Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä islamiin palanneita?

Vierailija
12.10.2008 |

Mikä oli "alkusysäys" islamiin?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen onnellinen kristillisesti kasvatettu uskonnoton. <3

Vierailija
22/30 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähdinkin pois. Jos mies on syntymämuslimi ja kulttuuriperimänsä vuoksi haluaa islamin juhlia viettää, niin mielelläni sitä kunnioitan. Ei avioliitossa voi mennä pelkästään omien mielihalujen (tai -inhojen) mukaan. Islamissa on hyviäkin asioita. Teoriassa esim. naisilla on paljon oikeuksia, käytäntö ja islamin väärintulkinnat vain vievät nämä oikeudet naisilta pois. Nainenhan on "islamin suomine oikeuksineen" viime kädessä miehen päätäntävallan alla. On siis miehestä kiinni, haluaako hän naiselle näitä oikeuksia suoda. Jos sattuu paska mies kohdalle, niin melko alistettua elämää joutuu nainen viettämään. Jos taas hyvä mies, voi nainen melko vapaasti itseään ja omia haaveitaan toteuttaa. Mutta käytäntö on kuitenkin se, että viime kädessä mies päättää, mitä nainen saa tehdä ja mitä ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että islamiin palataan , ei käännytä?

Vierailija
24/30 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viestisi oli muuten hyvä, mutta se miehen päätäntävallan oleminen ei ole mitään väärintulkintaa tai kulttuurillista jäännettä, vaan ihan islamin "teorian" mukainen asetelma. Sen nämä "islamin vapauttamat naiset" unohtavat kertoa kun uskonnostaan meuhkaavat.

Ja kyllä, islam on murhakultti, jos määritelmällisesti siitä eroava pitäisi tappaa, vaikkei näin käytännössä aina tapahtuisikaan.

Vierailija
25/30 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tulkintaeroja. Luopiota (siis poiskääntyjä), joka ei luovu uskostaan julkisesti, eikä puhu julkisesti islamia vastaan, ei pidä myöskään tappaa. Ne, jotka näin tekevät, pitäisi tappaa, siis islamin virallisen tulkinnan mukaan. Luonnollisesti itse en ajattele näin, olenhan minäkin luopio.

Vierailija
26/30 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos palaa vanhaan uskontoonsa on eri asia kuin jos lähtee islamista

Vierailija
27/30 |
13.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi näitä sivistyneitä av-palstailijoita, jotka tekevät maailman toisesta suurimmasta uskonnosta "murhakultin" omilla heiveröisillä tiedoillaan. Lukekaapa mitä kristityt tekevät parhaillaankin kristinuskon njimissä ihmisille ympäri maailmaa. Siinä teille murhakulttia kerrassaan.

Itse olen muslimi 100% ja suomalainen. Alkusysäyksen sain 12 vuotta sitten siitä, kun uskontotunnilla opettaja kertoi islamista. Minuun vaikutti sen monoteismi. Kun lähdin tutkimaan islamia, opettelin arabian ja kaikki tieto jota löysin autenttisista lähteistä vain vahvisti uskoani. Edelleen olen samalla tiellä ja onnellinen uskossani..Niin onnellinen ettei minun tarvitse mustamaalata muita uskontoja.

Vierailija
28/30 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja perimätieto luopion kohtalosta puhuu, eikä siitä mitä käytännössä tapahtuu. Varmasti kristityt tekevät hirmutekoja, niin myös hindut ja kaikki muutkin, mutta neuvotaanko näin uskontojen lähteissä eli raamatussa tai vaikkapa Bhagavad Gitassa?

Vierailija
29/30 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos palaa vanhaan uskontoonsa on eri asia kuin jos lähtee islamista

Sahih Bukhari (tämä on ns virallista hadith-perimätietoa)

Volume 9, Book 89, Number 271:

Narrated Abu Musa:

A man embraced Islam and then reverted back to Judaism. Mu'adh bin Jabal came and saw the man with Abu Musa. Mu'adh asked, "What is wrong with this (man)?" Abu Musa replied, "He embraced Islam and then reverted back to Judaism." Mu'adh said, "I will not sit down unless you kill him (as it is) the verdict of Allah and His Apostle

Vierailija
30/30 |
14.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai mitä tästä sanoo Suuri Kirja?