Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokalutusten alkuviikko

23.07.2007 |

Hei vaan,

kukaan ei ollutkaan vielä avannut uutta ketjua, joten minäpä sitten.

Olo on ollut yllättävän hyvä ja meikäläisellähän tuli just 30 viikkoa täyteen. Neuvola oli viime viikolla; sf mitta vähän yläkäyrällä, painoa tullut 8 kg yhteensä, verenpaine ok ja pissat puhtaat. Eli kaikki ok, tosi kivaa! Pelkopoli on tällä viikolla, saas nyt sitten nähdä, miten käy. Itse olen (pelkojen ja muun takia) sektion kannalla.

Olo on siis hyvä noin yleisesti ottaen. Muutamia vaivoja toki on eli; närästys on ärsyttävää, mutta onneksi rennie auttaa:=) Sitten maha alkaa nousta jo sen verran ylös, että välillä vasemman rinnan alapuolelle tulee kipeä kohta, tod näk johtuu kylkiluiden painumisesta.

Sukupuolesta oli viimeketjussa puhetta, meille poika tulossa. Mies on mielettömän innoissaan, suunnittelee jo miten vie poikaa erilaisiin harrasteisiin jne...Mustakin poikavauva on ihan kiva saada.

Töitä olisi jäljellä vielä n.kuukauden verran, ja näyttää siltä, että ellei mitään ihmeelistä tule niin jaksan loppuun asti. Teen istumatyötä, mutta pääsen onneksi jaloittelemaan niin paljon kuin tarve vaatii.

Liikunnasta; oletteko vielä harrastaneet? Minä olen pyöräillyt jonkun verran ja sitten koiran kanssa kävellyt. Kävelylenkin vaan on lyhentyneet kun monesti siinä puolentunnin kieppeillä alkaa joko pissattamaan tai sitten muuten vaan mahaa painaa......Trimmiin ajattelin vielä mennä, musta se sopii hyvin raskaana olevalle, kun voi tehdä liikkeitä omien voimien mukaan.

t:Katarin 30 + risat

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin juuri naapuruston mammojen kanssa pizzalla, olipas mukavaa! Ihan sai istua rauhassa ja jutella, ja kun vielä porukassa on muitakin raskaana niin ei ole ihan yksinäinen olo... Kyllä näitä syysvauvoja on vissiin nyt aika paljon tilattu, ja ihan kiva niin!

Monni köllii mahassa aika samanlaisessa asennossa kuin siskonsa aikoinaan - siis sivuttain. Jalat taitaa olla oikealla, tai ainakin olin pienen kantapään siellä tuntevinani. Jännityksellä odotan koska kääntyy, esikko oli tosi pitkään vinottain ja lopussa sitten jotenkin " koukussa" niin että sai sinne kylkeen potkittua...

Liikuntaa en ole harrastellut tässä toviin. Kävelyllä käydään kun säät sallii, mutta nyt on kyllä sadellut joka ilta... Ulkoilen kyllä esikon kanssa päivittäin puistossa, satoi tai paistoi, että ei tämä nyt ihan istuskeluksi ole mennyt, mutta ei myöskään mitään " omaa" liikuntaharrastusta ole. Elokuussa ajattelin aloittaa mammajoogan kun tyttö menee hoitoon, sitten on aikaa vähän paneutua omiinkin tarpeisiin enempi. Mitään urheilua en kyllä aio enää harrastaa, rehkiessä saa vaan paikat kipiäksi... Rauhallisesti ja omassa tahdissa mennään.

Isompien lasten reaktioista kyseli äitikolmelle. Meidän neito 1v3kk ei kyllä tajua tästä vielä yhtään mitään. Vähän on äidin iso masu kiinnostanut, mutta en kyllä ole vielä edes alkanut selittää että siellä on vauva. Kerron sitten ehkä syyskuussa, tai jos huomaa liikkeet sitä ennen. Jotenkinhan tuota pitäisi tulevaan valmistaa, mutta ei taida pololla olla ymmärrystä vielä ihan niin paljoa että tajuaisi... Toivon hartaasti että neiti unohtaa nopeasti joskus olleensa ainokainen, eikä sitten ole kauhean kade. Suos nährä kuinka käy, aika tarkka on kyllä jo nyt siitä ettei äiti saisi pidellä muita vauvoja. Tulee vielä ahdasta syliin...

Suhni & Monni (27+6)

Vierailija
2/28 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmas lomaviikko menossa ja kotona ollaan niistä oltu vain pari yötä.

Lomailmat tosin voisivat olla paremmat mutta eiköhän se aurinko vielä paista ennen elokuun puolta väliä, toivottavasti =).

Asuntomessut on nyt nähty ja ihan kivasti saimme vinkkejä rakennusprojektiimme. On ihanaa mutta vaikeaa tehdä valintoja kaakeleista, lattioista jne. Onneksi makumme ovat suht samanlaiset mikä helpottaa huomattavasti.

Painoa on tullut nyt lomalla ihan sikana, kauhulla jo odotan ensi viikon punnitusta. Päivääkään en ole ollut ilman herkkuja. Supparit estävät liikkumisen ja asuntomessuilla käveleminenkin meni aivan työstä. Esikoisesta olin näillä viikolla jo saikulla ja huonommassa kunnossa. Miten kadehdinkaan niitä mammoja jotka jumppaavat ja pystyvät liikkumaan loppuun asti. No, loppuvuodesta sitten taas pääsen kuntoilemaan...

Mullahan on la ihan lokakuun lopussa vasta joten viikkojakin on paljon vähemmän kuin muilla =(. Odottavan aika on piiitkä!!!

Hyviä vointeja kaikille, J (viikot nyt ihan sekaisin)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos osoitteesta! Laittelen meiliä tulemaan, vaikka jo ä-loman aikana. Oliko vielä niin, että kävit Gasellissa? Mä kanssa käyn siellä - tai kävin, viimeksi varmaan kesäkuun lopussa :( ja nyt laitoin sopparinkin sitten jo tauolle.... Mun mielestä täällä piti olla lisääkin lahtelaisia, ainakin neljä..???

Tänne muuten kuuluu suht hyvää paitsi, että kystiitin takia sekä tämän herran pojovien potkujen, vessassa ravaaminen on noin 20x päivässä. Yöt menee tosi katkosaisesti ja päivällä onkin sitten vintti aika pimee...muta onneksi saa ottaa sitten päikkäreitä. Mä tuskin töihin enää menen..

Mukavaa torstaita kaikille ja vointeja :)

katarina+reino 28+2

Vierailija
4/28 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että aurinko taas paistaa parin päivän tauon jälkeen.

Lääkärissä kävin äitipolilla tuossa aamulla ja paikat oli kohdun ulkosuu juuri ja juuri sormelle auki, mutta muuten " napakasti kiinni" . Lääkärin mielestä jatkossa riittää neuvolaseuranta ja koska edellinen synnytys käynnistyi ennenaik. vesien menolla, niin oli sitä mieltä, että millään seurannalla ei pystytä sitä tällä kertaa estämään, jos niin tulee käymään. Arvioi, että suurin syy ennenaikaisuuteen oli jokin tulehdus. Vaikka mulla ei missään tulehduskokeissa silloin rv 34 eikä aiemminkaan rv 25 näkyny mitään! Kuulema voi hyvinkin olla tulehdus, vaikka testit näyttää puhdasta. Että tuurilla mennään ja se on vaan pidettävää peukkuja, ettei tälläkin kertaa jokin piilevä tulehdus synnytystä käynnistä. :(

Juuri kun ehdin kehumaan, että vauva on raivotarjonnassa, niin tänä aamuna ultrassa selvisikin, että muksu on vaihtanut istuma-asentoon. Että mekkaan aletaan kumartelemaan täälläkin. Ilmankos oonki koko aamun ravannu vessassa ja vähän väliä tulee viiltävän kipeitä potkuja tuonne virtsarakon tienoolle.

Vauvan painoarvio oli 1278 grammaa, mikä vastas viikkoja melkein tarkalleen. Kovasti yritin tiirailla näkisinkö pojan/tytön merkkejä, mut en kyllä saanu mitään tolkkua. Jalkaterät kyllä näin. :)

Katarina: juu, mie kans kävin Gasellissa jonneki toukokuun loppuun. Sitten oli tarkoitus laittaa sopimus tauolle, mutta meillä työnantaja oliki tehny sopimuksen yhden toisen lahtelaisen salin kanssa, joten irtisanouduin Gasellista ja vaihdoin sitte sinne toiseen paikkaan.

Ainii, vielä piti kirjottaa esikoisen (2v3kk) vauvan tuloon suhtautumisesta. Hää kovasti välillä silittelee mun masua ja sanoo " ihana" , mut en tiiä ymmärtääkö, että siellä oikeesti on vauva. Kovasti ollaa hänen omia vauvakuvia kateltu, että minkälaisia ne vauvat sitte onkaa. Muutaman kerran ollaa yritetty kokeilla yhessä tuntusko vauvan potkuja, mut aina on masukki ollu hissukseen just sillon. Viimeks kun poitsulta kysyttiin, että mikäs se äitin masussa olikaan, niin vastaus oli " Siellä on vau....... APINA!" ja kunnon röhönaurut päälle. Et sillee.

Aurinkoista päivän jatkoa! :D

S rv 28+6

Vierailija
5/28 |
26.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiistaina oli se sokerirasitus koe ja kyllä oli vaikeaa saada se sokerilitku juotua, mutta mutta siis tänään oli neuvola ja kaikki arvot oli kohdallaan. Ei hämminkiä onneksi tälläkään kertaa sokereiden kanssa. =)

Muutoinkin oli jälleen neuvolassa kaikki ok. Painoa on tullut yhteensä 5kg ja olen todella tyytyväinen ettei enempää kun tuota ylipainoa ennestään tosiaan on sen reilu 40kg.

Tsirppana rv 29+5

Vierailija
6/28 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolakuulumisia ajattelin kertoa. Itseasiassa kävin siellä jo muutama päivä sitten, mutten ole jaksanut kirjoitella mitään aiemmin. Paino oli pudonnut yli 2 kiloa (- 610g / vko), mutta ei kuulemma syytä huoleen. Nyt kun olen aktiivisesti tarkkaillut syömisiäni raskausdiabeteksen takia, niin usein käy kuulemma näin. Missään nimessä en ole laihduttanut ja ruokailut on hyvällä mallilla, joten ei haittaa. Laskin itse, että paino on siis noussut koko raskauden aikana vain 1,6 kiloa !!! Verenpaine oli vähän laskenut, nyt 110/60. Hemoglobiinia ei mitattu. Kyselin sokeriarvoista, muttei terveydenhoitaja eikä lääkärikään keksinyt syytä koholla oleviin paastoarvoihin. Jatkan mittailua, elokuun alussa menen diabeteshoitajalle. Sydänääniä kuunneltiin ja hyvin kuuluivatkin. Masua mitattiin, keskikäyrää menen edelleen (24 cm). Eli kaikki on tosi hyvin. Miten mä silti aina jännitän kamalasti ennen neuvolaa... Nyt ei ollut edes " oma" terveydenhoitaja, vaikka näin hänet kyllä käytävällä. Taisi olla kiireinen, kun toinen th otti vastaan. Lääkäri oli sama, aivan ihana nainen. Todella sympaattinen. Nyt olen flunssassa, en jaksa kirjoitella enempää. Täytyy taas paneutua juttuihinne paremmin toisella kerralla.

Vierailija
7/28 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni päiväunilla ja itsellä iski tarmonpuuska jo aamusta niin koneellekin ehtii lueskelemaan :) Harvinaisen hyvävointisena, pitää ihan ihmetellä vaikka tuota painoa se 15 kiloa on tullut.

Supistukset -mua eivät kovasti häiritse, joskus sohvanalustoja imuroidessa käy supistamaan mut ei juuri muuten. Mä kuvailisin sen niin että mahasta tulee kova ja lähes vauvanmuotoinen, kohdunreuna tuntuu ylhäällä tosi selvästi, samaan aikaan yleensä pissattaa kovasti ja tuntuu muutenkin tukalalta vaikkei satukaan. Synnytyssupistukset taas on ihan eri juttu, ne ennen alkaa menkkakipumaisena ja eritoten selänpuolella ja reisissä. Ainakin mulla. Yksilöllistä mutta kiva verrata :)

Sukupuoli -emme tiedä enkä jaksa kuunnella yhtään veikkausta enää saati tehdä niitä itse! Kolme poikaa meillä on jo ja toiveita voi jokainen arvailla ;)

Tsirppanalle lähetän tsemppejä jatkokäynneille pelkopolilla ja onnistunutta ratkaisua kaikin puolin! Hurjia on kokemuksesi olleet.

Eipä mulla muuta, muutamia viikkoja enää edessä :O

Ä 30+0 sekä pojat 5v, 3v ja 1v10kk

Vierailija
8/28 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin:

Kaikille pelkopolille menijöille kovasti tsemppiä! Toivotaan, että käynneistä on todellista apua ja tulevasta synnytystapahtumasta (oli sitten sektio tai alakautta) tulisi kaunis ja positiivinen. Tuloksena on kuitenkin ihana, ikioma vauveli!

Koitetaan me kaikki pitää tämä " lopputulos" mielessä kaikkien vaivojen ja kurjan olon keskellä : )

ÄITIKOLMELLE: Huomasin tuossa, että meillä on lähes samanikäiset lapset; mulla nuorin 1v, 8kk. Ja tyttöjä....

Meikä täällä takkuaa verensokereiden kanssa, pitäisi vain edelleen ruokavaliota tarkistaa ja tiukentaa. Olen muuten ajatellut perehtyä vähähiilihydraattiseen ruokavalioon. Onko kellään kokemusta?

Nellinii 29+4

Vierailija
9/28 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paljon sokeriarvosi ovat yli rajan? Olen mittaillut itse arvoja nyt 12 päivää ja muuten ne ovat olleet melko ok, paitsi paastoarvo ei. Mulle sanottiin, että paastoarvon tulisi olla alle viisi, mulla on jatkuvasti yli (suurimmillaan kuitenkin " vain" 5.7). Ainoastaan kaksi kertaa olen saanut ne alle viiden. Ei auta, vaikka muutan iltapalan nauttimisaikaa, vaihtelen ruoka-aineita.. kaikki kokeilut tuntuu menevän metsään. Ruokailun jälkeisten arvojen tulisi olla alle 6.8 ja ainoastaan kolme kertaa ovat sen ylittäneet ja niillekin olen keksinyt loogiset syyt. On tää kyllä aikamoista tarkkailua!

Vierailija
10/28 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tiedätte paastoarvonne tms. sokeriarvot?

Itsellä on menossa rv 28, eikä neuvolassa tai missään ole vielä puhuttukaan asiasta. Minulla oli viime raskaudessa raskausdiabetes, niin kyllä ihmettelen asiaa, kun ei minulta ole niitä arvoja mitattu.!

Minulla olisi huomenna lääkäri, eli katsotaankohan ne huomenna? Viimeistään?

Vierailija
11/28 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri ei puhu sokerirasituksesta mitään niin mainitse itse asiasta niin saat ainakin lähetteen.

Itselläni oli esikoista odottaessa raskausdiabetes ja toisessa raskaudessa sitä ei ollut. Neuvolassa asiasta ei oltu edes puhuttu, mutta viime viikon pelkopoli käynnillä lääkäri käski soittamaan neuvola tädille ja pyytämään lähetettä.

Huomenna olen siis menossa rasitukseen ja hirvittää jo miten jaksan olla 12h syömättä ja juomatta. Ja miten sen litkun saa taas huomenna nieltyä. Toivottavasti arvoissa ei ole häikkää tälläkään kertaa.

Tsirppana rv 29+2

Vierailija
12/28 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä ja kärpäset vie mukanaan... tai oikeestaan nuo muksut joilta ei tunnu saavan hetken rauhaa :S. Lukemassa olen käynynnä tein juttuja, mutta kirjottaa en ikinä kerkee ku aina alkaa huuto jossain päin kämppää.

TSIRPPANALLE tsempitykset sokerirasitukseen, miula se on edessä keskiviikkona :S, ällöttää jo valmiiks ajatus siitä litkusta monen tunnin paaston jälkeen. Mutta luottavaisin mielin sinne menen, arvot on ennenkin ollu hyvät.

SUKUPUOLI ei meillä ole tiedossa, eikä sitä kyselläkään, jotain ylläri pylläriä pitää säilyttää aina loppuun asti :). Kaksi tyttöähän meillä jo on.

SUPISTUKSIA tulee jonkin verran, mutta paljon paljon vähempi mitä edellisissä raskauksissa, joten olen melkoisen helpottunut vain. Yleensä levossa sitten alkaa puristella tai jos käyn ihan ylikierroksilla. Pahinta on istua autossa mutkaisella ja kuoppaisella tiellä, jännitän niin kauheesti jokaista töyssyä että maha on ihan pinkeenä kokoajan.

VILKAS kaveri tuolla mahas tuntuu olevan. Potkuissa ei onneksi vielä ole voimaa, joten rakko päässyt helpolla.

Että näin kauan tällä kertaa tämä ilo kesti... :P Eiköhän sitä tule taas aktiivisemmin kirjoteltua kun elokuu alkaa ja sen myötä kutsuu koulun penkki.

väpä ja touho la 29.10 (en ikinä muista raskausviikkoja)

Vierailija
13/28 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys jatkuu, tänään nukuttiin esikon kanssa 3h päikyt eikä auttanut yhtään... :( Voiko terveyskeskuksessa käydä vaan mittauttamassa hempan? Tuntuu että tilanne vaan pahenee vaikka syön rautaa tyhjään vatsaan aina c-vitamiinipitoisen juoman kera, että pitäisi kyllä imeytyä. Tuo kuuri tuntuu aiheuttavan vain närästystä...

Vähän alkaa jänskättää miten meidän vakuutusasioiden käy, kun pistettiin hakemus postiin vasta kaksi päivää ennen kun se piti viimeistään palauttaa, eikä sieltä sittemmin ole kuulunut mitään. Äsken mies soitteli sen perään, eikä kuulemma näkynyt mitään merkintää vielä aiheesta. Huoh... Tuntuu että ihan kaikki jää nykyään viime tippaan (tai unohtuu kokonaan).

Eipä tänne vissiin sen kummempia taas kuulu. Saisi noita viikkoja kertyä nopeempaa jos minulta kysyttäisiin... Naureskeltiin tässä juuri yhden myöskin odottavan kaverin kanssa, ettei millään malteta odottaa sitä raskauden vikaa kolmannesta kun tämä keskimmäinen " helppo" kolmanneskin on ollut näin nasta... Molemmat aina istutaan leikkipuistossa ihan kuolleina kun esikot juosta vilistää pitkin puistoa...

Suhni & Monni (27+4)

Vierailija
14/28 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli äitiyspakkaus, kivaa! Tykkäsin tosi paljon. Ainut ongelma on vaan säilytystila, kun vaatteita olen saanut jo niin paljon muutenkin. Pitänee viedä 70 cm ja isommat vaatteet vielä säilytykseen vanhempieni luo tms. Nyt aloin miettiä sitäkin, että olishan siitä pakkauslaatikostakin saanut ihan kivan ensisängyn, mutta meillä on jo sukulaisilta saatu kehto odottamassa. Katsotaan nyt, ja pitää kai siellä mummulassakin joku nukkumispaikka vauvalle olla, kun melko usein vieraillaan. Nyt alkaa ollakin melkein kaikki tarvikkeet valmiina, vaunuostoksille seuraavaksi suuntaan. Olenko kauhean aikaisessa hankintojeni kanssa? On vaan niin kiva suunnitella ja laittaa, pian enää vauva vaan puuttuu :) Oletteko muuten jo pesseet vauvan vaatteita? Olen pessyt sukulaisilta saamiani sitä mukaa, kun olen laittanut niitä kaappiin. En nyt ihan vielä taida noita pakkauksen vaatteita kuitenkaan..

Tintti rv 27+5 (tai jotain)

Vierailija
15/28 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kun saiskin jo sen äitiyspakkauksen. Tosin hakemuskin on vielä lähettämättä kun odottelen työttömyyskorvauksen päätöstä.Laitan sen kyllä viimeistään perjantaina jos ei kuulu tuota toista päätöstä, luulisi niiden näkevän semmoisen koneeltakin

Meillä myös sukupuoli pidetään yllätyksenä, johan noita on yksi molempia, joten kumpikin kelpaa. Tosin lapset on päättäneet että velipoika sieltä tulee =) Kertovaat sitä kaikille kun yritän korjata ettei sitä oikeastaan tiedä.

Viisi päivää oltu jo tuplarautakuurilla ja välillä tuntuu että olisi pientä piristystä tapahtunut,välillä taas ei...nyt kuitenkin otan rautatabletit appelsiinimehun kanssa ja koitan välttää maito ja kahi/tee tuotteita lähi tunteina...ehkä sitä tästä taas piristyy hetkiseksi." Onneksi" täällä tuntuu olevan muitakin hempan kanssa tasapainoilevia kun tuntuu ettei kukaan oikein ymmärrä tätä vetämättömyyttä...

Liikunta on kyllä jäänyt jonnekin menneisyyteen, ei sillä että sitä olisin kovin paljoa koskaan harrastanutkaan, mutta enää ei paljoa tule käytyä kävelylläkään. Liitoskivut ovat vain niin mukavia että kun jotakin uurastaa niin johan on alakerta kipeänä päivän ja kaksi. TÄytynee tästä taas aloittaa taapertaminen kunhan edes tuo väsymys antaisi periksi...siihen asti saavat kotityöt ja lasten perässä juokseminen käydä liikunnasta =)

moonshine 27+0

Vierailija
16/28 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuossa 3 viikkoa kesälomalla, yhtä kauan oli meillä nettikatkoskin suurinpiirtein, kun meidän varatietokonekin tilttas. Lisäks muutettiin uuteen kotiin, joten ei ole paljon ehtinyt/päässyt täällä käymään.

Neuvola mulla oli tuossa toissa viikolla muistaakseni. Siellä kaikki ok, tosin vakio-th oli kesälomillaan, joten joku nuori tyttö oli sitten tuuraamassa. Sf-mitan se ainaki otti ihan eri tavalla kuin tuo vakkari, joten mulla hyppäs mitta yläkäyrälle (rv 26+ 27 cm), mitä se ei onneks ees äitiyskorttiin muistanu merkitä. Hyvä niin, koska mun mielestä se mittas jotenki oudosti, ei heti tuosta häpyluun reunasta vaan ylempää ja vielä mittaili melkein tohon kylkiluiden alle vaikkei kohtu todellakaan vieläkään tunnu niin ylhäällä. Tähän mennessä käyrä mennyt kuitenkin tasaisesti hiukan keskikäyrän tuntumassa, joten luulen että tuo ero johtuu vain eri mittaajasta.

Painoa on täälläkin tullut reippaanlaisesti. 10 kg nyt mittarissa, joten 20 menee takuuvarmasti rikki, mikäli tämä raskaus etenee täysiaikaiseksi. Tuossa muuton aikaan kyllä välillä tuli napakoitakin supisteluja ja kaiken maailman muita kipuja, mutta suurin osa kipuiluista johtuu varmaan tästä vauhdilla lisääntyneestä massasta ja supistelutkin rauhoittuvat usein jonkin ajan lepäilyn jälkeen.

Torstaina pääsenkin keskussairaalaan erikoislääkärille kontrollikäynnille, ettei vain tämäkin vaavi meinaa tulla etuajassa. (esikoinen syntyi rv 34)

Äitiyspakkausta ei ole vielä kuulunut, tosin paperitkin sain postiin vasta viikko tai kaksi sitten, joten sitä vielä joutuu hetken odottelemaan. Mie en oo tälle vaaville ostanu vielä mitään muuta kuin sitterin, kun semmoisen satuin kirppikseltä vitosella löytämään. Suurin osa tavaroista onkin tietysti jo esikoisen vauva-ajalta odottamassa. Rintapumppuun ajattelin tällä kertaa sijoittaa, viimeksi oli kaverilta lainassa, mutta nyt ajattelin hankkia oman.

Liikunta on tauolla täälläkin. Viimeksi kesäkuun alussa kävin spinningissä, oli aika tukalaa supistuksen tullessa, muuten ihan kivaa. Nykyisin jo töihin kävellessä tulee outoja viiltelyitä tuonne vatsaan, johtuisko jostain kohdun " kiinnikkeistä" tai vatsalihasten venymisestä tms.

Jees, tulipa tekstiä. Täytyy paremmalla ajalla perehtyä teidän menneiden viikkojen juttuihin. Päivänjatkoja! :)

S rv 28+4

Vierailija
17/28 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIMETÖN:

Täällä Keski-Suomessa (ainakin meidän paikkakunnalla) sokerirasitus tehdään 26rvk:lla. Kriteerinä ovat mm. ylipaino, sukurasitus, edell. lapsi iso syntyessään, ikä yli 40, edell. raskaudessa raskausdiabetes ja tietty tarvittaessa. Eli kyllä sinun NIMETÖN kannattaisi puhua rasituksesta neuvolassa.

Noita kotimittauksiin aletaan sit rasituksen perusteella, eli 1 arvo koholla; kotiseuranta ja jos useampi arvo koholla; kotimittaukset ja lähete äitipolille.

TINTTI23: Nuo kotimittausrajathan vaihtelevat paikkakunnittain. Meillä täällä mennään Keski-Suomen keskussairaalan (Jyväskylä) antaman ohjeistuksen mukaan. Kotimittausrajat (dieettihoitoisessa) ovat: paasto 5.3 ja 1,5h ateriasta 7.8. Insuliinin aloitusraja on 5.5 (paasto).

Mulla oli kahden viikon seurannassa paastot 5.0- 5.8 ja aterian jälkeiset 5.5-6.5 luokkaa. Eli nyt siis sain pitkävaikutteisen insuliinin iltaan. Paaston pitäisi nyt sit olla alle 5 ja aterian jälkeisen alle 7.

Mulle äitipolin diabeteshoitaja sanoi, että aina sitä vs:a ei vain saa kuriin ruokavaliolla. Laihtua ei saa, eikä itseä kiusata kohtuuttomasti. Parempi silloin aloittaa insuliini. Mun mielestä oli lohdullista, kun ei haukkunut tai moittinut ruokavaliosta tai korkeista sokereista. Tai millään lailla antanut ymmärtää, et kyllä olis pitänyt saada ruokavaliolla pysymään, jos vain yrittää.

Kun itse yrittää parhaansa ja ei auta, niin ei! Mieli on kurja ja syyllisyyttä tuntee tarpeeks jo muutenkin.

Mulla on pelkona, et vauva joutuu glukoositippaan syntymän jälkeen. Tai on muuta ongelmaa sokereiden takia.

MUTTA: Onnea kaikille sokerirasitukseen meneville! Ottakaa hyvä kirja tai lehti mukaan, niin aika kuluu nopeammin : )

Nellinii 29+5

Vierailija
18/28 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa kyllä, Nellinii, että nuo miehet ei aina ole molemman sortin taitajia ;) Veikkaillaanko teille nyt kovasti poikaa? Ymmärränhän minä tyttötoiveet ja varsinkin anopin kun hälläkin vaan poika, tosin itselle kun sukupuolella ei ole väliä niin turtuu noihin tivailuihin. Mites olis jos vaihdetaan kun nämä syntyy :-D

Muutamilla muillakin oli isompia lapsia, minkäsmoisia reaktioita on tullut uuden vauvan odotuksesta? Pienin 1v10kk meillä muistaa aina että vauva kun olen maha paljaana tai hän sylissä. Keskimmäinen 3,5v on vähän malttamaton ja haluaisi vauvan heti (pojan), isoin 5,5v taas toivoisi tyttöä että äidilläkin olisi yksi kaveri :)

Tintti -meillä on ihasteltu pakkausta pari viikkoa, muuten en ole mitään laittanut enkä pessyt. Muistan kyllä kuinka ensimmäistä odottaessa pestiin ja sijattiin vuoteet too-osi aikaisin ;) Pitäisi kyllä kohta raivata tilaa vauvalle myös talosta eikä vain mielestä!

Nyt ei ehdi muuta. Mukavaa viikonjatkoa! Äitineljälle 30+1

Vierailija
19/28 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna ei jaksanut kirjoitella, eikä muutenkaan koneella ehtinyt istua, kun armoton flunssa kiusasi ja siihen sitten vielä 7viikkoinen koiranpentu sähläämään. Juu perhe kasvoi viime viikolla yhdellä täystuholla lisää, ja aika mennyt sitä kaitsemassa ja pissoja siivotessa.

Olokin ollut kuin jyrän alle jäänyt, mutta nyt alkaa taas elämä voittaa..

Tänään kävin neuvolalääkärillä. Kohdunsuu oli ok ja vauva liikkui mukavasti. Siinä ne sen tutkimukset sitten olikin, että ei tuhraantunut aikaa kuin 10min siellä.

Vaunu ostokset jäi vielä tekemättä, kun ei viitsinyt kipeänä lähteä kauppoihin. Ja nikkiä en muista, kuka oli jo lahdessa käynyt onnistuneet kaupat tekemässä, mutta kiitti vinkistä. Ajattelin nyt netissä vertailla hiukan valmiiksi eri malleja, niin en sitten ole ihan pihalla, kun niitä lähden katsomaan.

No täytyy jatkaa tämän ns. uuden vauvan vahtimista, kun saa kohta kissalta selkäänsä =)

Pepiliina 26+2

Vierailija
20/28 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nla lääkärissä. Painoa on tullut yhteensä tähän asti 9,4kg. Kertynee vielä paljon. Maha on jättikokoinen ja Sf-mitta oli 30. Sairausloma jatkuukin äitiyslomaan asti. Liitoskivut on pahentuneet ja Hb noussut HITAASTI, Hb=118. Rauta-kuuri jatkuu. RR hivenen kohonnut ja seurattava kotona. Vauva on poikkitilassa. Supistuksia tulee usein, suurin osa kivuttomia suppareita. Pitää lähtee laittamaan ruokaa lapsille, tulee kohta kotiin päivähoidosta. Kirjoittelen paremmalla aikaa..nyt oli sellainen pikaraportti.

Voikaa hyvin,

Miranneli 26+1.