Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤SyysSissien¤¤¤alkuviikko

23.07.2007 |

Aurinkoista huomenta täältä vantaalta:)

Olipa ihana herätä aamulla kun nukuin koko yön hyvin ja nukahdin nopeasti.

Nyt aamupalan laittoon ja ulos syömään kera naistenlehtien,ihana ilma:)

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoossakin sataa, joten otimme tytön kanssa vapaapäivän ja kävimme bussilla Kampissa shoppailemassa. Tytön mielestä tuo bussilla matkustaminen on tosi jännää, harvoin viitsin sen kanssa lähteä kun tuota väliä saa työn puitteissa suhata aamuin illoin. Jesper&Juniorista ostin tytöille kolme asusettiä ensi kesäksi yhteishintaan 12 euroa. Teeppareita, shortseja ja mekkoa. Shoppailufriikki nauttii näistä alen loppurysäyksistä, niistä ne parhaat löydöt tekee :)

Olin eilen illalla lopulta niin väsynyt että vapaailta miehen kanssa päätyi katastrofiin. Kilahdin täysin mieheen joka yritti lähennellä. Miten ihmeessä tuo mies sukukunnan jakeluun saisi menemään että parasta naisen lämmittelyä olisi osallistuminen perheen arkeen? Meikä kuitenkin alkaa olla aika viimeisillään raskaana ja hoitaa yksin huushollin, likan ja kun vielä on tällaiset veriarvot kuin minulla niin pelkästään niiden kanssakin on tekemistä. En mitenkään jaksa entiseen malliin, mutta miten sen saa väännettyä rautalangasta? Öisin saa rampata vessassa ja tyttökin kävi viimekin yönä pari kertaa, lisäksi se itki kolmen aikaan kun pelkäsi jotain eli aika rikkonaisia öitä jo nyt. Ja itsellä särki joka paikkaa eli särkylääkettä piti taas aamuyöllä käydä nappaamassa.

Jotenkin sitä kaipaa hetken rauhaa ja oloa ihan yksin. Tyttö on nyt ollut pian neljä viikkoa ihan nonstop mukana, tai no lukuunottamatta ehkä neljää tuntia jolloin kävimme siellä Reimalla. Tiedän ettei paranisi valittaa kun monella on lapset alvariinsa kotona mutta kun tähän ei ole tottunut niin ottaa kyllä välillä aivosta. Taidan tänään hävitä kuin tuhka tuuleen kun isäntä saapuu töistä, ei se kuitenkaan minulle mitään puhu kun tuli eilen niin karusti tyrmätyksi, hih!

Omaa vikaahan se on ettei lähde mihinkään, mutta minun logiikkaani ei mahdu ettei voi auttaa mitenkään silloin jos olen kotona. Saas nähdä mitä syksystä tulee kun kuitenkin olen kotona aina. Väsytän itseni kuitenkin kun yritän revetä joka paikkaan, hoitaa tytöt, kodin, päättötyön, ruokaostokset, siivouksen, ruoan laiton, pyykin pesun ja mitä vielä.

Tänään näyttää olevan nurinapäivä, pahoittelen. Ehkä mieli vähän kirkastuu kun otan tytön viereen ja vedetään kunnon päikkärit. Täälläkin pitää sitä arkirytmiä ryhtyä vetämään taas kun se ensi maanantai tulee yllättävän pian. Vai olisiko tämä jotain loman loppumis stressiä, kun joka asia kyrsii...

Toivottavasti muilla on mukavampi päivä.

t: Typykkä ja likat sateen keskeltä Espoosta

Vierailija
22/48 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain toissa kerralla neuvolasta päivän ja ajan milloin on tutustuminen synnytysosastoon. Se oiskin sit ens viikon perjantaina eli 3.8. Yksin joudun mennä kun mies vielä siellä reissun päällä...

Ostin itelleni uimarenkaankin tänään. Niin paljon kuullut sitä kuinka siitä on hyötyä synnytyksen jälkeen, joten päätin hakea itellenikin. Vielä pitäs imetysteetä ostaa. Kerkeehän sitä vielä, kun suositus oli muistaakseni et alottaa vk 38. Sen synnytykseen valmistautumisöljyn kävin eilen ostamassa. Saa viikon päästä alkaa sit käyttään sitä välilihaan. Toivotaan et on jotain apua.:)

Verenpainemittarinkin hain vanhemmiltani lainaan. Tänään mittasin siellä ja olihan se nousussa. Soitin neuvolaan ja kerroin pää-ym kivuista ja ne käski ens viikon neuvolaan saakka seurailla paineita. Onneks on tuo mittari, niin voi rauhassa kotona sen tehä. Tukisukatkin sain lainaan. jos auttas nuihin pakotuksiin.

Mutta nyt takas tonne sohvalle!

Uma81

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa tuo meidänkin vesseli kääntyisi yhtä nätisti kuin Rakkausvauvalla! Eilen tuntui inhottavaa terävää kipua mahassa ja sen jälkeen liikkeet tuntui erilaisilta, ajattelin jo että josko se nyt olis pyörähtäny toisinpäin, mutta taas se jumpsuttaa alas ihan niin kuin aina ennenkin.

Aamulla oli tosi nätti ilma täällä Keski-Suomessa, kävin tunnin lenkillä ja sit vielä leikin pojan kans pihalla puoli tuntia. Että ulkoiltu on, ja onneksi niin koska nyt ei tuonne sateeseen todellakaan kiinnosta lähteä. Ihan kamalaa vain se, miten huono kunto itellä on... Kävin rattaiden kanssa 3km lenkin ja ihan hiki selässä puuskutin menemään, ja silti hommaan meni tunti. Mä oon niin HIDAS ja lihakset rapakunnossa ja tuntuu että happi loppuu.

Karvoista on ollu keskustelua. Mulla on kans silleen niinku joku muukin sanoi, että säärikarvat kasvaa vähemmän. Harvakseltaan tarvii ajella ja sänki on pehmeä ja vaalea. Yleensä puskee tummaa karkeaa karvaa niin ettei tiiä mitä tekis. Helpottaa mukavasti näin kesällä, ku ei tarvi koko ajan huolehtia miltä sääret näyttää. :) Sama homma oli esikoista odottaessa.

Musta tuntuu että järki lähtee ku oon niin väsyny. Eipä se unenlaatu hääviä oo, ku niin paljon heräilen. Mutta silti tuntuu ihan suhteettomalta tää uupumus. Huomenna on neuvola ja tällä kertaa en suostu jättämään välistä hemoglobiinin mittausta. Meillä se terkkari aina yrittää että " ei varmaan tarvi mitata" . En tiiä mikä siinä on muka niin vaikeaa, helppo ja lyhyt toimenpidehän tuo on. Kyllä mua itteeni kiinnostaa miten se hg käyttäytyy, kun aina on ollu matalahko.

Tänäkin aamuna olin niin poikki... Mies oli lähdössä töihin ja esikoinen kiljui omassa huoneessaan siihen malliin että tulkaa jo joku hakemaan... Mulla tuli itku ku aattelin että millonkahan tulee taas semmonen aamu että mulla ei oo ihan kamala olo. Sekin itketti ku mies tuli niin nätisti halaamaan ennenku lähti ja kysy väsyttääkö kamalasti.

Pitäs jotakin keksiä miten huomiois tuota miestä, kun se on aina niin myötätuntonen ja ajattelevainen. No okei, viikonloppu meni niin että mies oli ihan uusimman Potterin pauloissa eikä nähny eikä kuullu mitään... Mä en oo lukenu yhtään ainoaa Potteria ja vähän kerkes ärsyttää kun pitää niin uppoutua, mutta suotakoon se toiselle joskus. :)

Jospa sitä lähtis itekin vähän nyt pötköttämään kun poika on päiväunilla. Tulipas tästä valituskirje taas. :(

Vierailija
24/48 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi TYPYKKÄ, ehkä lepoo autta. Kai se raskaus aiheutta masennusta ja tuleva vauva-arki pelotta. Täälläkin mieliala ylös ja alas, poika raukka saa huudot niskoille. Meis on poissa, mutta totta puhuen ei kaipakaan hirveästi. Vaan illalla kun lapsi nukkuu, haluais juttuseuraa, mutta parempi on nukkua yksin (kauhea pyöriminen nykyään ja ei kaipaa minkälaista korsausta viereeni), saa katsoa telkkarista mitä huvittaa, saa laitta ruokaa kun mieli tekee, lapsen kanssa myös helpompa (mies kun ärsyynty niin nopeasti). Mutta kyllä minuakin pelotta se vauvan syntymä, tuntuu että nyte on jo tarpeeksi vaikea, mutta miten sitten kun on yksi huutaja lisäksi? Minä teen kaikki kotityöt, niin aina ollut, mutta kyllä muistan että odotin jotenkin vauvan alkuajoilla mieheltä apua... Nyte sentään ei ole koiraa, tulis hulluksi jos pitäis vielä miettiä sen ulkoiluttamista (koiralla oli muuten kivasti juoksu- jouluna, juhannuksena ja vauvan synytessä ja laskelmien mukaan olis ollut taas syyskuun keskellä, Huhhhh). Ja minä myös ajattelen että jos sais vähän apua kotihommissa, niin jaksais ehkä seurustella ennemmän miehenkin kanssa. Meillä nimittäin oli kova ihme kun menin vauva kanssa jo 2000 illalla nukkumaan. Ei kai mies raukka ymmärtänyt että kolme kertaa yösyöttöjä, koiran ulkoiluttaminen, ruuan laitto, imetys, siivous, pyykit yms vei voimat kokonaan. Olen ehkä ise myös tyhmä, ajattelen että kun kerran sanon ja jotain ei tapahtuu, niin enää ei yrittä selittä; voi olla että kerralla vaan ei menee kaikki perille...

Asunto on uudessa kotimaassa vuokrattu, remppa aloitettaan pian. Mies sanoi että kuukausi menee, mutta ei ole niin varmaa. Kolme makuuhuonetta, olohuone ja keittiö, leikkipaikka ikkunan takaa, kerrostalon (7kerrosta) ensimmäine kerros. Eli kuulosta hyvälle, vaikka pelotta minkälaiset naapurit tulee, ei ole mikä hiljainen kansa!!! Pitäis katsoa kuvia yms sisustuksen kuuluvaa. Sanoin että tarkka saa olla turvallisuudesta, että kaapit ei kaatuile niskaan yms, kyllä sisustuksen puoli jää miehelle, ei ma täältäpäin pystyy hirveästi vaikuttamaan. Ja näkyy sitten mies itse että toimiiko kaikki, kun joutuu olemaan useasti vielä siellä ennen meidän varsinaista muuttoa.

Eilen saapuivat kaksostenrattaat, aika kapeat ja kevyet, ei ihan osais sanoa että sisarusrattaat. Kasattuna seisoo makuhuoneen nurkassa, poika käy välillä ajelemassa, nallet kyytissä!

Itse oltiin kaverin ja hänen tyttärensa kanssa tänän kaupunkilla, hyvin pienokaiset jaksoivat, äitien shoppailut yms. Välillä käytiin kyllä jossain koriste-vesialtaassa uimaassa, eli Lindexin kautta uudet vaattett ja syömään. Ale oli kyllä kova, t-paita, shortsit ja hattu alle 10 eurolla, ei paha...Toivottavasti poika nukku vielä tovin.

kewa ja toukka 32+1

Vierailija
25/48 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille lapsille löytyi mieluisat koulureput, lisäksi ostettiin kaikennäköistä tavaraa, kosmetiikasta vaatteisiin.. Itsellenikin ostin sukkia.. Niissä kun ei raskaus aikanakaan koko muutu.. =) Vauveli sai nicky ja nellystä nalle soittolelun.. Nyt taisi jäädä mies vain ilman mitään.. Koirakin sai uuden lelun ja gerbiilit jotain herkku naposteltavaa.. =)

Haikarapolskan kanssa treffattiin ja höpöteltiin hetki, oikein mukavaa..

Mutta nyt onkin aika väsy olo, joten taidan hetkeksi köllähtää sängylle.. Vaatii tuo aamuyön valvoskelu veronsa..

Piiu ja 007 35+4

Vierailija
26/48 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin että minkä merkkiset rattaat ostit, Kewa? Muistanko oikein että tilasit Saksasta tms? Minua vain siksi kiinnostaa kun itsekin katselin jotakin vaihtoehtoja sieltä... Mutta en sitten tilannut, vaan ostin Suomesta käytetyt.

Vierailija
27/48 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan kuin syksyllä tuolla ulkona. Tämä kesä ei ole ollut viime " intiaanikesän" vertanen mitä tulee säihin, mutta ehkä meidän onneksemme näin päin, vaikka en noita sateita kaipaa pätkääkään. Energiaa on kyllä paremmin näillä säillä kuin helteillä.

Jotenkin tosi kurjaa lukea, että vielä 2000-luvulla nainen yksin joutuu vastaamaan kodin ja lasten hoidosta jopa täällä pohjoismaissa. Sympatiat on kyllä täysin Typykän ja Kewan puolella. Itselläni on sen verran onnellinen tilanne, että meillä aika tasavertaisesti hoituu ks. asiat. Toki nyt kun olen kotona ja mies töissä tulee luonnostaan tehtyä kotihommia enemmän, mutta mies raataakin sitten tuolla pihalla senkin edestä. Mutta ehdottomasti olen sitä mieltä, että vastuu kodista ja lapsista on molempien heiniä, ei vaan toisen. Mussa asuu jossakin pieni feministi, joka aina jaksaa puolustaa naisten asemaa etenkin näissä kysymyksissä. Tein jo seurustelun alussa selväksi, että

kannatan tasa-arvoa ja odotan myös miehen panostusta yhteisen kodin ja perheen eteen. Onneksi meillä tämä kuvio on toiminut hyvin. En tietenkään tarkota tällä kaikella sitä, että olen tiukkapipoinen nipottaja ja nalkuttaja, joka pitää kynsin hampain " kirjaa" siitä kuka milloinkin teki mitä. Itsekin niin mielelläni auttaisin miestäni enemmän tuolla pihalla jos se vain olisi mahdollista, mutta enää ei uskalla riskeerata, kun noita huonoja kokemuksia tuli tuossa taannoin.

Karvoistakin oli puhetta. En ole aivan varma, mutta mulla on kutina, että karvankasvu mun kohdalla olisi nyt vähän vähäisempää, ainakin mitä tulee tuohon sheivailujen määrään. Vähempikin on riittänyt nyt raskaana ollessa. Taitaa olla yksilöllistä tuokin asia miten hormonit kelläkin vaikuttavat. Hiukset mulla anakin on jotenkin " lötkön" oloiset.

Turvotus ja närästäminen on lisääntynyt. Enää en pistä sormuksia käteeni edes aamusta, kun ovat todellakin kuin nippu nakkeja :) .

Huomenna on neuvola, siellä taas selviää tuo painon määrän lisääntyminen...Hui! Epäilen, että vauva on edelleen myös perätilassa, koska potkut tuntuu napakoina alapäässä. Näistä kuulumisista kuulette sitten huomenna lisää.

Piiu, kiitos viimeisestä. Oli kiva nähdä ja vaihtaa ajatuksia. On se sun masu kyllä niin soma :) !!!

Kysymys:Kuinka moni on jo alkanut pakkailemaan sairaalakassia itselle ja vauvalle?

Minä en vielä, mutta mietin pitäisikö jo kohta...

Kävin myös vaklaamassa elokuisia, jos ja kun tämä meidänkin vauva sitten jo maailmaan silloin elokuun lopussa tulee...

Haikarapolska ja neiti masukki 34+1

Vierailija
28/48 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin tänään neuvolassa, olipa pitkästä aikaa kerta kun ei tullu valituksia, oli painoakin tullut, kahdessa viikossa peräti 150g..... vieläkin oon reilusti alle lähtöpainon, mut sentään painoa oli tullu...

100/62 paineet,kohdunpohjan korkeus 31 ja vilkkaasti liikkuu ja syke 140.

olipa ihana yllätys kun hääpäivän kunniaksi mies toi kukkia kotiin tullessaan, muuta en ois jaksanukkaan, pari yötä on menny päin seiniä, ensin särki jalkoja ja selkää ja viime yönä supisti niin maan per......

olin jotenkin tyytyväinen et tänään sato vettä, ei tarttenu neidin kans puistoon lähtee rämpimään...nyt kun vielä tän päänsäryn sais pois, niin elämä alkais voittaa..............

maitohamster 33+6 ja kirppu

Vierailija
29/48 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhia kiirus mukamas ollut - vaikken mitään oo tehny ;D

Tulin nyt tähän koneelle, kun mies KERRANKIN on jossain muualla, kuin häiritsemässä minua. Yritän meinaan järjestää sille ylihuomiseksi synttäri-yllätystä - Isyyspakkausta!! Jossa ei ole vielä muuta kuin 3kpl boksereita :P Niin pientä listaa tulin tänne tekemään ja hakemaan lisää ideoita.

Kiva oli lukea että kaikki on pääosin kaikilla hyvin! Jätän kommentoinnit ja pitemmät raaputukset kuitenkin huomiseen. Pärjäilkäähän!

Dumle rv 31+5

Vierailija
30/48 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksostenrattaat on Marco Sky L- merkkiset, hinta tuli postikuluineen 175,90. Tämmöiset matkaratas-tyyppiset, kapeat ja kevyet (13,5kiloa). Olen aika tyytyväinen, mutta en tiedä, meniskö täällä Suomessa paksussa lumessa yms, ajattelin kuitenkin että meille sopii, kun lunta uudessa kotimaassa harvoin ja vauva on ihan kuin piilossa, esikoinen saa sitten jarrutella ne uteliaat:)

Vierailija
31/48 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tule nyt nukkumisesta mitään, kun neito taas täräyttelee virtsarakkoon ja muutenkin kääntelee kylkeään taas vilkaasti. Pakko oli nousta ylös ja jalotella. Eksyin siis tänne :) .

Tulipa mieleen, että tietääkö kukaan mistä saisin lisää ostettua noita harsoja? Äippäpakkauksessa oleva määrä on aikas vähän, joten ajattelin hankkia lisää kun tietäis mistä?

Muovifroteeta puolestaan saa käsittääkseni ihan kangaskaupoista, sitäkin ajattelin vielä hommata lisää.

Dumle, pitäiskö Syyssissin esittelylista taas laittaa esille ja päivittää, kun mukaan tullut uusia ja ilmeisesti myös vanhojakin kirjoittajia, joiden tiedot ei listalla...? Katselin listaa äsken ja huomasin, että aika monen aktiivisen kirjoittelijan tiedot puuttuu vai enkö vain huomannut (hyvin mahdollista)? Ehkä kaikki ei haluakaan tarkempia tietoja antaa.

No, taidan nyt taas yrittää tuota nukkumista. Hyvät yöt ja huomenet :)!

Vierailija
32/48 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Ostin juuri viime viikolla harsoja 12 kappaleen paketin ihan tavallisesta Kodin Ykkösestä, hinta oli jotain kympin luokkaa enkä sillä hinnalla viitsi ryhtyä tekemään kun aikaakaan ei oikein ole. NetAnttilassa oli myös samoja myynnissä. Esikoisen kanssa paras hankinta muovifrotee osastolla oli Ikeasta ostettu lakanan kokoinen muovitettu liina, joka oli tytön sängyssä varsinaisen patjan päällä ja ne muovifroteepalat sitten vain sijauspatjan päällä. Kertaakaan ei saatu itse patjaa kasteltua vaikka petivaatteita joskus saikin pestä. Sen hinta oli joku ihan pari euroa, sain aikanaan vinkin yhdeltä kaverilta.

Vauvan lakanat maksoivat saman verran kuin aikuistenkin, mutta minäpä tein niin että ostin aikuisten ja laitoin puoliksi niin saa kerralla kaksi. Nyt ajattelin tehdä lahjaksi saaduista satiinilakanoista tytöille lakanat. Meillä kun on itsellä tuplaleveä petari niin ei siihen oikein noita normilevyisiä saa järkevästi levitettyä.

Toivottavasti löydät harsoja, meilläkään ei ollut tytön vanhoja tallessa kuin kaksi.

t: Typykkä

Vierailija
33/48 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ihana olo, kun on nukkunut koko yön putkeen, ilman ainoatakaan heräämistä! =) Tuntuu, että ajatuskin kulkee paljon kirkkaammin..

Eilen iltapäivällä hieman lepäilin, mutten nukkunut ja illan kuljin melkein kuin sumussa..

Päätin eilen lopettaa kaksi kuukautta kestäneen pleikkaritauon lapsilta.. Laitoin sen eräänä päivänä peleineen piiloon toukokuussa, kun kyllästyin päivästä toiseen sanomaan, että pelit eivät saa lojua pitkin lattiaa.. Hyvinhän nuo ovat pärjänneet kesän ilman sitä ja josko pelit nyt löytäisivät paikalleen.. Pienin lapsista varsinkin oli hyvin mielissään, on selvästi kaipaillut peliä.. Vaikka eipä nuo ihan hirveästi muutenkaan sitä pelaa, korkeintaan kaksi tuntia/pvä on sopimus..

Tuli siinä samalla siivottua tuota yläkerran " aulaa" .. Ja haaveiltua siinä, koska saamme siihen uudet rappuset.. Keskikerroksen Wc remontti sentään edistyy, saamme jo seinät sinne tällä viikolla.. =) Ikävä öisin ravata alakerrassa pissillä.. Vaikka enpä voi tuota ukkoa moittia, kyllä hän joka ilta töiden jälkeen on yrittänyt edistyä tuossa projektissa..

Umako se kirjoitteli, että harmittaa asua pienessä kaksiossa? Kyllä meilläkin nyt on tavaraa joka puolella tuon remontin takia, vaikka huoneita 6+keittiö ja saunatilat.. Ahdistaa, kun ei saa niitä paikoilleen.. =)

Haikarapolska, täällä on ollut kirjoituksia niistä harsoista jossain ketjussa.. Muistan jossain vaiheessa lukeneeni.. Itse olin säästänyt osan vanhempien lapsien vauva ajoilta niitä, muutoin olisin itsekin kaipaillut niitä lisää.. Toivottavasti joku osaa kertoa, mistä niitä löytyisi.. Kokemuksesta tiedän, ettei ne 10 kpl tahdo riittää, ellei niitä ole koko ajan pesemässä.. Varsinkin jos vauva puklailee paljon..

Sairaalakassin päätin viimein pakata tänään. Mieshän sen perään jo kyseli viime viikolla. =) Laitoin oikein eilen muistilapun, jotta asia tulee hoidettua.. Pitää vielä ostaa kaupasta liivin suojuksia ja siteitä valmiiksi.. Sitten vaikka voisikin jo vauva tulla..

Synnytys tuntuu olevan joka yö unissa.. Viime yönä meidän vauva vaan ei tahtonut syntyä.. Olin unessani ikuisuuden sairaalassa maha pystyssä ja vain toisille syntyi vauvoja.. Lopulta meille sitten syntyi poikavauva.. (taas poika uni..) Ja tunsin oloni siinä unessa kovin " tyhjäksi" kun minulla ei enää ollutkaan vauva vatsaa..

Mukavaa alkanutta päivää kaikille.. Itselläni on luvassa pullan leivontaa ja kirjastossa pitäisi pyörähtää.. Ja pakata se sairaalakassi viimein.. =) Voisipa tuota käydä äitiänikin moikkaamassa..

Piiu ja 007 rv 35+4,la 24.8

Vierailija
34/48 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla olin sitten vihdoin lääkärillä, kun tuota sairauslomaa mietin, ja sen siis sainkin, kun on kaksi viikkoa äitiysloman alkuun. Laittoi supistelu-diagnoosin, vaikka kohdun suu olikin ihan hyvin kiinni.Oli kuitenkin sitä mieltä, että raskas seisomatyö ei nyt ole sitä mitä tarvii tehdä.Henkisestihän tää onkin mulle vaikeinta, töistä luopuminen siis.Pelkään tulevani mökkihöperöksi...Mies lupas kyllä, että heti kun suostun jäämään kotiin, hän ostaa dvd-soittimen (kyllä, meillä ei oo sitä tullu vielä hankittua), että saan viihdyttää itteeni sitten.Nyt siis joutuu kyllä lunastamaan lupauksensa.

Mulla ei ollu mitään käsitystä, että noita harsoja vois ees tarvita enemmän kun pakkauksessa on, eli onpa hyvä että otitte puheeks.Näin kans NetAnttilassa ja vaikka missä niitä.

Joku kysyi myös tukisukista.Ihan meillä Sokoksellakin on tukisukkia, ohuita (sukkahousupaksuudet) ja paksumpia ja varmaan sitten noissa Instrumentarium, ja muissa vastaavissa kaupoissa kans.Omani olivat jotain 7e, joita käytin töissä.Myös lentosukkien nimellä löytyy.

Tänään siis viimesitä kertaa duuniin illaksi, kun huomenna alkaa se saikku.Ehkä sitten joudan roikkumaan täälläkin aktiivisemmin ;)

Hansu ja Hemppa

Vierailija
35/48 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas levoton yö takana. Uni tuli vasta joskus yhen pintaan ja muutenkin yö meni tosi levottomasti. Näin aivan ihme unia ja välillä olin vain sellasessa kevyessä horroksessa. No jospa päikkärit korjais tilannetta.

Mäkin olen alkanu pakkaamaan jo sairaalakassia. Vähän listannu mitä pitää laittaa mukaan ja ostellu jotain. Eipä mulla taho muutakaan tekemistä olla. Tänään ja huomena onneks pääsen vähän kyläileen, niin saa vähän vaihtelua.

Täälä on ollu puhetta kotitöistä ym. Meillä on onneks niin ihana tilanne, että mies osallistuu aina kotona ollessaan töihin. On jopa tarkempi kuin minä. Jos vaatekaappi tai joku laatikko kaipaa siivousta, se on yleensä mies joka sen hoitaa. On muutenkin järjestelmällisempi. Ja kotona ollessan hän hoitaa yleensä tiskaukset ja imuroinnit. Jos joku meillä " nalkuttaa" sotkusta, niin se on mies.... :)

Mutta nyt täytyy koittaa laittaa ittensä jonkin näköseks ja lähtee ystävälle kyläileen.

Uma81 32+4

Vierailija
36/48 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Typykälle vihjeestä noiden harsojen löytämisestä. Vanhasta kokemuksesta tiedän, että noita harsoja menee paljon ja lisätarve on ilmeinen.

Piiu jo aikokin tänään pakata sairaalakassin valmiiksi. Pitäisikö meidän tehdä jonkinnäköinen lista kaikesta tarpeellisesta mukaan otettavasta niin itselle kuin vaavin kotiinhaku kassia ajatellen?

Kiva Uma, että olet saanut itsesi liikkelle ja ystäviä tapaamaan. Tekee hyvää niin sielulle kuin myös kropalle!

Meille tulee tänään nuoruudenaikainen ystäväni, joka otti vapaata perhearjesta ja lähti yksin moottoripyörällään tapaamaan meitä kavereitaan ympäri Suomea. Ihana nähdä pitkästä aikaa. Hänen vanhin lapsensa, jo 18-vuotias tyttärensä on mun kummityttö.

Sain vihdoin ja viimein unen päästä kiinni tuossa klo 1 jälkeen ja nukuinkin sitten keskeytyksettä aamuun, edes vessassa en käynyt.

Tänään iltapäivällä on neuvola ja sitten ystäväni jo tuleekin. Voipi tulla netti taukoa hetki, mutta jos vaikka pikaisesti ehtisi käymään...?

Vointeja kaikille!

Haikarapolska ja neitokainen

Vierailija
37/48 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään saadaan hakea meidän uusi tila-auto Kia Carens:)

Se olisi pitänyt saada jo 2 viikkoa sitten mutta pääasia että ehti nyt ennen vauvan syntymää.

Sunnuntaina mennään sinne jorviin tutustumaan.

Tuleekohan mulle liikutustippa linssiin kun siirrytään sinne lapsivuodeosastolle katsomaan vstasyntyneitä kääröjä.

Harsoista on ollu puhetta.Meillä niitä on 2 lapsen jäljiltä iso pino onneksi valmiina kun äitini on niitä muinoin ommellu (kangaskaupasta löytyy harsokangasta).Ne on kyllä aika ehdottomia vauvan päänalusiksi,röyhtäyttämiseen..Kyllä niitä päivässä kuluu jos vauva on kova pulauttelemaan.

Sairaalakassin olen pakannut valmiiksi.Mun vaatteet vaan puuttuu kun en tiedä mitä sitä laittaisi päälle.Äitiysvaatteita en laita ja sitten ihan normaalitkaan housut tai hameet ei päälle mene.Mulla taitaa löytyä kyllä ehkä joku hame missä on kuminauha vyötäröllä ja sitten joku paita jonka kanssa voi imettää tarttis kanssa olla.Eilen katselin jumbosta yhtä kangas tunikaa jossa edessä napitus mutta jäi sitten kuitenkin kauppaan kun en ollu yhtään sellaisella tuulella että olisin jaksanut mulle mitään ostanut.Meidän 7 vuotiaalle ostin jesper juniorista kivan neuletakin 5e,ovh oli 21,50!

Hansu,tosi hyvä että hait ja sait sitä saikkua.Nyt ei tarvitse kyllä enään yrittää jaksaa riekkua kovin pitkiä aikoja pystyssä jos ei jaksa!

Kotitöistä.Meillä mies on aktiivisempi kotihommissa kuin minä.

Nyt varsikin kun on ollut noita supisteluja talvesta saakka niin mies on halunnutkin auttaa kovasti kotitöissä ja passittanut mut lepäämään.

Ehdin kohta minäkin sitten vastavuoroisesti tekemään enimmät kotityöt kun jään kotiin.Mutta noin muuten meillä ei ole ns.naisten tai miesten töitä vaan molemmat tekee tasapolisesti aivan kaikkea.

Nyt siellä taitaa taaaaaaas sataa.Toivottavasti huomenna ei sada kun meidän tytöt lähtee siskoni kanssa lintsille.

Noi sää tiedotuksetkaan eivät juurikaan pidä paikkaansa joten eipä kannata niiden varaan mitään laskea.

Mä tarviin kyllä aurinkoa ja lämpöä muute oon ihan väsy ja murinapäällä.Oltais varmaan muutettu jonnekkin ulkomaille mutta eihän se vielä onnistu kun on uusioperhe jossa lasten pitää päästä kätevästi myös toisille vanhemmilleen.

Palaillaan asiaan sitten myöhemmin...

Nyt ollaan suunniteltu ennen joulua kokopoppoo egyptin matkaa.Ollaan alettu jo kerää rahaa se on aika kallista lystiä kun 6 lähtee.

Egyptissä en ookkaa aikaisemmin käynyt.

Onko teillä kokemuksia egyptistä?

Kaipa se on ihan hyvä lapsikohde.

Nyt meen laittaa pyykkiä koneeseen..

Möhis+rakkausvauva 33+5

Vierailija
38/48 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös täällä oikein huonosti nukuttu yö takana. Illalla, kun laittaa maata, niin vessassa saa ravata oikein urakalla. Aina kun kallistaa, niin vessaan on lähdettävä. Makkarit yläkerrassa ja veski alakerrassa. Kunto nousee ja keuhkot vahvistuu puuskuttamisesta ;D

Meillä kisulta lähti tänään pallit (voi raukkaa) ja viime yönä kuoli toinen undulaateista, mutta oli se jo vanhakin, yli 10v. Nyt pitää sitten vain hommata uusi kaveri ja toivoa, että olisi toista sukupuolta, kuin tämä meidän valkoinen. Siitä, kun ei oikein tahdo saada selvää, että kumpiko on... Eipä sielä eläinkaupassakaan osattu varmaksi sanoa aikoinaan, kun sen ostin. Nyt pitäisikin häkki siivota oikein perusteellisesti...ei vain oikein jaksaisi... Häkki on katosta lattiaan ja 1,5m syvä ja 3m pitkä. Eli lattiaa on putsattavana... Eipä siinä kauaa mene, mutta homma se on alottaa.

Masussa voidaan paksusti. Varsinkin iltaisin. Perjantaina olisi neuvola ja sillon sitten taas näkee ja kuulee onko lihonnut. Lekuri meinasi viimeksi, että painoa ei ole tullut kuin viitisen kiloa, ja kun itse tarkastelin sitä korttia paremmin, niin niinhän se on... :)

Sairaalakassia olen kans jo miettinyt. Lähtö kuitenkin voi tulla jo parin viikon päästä. Meinaatteko laittaa kaikki vaatteet samaan kassiin? Esikoisella meillä iskä toi vauvanvaatekassin sitten vähän myöhemmin, mutta nyt ajattelin laittaa kaikki samaan reppuun. Mitä sitä sitten monia kasseja alkaa raijaamaan. Iskällä kuitenkin on muutenkin muistettavaa, kun neidin kanssa on kotosalla, kun äiti viettää laatuaikaa laitoksella vauvan kanssa ;) Tekee mielestäni oikein hyvää noille isukeille.

Mutta nyt pitää mennä katsomaan josko se katti alkaisi kohta heräilemään ja sitten pitäisi veskissä taas käydä. Mukavaa päivän jatkoa!

vm78 ja iiro 35+6

Vierailija
39/48 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olipa ihana terkkari siellä. Oma terkkari on lomalla, ja tää sijainen oli niin mukava että voi kun hän olisi aina siellä. Kuten epäilinkin, vauva taitaa olla perätilassa. Terkkari oli tuntevinaan pään ylhäällä ja koska sydänääniä oli vaikea löytää, sanoi että sekin kertoo perätilasta. Vajaan kolmen viikon kuluttua on seuraava neuvola ja jos silloinkin näyttää olevan perätilassa, ultrataan.

Painoa mulle oli tullu kohtuullisesti, lisää sais vielä tulla ja terkkari kehotti surutta syömään mitä mieli tekee ja laittamaan ruokaan kermaa jos tykkään jne. :) Siis en mä mikään laiha oo, mutta kun esikoisen aikana imetys tosiaan vei parissa kuukaudessa kaikki 10kg mitä olin raskauden aikana saanu.

Verenpaineet oli hyvät, pissa ok. Kohdunpohjankorkeus 28cm eli keskikäyrällä, kun tähän asti on menty yläkäyrällä. Vauvan syke matalampi ku ennen, 142. Ja se hemoglobiini jota mietin, oli tosiaan laskenu 109. Terkkari kehotti syömään rautaa ja jatkamaan vielä synnytyksen jälkeenkin, samoin kehotti ottamaan reilusti kalkkia kun edellisestä synnytyksestä ja imetyksestä on niin lyhyt aika.

Ei mulle oo se oma terkkari mitään mistään kalsiumista puhunut. Eikä esim. siitäkään, että eka raskauden jälkeen ei tartte samalla lailla odotella sitä vauvan pään kiinnittymistä. Tuntuipa muutenkin että oli oikein hyödyllinen neuvolakäynti, ku kuulin kaikkea uutta ja nimenomaan siitä mitä tarkottaa odottaa toista lasta ja etenkin näin pian esikoisen jälkeen. Ja sekin lämmitti mieltä, kun tää terkkari niin mukavasti kyseli omasta jaksamisesta. Sanoikin, että pitäis parissa viikossa huomata muutos olossa jos mun väsymys johtuu tuosta hemoglobiinista, ja että jos ei olo parane niin pitää sit miettiä jotain muuta. Onhan mulla elokuussa kyllä se psykologiaika joka tapauksessa olemassa, kiva niin.

Meillä oli miehen kans puhetta siitä, koska laitetaan vauvan tavarat valmiiksi. Yllätyin, kun hän olisi valmis laittamaan jo ennen mua! Päätettiin sitten että laitetaan siinä kuukautta ennen laskettua aikaa, jos ei mitään ihmeellistä ilmaannu sitä ennen. Samoin kaukaloasiaa jahkattiin edelleen, että ostetaanko uusi vai ei. Musta tuntuu että voisin käydä ostamassa, kunhan ekat äippärahat tulee. :) No ei se nyt rahasta kyllä oikeasti kiinni oo, enemmän kai siitä periaatteesta että pitääkö kaiken olla uutta vai mihin asti voi kierrättää käytettyjä ilman että tuntuu turvattomalta. Ja mun kohdalla kyse on tietysti siitäkin, että mikä näyttää nätiltä!! :D

Hassua kun just eilen valitin miten oli niin kurja aamu ja kamala uupumus. No nytpä nukuinkin viime yön tosi hyvin, heräsin eka kertaa vasta viideltä vessaan ja olo on sen mukainen. Uskomatonta kuinka paljon se vaikuttaa, että saa useamman tunnin tauotonta unta.

Eilen nukuin kyllä ihan minipäikkäritkin, ja kun olin heränny oli meillä taas orava keittiössä. Että mä alan inhoomaan niitä otuksia. Onhan se söpöjä luonnossa ja pienen matkan päästä, mutta mä EN tykkää kun ne tulee keittiöön ja paskoo parvekkeelle. Melkein päähän piti kalauttaa harjalla ennenkuin lähti pakoon. Ja silti kiipes vain metrin päähän ulkoseinää ja rupes tulemaan takas. Taas huidoin harjalla ja sit se otus keksi kiivetä parvekkeen katolle ja tuli toiselta puolelta kurkistelemaan. Mä en kestä niitä enää. Aattelin kokeilla jotain jyrsijäkarkotinta, siis niitä mitkä lähettää jotain korkeaa ääntä josta pikkuelukat ei tykkää.

Selkäkipu mulla meni tosi pahaks iltaa kohti eilen, en melkein voinu kävellä kun viilsi niin ilkeesti jalkaan. Pidin lämpöpakkausta alaselällä puoli tuntia, se rentoutti mutta ei se siihen kipuun auttanu. Mies sit ystävällisesti rupes kevyesti hieromaan sitä kipeää aluetta ja silleen jännästi venytti jotain. Oikein tunsin semmosen napsahduksen ku joku liikahti, ja sen jälkeen se kipu oli täysin poissa!! Arvatkaa olinko iloinen. Välillä tuntuu että mun miehestä olis pitäny tulla joku kansanparantaja eikä mikään FM ohjelmistosuunnittelija... ;)

Pikkumies pitäs nyt laittaa päiväunille joten äippä häipyy koneelta!

kirahviina rv 30+6

Vierailija
40/48 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin niitä taitaapi tarvita enemmän äiti kuin tuo kolme vee tytär mutta väliäkö sillä. Viime yö oli taas tosi levoton, itse ramppasin vessassa varmaan parin tunnin välein ja tyttö kävi pari kertaa + muuten huuteli peittelemään tai vettä tai jotain muuta. Aamulla tuntui siltä että aina kun oli silmät saanut kiinni, niin piti nousta. Onneksi olen vielä lomalla eikä tarvitse lähteä töihin vaan voi ihan rauhassa huilia. Saas nähdä miten sitä sitten ensi viikolla jaksaa, jos yöt on tällaisia.

Kiitokset kannustuksesta noiden kotitöiden suhteen. Minä otin lusikan kauniseen käteen ja eilenkin illalla rauhallisesti vaan ilmoitin että isi on hyvä ja laittaa tytön nukkumaan- minä en enää jaksa. Aika sujuvasti se meni, olen ilmeisesti jaksanut tähän asti niin hyvin että kaikki on unohtanut että olen muuten raskaana :)

Mutta nyt pitää sitten vaan komennella miestä, jos itse ei älyä. Ja ryhtyä ilmeisesti totuttautumaan ajatukseen että syksyllä meillä ei joka nurkka voi ihan joka sekunti olla tiptop.

Ei lähdetty vielä tänään anoppilaan marjoja noukkimaan kun sielläkin on kovasti satanut. Voi siis jotain kivaa järjestämistä suorittaa kotona kun herätään. Tai jospa lähtisi vaikka Selloon shoppailemaan ihan itsekseen sitten kun mies tulee. Ans kattoo nyt :) Rahaa on tosin mennyt näin lomalla aivan liikaakin, on tullut osteltua kaikenlaista turhaakin. Mutta toisaalta kyllä sitä lomalla kuuluu vähän nauttiakin välillä, on meillä siihen hyvin varaa.

Sairaalakassia en ole vielä edes ajatellut, jotenkin tuntuu että siihen h-hetkeen on vielä niin pitkä aika mutta teillä toisilla se tosiaan onkin jo aika lähellä. Laittakaahan vaan listausta meille kaikille niin ei tarvitse jokaisen tykönään sitä miettiä. Kiitos jo etukäteen!

Nyt sinne petiin tai muuten nukumme täällä vielä kun isi saapuu.

Sateista keskiviikkoa Espoosta toivottelee Typykkä