raivon tunteita, eikä vieraan lapsen kanssa käy läpi samaa ristiriitaista tunneskaalaa kuin oman lapsen kans.

Minäkin olin mielestäni tosi fiksu ja tietävä ja taitava kasvattaja, kun ensimmäinen oli vauva.. nyt lapsia on useampi ja aika moni asia on osoittautunu ihan harhaksi. Huomaan, ettei se niin yksinkertaista olekaan.. jo yksistään lasten luonne-erot tuo haastetta kasvatustyöhön. Sekin on uskomatonta, että jokainen lapsi on oikeasti yksilö omine tunteineen ja luonteineen, ei vanhemman / vanhempien kopio ja siksi vaatii omat keinonsa.. joskus niiden keksiminen vie aikaa. Ja kun luulee keksineensä patenttiratkaisun, se ei toimikaan kuin yhden kanssa.

Toivon todellakin, ettei sinulle tule sitä tilannetta, että tekisi mieli tehdä jotain muutakin kuin olla se tyyni ja rakastava vanhempi. Yleensä lapsi hakee rajoja ja turvallisuuden tunnetta (lue: uhmaa) just sillon, ku vanhempi on väsyny, on joku asia, joka painaa mieltä, on kiire.. eli sillon kun tilanne olis riittävän stressaava ihan pelkästään lapsen kanssa ilman uhmaa..