Imetyksestä. Eilen vauva oli kokopäivän tissillä. (OV)
Illalla tuntui että nyt loppuu maito, lämmitin nania mitä vauva joi 10ml.
Ja nytkin on sellainen olo että maitoa ei ole itsellä. vauva 2kk.
Voiskohan se olla että vauvalle ei riitä.
Kommentit (11)
Pitääpä tänään katsoa jos kokopäivän on taas tissillä niin annan nania päälle.
Mutta ei edes yritä imeä yökkii vaan kun suuhun laittaa.
Sieltä saat hyviä vinkkejä.
Tiheän imun kausi vauvalla menossa, älä anna korvikkeita, niin maidontuotantosi pysyy ajan tasalla. Siis jos vauvan paino on normisti edennyt aiemminkin!
ja olet itse väsynyt niin ei vauva siihen kuole jos annat vaikka kerran päivässä nannia
Aamulla lypsin luovutukseen n. 2dl ja illalla tarjosin ei-oota! Pointtina, kun yön on levännyt ainakin kohtuulisen hyvin, maitokin irtoaa paremmin, illalla taas päivän päätteeksi tulee niukemmin. Kun imetät vain sitkeästi vauvan tahtisesti niin huomaat tarjonnan pian vastaavan kysyntää. Joskus se vaatii kokonaisen päivän!
Muista itse juoda joka välissä! Tsemppiä vauvasi kanssa!
jos nyt alat läträämään korvikkeella, niin sille tielle jäät.
Pikkuhiljaa sitä menee enemmän ja enemmä ja vauva alkaa hylkiä tissiä.
Vauvat on siitä ihmeellisiä, että kun nille tuputetaan ruokaa (esim pullost tisiin päälle), niin nehän syövät. Ja kun kasvavat, niin jaksavat aina vaan enemmän ottaa siitä pullosta tissin päälle. Ja lopulta sitten vaihtavat siihen pulloon.
usko pois
Aphän juuri kysyi neuvoa. Ja kun joku vastaa tiheänimunkausi, niin korvikemammat nousee takajalolle, ettei se ole mahdollista. " Ei meidän vauvalla sellaista ollut, maito ei vaan mulla riittänyt!"
t. 10 imetysfanaatikko ja ylpeä siitä
ja olen antanut nannia vaikka olen täysimetyksen kannalla. Eli ei kaikki korvikkeesta myönteisesti puhuvat ole korvikemammoja =)
Itse lähden siitä että äidin hyvinvointi pitää myös ottaa huomioon ja hyvinvoinnilla tarkoitan sitä että ei saa päästää itseä LIIAN väsyneeksi siitä seuraa masennusta jne...
Vierailija:
Aphän juuri kysyi neuvoa. Ja kun joku vastaa tiheänimunkausi, niin korvikemammat nousee takajalolle, ettei se ole mahdollista. " Ei meidän vauvalla sellaista ollut, maito ei vaan mulla riittänyt!"
ja pitää edes parin tunnin tauot syönnin välissä niin sitten riittää mutta minä en olekaan imetysfanaatikko. Kokeilisin paljonko menee tuttelia tai nannia vielä rintaruokinnan päälle. JOs menee useita kymmeniä millejä niin sitten ei saa tarpeeksi maitoa. Lisäksi stressi ja väsymys vaikuttaa maidontuloon selkeästi ainakin minulla.