maistereista puheen ollen, että
Kommentit (5)
ei siitä selviä kuin lukion käyneet
Tuskailin gradun kanssa pari vuotta, mutta ei tuntunut omalta. En saanut mitään järkevää aikaiseksi ja menin töihin omalle alalleni, mutta ei aivan koulutusta vastaava paikkan työ oli vakituinen.
Sitten vaihdoin gradunaihetta ja puursi sen 6 kk työn ohessa (iltaisin ja viikonloppuisin) valmiiksi. Proffa sanoi jospa vähän hioisin sitä niin saisin paremman arvosanan, mutta annoin mennä ilman hiomista. Mulle oli tärkeintä saada paperit ulos. Kun sain paperit, niin sain sisäisen siirron vaativampiin töihin ja lähes tuplasti palkkaa.
Mutta se riippuu ihan ihmisestä, lähestymistavasta ja aiheesta. Liian vaikea aihe ja laadullinen tutkimus ovat omalle luonteelleni hitaasti tappava yhdistelmä.
Vierailija:
ei siitä selviä kuin lukion käyneet
Vain todella vahva ja hyvä yksilö selviytyy siitä hengissä.