Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa kovasti. Aloitin cipralex 10 mg vasta

Vierailija
03.05.2012 |

ja olo on huono. Tiedän, että aluksi oireet pahenee, mutta silti kaipaisin jotain tarinoita, kun olo alkaa helpttaa. Kokemuksia?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähitellen.Ei kai sinulle suoraan annettu 10mg vahvuisia lääkkeitä?

Vierailija
22/44 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin että,2,5 mg pari pv.

Sitten 5 mg viikko ja sitten vasta 10 mg annos.

Plus että jokin kevyt rauhoittava voisi olla alussa hyvä.

Minulla näin eikä mitään ongelmia.

Rauhoittavia vaan todella LYHYEN aikaa ettei niihin jää koukkuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olo kyllä paranee.

Minulla ainakin parani muutamassa viikossa olo

Vierailija
24/44 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama lääke. Viikon syönyt koht. Ahdistaa kamalasti,väsyttää.. Ajatukset synkkiä. Huh...

Vierailija
25/44 |
29.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama lääke. Viikon syönyt koht. Ahdistaa kamalasti,väsyttää.. Ajatukset synkkiä. Huh...

Vierailija
26/44 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto...

Vierailija
27/44 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joutunut käyttämään pitkään cibralex 10mg.masennus.työuupumus.paniikkioireet takia.aloitettiin 5mg ja sen rinnalla jonkin aikaa oxaminia kun ahdistus paheni niin kovasti.muita sivuoireita oli ummetus,niska jäykkyys tai jännitystä,laihtumista,ruokahaluttomuutta,pääkipua.vaikea kohdata ihmisiä.sitten kahden vkon päästä nostettiin 10mg ja tuli taas samoja sivuoireita.Jaksoin kuitenkin raahata itseäni ulos reippaalle kävelylle.vaikka sen jälkeen oli ihan poikki,mutta se auttoi toipumista.Minulle kaikkein paras ollut lääke ja psykoterapia hoito yhtaikaa.Lääkettä tulee syödä ainakin vuosi sen jälkeen kun parempi jakso.Pienentää ei saa omin päin vaan lääkärin valvonnassa.Yksi huono puoli itse oltava melko aktiivinen.Lääkettä annetaan mutta huonosti lääkäri seuraa miten hoito edistynyt ja milloin lääkettä voi kokeilla lopettaa.Itselläni ainakin kävi niin olisi ollut hyvä jo aikaisemmin kokeilla pystynkö lopettelemaan.Keväällä kokeiltiin monen vuoden käytön jälkeen vähentää pienen annoksen mukaan.tuli kauheat sivuoireet itkuherkkyyttä.kriittisyyttä.negatiivisuutta.räyhäämistä ym.masentuneisuutta.tai sitten ne oli alkuoireita laskun suhteen.en kestänyt niitä jouduin töistä sairaslomalle.Lääke nostettiin takasin ja nyt syön taas 10mg.ja olen töissä.Lääke on muuten minulle käynyt.Mutta hyvä olla heti alussa tarkkana minulla ainakin lisännyt ruokahalua ja painoa noussut.Mutta saa pidettyä kurissa jos ei anna syömiselle liiaksi valtaa.Lääke ei itessään lihota,koska tiedän samaa lääkettä syövää on hoikka.Suomessa kyllä masennuslääkkeitä saa,mutta jatko hoidot huonot kun ei seurata miten toipuujne.Itsekin olen käynyt varmaan ainakn yli 10 eri lääkärillä ja niistä varmaan 5eri psykiatria kun aina lääkäri vaihtuu.Ja joutunut olemaan itse todella aktiivinen.Lääke kyllä myös jonkin verran turvottaa joten veden juonti tärkeää.samoin uutena sivuoireena tuossa lääkkeen vekslaamis vaiheessa tuli ihottuma oireita.Itse en jaksa kauheasti murehtia tätä lääkettä.tärkeintä että pysyisi elämässä kiinni ja pystyisi olemaan töissä jne.vaikka aina olisi mukavempi olla ilman lääkettä.Mutta kyllä suosittelen ennenkaikkea liikuntaa rinnalle myös se kuntouttaa ihmistä ihmeesti ja pitää hyvinvointia myös yllä sitten kun jaksaa liikkua masennuksen ja uupumuksen myötä.152

Vierailija
28/44 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin oli sivuoireena aluksi todella unettomuutta.siksi oxamin oli rinnalla hyvä.kun lääke rupesi vaikuttamaan niin unet ovat olleet hyvät.Alku sivuoireet ei siis ole helppoja ainakaan kahteen -kolmeen vkoon.Vaatii todella voimia.Mutta kuukauden päästä on jo parempaa ainakin minulla oli.

Vierailija
29/44 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te kestätte. Pian alkaa helpottamaan. Kummasti sen olon huonomisen kesti aloitettuani lääkityksen, kun tiesin olon kohta helpottuvan. Purin hampaitani yhteen ja kärsin. Parin viikon päästä lääkkeen aloituksesta alkoi olla parempia päiviä. Tsemppiä teille! 

Vierailija
30/44 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikenlaisia myrkkyjä määrätään kun kannabis on tosi hyvä ja myrkytön vaihtoehto niille joilla on jo valmiiksi korkeat maksa-arvot?

Kannabis hoitaa samalla rauhottavien osuuden ja poistaa masennusta.

Vierailija
31/44 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

cipralexista on tosi vaikea päästä eroon. Kamala koukku.

Vierailija
32/44 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kokeilkaa tekin ahdistukseen masennuslääkkeen rinnalle vahvaa b6-vitamiinia, sitä käytetään pms -mielialaoireiden hoitoon! Itse sain suuren avun!

Vierailija
33/44 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä laittoi yksi vierailija että mistä kokemus että mielialalääkkeet pitäisi työkykyisenä parantaisi.kysyn vaan onko tällaisilla kirjoittajilla kokemusta masennuksesta ym.nämä masennus ym.ei ole vähättelyn arvoisia asioita.Näitä kokemattomia kirjoittelijoita löytyy aina ja se kyllä suututtaa!Jokainen ihminen on yksilö.Ja toinen voi selvitä ilman lääkkeitä varsinkin jos masennus on lievä.mutta joka on oikein masentunut ja uupunut ei varmasti pysty olemaan töissä tai ainakin se jossain vaiheessa tulee eteen ettei jaksa.Kokemusta on !Ja siittä tuskin selviää ilman masennuslääkettä ja terapiaa.Jos joku on selvinnyt keskivaikeasta masennuksesta tai syvästä masennuksta ilman lääkkeitä olisi hyvä kuulla.

Vierailija
34/44 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele kannabista kellekään!onko muuten kannabis lääkärin valvonnan alla.kyllä ei taida masennus olla kovin paha vaan on muita elämän ongelmia ja taas kannabista saatava lisää kun se loppuu.Minulla toimi aluksi Cibralexin alku sivuoireiden aikaan pieni määrä rauhoittavaa tablettia eikä jäänyt koukkuun..On myös sellaisia ihmisiä joilla on serotiini taso liian alhainen.

Vierailija
35/44 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuosta jos joutuu syömään jotain masennuslääkettä yksi pilleri.Miksi tehä niin suuri ongelma. Syödäänhän sitä verenpainelääkettä,sydänlääkettä,kilpirauhaslääkettä ym.pilleriä päivässä.Mitä tuota päivitellä jos avun saa.Onko se niin elämää kaatava asia kun säilyy terve järkisenä.Ei ainakaan mulle!

Vierailija
36/44 |
18.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin!

Vierailija
37/44 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä söin rauhottavia(Xanor depot 2mg × 2 per päivä) yli 7kk joka päivä, eikä mitään ongelmaa lopettaa niiden syömistä raskaaksi tultuani. En usko tuohon että koukuttaa sen enempää kuin esim alkoholikaan. Se on omasta tahdosta kiinni. Eikä tullut edes minkäänlaisia vieroitusoireita.

Minusta rauhoittavat pitäisi saada reseptivapaiksi itsehoitolääkkeiksi. Eivät ole sen "pahempia" kuin tavalliset särkylääkkeetkään, joita porukka popsii huoletta, jotkut vuosiakin. Rahoittavat vaan auttaisivat todella monia. Ja jos viihdekäyttö on ainoa syy miksi ei, niin voisivat samalla kieltää alkoholin ja tupakankin!

Rauhottavat pitäis itse osata pyytää, jos ei lääkäri tajua niitä vähintääkin tuohon alkuun määrätä.

Tsemppiä!

Saa nähdä mitä psykiatri ensi viikolla minulle määrääkään? Masennukseen & sosiaalisten tilanteiden pelkoon...

Vierailija
38/44 |
09.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse muutuin masentuneesta sosiaaliseksi ilopilleriksi kaksiviikkoa cipralexin aloittamisen jälkeen! Tunteet tasoittuivat muutamassa kuukaudessa jonka jälkeen olo oli normaali. Puolitoista vuotta söin lääkettä ja 10 kg tuli lisää painoa. (vaikka söin normaalisti ja lisäsin liikuntaa). Lopettamisesta on noin kuusi vuotta aikaa eikä masennus ole uusiutunut (lukuunottamatta pientä syysmasennusta). Paino palautui ennalleen puoli vuotta lopettamisen jälkeen. Lopetin pikkuhiljaa sillä vieroitusoireena oli outo huimaus ja tunne että "sähköimpulssi" meni läpi kropan aina välillä. Mutten oli ihan helppo lopettaa lääkitys.

Vierailija
39/44 |
03.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen syönyt cipralexia 10mg nyt 2,5 viikkoa ja olo ei ole parantunut.. Olen saamaton , voimaton ja mieli apeana.

Alkuun oli paljon huimausta ja huonoa oloa, nyt viimeiset 4päivää voinut todella huonosti ja oksentanut kahtena päivänä syömisen yhteydessä. Kuvottava olo on melkein koko ajan mutta varsinkin aina syödessä.

Toki neljä päivää sitten vaihdoin lääkkeen apteekin suosituksesta halvempaan aivan samanlaiseen lääkkeeseen nimeltä escitalopram actavis. Mietin voiko tämä Superpahaolo johtua siitä? Vaikka kaikki aineet on tismalleen samat..

Huomenna minulla on psykiatriaika jossa kerron tilanteestani.

Tulee todella toivoton ja mahdoton olo, kun edes lääke ei auta siihen että voisi edes hiukan hellittää.

Onko muilla kokemuksia siitä, että lääkkeen vaikutuksesta olo olisi turta? Kosketus ei tunnu oikein miltään, ei oikeastaan jännitä edes mitään enää, olo on hällä väliä. Vai johtuuko nämä vain omasta masennuksen laadustani?

Vierailija
40/44 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai pilveä...eikö se oo parempi vetää piriä...sehän on masennus lääke ollu...pilveä piriä ja viinaa...siinähän on hyvä aamun avaus..ja pentsot ja subu sit linikalle hakeen saattohoitoa korvaushoitoa..tosi hyviä ideoita noi kannabikset...ei hele...ite aloitin kans ton lääkkeen ja suuta kuivaa...toivottavasti tän kestää...ei muutako tsemppiä kaikille masentuneille...eiköhän se tästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä