Puhutaanko KAKASTA hiukan.
Jos muistatte sen olet mitä syöt sarjan, niin ainakin siinä brittiversiossa tutkitaan aina se kakkosnäytekin ja se täti sanoo onko liian löysää tai tujua tai liian haisevaa jne. Millainen on ns normaalin terveellisesti syövän ihmisen kakka?
Ällö aihe, mutta minulla ollut AINA niin kauan kuin muistan laiska suoli. Saatoin aiemmin käydä kakkoshädällä kerran viikossa, joskus 2, mutta juuri koskaan en kuitenkaan useammin. Toisaalta en ole ehkä sitten niin kamalan terveellisesti syönyt. En kyllä ole mikään lihavakaan, BMI normaalin rajoissa eli 24. Olen kuitenkin aina syönyt esim tomaatteja tai muita kasviksia/vihanneksia ihan päivittäin.
Raskausaikana tästä asiasta joskus tehtiin numeroa ja aloin itsekin miettiä että onko oikeasti jossain vikaa. Itselleni tämä tahti on ollut luonnollista, enkä ole sen kummemmin kärsinyt. Raskausaikana sitten kuitenkin lääkäri pakotti käyttämään Dufalacia parin viikon ajan ja jotenkin raskausajaksi tilanne korjaantui niin että ulostin päivittäin.
Nyt synnytyksestä jo 3v aikaa ja tilanne jälleen lipsunut. Pari kuukautta sitten aloin kuitenkin tarkkailla syömisiäni yms koska olen yli puolen vuoden ajan ollut melko väsynyt ja aikaansaamaton.
Nyt tähän terveellisemmän elämäntavan muutokseen liittyen olen alkanut miettiä mikä oikeasti olisi normaaliväli käydä kakalla ja millaista sen sitten oikeasti kuuluisi olla? Nyt käyn ehkä joka toinen pv kakkosella. Se mitä nyt olen kurkkinut pönttöön, niin jätös on muuttunut sellaiseksi kikkareiseksi, mutta siinä joukossa jotain liman näköistä????? MITÄ?? Kuuluuko asiaan?
Ällö aihe, mutta jos joku sitä sarjaa seurannut osaisi kommentoida, niin kertokaa mitä syön liikaa ja mitä liian vähän??? Mistä se lima tulee ja miten saisin vatsan toimimaan luonnollisesti ilman Duphalacia päivittäin jos se on jokin ihanne?
Kommentit (4)
http: //fi. wikipedia. org/wiki/Paksusuoli
Vierailija:
. Mitä tummempi sen parempi.
En eilen ehtinyt vastailla, kun lapsi heräsi kesken unien ja sitten tuli itsekin nukahdettua :)
Eli toisin sanoen juon ainakin liian vähän - tämä ainakin pitää paikkansa. Onko mitään tietoa mistä ne ällön näköiset limat johtuu? Vaaleita limaisia klönttejä siellä joukossa repaleisina ollut jonkin aikaa.
Ap
Vierailija:
Kakka on tärkeä juttu. Hyvä kakka on kiinteä pötkäle, ei pikku kikkaroita. Ei liian kova , ei liian pehmeä. Väriltään tumma. Väri kertoo että saatko tarpeeksi proteiinia. Mitä tummempi sen parempi. Kikkarat kertovat sen että et saa tarpeeksi nestettä ja sen takia massa on kikkareinen.
Kakka on tärkeä juttu. Hyvä kakka on kiinteä pötkäle, ei pikku kikkaroita. Ei liian kova , ei liian pehmeä. Väriltään tumma. Väri kertoo että saatko tarpeeksi proteiinia. Mitä tummempi sen parempi. Kikkarat kertovat sen että et saa tarpeeksi nestettä ja sen takia massa on kikkareinen.