Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokalutusten alkuviikko

23.07.2007 |

Hei vaan,

kukaan ei ollutkaan vielä avannut uutta ketjua, joten minäpä sitten.

Olo on ollut yllättävän hyvä ja meikäläisellähän tuli just 30 viikkoa täyteen. Neuvola oli viime viikolla; sf mitta vähän yläkäyrällä, painoa tullut 8 kg yhteensä, verenpaine ok ja pissat puhtaat. Eli kaikki ok, tosi kivaa! Pelkopoli on tällä viikolla, saas nyt sitten nähdä, miten käy. Itse olen (pelkojen ja muun takia) sektion kannalla.

Olo on siis hyvä noin yleisesti ottaen. Muutamia vaivoja toki on eli; närästys on ärsyttävää, mutta onneksi rennie auttaa:=) Sitten maha alkaa nousta jo sen verran ylös, että välillä vasemman rinnan alapuolelle tulee kipeä kohta, tod näk johtuu kylkiluiden painumisesta.

Sukupuolesta oli viimeketjussa puhetta, meille poika tulossa. Mies on mielettömän innoissaan, suunnittelee jo miten vie poikaa erilaisiin harrasteisiin jne...Mustakin poikavauva on ihan kiva saada.

Töitä olisi jäljellä vielä n.kuukauden verran, ja näyttää siltä, että ellei mitään ihmeelistä tule niin jaksan loppuun asti. Teen istumatyötä, mutta pääsen onneksi jaloittelemaan niin paljon kuin tarve vaatii.

Liikunnasta; oletteko vielä harrastaneet? Minä olen pyöräillyt jonkun verran ja sitten koiran kanssa kävellyt. Kävelylenkin vaan on lyhentyneet kun monesti siinä puolentunnin kieppeillä alkaa joko pissattamaan tai sitten muuten vaan mahaa painaa......Trimmiin ajattelin vielä mennä, musta se sopii hyvin raskaana olevalle, kun voi tehdä liikkeitä omien voimien mukaan.

t:Katarin 30 + risat

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä asennossa vauva on massussa? joko on pää alaspäin? mulla on poikittain.

Vierailija
22/28 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että mun maha on viimeaikoina tosi vähän kasvanut ja painoakin tullut minimaalisesti: sf 24 cm ja painoa yhteensä koko raskausaikana + 1,6 kg. Mutta lääkärin mukaan kaikki ok, maha menee tasan keskikäyrää ja BMI oli ennen raskautta 27, eli lievä ylipaino. Mutta miksi silti haluaisin isomman mahan... Olen vähän hassu ilmeisesti :) Mutta kun toiset puhuu kymmenestä lisäkilosta, sf 30...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan asennosta:

tää tyyppi on viime nla-käyntien perusteella ihan oikein päin eli siis raivotarjonnassa. Välillä kyllä ilmeisesti peppu heiluu puolelta toiselle enemmänkin, kun vielä on tilaa liikkua ja tuosta seuraa aina ihan hirvee supistus. Potkuja tuntuu tuossa oik. puolella kylkiluiden alapuolella sekä myös välillä taitaa vauva nyrkkeillä mun virtsarakkoni kanssa.

Huh, mikä aamu mulla oli. Esikoisella oli mega-kiukku, 45 min putkeen huutoa ja raivoa ja aikataulut meni ihan pipariks ja meinasin myöhästyä töistäki. Kaikesta säätämisestä seurasikin sitten oikein tuntuvia supistuksia, mitkä jatkuu edelleen, vaikka töihin tulin jo kohta tunti sitten, joten entistä enemmän (huolestuneena) odotan huomista lääkäriä. :(

S ja muksutin 28+5

Vierailija
24/28 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos teistä kukaan keskustan piiriin kuuluvia (Eeva-Liisalle)? ajattelin vaan kun sain niitä valmennusaikoja, sattuuko kukaan teistä olemaan samassa ryhmässä? kaksihan niitä kuulemma ruuhkan takia järjestetään??

Meillä kaveri on aika tanakasti edelleen peräjalka tarjonnassa eli mulla yöt menee tosi kurjasti, vessassa 5-10 krt kun potkuja satelee rakkon...myös päivällä :( aika väsynyt siis olen toisinaan...Tänään pitää poiketa pissakokeessa, kun neuvolalekuri meinas, ettei vaan ole tulehdusta alla, jota itse kyllä epäilen.

Olen asentoharjoituksilla saanut kaverin hetkeksi kääntymään myös raivotilaan ja toivotaan, että kun tilan ahtaus vähän iskee, niin rupeaisi tuo sukellusasento kiinostamaan :)

Jännä muuten miten sillä on niin suosikki asennot; joko seisomassa tai sitten poikittain ja aina jalat vasemmalle....

Joku puhui huolissaan SF-mitasta. Mulla on ihan saman verran, ei kannata olla huolissaan. Mahan koko liittyy myös vahvasti anatomisiin piirteisiin. Itselläni taas on alusta asti ollu melkoinen pallo, 9 vkolta asti olen käyttänyt äitiyshousuja!!! Sekään ei ihan hirveän kivaa ole.. eiköhän se sinullakin masu ala kohta kasvamaan reilummin ;)

Mukavaa viikkkoa!

Katarina 28+1 ja Reino

Vierailija
25/28 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie käyn kyllä samassa neuvolassa mutta eri th:lla ja mullahan ei niitä valmennuksia ole muutenkaan, kun edellisestä synnytyksestä vasta vähän yli 2 v aikaa.

Oikeinko ruuhkaa on? Mulle nla-täti sanoi ainakin vielä tuossa kevät-talvesta, ettei syysvauvoja ole kovin paljon tuloillaan. Kenties tilanne on sen jälkeen muuttunu (tais olla se eka neuvolakäynti, kun asiasta kysyin).

Vierailija
26/28 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAUVAN ASENNOSTA: Pikkutyyppi on ollut sekä raskausviikolla 24 että 28 raivotarjonnassa. Malttaisi pysyäkin niin päin. Taitaa päivisin viettää aikansa todellakin tuossa asennossa. Yöllä asettuu välistä jotenkin poikittain tai muuten sellaiseen asentoon että painaa tonne alapäähän todella paljon, mikä tuntuu erittäin epämiellyttävältä.

LIIKUNNASTA: Olen pyöräillyt ja lenkkeillyt koiran kanssa olon mukaan. Ratsastuksen jätin pois n. viikolla 22. Nyt olen käynyt silloin tällöin nautiskelemassa hevostelusta kärreillä ajaen. Kyllä tuo liikunta aina tekee hyvää, kun vaan saa aikaiseksi lähteä. Onneksi eläimet pakottavat vähintäänkin jonkin verran liikkumaan.

PAINONLISÄYKSESTÄ: Minulle on tullut noin 8 kiloa lisäpainoa. Ja kaikki näkyy tuossa vatsassa, ei muualla ainakaan vielä. :)

Selma 28+6

Vierailija
27/28 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tosiaan Eeva-Liisalla on 2 ryhmää eli yhteensä 14 pariskuntaa! Aikas paljon siis :)

Olis kiva kehitellä jotain tapaamista lahtelaisten kanssa, varsinkin vauvan tulon jälkeen olisi kiva saada kahvittelu tms. seuraa..!

katarina

Vierailija
28/28 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mulle kanssa treffailu sopis oikein hyvin, etenkin sitte, ku äippäloma alkaa (syyskuun alkupuolella). :) Vauvan kanssa etenki kyllä vertaistuki on ihan tervetullutta, esikoisen vauva-aikana mulla ei paljon muuta " tukea" ollut kuin virtuaaliystävät msn-yhteisössä ja täällä.

Mun sähköposti on sanna-pauliina@hotmail.com, meiliä voi laittaa heti, ku tapaamista vois alkaa suunnittelee.

S