Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tammitenavien viikko 30

23.07.2007 |

Eikö meillä ollu vielä pinoa??

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiset kuulumiset. Neuvolasta kotiuduttiin juuri ja siellä kaikki hyvin. Painoa oli tullut reilussa kuukaudessa lisää vain 300 g, kiitos huonon ruokahalun. Ekaa kertaa kuultiin sydänäänet ja ihanaltahan se tietysti tuntui. Juteltiin terkan kanssa aika kauan edellisestä synnytyksestä ja hän ehdotti käyntiä pelkopolilla. Äkkiseltään ajatus tuntui aika lailla varpusen ampumiselta tykillä, kun edessä oleva synnytys ei kuitenkaan suoranaisesti pelota tai hirvitä. Toisaalta olisi helpottavaa, että esikon synnytyksen tapahtumat voisi siellä käydä jonkun sellaisen kanssa läpi, jolla on kaikki dokumentit asiasta ja samalla voisi tehdä suunnitelman, jolla pyrittäisiin varmistamaan, että tällä toisella kerralla asiat menisivät paremmin.

Joku kyseli äitiyspakkauksen ottamisesta. Meillä on esikoisen jäljiltä kaikki äitiyspakkauksen tavarat ja vaatteet käyttökelpoisia, joten uutta pakkausta tuskin otetaan. Vuoden ' 07 pakkauksessa on pari vaatetta, joita himoitsen, mutta täytyy pitää silmät auki, jos ne jostain kävelisivät vastaan.

Kun täällä muutenkin vauvan vaatehankinnoista puhutaan, onko joukossa äitejä, joilla on entuudestaan talvivauvoja? Minkälaista ulkoilmaan soveltuvaa vaatetta vauvalle pitäisi varata? Ruskovillan haalarin hankinta on mielessä, mutta mitä muuta? Äitiyspakkauksen toppa- ja vanuhaalari taitavat olla vastasyntyneelle aika reiluja. Selviääkö pelkällä fleecehaalarilla (+ tarvittaessa alle se villahaalari) vai tarvitaanko vielä toppahaalarikin?

Lilylle tervetuloa mukaan!

-Tintti ja sintti rv. 15+3

Vierailija
22/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja lomapäivät hupenee! =( Eli viimeinen lomaviikko menossa, ääh. No loma on kuitenkin ollut ihan antoisa ja kun tietää että mammaloma häämöttää niin eiköhän sitä jaksa muutaman kuukauden pusertaa töissä.

Mulla pahoinvointi on tyssänny oikeestaan kokonaan ja ruoka maistuu taas. Kaikki muu paitsi ennen niin suuri herkku sipuli. Kahviakin juon taas puoli kuppia aamuisin ja lämpimät ruuatkin saa irvistämättä alas, ihanaa. Painoa ei oo kuitenkaan vielä tullut, päinvastoin olin taas neuvolan vaa' an mukaan laihtunu puoli kiloa viime kerrasta eli n. kuukaudessa. Johtuneeko sitten siitä että oon myös jaksanu nyt liikkua enemmän ja oon innostunu sauvakävelystä?

Maha on jo ihan selvä vauvamaha ja vaatekaapin sisällön juuri perkasin niin että nyt sieltä löytyy vaan ne mitkä mahtuu ja voin sanoa ettei siellä montaa housua tai paitaa ole. Ostin tänään juuri sitten kans H&M:n mammafarkut ja oi miten ihanat ne on päällä ja ihan hyvännäköisetkin niinkuin joku muukin edellä hehkutti! (Oon ihan onneton muistamaan teidän nimimerkkejä, suokaa anteeksi...)

Karkki ja herkut maistuu täälläkin mutta pitäs himmailla kun tuppaa hiivasieni olemaan vaivana, onko teillä muilla?? Eilen kävin labrassa antamassa valkovuotonäytteet ja kattovat ettei oo mitään muuta tulehdusta.

Supistellu on kans, mitä oon vähän pelästyny kun esikoisesta ei supistellu ku vasta ihan loppuvaiheessa. Mutta terkkari epäili että hiivasieni vois aiheuttaa sitä supistelua... Labran tuloksia nyt ootellaan ja sit katotaan pitääkö mennä ihan lekurille miettiin mitä tehdään.

Liikkeistä: Olin tuntevinani liikkeitä jo viikoilla 12-13 mutta en enää. Ultrassa totesivat että istukka on etuseinämässä ja terkkari sanoikin että silloin liikkeitä ei tunne niin herkästi. Ihan tosi harvoin iltasin kun makaan ihan paikoillani olen tuntevinani jotain mutta se on vielä niin pientä ja ohimenevää etten kyllä uskalla hehkuttaa niiden olevan selviä liikkeitä... On ihan outoa kun esikoisesta oli ensin liikkeet ja sitten vasta selvä maha, nyt on maha kuin jalkapalloa mutta ei kunnon tuntemuksia liikkeistä!?

Rakenneultra on se seuraava etappi jota ootellaan kuin kuuta nousevaa, se on meillä elokuun puolessa välissä.

Onnellista odotusta kaikille!

-miina-liina

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis viikkoja nyt 15+6

-miina-liina

Vierailija
24/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ottaa äitiyspaketin, esikoista kun odotan:) mä oon saanut hirveesti kaikkea vauvantarvikkeita tutuilta eli hirveesti ei tarvitse hankkia, vaunut on varmaan ainoat mitä joudun itse hankkimaan ja ehkä uusia vaatteita vauvalle mut on ollut hirvee helpotus ku on saanut niin paljon tutuilta. onko kukaan viel miettinyt kummeja vauvalle? me ollaan hieman mietitty, sylikummi on ainaki päätetty jos tuo ehdokas suostuu, minun paras kaveri jonka olen tuntenut about 10 vuotta... muistelen itseki et elloksella ois ollut starttipaketti, itse meinasin tilata jos sellainen löytyy...

mimmu-83 ja rv 13+3

Vierailija
25/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan äitiyspakkauksen. Meillä lapsia kolme, enkä ole ottanut kun ensimmäiselle pakkauksen, siitä jo aikaa kymmenen vuotta.. joten innolla odotan, että pääsen hiplaan uusia, ihania vauvan vaatteita! Ja sitten kun jään äippälomalle, on aikaa käydä kirpparilla katteleen vaatteita ja muuta, kun on tullut suurin osa vauvakamppeista myytyä.

Mulla nyt viikkoja vissiin 16 ja risat, kohta 17, ja kovasti edelleen odotan, että alkaisin tunteen liikkeitä. Se jotenkin helpottais hermoja, jos liikkeitä tuntis edes päivittäin..

Vaunujakaan ei enää oo, aattelin hankkia kolmipyöräiset yhdistelmät, ehkä I´coonit. Millasia kokemuksia sellasista?

Vierailija
26/33 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut jo jonnin aikaan kirjoituksia ja keskusteluja eri aiheista ja ajattelin sitten ilmoittautua tammitenavien listalle. Itsellä on esikoinen masussa ja laskettu aika on 14.1, neuvolatädin mukaan.

Ensimmäisessä ultrassa kävin noin kolme viikkoa sitten. Kaikki oli hyvin, onneksi. Olen pelännyt ja pelkään vieläkin että jotakin tapahtu tai että tämä on vain unta. Ehkä sitten havahtuu kun on viimeiset viikot ;)

Ensmmäisinä viikkoina minulle oli kerääntyny noin 2 kiloa ylimääräistä. nyt olen varmaan kilon verran painavampi mitä keväällä olin. Maha on iso. Turvonnut. En ole mikään mallimittainen, mutta en lihavakaan. Sellainen tukevahkon sopusuhtainen :) mutta huomaa silti että on kasvanu masu. Tarjoilijana toimin ja asiakkaat ovat myös huomanneet.

Rakenne ultra on vasta syyskuun alussa, rv:llä 20+6, en jaksa mitenkään odottaa sinne saakka. Tuntuu että kaikki muut juoksee ultrissa ja neuvoloissa joka viikko. Minä en. Olen rv:llä 15 ja kerran olen neuvolassa käynyt ja kerran ultrassa. Toivotaan että kaikki on hyvin rakenne ultrassa.

Mutta vointeja kaikille mammoile, uusille ja kaiken kokeneille :)

tsempataan toisiamme ja ollaan tukena :)

aurinkoisin ilta terveisin MiiKaro, rv 15

Vierailija
27/33 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen syntyi 2002 ja olen myynyt tosi paljon vauvanvaatteita pois, vain sellaiset ihanat olen säästänyt. Pakkauksen vaatteet ovat aivan ihania, joten olisin hullu, jos en pakkausta ottaisi ;)

Tervetuloa mukaan, MiiKaro!

plumeria rv 17+0

Vierailija
28/33 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se varmaan käy meilläkin että äitiyspakkausta en ota ku kerran ne entiset on tallessa. mietinkin just tuota että jos sillä rahalla sitten ostais vaikka sen toppapuvun vauvalle ku taitaa hukkua siihen äippäpakkauksen pukuun. muakin kiinnostaisi että kuin paksu sen toppapuvun pitäisi ihan pienellä vauvalla sitten talvella olla?

pää on taas älyn kipiä. alko särkeen päätä ku ärsyynnyin niin tuohon armaaseen mieheeni. kyselin tänään että lähteekö hän sitten siihen rakenneultaraan mukaan, ni sano että mitä sielä muka on uutta että pitäs mukaan lähtä. mä olin että aha! tosi paljo näyttää tuleva vauva kiinnostavan. vissiin sitä mieltä että ku eka kerralla oli muutamassa ultrassa mukana ni ei tarvi enään nähä sitä. ihme tyyppi. kohta se vissiin ilmottaa ettei lähe synytykseen mukaan ku ei sielä oo mitään uutta ja viime kerran muistaa hyvin. voi että joskus ottaa niin päähän toi ukko.

miina-liina: Hokasin että meillä on sama laskettuaika ku viikkoja kerran on saman verran. :)

pipali rv16+0

Vierailija
29/33 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips mammat

arvatkaa tuliko eilen pikku paniikki kun tajusin, että raskaudesta huolimatta olen laihtunut?!?!?! Pomo tuli 2 viikon lomalta ja kysyi varoen, että onko raskaus mennyt kesken kun olen niin hoikka - kotona juoksin äkkiä vaa´alle ja tottahan sen on 2,5 kg on kadonnut reilun kahden viikon aikana. Mutta enhän minä ole mitään syönytkään, ei edes karkkia ole tehnyt mieli.

Nyt alkaa vähitellen maistua, mutta edelleen linnun annoksina... edellisillä kerroilla olen syönyt kuin hevonen, tai syönyt senkin, jos olisi kävellyt kadulla vastaan ;o)

No varmuudeksi olen kuitenkin heti alusta asti syönyt raskausvitamiineja, omega kapseleita (mammoille) ja b-6 vitamiinia, joten ei pitäisi kropan mitään kaivata. Ja masu kasvaa, vaikka paino tippuu. Mutta eiköhän se kohta helpota tämä kuvotus, onneksi en ole oksentanut.

Meillä mietityttää vauvan sukupuoli kovasti, sillä kaikki vanhat vaatteet ovat pojille, muutama luonnon valkoinen on joukossa ihan pikkuiselle. Että jos tulee tyttö niin saapi lähteä ostoksille ihan kunnolla. JEEES rimpsuja ja vaalenpunaista. äitiyspakkausta ei oteta, vaikka se on kyllä tällä kerralla erittäin herkullisen näköinen. Ja kun en asu Suomessa niin joutuisin maksamaan pakkauksen itse. Niillä rahoilla saan jo ison läjän muuta vaattetta.

Hyvää päivänjatkoa

T. Pia ja masuasukki 13+5?

Vierailija
30/33 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin just sitä että kannattaako ottaa se äippäpakkaus, kun kuopukselta on kaikki tallessa ja osin vielä käytössäkin, kun hän on 8kk vasta.Sillä rahalla sais mieleisen toppapuvun sitten ostaa,kus se taitaa olla ainut mikä nyt sit kiinnostais.

Moni kyseli niistä toppapukujen paksuuksista.Mulla on kaikki 3 olleet talvivauvoja ja taas tulee=) On hyvä olla ohuempi kevyttoppapuku ja paksumpi.Kerrospukeutuminen on vauvoille parasta.Moni kyllä pukee vauvan liian kuumasti ja vauva kitisee tuskissaan.Ruumiinlämpöä on syytä koittaa välillä niskasta, sillä kädet ja kasvot usein viileät vastasyntyneellä.

Riippuu talven pakkasista kuinka paksuja vaatteita tarvii.Viime talvena pärjäsin pääsääntöisesti aika vähällä.Meillä oli paksumpi puku sellainen newborn-malliston puuvillapintainen ja-vuorinen.Mitään hirveitä pintamateriaaleja ei tarvitsekaan, koska vauva nukkuu aina vaunussa suojassa.

Vauva kannattaa pukea niin että ensin alle body ja puolipotkarit, mahdollisesti toinen kerros ja villasukat ja tumput, myssy tai kaksi riippuen pakkasesta ja sitten puku.sitten vauva makuupussiin.Jos on napakka pakkanen , vielä peittoa lisäksi.Muistakaa, että avununkopassa on lämpimämpi ilma kuin ulkoilma, koska siellä on vauva ja vällyt pienessä tilassa.

Kaupoilla poitää sitten availla makuupussia, pukua ja ottaa päälimmäistä myssyä ja lapasia pois. Eritisen kätevä on sellainen toppapuku, jossa on 2 vetskaria rinnan eli sellainen läppä aukeaa, koska siihen on helppo laskea vauva ja myös kaupoissa avata pukua kunnolla.

Nyt vauveli heräs, mentävä on=)

Vierailija
31/33 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös tuskastellaan kertyvien kilojen kanssa. Tähän mennessä on tullut jo hieman yli kaksi kiloa painoa. Ja kun ottaa huomioon, että raskauden alkaessakin minulla oli melkein neljä kiloa ylimääräistä normaalipainooni (en ehtinyt saada keskeytetyn raskauden kaikkia kiloja pois), niin kyllä alkaa tuntua karmivalta. Mutta kuten kaikki minulle sanovat, niin se kuuluu asiaan.

Tänään sain postissa seerumisulonnan tulokset. Kyllä jännitti avata sitä kuorta. -Viime raskaudessahan jäin kiinni juuri tässä seulassa. Tällä kertaa sain " puhtaat paperit" ja pienoinen huoli putosi harteilta. Ihanaa. Nyt saa sitten alkaa taas jännäämään kaikkea muuta. :-)

Joku reipas oli tehnyt vaatekaapilleen perkauksen. Sama on suunnitteilla minullakin, kun vain löytäisi itsestään puhtia jonkun työpäivän jälkeen. Etomiset ovat minulla loppuneet jo kauan aikaa sitten, mutta ainainen väsymys vaivaa edelleen. Vaikka nukun yöt todella hyvin, meinaan aina työpäivän jälkeen nukahtaa sohvalle. Alkaa pikku hiljaa väsyttää tämä ainainen väsymys.

Vaatekaapissa ei tosiaan ole kovin monia housuja, mitkä tällä hetkellä mahtuisivat päälle. Minulla oli jemmassa parit äitiyshousut, jotka olen kyllä jo pari viikkoa sitten ottanut käyttöön. Tekisi ihan hirveästi mieli ostella kaikkea ihanaa itselleen ja tulevalle vauvalle, mutta koitan nyt vielä pärjäillä näillä harvoilla vaatteilla ja lähteä ostoksille vasta sitten kun syys- ja talvivaatteet tulevat kauppoihin. -Paitsi, että Elloksen nettikauppaan taidan sännät saman tien katsomaan löydänkö sitä starttipakettia. Olen itsekin joskus sen kuvastossa nähnyt, mutta olin jo ihan unohtanut sen. Kiitos vaan teille muistutuksesta.

Nyt kauppareissulle ja sitten iltavuoroon töihin. Vointeja kaikille!

Siru-Sofia rv 16+1

Vierailija
32/33 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kirjoittelemaan myös tänne!

http://groups.msn.com/Tammimurut2008/_whatsnew.msnw

Aamun_kuiskaus ja papu rv 15+0

Vierailija
33/33 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Vietettiin kaksi viikkoa laatuaikaa, kahdestaan todennäköisesti nyt sitten viimeistä kertaa pitkään aikaan... :)

Lomallako riitoja? Meillä oli ainakin paljon helpompaa.

Eilen kävimme toista kertaa neuvolassa. Sykkeet oli 145 ja 144 tasaiseksi ja hyväksi sanoi. Ensimmäistä kun odotan niin vertailupohjaa ei luonnollisesti ole. Mulla on ihan poika olo kysyä ei missään vaiheessa aiota eikä haluta tietää. Painoa tuli ennen ekaa neuvolaa jo 4-5 kiloa, ja nyt toi turvotus on melkein hävinnyt(nesteitä oli polvissakin silleen et ihan kuin olisi toiset polvilumpiot tullu entisten päälle) Nyt oli tullut vain 600 grammaa lisää mikä kuulemma oli jotain 75 grammaa per viiikko ja hyvä juttu. En taas tästäkään asiasta tiedä. Maha alkaa näkyä tiukemmissa vaatteissa.

Työnantajani eivät edelleenkään tiedä eikä myöskään ammattilaisten mielestä ole vielä mitään tarvetta kertoa. Neuvolakin oli sitä mieltä eilen. Olen ajatellut kertoa toisen kesälompätkän jälkeen eli elokuun vika viikolla tai syyskuun ekalla. Toisesta työstä saankin jäädä jo noin 15.11. pois kun saan pitää talviloman varmasti ennen mammalomaa. Jos ei esimies siellä ymmärrä(mies alle 25 vee) niin eipähän tuossa ole kun 2 ja 1/2 kuukautta enää jäljellä jos menee hankalaksi ja saan vain " paskavuoroja" .

Meille ovat esittäneet jo sektiota paristakin syystä. Itse toivoisin että pystyisin luonnolliseen, koska muutoin tästä tulee jo jouluvauva. Uskoisin että ottavat sitten jo ennen joulupyhiä leikkausajalle, koska la. on jo 5.1. ja ultrassa vielä se +2 eli näytti 3.1. (mut tässä taas tapaus että ulkomaalainen ohjelma ei tunnista skandinaavisen sikiön pikkuisen suurempaa kokoa jä näyttää lähes aina sen +2 päivää)

Kuinka moni on jo suunnitellut alustavasti ensi vuotta? Meillä on isi jäämässä kotiin jossain vaiheessa tai todennäköisesti jäädään heti mammaloman jälkeen molemmat puolikkaalle vanhempainrahalle.

Täytyy jatkaa nyt töitä, hiukan on hommia kasaantunut kun oli kaikki kaksi viikkoa poissa.

Hyviä vointeja kaikille!

Blossom ja " pieni merenneito"