Älä lyö lasta – 14 keinoa raivon hillitsemiseksi
Kommentit (47)
Ei pitäisi uhkailla mutta varoittaa saa kunhan toteuttaa uhkauksen silloin kun lapsi ei tottele.
Oman pojan iPad vietti just viikon kirjahyllyn päällä kun ei läksyt maistuneet.
nykylasten lepsu kasvatus näkyy kyllä... Luunapit ja tukkapöllyt takaisin. Niitä olen itse muutaman saanut lapsena. Olen normaali ja fiksu työssäkäyjä jolla ei ole koskaan ollut ongelmia lain yms. kanssa. Ja vanhempiin loistavat välit. Eli mitään haittaa luunapista ollut, päinvastoin. Nykykakarat hyppii sen sijaan vanhempien silmille.
Entäs jos se oma lapsi on erityslapsi? Yritäppä siinä hillitä oma raivo sitten ja käyttäytyä hyvänä ja kärsivällisenä vanhempana jos lapsi tekee uskomattomia temppuja.
Loistavia neuvoja jokaiselle vanhemmalle. Allekirjoitan jokaisen neuvon, varsinkin tuo neuvo 7. on erityisen hyvä, jos jostain syystä pelottaa että alat raivota lapselle,ja lopsia korville niin ilman muuta saa ja pitää hakea apua. Ja tuo pelkohan johtuu usein siitä että jos vanhemman oma vanhempi on lopsinu korville suuttuessaan, niin kyllähän siinä pelkää että tekee saman omallekkin lapselle suuttuessaan tälle
Luunappi ja tukkapölly tulee kyseeseen, jos lapsi ei usko puhetta. Pelkkä uhka yleensä riittää rauhoittamaan lapsen. Nykyinen pullamössösukupolvi on näiden "tukkapölly ja luunappi on väkivaltaa"-kukkahattutätien seurausta. Ihan sama mitä sanotte, itse sain penskana luunapin, jos en osannut käyttäytyä ja olen siitä oikein tyytyväinen näin vanhemmalla iällä. Opinpahan olemaan, toisin kuin nykylapset.
Ihan naurattaa tämä nykyinen vapaa kasvatus -tai oikeastaan itkettää. Tulokset nähdään tuolla ostoskeskuksissa, kun pennut räkivät ohikulkijoiden päälle ja esim.tämä kuohuttava koulutapaus. Hienoa kukkahatut,hienoa. Kasvatatte vanhempiaan epäkunnioittavia nuoria. Kyllä lasta kuuluu voida rankaista, jos ei tottele.
Luunappi ja tukkapölly tulee kyseeseen, jos lapsi ei usko puhetta. Pelkkä uhka yleensä riittää rauhoittamaan lapsen. Nykyinen pullamössösukupolvi on näiden "tukkapölly ja luunappi on väkivaltaa"-kukkahattutätien seurausta. Ihan sama mitä sanotte, itse sain penskana luunapin, jos en osannut käyttäytyä ja olen siitä oikein tyytyväinen näin vanhemmalla iällä. Opinpahan olemaan, toisin kuin nykylapset.
Ihan naurattaa tämä nykyinen vapaa kasvatus -tai oikeastaan itkettää. Tulokset nähdään tuolla ostoskeskuksissa, kun pennut räkivät ohikulkijoiden päälle ja esim.tämä kuohuttava koulutapaus. Hienoa kukkahatut,hienoa. Kasvatatte vanhempiaan epäkunnioittavia nuoria. Kyllä lasta kuuluu voida rankaista, jos ei tottele.
Melkonen natsi olet. Mistä tiedät, ettei vahinkoa tapahtunut.
Kuin suoraan oppikirjasta, kuinka aiheutan traumoja.
Melkonen natsi olet. Mistä tiedät, ettei vahinkoa tapahtunut.
Kuin suoraan oppikirjasta, kuinka aiheutan traumoja.
Pienempänä sain selkään, tukkapöllyä ja nipistyksiä. Olen kiitollinen siitä koska ties mitä olisi tapahtunut jos minua ei oltaisi pidetty kurissa. T. 17v hyvin kasvatettu ja iloinen nuori mies.
Joopa, joo. Taas näitä" vapaan" kasvatuksen juttuja. Ja nyt niitä taas "niitetään". Minun lapset (2) kun olivat pieniä, tein selväksi kuka sanoo sen viimeisen sanan asiassa kuin asiassa. Sisar-tappeluita tuli, niinkuin aina tuleekin sisarusten keskelle. Olen antanut lapsilleni tukkapöllyjä ym. jos eivät ole totelleet. Mut kas kummaa kun tuli riita ja ensin sanoin et lopettakaa. Jos ei kahden käskyn jälkeen riita loppunut, niin sanoin, et jos toi riita ei lopu niin käyn seuraavaksi "käsiksi" ja aina siihen loppui sisarusten riita. Lapseni tiesivät et toteutan uhkailuni ja annoin heidän valita. Nyt lapseni ovat jo n. 30 v. ja olemme monta kertaa keskustelleet noista minun kurinpito menetelmistä, et onko niille jäänyt mitään "traumoja" niistä ja ne naureskelee et ei tosiaankaan. Lasten ja muidenkin hakkaaminen, haukkuminen turhan takia on ihan turhaa...ei väkivaltaa tms. Mut järki pitää olla myös lasten kasvatuksessa, ei lapset opi ilman rajoja ja huolenpitoa!
Jos ei millään usko.. On hyvä antaa tukkapöllyä ja viedä omaan huoneeseen mietttimään tekosia
itse olen elänyt aina väkivallan keskellä, tiedän mitä se on ja omaan lapseen en ikinä koske! puhe saa riittää ei tarvi huutaa ja kaikista hauskinta on se että olen juuri täyttänyt 18 vuotta. lapsi syntyi vähän aikaa sitten joten ihmettelen miksi minulla on enemmän järkeä päässä kuin monella vanhemmalla henkilöllä!! ??
tosi järkevää! teet tämän nykyään niin siinä on hieno varmaan olla kun on tehnyt rikoksen?! vai onko?! leikkaako sulla edes järkipääs?
lapsi alkaa pelkäämään ja pelko estää tervettä kehittymistä. Rakkaudessa ei ole pelkoa. Rakkaus on tunteista puhumista, toisen kohtaamista hänen omalla tasollaan. Pelokas lapsi ei kykene kohtaamaan enää omia tunteitaan ja pelon vuoksi ei uskalla tuoda niitä esiin, koska uhkana on hylkääminen. Niin lapsi sen kokee. Se ei purkaudu välttämättä aikuisena. Alkaa kierre, pelko hyöätyksi tulemisesta saakin yksilön hylkäämään ensin itse, jotta ei joutuisi hylätyksi. ihmissuhteiden epävakaushan siitä on seurauksena ja kärsimystä.
[quote author="Vierailija" time="12.04.2013 klo 06:55"]
Tuosta on jäänyt kokonaan poista että vaikka lyödä tai satuttaa ei saa niin fyysiset otteet eivät ole täysin kiellettyjä.
On aivan sallittavaa että pahantekijä nostetaan omien kasvojen korkeudelle puhuteltavaksi. Samoin vähän isompi on aivan luvallista ottaa rauhoitusotteeseen.
[/quote]
Hyvä huomio!
Koskaan ei pitäisi uhkailla. Se vahingoittaa lasta varmasti.