Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*** ENSKAT syyslomaviikkoon ***

13.10.2008 |

Mukavaa alkavaa viikkoa Enskoille!

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
17.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hermione:

Neealla on itellä käytössä sellanen tupperwaren lusikka, joka on muotoiltu niin, että siitä saa nyrkkiotteella hyvin kiinni. Muutenkin se on aika käyrä. Samaa sarjaa on haalukka, mut sitä ei olla viä käytetty. Tosin ihan tavallisella hakmanin pikkulusikallakin menee. Mä ohjailen vähän välillä Neean kättä silleen että se ite pitää lusikkaa. Se ei oikeen viä osaa ottaa siihen kunnon annosta vaan tökkää sen ruokaan ja sit suuhun.

Voi vitsi, tunnet jo masukin liikeet...muistelen tässä kaiholla kuinka hienoo se oli. Mukavaa mummola reissua.

Dajm:

Joo se meidän ruokailuessu on ihan s-marketista, oli muistaakseni joku pikku-piia merkkinen ja hinta oli muutaman euron. Shoppailemassa olit käyny. Millasiin talvikenkiin päädyit? Mä oon miettiny, että pitäskö satsata johonkin gore-kenkiin vai ostaa sellaset kuoma saappaat. Niitä on jotkut kehunu ja ois vähän huokeemmatkin, mut pitääköhän ne vettä kun täälä etelässä on kuitenkin loska kelejä.

Tipu:

Vitsi Siennan puhe kehittyy vauhdilla, mut toi lukeminen auttaa sitä varmasti paljon. Neean aamurituaaleihin kuuluu aina missä kissa kirjan luku. Tai siis siinä ei oo mitään tarinaa vaan erilaisia eläimiä,tavaroita, yms siilistä kuurakettiin. Niitä onkin sit varmaan ainakin 300, että ei ihan kaikkia viä osata. : ) Iskikö palstakirous vai onko yöt jatkuneet mallikkaasti?

desejo:

Tsemppiä katkonaisiin öihin. Meillä oli tota tosi pitkään ja tainnutin aina tissillä. Se on tosi että jossain vaiheessa se kostautuu ja siitäkin on päästävä eroon, mut jos se nyt toimii niin jatka vaan. Oma mielenterveys alkaa järkkyä jos ei saa yhtään ite levättyä. Unikoulua voi sit pitää muutaman kuukauden päästä jos ei asia oo siihen mennessä itekseen korjaantunu. Meillä ei myöskään ollu mitään apua kiinteiden alotuksesta, mut tietenkin sitä kannattaa koikeilla jos teillä vaikka olis. Pahimmillaan meillä oli pitkiäkin kausia että sain nukuttua maksimissaan kahden tunnin unipätkiä, siinä oli kyllä äiti aika niitissä. Että tiedän tunteen...Kateellisena lueskelin kuinka muiden vauvat nukku yöt läpi ja mammat jakso siivoilla ja touhuilla päivällä kun pikkunen veteli päikkäreitä.

Tänään käväistiin Neean ja kummitädin kanssa kaupungilla. Lähinnä mamma vähän shopaili ja käytiin syömässä Amerikan Dinnerissä (hyvä mun laihis).

Nyt telkun ääreen ...

Buuffa ja Neea 1v1kk

Vierailija
22/26 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

PACO: Siellä väsymystä, tsemppiä vaan. Mitäs jos siellä siun korvissa on joku tulehdus ja se pahentaa väsymystä? Hyvä, että Tonin kuhmu parantunut.

MAMAJAJUSTUS: Kivaa mummolareissua sinne! Pätkiksen serkkupoika täyttää kohta myös 3 vuotta ja välillä "hoitaa" Pätkistä ja esittelee lelujaan innolla, mutta välillä on vähän mustasukkainen, kun on aiemmin tottunut olemaan varsinkin äitinsä (eli Pätkiksen kummitädin) ja mummon huomion keskipisteenä.

HERMIONE: Mukavaa reissua teille, jos vielä tänne vilkuilet ennen lähtöä! Vau, liikkeitä jo tunnet, se oli kyllä mahtavaa, kun niitä alkoi tuntua. Varmaan toisesta osaa kyllä erilailla kuulostellakin. Itse asiassa sen kirppiksen "sisarliike" taitaakin olla Lappeenrannassa, ainakin Muksunurkka-niminen. Jotenkin muistelin, että olis sanonut Kuopiossa... voi kai tosin sielläkin olla.

TIPU: Siellä pottailut aloitettu. Voihan se aluksi olla ihan vaan hämmentävä tilanne tosiaan Siennalle ja sen takia itku tulla. Meillä Pätkis oli alkuun kauheen innostunut potasta, mutta jossain vaiheessa alkoi sitten ilmeisesti tympiä siinä istuminen ja itku tuli melko pian siihen istumisen jälkeen. Me tehtiin niin, että vähän eka jollain lelulla houkuteltiin istumaan ja jos ei auttanut, niin nostettiin heti pois. Tyyliin "ei tehdä pottailusta tylsää pakkoa". Ja hyvin se sitten siitä lähtikin sujumaan, nyt tulee pottaan melko hyvin jo pissat ja isompikin hätä muutaman kerran. Tokihan vaippaankin tulee. Ja ihan tavallinen pikkupotta meilläkin on. Kiva, että maito alkanut maistua Siennalle! Ihania nuo Siennan sanat ja höpötykset... Pätkiksellä on kans sellainen ätä-tätä-hätä-pätä -höpötyssarja, jota se hokee.

HELTSY: No, toissa yönä taas valvottiin 4.30-5.30 eli eihän ne yöt ihan hirveen hyvin mene. Nyt tein silleen, että nostin tytön ylös sängystä vain vettä hörppäämään ja muuten kippailin takas, tassutin ja silittelin. Siihen aina tyyntyi, mutta sitten kun menin itse sänkyyn, alkoi huutaa ja nousi seisomaan. Eli oliskohan jotain ihmeen "läheisyyspulaa" sitten osaksi ainakin tuo heräily? Nukahti sitten viimein ja heräili joskus 7.30. Viime yönä valvottiin puoli tuntia 1.45-2.15. Joo, äippäpakkauksen toppatöppöset onkin olleet meillä käytössä, mutta nyt ne on vähän jo pienehköt ja muutenkin vähän epäkäytännölliset lliikkuvalla lapsella. Pysyvät tosi huonosti jaloissa, jos vähänkin heiluttelee. Etsin tosiaan vähän isompia ja sellaisia, joissa suuta olis vaikkapa nauhoilla tms. säätää, mutta eihän sellaisia ollut.

BUUFFA: Kengät oli meillä vähän sellainen heräteostos, joten hirveesti en edes vertaillut ja katsellut. Citymarketista lähti mukaan ihan peruskengät, oliskohan jotkut Napero-merkkiset olleet. Nahkaa ja jotain kangasta, karvavuori ja tarrakiinnitys. Hinta oli 24,90. Kuomia minäkin eka katselin, mutta oli liian isoja kokoja, joten en tutustunut niihin sen tarkemmin, joten enpä tiedä, pitävätkö vettä. Noissa, jotka ostin, on kai jotain kosteussuojaa, mutta tuskinpa vaan mitkään vedenpitävät ovat.

Kävin lueskelemassa muuten vanhoja odotus-puolen juttuja viime syksyltä ja vauva-juttuja alkutalvelta! Hauska oli niitä katsoa ja vitsit, että iski haiku... ajattelin jo, että näinköhän tonska-kuume alkaa tännekin päin iskeä, mutta taitaa enemmänkin olla vaan jotain nostalgiaa. Olihan se aika ainutlaatuinen tilanne odotella noita enskapenskoja, äippälomalla sai olla möllöttää vaan. En tiedä osasiko siitä silloin niin nauttia, olihan siinä miulla ainakin sitten loppuajasta jo kaikenlaista vaivaa liitoskipuineen, nukkumisvaikeuksineen kaikkineen. Ja malttamattomana odotti tulokasta maailmaan. Mutta kuitenkin yleensä kaikkien viesteissä oli jotenkin niin positiivinen vire, vaikka melkoisia oirelistoja siellä oli :) Ja kylläpä te, joilla nyt on vuosikkaat enskat, olitte kirjoittaneet tosi ahkerasti ekoina vauvakuukausina! Miehän silloin liityin vauvaenskoihin vasta vähän myöhemmin ja alkuun silloinkin kirjoittelu oli satunnaista.

Dajm + Pätkis 10 kk+

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eemil unilla ja mamma koneella... Lähetään kaupungille kunhan poitsu herää.

MAMA&JUSTUS oli mummolaan menossa. Mukavaa mummolan reissua. Eemilin serkut on ollu tän viikkoa täällä mummolassa. Asuvat siis yleensä eri paikkakunnalla. Serkkupoika 7v leikkii ja touhuaa kovasti Eemilin kanssa ja Tyttö 2v 8kk on lähinnä mustasukkanen mummista ja musta. Enemmän sitä kiinnostaa se että mulla on vauva mahassa. Kuulema tyttövauva. : ) Joka pitäis jo ottaa pois. ; )

HERMIONE ja Eetu on myös matkalla mummolaan. Mukavaa reissua teillekkin. Joo oon mäki tuntenu liikkeitä jo joitakin viikkoja. Alkuun sillai harvakseltaan, nyt jo useammin. Eemilistä tunsin viikolla 15. Rakenne ultra on 7.11. Sitä odotellessa...

DAJM teidän Pätkiksen yöt kuuloostaa kovasti samalle ku Eemilillä oli jokin aika sitten. Huus ihan älytöntä huutoa, ihan paniikissa. Vaikka sänky oli meidän jalkopäässä eli ihan lähellä. Mut vieressä ois pitäny vaan olla tai vielä mieluummin niin että lapsi ois ollu vaan sylissä. Sit huudolla herätti ittensä kunnolla ja nukahtaminen kesti... Mut niinku jo kerroin ni me siirrettiin sit sänky ihan viereen ja laitettiin se yövalo. Sen jälkeen alko helpottaa, saa samantien käden silittämään tai edes koskemaan ku alkaa itku. Nykysin ei oikeestaan tarvii enää edes kättä laittaa ku ihan harvakseltaan. Nukahtaa uudelleen hetken möngittyään ku näkee meidät lähellä. Kivempi itellekki ku ei tarvii nousta ja kököttää pinniksen reunalla. Alas kippaaminen ei meillä toiminu ku tosiaan poika huus ihan paniikissa. Mä laittoin tän jonku eroahdistuksen ja uuden oppimisen piikkiin, maailma avartuu niin pitää öisin tarkastaa et äiti ja isi on tallella... Tsemppiä sinne ja toivottavasti helpottaa, noi on rankkoja noi yöheräämiset, varsinki kauheen huudon kanssa.

BUUFFA mä muistelisin jostain lukeneeni et kuomat on kosteussuojatut. Et ei ne ihan vesikeliä kestä. Kengät on meilläki ostoslistalla...

TIPU ja Sienna on alottanu pottatreenit. Meillä on kans semmonen ihan halpis, tavispotta. Voihan Sienna alkuun ihmetellä outoa tilannetta?? Meillä pottailu alotettiin sillon joskus, ja sit oli pitkään ihan hyllyllä ku en vaan jaksanu. Nyt ollaan sit ruvettu uudelleen. Iteltä se vaatii oikeeta ajotusta, mutta se ku natsaa niin saalista tulee. : ) Yks mun ystävä anto aikoinaan poikansa ensin leikkiä ja tutustua pottaan jonku aikaa (viikon??) ennen ku otti käyttöön ja niillä se toimi. Toivottavasti Sienna tottuu. Tai varmasti tottuu, aikanaan. Ihana pieni höpöttäjä siellä. ja maitokin on alkanu maistumaan! Hieno homma.

Mun kohdun kasvu, repäsykivut mitä sitten olivatkaan on tältä erää helpottaneet. Selkä kyllä vielä vihottelee. Eemiliä kun saa olla kokoajan olla nostamassa jostain pois. Ja kukapa sitä muistais nostaa jaloillaan... Nyt oon kyllä yrittäny itteeni muistutella oikeista nostoasennoista. Ja tilasin baby beltin, sitä ku on ihmiset kovasti kehuneet. oli mulla selkävaivaa jo Eemiliä odottaessa. Mutta muuten on kyllä menny kaikki aivan loistavasti. Monesti sitä vallan unohtaa olevansa Raskaana, mitä nyt maha kasvaa. : ) Rakenneultraa odotellessa... Ja jännätessä.

Eemil mennä touhuaa entiseen malliin. Kiellettäessä oikein yltyy. Serkkujen kanssa touhuillessa on menny tää viikko. Jätettiin perhekahvilaki väliin. Niitä kun näkee sen verran harvoin. Siis serkkuja. Ens viikko on täällä syysloma ja kaikki aktiviteetit on lomalla. No jospa saatais mun sisko meille kylään.

Mukavaa viikonloppua enskoille ja penskoille!

Odottelija, Eemil melkein 9,5kk ja onni 17+2

Vierailija
24/26 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kysymästä, Buuffa, kyllähän se palstakirous sitten iski. Sienna heräsi parkuilemaan klo 00.40, rauhoittui kyllä heti mutta piti sellaista mönkijäistä siellä sängyssä, että varmuudella voisin sanoa sen nukahtaneen vasta 1.40. Tunnin siis seisoin sen vieressä siellä pimeässä, huoh. Sitten onneksi nukkuikin melkein aamukasiin. Ärsyttävää, kun olin itse tosi sikeässä unessa silloin kun se heräsi.

Toppatöppösistä oli puhetta, meillä ei niitä äp:n töppösiä käytetty kertaakaan... Nyt on tietysti kengät jo käytössä. Meillä on Tuttan kävelykengät ja olen tykännyt niistä niin paljon, että ostin myös Tuttan talvikengät, joissa on karvavuori ja tarrakiinnitys. Halvat, saa ainakin Citymarketista.

Odottelija: kiitos pottakommenteista, mä olen kanssa ottanut sen linjan, että se ei saa olla pakkopullaa. Nyt ei enää itketä, luetaan siinä istuskellessa kirjaa ja jos ei 10 minuutissa mitään tapahdu niin olen nostanut tytön ylös. Toistaiseksi ei ole vielä saalista.

Olin aamulla niin masentunut tylsästä, ohjelmattomasta viikonlopusta ja rikkinäisestä yöstä, että päätin harrastaa vähän retail therapya. Lähdettiin siis Kampin keskukseen ja ostin Siennalle Myyrän. Sellaisen about 25cm korkean pehmon siis. Olisin halunnut Myyrä-käsinuken, mutta ne olivat loppu. Ehkä laitetaan joululahjatoivelistalle. Tyttö on ihan onnesta soikeana ja on jo ehtinyt näyttää moneen kertaan kaikki tunnistamansa ruumiinosat (nenä, varpaat, napa yms) mitkä Myyrältä löytyy... Ihanaa kun toinen on ihan täpinöissään. Taisi saada unipupu kilpailijan.

Aurinkoista lauantaita kaikille!

Tipu & Sienna 1v1kk

Vierailija
25/26 |
18.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tipu:

No voi kökkö teidän unien kanssa, ite on kans tullu seisoskeltua jonkin kerran. Onnes sentään myyrä pelasti päivän : ) . Ite täytyy sanoo että meillä nyt on vissiin vihdoin viimein (vuosi sitä odotettinkin) alkanu nukkuminen onnistuun, ilman suurempia heräilyjä. Nyt Neea on hokannu kunnolla ton unilelu asian. Kaappaa pupun aina kainaloonsa ja alkaa nukkumaan. Meillä on pari sellasta pientä pupua, tai on isokin mut se on viä liian iso kainaloon otettavaks. Nyt just saatiin pesujauhepaketin kylkiäisenä sellanen pieni ainu pupu, joka on just passelin kokonen. Se aina halailee niitä, heiluu ja sanoo aaaiiii. Sit koittaa laittaa omaa tuttia pupulle suuhun ja sanoo nam, nam, nam. Pitääkös ne tuttan talvikengät vettä?

Odottelija:

Voi että, sä oot jo melkein puolessa välissä raskautta. Nopeesti se aika menee. Meinaatteko kysästä ultrassa sukupuolta? Mitäs tollanen baby belt maksaa?... ihan vaan vastaisuuden varalle kyselen.

Dajm:

Välillä täälläkin toi tonska kuume nousee, varsinkin tosiaan kun muistelee vanhoja juttuja. Mut muutama kk ainakin vielä vaan fiilistellään, ellei pidempäänkin. Eihän sitä koskaan tiedä.

Buuffa ja Neea

Vierailija
26/26 |
24.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sitä nyt moikkaamaan tulla kun ihanainen Dajm kävi tuolla odotuspuolella mua tervehtimässä. Tosin tänään just aamulla ajattelin että nyt kun palstailuvimma iski niin voisin liittyä tänne oikein kunnolla ja aktivoitua kirjoittelijana.

Moni onkin tuttu tuolta odotuspuolelta ja osa jo vauvakuumeilupuolelta. Aikanaan vauvakuumepuolella kirjoittelin aktiivisimmin, sitten hetken lapsettomuuspuolella ja odotuspuolella jonkun verran etenkin odotuksen loppuaikoina. Meillehän syntyi tyttö 14.3. Tänne vauvapuolelle en ole jostain syystä saanut aikaiseksi kirjoitella kertaakaan. En tiedä sitten miten olen tämän 7,5kk ollut näin laiska.. oli mulla tuossa lievää synnytyksenjälkeistä masennustakin ja sellaista.. mutta nyt olen siis tehnyt comebackin ja voin kun ihana huomata kuinka paljon vanhoja tuttuja täällä on :)

Niin ja tosiaan se miksi Dajm bongasi mut odotuspuolen tonskista johtuu siitä että tein tiistaina positiivisen raskaustestin eli tonskaa odotellaan :) Tämä vauva oli kyllä aivan ihana yllätys, koska tuli luomusti ja vain muutaman kuukauden yrittämisen jälkeen. Enskatyttöhän tuli vasta metformiinihoidolla sen jälkeen kun pco oli mulla todettu. Mutta nyt siis näin.. aivan ihana yllätyshän tuo oli.. aika pieni ikäero lapsille tulee.. vain n.1v3kk, mutta olen aina toivonut lapsia pienellä ikäerolla ja onpahan sitten kaveria toisilleen, vaikka aluksi varmasti raskasta onkin kahden pienen vaippapyllyn kanssa..

Menkkojen mukaan mun laskettuaika olisi jo 17.6.08, mutta koska kierrot on olleet tosi pitkiä niin luulenpa että tuolloin tiistaina oli vasta se 4+0 ja laskettuaika tulee sen laskun mukaan olemaan 30.6.. sen mukaan menen nyt tässä vaiheessa ja niskapoimu-ultrahan sen sitten lopullisesti määrää.. neuvolan papereissa olen tällä hetkellä viikoilla 6+1.

En vielä ehtinyt kauheasti lukea muiden kuulumisia enkä kertoa tuosta meidän neidistäkään, mutta eiköhän tässä ehditä ja minäkin pääsen juttuun mukaan..

Vilkutuksia kaikille vanhoille kamuille ja uusille tuttavuuksille!

T. Juli + neiti 7,5kk + Nupsukka rv 4+3 (tuollaisat työnimeä viime yönä pähkäilin.. se tulee kestovaippamerkistä, meillä kun lapset kestotetaan :))

ps. harmi kun ei enää saa tehtyä värejä.. käsittääkseni ainakaan.. eihän Juli ole mitään ilman fuksiaa ja sinistä.. muistatte varmaan ;)