Mikä on paras lasten kirjakerho?
Ja perustele lyhyesti, miksi.
Haluaisin liittää lapseni johonkin laadukkaaseen kerhoon.
Kommentit (40)
Nalle Puh -kirjoja on paljon ja huomaa miten vähän niihin on panostettu. Käännökset tehty sutasten ja jatkuvasti pukkaa kakkos osaa vaikka mihin perinteiseen klassikkoon (Topi ja Tessu kakkonen, Bambi kakkonen ym.) Lisäksi ovat tosi kalliita kirjoja, samoin oheistuotteet.
Vaukirja oli aivan pohjanoteeraus. Kirjoja ei esitelty kunnolla ja kun peruutin kaksi kirjaa peräkkäin, minut laitettiin " jäähylle" . Erosin heti.
Meillä on tykätty Uppo-Nallen kirjakerhosta ja nyt liityttiin Lasten parhaat kirjat -kerhoon. Uppo-Nallen kanssa kävi vaan juuri ikävästi, kun tilasin ison satsin kirjoja, niin paketista puuttui yksi kirja, joka oli kuitenkin laskutettu. Lupasivat lähettää, mutta ollaan nyt reissussa, joten en tiedä onko tullut.
Sitä Disney-soopaa ei kukaan jaksa. Olen eri mieltä siinä että se sopisi nimenomaan pienille, ne satukirjathan ovat niin pitkiä ja tarinat monimutkaisia (esim. Aladdin tai Basil Hiiri, jotka hyllystämme löytyvät), ettei niitä jaksa seurata kovin pieni. Pikkulasten kirjat, esim. kuvasanakirjat, eivät ole lapsiamme kiinnostaneet. Nalle Puhia on jokunen kirja Lasten Omasta, mutta en sitäkään liikaa halua. Rasittaa kun lasten mummikin ostaa pelkkää Nalle Puh -kamaa lapsille, en halua että jokaikisessä vaatteessa, repussa ja pallossa on ylikansallisen jätin kehittämä tuotemerkki.
Ehkä monipuolisimpana pidän Suurta Suomalaista Lastenkerhoa, siellä on todella monipuolinen valikoima, mm. Scarryä, Barbapapaa, Santtua ja Tatua ja Patua. Lasten parhaissa on myös hyviä kirjoja, mm. juuri sitä Frankliniä. Uppo-Nallesta tulee tilattua harvemmin.
Vau-kirja on myös aika syvältä, kirjojen kieli on ala-arvoista eikä tarinoissakaan ole oikein järkeä.
Itse tilasin juuri useamman Franklin-kirjan, käypä netissä katsomassa! eihän kerho voi sille mitään jos uusia osia sarjoihin ei ilmesty useampaa vuodessa, ei vanhojakaan oikein voi kuukaudenkirjoiksi laittaa jos ne ovat jo joskus kuukaudenkirjana olleet.
Tosin tosi usein perun kuukaudenkirjan, koska ovat aika usein niin pienille lapsille suunnattuja. Kunhan saan bonukset käytetttyä järkevästi, on ehkä aika erota ja liittyä kerhoon, jossa olisi parempi valikoima isommille lapsille.
Lasten oma kirjakerho oksettaa jo mainosten perusteella. Pelkkää Disneytä, yök.
miten joku voi suositella uppo-nalle 1v. ja 2v. lapselle. eihän ne ymmärräkkään tarpeeksi puhetta. uppiksen kirjat ovat n. 100 sivua pitkiä kirjoja. paljon tekstiä sivun yläreunasta alareunaan. ei todellakaan mitään pienen lapsen kirjoja.
pieni lapsi rakastaa värejä ja kuvissa pitää olla toimintaa. älkää viekö pieniltä lapsilta kuvien mailmaa.
tua lasten suuri kirjakerho on kyllä hyvä, siellä paljon sellaisia kirjoja mitä itse ostan kirjakaupasta.
turha haukkua lasten omaa kirjakerhoa, sillä pieniä lapsia varmasti nua värikkäät kuvat miellyttää. ne kirjat on lapsille, eikä lapsien äideille.
lasten oma on kyllä omanlaisensa, joten kannattaa liityä myös johonkin muuhun.
meille tulee yleensä 1 kirjapaketti kuussa, vaikka 4 kirjakerhoon kuulutaankin, sekä leffakerhoon. tosin itse muistan aina peruutella noita kirjoja, kun taas kaverini ei muista. sille taitaa tulla leffakerhostakin kaikki leffat.
kielen kehityksen kannalta kyllä suuri kirjakerho on varmasti paras.
lapseni puheterapeutilla on paljon juuri noita lasten suuri kirjakerhon kirjoja.
esim. teemu, sanna, puppe kirjoja.
Halvat hinnat ja hyviä kirjoja myös vanhemmille. Itse lehdissä valikoimaa tietty rajatusti, mutta netistä löytyy hyvä valikoima kirjoja. Kannattaa tutustua.
En edes muista koska viimeksi olisi kuukaudenkirjana ollut Uppista. Sieltä saa mm. Maisaa ja Pekka Töpöhäntää.
Me kuulutaan Uppiksen kerhoon ja todellakin on pienille sopivia kirjoja kerholehti täynnä. Uppo-Nalle -kirjat ovat pitkiä tarinoita ja sopivat isommille, mutta niitä ei ole minun muistiini ollut kuukauden kirjana. Tässä kuussa Uppo-Nallen kirjakerhossa on Maisa-kirja kuukauden kirjana. Ei puutu siitä kirjasta värejä.
Mitä kielen ymmärtämiseen tulee, niin kyllä 1-2-vuotiaat ymmärtävät jo puhetta ja luettua tekstiä. Heille on eriytisen tärkeää lukea. Lasten Oman Kirjakerhon Nallepuhit ym. on kyllä monesti aivan ala-arvoisia. Käännökset ovat huonoja ja tarinat huonosti kerrottuja. Pahin on tähän mennessä ollut Pikku Kananen.
Ei juuri sellaisia todellisia hyviä kirjoja ja hinnat aika kalliit. Itse suosittelen edelleen Uppo-Nalle kirjakerhoa. Käy ihmeessä kurkkaamassa.
Olen sieltä ostanut esim muumikirjat (ne alkuperäiset) 5¿/kpl jostain tarjouksesta ja jotain tosi hyviä keittokirjoja (Nigella Lawsonin, Jamie Oliver jne) alle 5¿. Kuukauden kirja myös yleensä kohtuuhintainen toisin kuin noissa lasten parhaat tai lasten omassa...
Olen ollut todella tyytyväinen tähän kirjakerhoon. Kuukauden kirjan peruutuskaan ei koskaan unohdu, kun lähettävät myös sähköpostiin kerholehden ja sieltä on suora linkki omalle kerhosivulle, jossa voi perua kk-kirjan. Eikä ole mitään ostopakkoa niin kuin noissa kahdessa muussa.
Vierailija:
Mun lapset on 2 ja 1 vuotta, eli siis lasten oma tai lasten parhaat siis olisi ne vaihtoehdot? ap
Eri asia on, kuka sellaisia kirjoja haluaa lapselleen ensisijaisesti tarjota...
Vierailija:
miten joku voi suositella uppo-nalle 1v. ja 2v. lapselle. eihän ne ymmärräkkään tarpeeksi puhetta. uppiksen kirjat ovat n. 100 sivua pitkiä kirjoja. paljon tekstiä sivun yläreunasta alareunaan. ei todellakaan mitään pienen lapsen kirjoja.
pieni lapsi rakastaa värejä ja kuvissa pitää olla toimintaa. älkää viekö pieniltä lapsilta kuvien mailmaa.
tua lasten suuri kirjakerho on kyllä hyvä, siellä paljon sellaisia kirjoja mitä itse ostan kirjakaupasta.
turha haukkua lasten omaa kirjakerhoa, sillä pieniä lapsia varmasti nua värikkäät kuvat miellyttää. ne kirjat on lapsille, eikä lapsien äideille.
lasten oma on kyllä omanlaisensa, joten kannattaa liityä myös johonkin muuhun.
meille tulee yleensä 1 kirjapaketti kuussa, vaikka 4 kirjakerhoon kuulutaankin, sekä leffakerhoon. tosin itse muistan aina peruutella noita kirjoja, kun taas kaverini ei muista. sille taitaa tulla leffakerhostakin kaikki leffat.
kielen kehityksen kannalta kyllä suuri kirjakerho on varmasti paras.
lapseni puheterapeutilla on paljon juuri noita lasten suuri kirjakerhon kirjoja.
esim. teemu, sanna, puppe kirjoja.
Meidän esikoinen on kolmevuotias, ja Uppo-Nallen tarjonta on soveltunut hänelle jo pitkään. Viimeksi taisimme saada sieltä tämän kesän ehdottoman pop-lukemisen, Lindgrenin Pekka Peukaloisen. Kuvitus on hyvä, tarinaa enemmän kuin pari lausetta, ja itse tarinassa ideaa. Tosin alkaa tulla jo korvista, kun poika haluaa joka kerta vain tämän Peukaloisen! Meikääkin ärsyttvät nämä kaikenkarvaiset pseudomuumit ja disneyt melko ohukaisine juonineen ja teemoineen ja jotenkin teennäisine kielineen, joita mm. Lasten parhaat tyrkytti joka kuukausi.
Nyt kuulun enää Lasten omaan kirjakerhoon.
Lapset tykkäää niistä Disneyn kovakantisista ja niitä on kiva kerätä.
Uppo-Nallesta tuli laadukkaita kirjoja, mutta joukossa oli sellaisia hienouksia, joita ei sitten tullut luettua.
Lasten parhaat kirjat-kerho taas on jotenkin amatöörimäinen.
et taida itse olla oikein perillä. kuukauden kirja on aapiskukko, edellinen oli joku hiirikirja, sitä edellinen on meillä, pekka peukaloinen. eli kuka ei ole perillä kuukauden kirjoista.
Kuukauden kirja on kerholehdessä Kauniita unia Maisa plus Maisa-värityskirja. Sopiva paketti ehkä 1-4-vuotiaalle.
Jostain merkillisestä syystä uppiksen nettisivuilla kuukauden kirja -linkistä avautuu aapiskirja, joka on kerholehdessä takasivun tarjouksena.
En ole 30 :-)
Kuukauden kirjoja on ainakin kahta lajia. Tässä kuussa on se Maisa ja se aapiskirja. Molemmat kirjat löytyvät kuitenkin samaan hintaan molemmista versioista.
30
aivan liian vähän kuviakin. 1v. soveltuu aivan eri kirjat esim. puppe kirjat.
viimekuussa oli se hiirikirja kuukauden kirjana, melkein pyörryin, oli niin paljon kuvia.
eiköhän suurin osa tilaa juuri noita kuukauden kirjoja ja välillä kuvastosta jotain.
meillä kyllä ostetaan myös kirjakaupasta kirjoja.
Uppiskirjakerholla on siis eri asiakkaille eri kuukaudenkirjat. Varmistavat kai tällä, ettei saavat kaikki kirjat myytyä. Tietoni mukaan kuukauden kirjoja on yhdessä kuussa ainakin kahta eri lajia, riippuen siis tilaajasta. Meillä on tässä kuussa kuukaudenkirjana Maisa ja kaveriperheellä se aapiskirja. Meillä se aapiskirja on takakannessa esiteltynä ja kaveriperheellä maisa esiteltynä takakannessa.
Eli rauhoitupas nyt sinä 26 vai mikä olitkaan. Et selvästikään ole perehtynyt kunnolla kerhoihin, joiden jäsenenä olet :).
Minä peruutan aina kuukauden kirjan ja tilaan useamman kirjan kerralla.
Minusta on yksi parhaista. Suosittelen sitä lämpimästi.