Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**Tammenterhot ke-to jutteluihin**

25.07.2007 |

Koitetaas linkittää tuo edellinen pino, saas nähä osaanko ;)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=10832823&p=&mpage=1&tmode…

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupinalle kovasti jaksuja tilanteeeseen. Toivottavasti vahinko ois huvin lievää laatua ja kuivatus nopeesti ohi!! Miten paljon vakuutus on nyt luvannut korvata?

Cec: vie porkkanatahraiset vaatteet aurinkoon kuivamaan. Lähtee auringonpaisteessa tahrat.

Mustikkatahroihin kekkasin muuten hyvän ohjeen : Kaadan vedenkeittimestä kuumaa vettä tahralle, näin on lähtenyt vanhojakin tahroja!

Gotta go...

/A

Vierailija
22/27 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittelin jo itseni jossain pinossa, mutta olen siis 30-vuotias ja Helsingistä :) Enpä tiedä, mitä muuta kertoisin... Olemme miehen kanssa olleet yhdessä jo 12 vuotta (vai 13? no jotain sinne päin), ja vasta viime kesänä saimme aikaiseksi mennä naimisiin. Pintxo on siis meidän ensimmäinen lapsi.

Oliko täällä muuten jossain se Tammenterhojen esittelypino, en löytänyt haulla? Voisin tietysti sinnekin itseni laittaa.

Ehkä mekin sitten uskalletaan kokeilla sitä unikoulua. Yöllä vaan kaikki pienetkin itkut kuulostavat ihan hirveiltä, vaikka tuskinpa vauva niistä sen pahempia traumoja saa kuin päiväitkuistakaan. Pintxollakin oli siis koliikkia ensimmäisinä kuukausina, joten huutoa on täälläkin piisannut :D

Puuru taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ARDISIALLE: huomenna vasta menee raportti sinne vakuutusyhtiöön (se äijä joka kävi oli vakuutusyhtiön yhteistyökumppanin, eli sen " kuivausfirman" joka tekee alkutyöt, edustaja ja raportoi vakuutusyhtiölle siitä kuinka laajasta vahingosta on kyse!) ja sitten selviää eka se että tuleeko sieltä vielä itse vakuutustarkastaja tsekkaamaan vai uskovatko tuon miehen sanaan (ja raporttiin) ja sitten päättävät korvaavatko sen kokonaan vai osittain!

Ja antavat luvan aloittaa purkutyöt.

Meillä kun on hieman kakspiippuinen juttu tuo kylppäri, osa vahingosta kun on tullut siitä että se putki on vuotanut, ja osa siitä että siellä on iso ikkuna jossa ei ole ollut kunnon eristeitä ja suihkusta on roiskunut kaakeleiden väliin vettä ja kaakelit irronneet.

Selvisi sekin että on muutenkin huonosti rempattu kylppäri (edelliset omistajat rempanneet v.2002) esim. lastulevyä seinissä mitä ei oo saanut käyttää kosteissa tiloissa 20 vuoteen! Hyvä puoli siinä on että kaupasta on alle 5 vuotta aikaa ja jos vakuutusyhtiö ryhtyy purnaamaan niin voidaan aina pistää myyjät vastuuseen! Meille kun tätä kaupattiin niin on paperilla mustaa valkoisella (onneks!) että: " kylppärissä todettu kosteusvaurio ikkunan alla jossa ennen oli kylpyamme, mutta korjattu remontin yhteydessä" . Et eiku siitä vaan käräjille ellei muu auta....;)

Ja toinen (tai moneskohan seikka...?) on se, että jos putket on yli 50 v. vanhoja niin vakuutusyhtiö ei ole välttämättä korvausvelvollinen, ainakaan täysin!

Meidän talo kun rakennettu vuonna -39....

Mut eiköhön tuo vakuutusyhtiö tuu jollakin tavoin vastaan, toivotaan niin.

Nyt päästän teidät pahasta (ainakin täksi illaksi!) ja painun puuron syöttöön & Teoria miehistä-sarjan kimppuun!

Mukavaa iltaa!

Pupina & narskutteleva hassu poitsu

Vierailija
24/27 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lasten kanssa maalla muutaman päivän, että tuo lapsukaisten isä saisi mietiskellä syntyjä syviä, mut eipä tainnut ainakaan ikävä tulla kun häipyi itse samalla oven avauksella kun mä tulin... Oon nyt yrittänyt kaikin keinoin saada miestä juttelemaan, mutta ei vaan halua mun kanssa puhua. En oikein usko, että minnekään perheneuvolaan suostuu yhdessä, vaikuttais siltä että on omassa mielessään tehnyt eron jo erittäin selväksi. Saati, että muutenkaan haluaisi mun kanssa minnekään enää.

Mut pikkasen on puulla päähän lyöty fiilis, kun ei ollut mitään aavistustakaan näin valtavasta kriisistä eikä mulle annettu minkäänlaisia mahdollisuuksia auttaa sen kriisin selvittämisessä... Pari viikkoa sitten oli vielä kaikki hyvin ja elämä suunnitelmia täynnä, nyt ei enää yhtään mitään. Huh, enpä toivoisi tällaista kenellekään, en ikinä :(

MARIAlle jaksuja kovasti exän kanssa taisteluun ja PUPINAlle vesivahinkoon!!! Ja onnea kovasti kaikille terhoille uusista taidoista :) Meidän mr Rauhallisuus on edelleen tyytyväinen elämäänsä eikä siis mitään uusia oppeja ole tullut viime aikoina.

Paitsi siis nukkumiseen! Nyt kun on saanut pienen nökäreen iltapuuroa, niin eka unipätkä on useimmiten 8 h, pari kertaa on nukkunut yön läpeensä! Muuten nuo kiinteät ei oikein maistu, mutta iltapuuroa syö sen puolisen desiä. Mä oon kyllä sitä mieltä, että eniten noihin öihin vaikuttaa lapsen persoona! Meillä esikoinen heräili syömään sata kertaa yössä, vaikka sen ois tankannut miten täyteen puuroa, J taas on alusta asti ollut minusta tosi hyvä nukkumaan.

Enpäs taas muista mitä muuta piti kommentoida, mut olkaa rakkaat siskot onnellisia perheistänne ja parisuhteistanne, kyllä mä antaisin mitä vaan, jos tää olotila oiskin pahaa unta ja herättyä kaikki ois hyvin!!!

ariella ja j 15.1.07

Vierailija
25/27 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ariella: Jospa kaikki vielä kääntyisi paremmin päin *halaa*

Jos haluat vaihtaa ajatuksia, niin osoite on blogissa!

/A (joka lukee viestejä ohimennen rempan keskellä...)

Vierailija
26/27 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ensimmäiseksi pupinalle pitkää pinnaa remontin keskelle! mulla hieman hirvittää myös mikä meidän kylppärin lattian tilanne ihan oikeasti on kun naapurissa elellään aika huoletonta elämää. me asutaan nyt siis v92 rakennetussa rivitalossa ja naapurissa kylppäri on alkuperäinen, eli seinissä muovimatot repsottaa ja lattiamatto on jo melkein kokonaan irti lattiasta... taloyhtiö on ostanu niille remonttitarvikkeetki jo pari vuotta sitten jotta alkaisivat uusia kylppärin, mutta turhaan. ei auta ku toivoa, ettei kosteus ole tullu meidän puolelle. tämä selvinnee viimeistään sitten ku muutetaan uuteen taloon ja tämä sillipurkki myydään...

meidän perhe on asustanu mökillä koko viikon alkeellisissa olosuhteissa ja hyvin meni vaikka ensin epäilin ettei siitä kemmerin kanssa mitään tule. oi sitä rauhaa ja hiljaisuutta. tykästyttiin mökkeilyyn niin paljon, että huomenna jo varmaan mennään sinne takaisin.

kemmeri oppii päivä päivältä ryömimään paremmin. nyt mennään jo melkosta haipakkaa paikasta toiseen ja kaikki lelut, joista kuuluu ääntä on ihan pop. niiden perässä vois ryömiä vaikka koko päivän. konttausharjotuksiaki tehdään kovasti, mutta vielä ei ihan onnistu.

olikohan se puuru, joka kyseli tuota unikouluhommaa. mulle yksi lääkärituttava kertoi opettaneensa omat lapset nukkumaan koko yön antamalla niille öisin maidon sijasta pelkkää vettä. samaa kokeilin kemmeriin ja meillä toimi hyvin. tosin meillä on aina herätty vain kerran yössä ja aluksi nälkään ja viime aikoina ihan huvikseen vaan. ei ollut nälkää eikä mitään, muutaman hörpyn otti maitopullosta ja jatkoi unia (pelkkään tuttiin ei kuitenkaan tyytynyt). kun vaihdoin maidon yöllä veteen, niin muutamassa yössä loppui herääminen kokonaan. totesi kai, että turhaa herätä ku ei edes maitoa saa.

nyt tää mutsi lähtee tutimaan, öitä!

ninnu ja kemmeri

Vierailija
27/27 |
27.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikaisesti, Saara makoilee olkkarissa lelukasassa ja jo kitisee aamupuuroa...

Evelyn: jos tulisit vaan lasten kans, mies alkaa taas ens viikolla rehuntekoon niin se ei paljon muuta ku käy syömässä/kahvilla. Sopiiko? Päivästä mulla ei muuta ku että mielellään alkuviikosta. Ne häät on sit lauantaina joten to ja pe menee niitä kasatessa. Ja Saaralla on pe neuvola. Huomasitko kuulutuksen kirkollisissa?

Pupinalle kovasti voimia remonttirumbaan!!! Tässäkin talossa oli vesivahinko keväällä `02 kun vielä appivanhemmat tässä asusteli. Astianpesukone vähän valskasi. Kuus viikkoa kuivatusimurit pauhas ja saatiin pois just ennen ukon pikkusiskon yo-juhlia!

Nyt alko huuto...