Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko 3,5-vuotiaalle antaa samaan aikaan panadolia ja burana-suppoa? Kiire!

Vierailija
12.10.2008 |

.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tosin antaisin limittäin niin että kun toisen vaikutus hiipuu niin toinen viel vaikuttais.

Vierailija
2/29 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan vain vastauksen, en kysymyksiä, kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kahta tulehduskipulääkettä ei saa antaa yhtä aikaa, esim burana ja Pronaxen. Panadolin kanssa käy melkein mikä lääke vain.

Vierailija
4/29 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni ei voi antaa molempia yhtäaikaa.

Eli jos olet jo antanut yhden annoksen(=annos lapsen iän/painon mukaan) jompakumpaa lääkettä lapsellesi, niin et voi heti perään antaa annosta toista särkylääkettä.

Lääkepurkeissa sanotaan kuinka monta annosta särkylääkettä saa antaa vuorokaudessa.

Vierailija
5/29 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Buranassa vaikuttava aine on ibuprofeiini ja panadolissa paracetamol, ei yhteisvaikutusta. Eli voi huoletta antaa yhtäaikaa:)

Vierailija
6/29 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sieltä saat asiantuntijan vastauksen!!

Vierailija
7/29 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin jos lapsi on noin kipeä, niin kannattaa kyllä ensin selvittää, ettei kyseessä ole mikään sellainen vaiva joka pitäisi hoitaa jotenkin muuten, esim. puhkaista se tärykalvo.

Parasetamolia voi antaa yhtä aikaa tulehduskipulääkkeen kanssa ja se on kaikkein yleisin ja helpoin keino tehostaa normaalia kipulääkitystä. Kahta tulehduskipulääkettä ei saa antaa yhtä aikaa, koska ne vaikuttavat samalla mekanismilla.

Vierailija
8/29 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakipu on jotain järkyttävää. Mulla oli se jokin aika sitten ja otin Panadolia ja Buranaa yhtäaikaa mutta silti särky oli vielä kovaa.

Ja voi siis antaa Buranaa ja Panadolia yhtäaikaa.

Vierailija
9/29 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkepurkeissa sanotaan kuinka monta annosta särkylääkettä saa antaa vuorokaudessa.

Ap, voit antaa. Niillä on eri vaikuttava aine. Mutta suosittelen antamaan toisen esim. 2-3h ensimmäisen lääkkeen jälkeen. Eli "limittäin".

Vierailija
10/29 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta ei ole mikään lääkäriklinikka :) Ainakaan itse en noudattaisi monenkaan täällä antamia neuvoja, koska nimettömällä vastaajalla ei ole vastuuta vastauksestaan.

Vierailija
11/29 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2veen kuume ei laskenut parasetamoolilla, joten päivystyksestä kehotettiin antamaan buranaa lisäksi.

Vierailija
12/29 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kysyin kohta mieheltäni joka on kohta valmis lääkäri ja hyvin paljon perehtynyt lääkkeisiin, niin hän sanoi että molempia lääkkeitä voi antaa, mutta ei toki kannata juuri samaan aikaan olla molempia suppoja työntämässä. Ensin antaa toista ja muutaman tunnin päästä toista.

Vierailija
13/29 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun pojalla oli usein niin sitkee kuumee että ei lähteny alenemaan kuin vasta sitten kun annoin buranaa ja panadolia limittäin..

älä siis anna samaan aikaan kun eka vaikka buranaa ja tunnin päästä panadolia ja sit taas buranaa kun sitä on aika antaa uudestaan ja tunnin päästä siitä taas panadolia...

näin siis on minua neuvottu siellä neuvonta päivystyksessä kun olen soittanut kun pojan kuume ei ole suostunut laskemaan neljästä kymmenestä yhdellä lääkkeellä.

Vierailija
14/29 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sille yhdelle vastaukseksi että ei tärykalvoja enään puhkaista.

ja ap jos tulehdus ei lähe niin mee uudestaan lääkäriin ja pyydä 3 päivän teho antibioottikuuri olikohan lääkkeen nimi citromax, sillä lähti viimeistään mun pojan korvatulehdukset ja muista antaa maitohappobakteereja.

ja minun pojalle annoin kahta lääkettä limittäin jo vajaa 2- vuotiaana.

Vierailija
15/29 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin nestemäistä panadolia ja buranaa suppona, jotta kivun saisi nopeasti helpottamaan. Sitten on vielä puudutustippoja korvaan. Aamulla tiedossa uusi tk-käynti. Kiitos vielä!!

Ap

Vierailija
16/29 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle kipuun mielummin paracetamolia, koska pienemmät vaikutukset mahalaukun limakalvoon.

Vierailija
17/29 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle kipuun mielummin paracetamolia, koska pienemmät vaikutukset mahalaukun limakalvoon.

mutta selitäpä mulle miten suppo vaikuttaa mahalaukun limakalvoon? ;-D

Vierailija
18/29 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainetta suositellaan antamaan limittäin eli kun normaalisti antoväli on kahdeksan tuntia, niin kun käyttää kahta eri vaikuttavaa ainetta sisältävää särkylääkettä voi antaa lääkkeen neljän tunnin välein eli joka 4. tunti toista ja joka 4.tunti toista. Ja tämä on tieto.

Vierailija
19/29 |
26.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta selitäpä mulle miten suppo vaikuttaa mahalaukun limakalvoon? ;-D

Ibuprofeeni estää prostaglandiinisynteesin, mikä vaikuttaa vatsan puolustusmekanismeihin, oli antotapa sitten suun kautta tai peräpuikkona.

Vierailija
20/29 |
26.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin nestemäistä panadolia ja buranaa suppona, jotta kivun saisi nopeasti helpottamaan. Sitten on vielä puudutustippoja korvaan. Aamulla tiedossa uusi tk-käynti. Kiitos vielä!!

Ap

joskus erehdyin laittamaan niitä itselleni kun oli korvatulehdus ja voi luoja että teki kipeää!!!!!