Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä siinä omassa talossa/rivarissa niin viehättää?

Vierailija
21.07.2007 |

Jos kuitenkin kaupungissa asuu (esim. Espoo).

Maksaa itsensä kipeäksi kuppaisesta talosta kuppaisella tontilla (naapurit tietty vieri vieressä) ja sitten saa olla laittamassa koko ajan jotain paikkaa, kun yhden korjaa niin toinen repsahtaa.

En totisesti vain käsitä!

Lisättäköön vielä, että maalla ymmärrän, kun on lääniä ja hinnatkin kohtuulliset, mutta täällä pk-seudulla en!

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain oma talo tai vuokralla kerrostalossa? Ihan kuin ihmiset, jotka eivät asu omakotitalossa asuisivat kaikki vuokralla. (Tai ihan kuin kaikki omakotitalossa asuvat omistaisivat talonsa.) Ihme stereotypioita.

t. oma koti kerrostalossa

Vierailija
42/47 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tehdä mitä haluaa ja milloin haluaa eikä naapureita ole kyttäämässä.

Kerrostalossa on asuttu vuokralla ja omassa kämpässä, ja kyllä ahdisti olla " sisätilojen vanki" . Ei siinä taloyhtiön pikkuisella pihalla viitsinyt huvikseen istuskella kaikkien tuijotettavana tekemättä mitään. Omalla pihalla on aina jotain tekemistä tai sitten voi vaan olla.

Itse olen asunut lapsuuteni maaseudulla (siksi en kai kaupunki elämään sopeutunutkaan) ja pakkohan tänne oli palata :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin siis sitä, että alkuperäisessä kysymyksessä kysyttiin mitä niin hirveän hienoa on omassa talossa tai rivitalossa. Ja vastauksena on tullut mm. että ei ole järkeä asua vuokralla. Ja usein muutenkin sanotaan, että omaa taloa voi sisustaa ja rempata. (En nyt muista tuliko toi jälkimmäinen ihan tässä muodossa juuri tässä keskustelussa, mutta usein oon kuullut sen kuitenkin.) Mutta noihan on perusteita sille, miksi on fiksumpaa asua omistusasunnossa, samat asiat pätee kaikissa omistusasunnoissa, niin kerrostaloissa kuin omakotitaloissa.

Vierailija
44/47 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vain sellaisesta, jossa talot ei ole kiinni toinen toisissaan. Hyvin monet omakotitalot on kyllä sellaisia, että pihat vieri vieressä, ikkunasta näkee toisen ikkunoihin ja elämä varmasti kyylätympää kuin täällä kerrostalossa.

Ei täällä kukaan kyylää muita, minä en esim. tiedä juuri mitään naapureista, sen sijaan omakotitalossa tulisi varmasti nähtyä naapurin vieraat, autot ym. mitä tekee.

Joten jos minä omakotitaloon muutan niin ehdottomasti sellaiseen, jossa ei naapuri ole heti vieressä vaan on vähän omaa rauhaa ja oma piha niin, ettei naapurista näe sinne.

Paritalo ei kiinnosta (naapurin kanssa " naimisissa" ), samoin rivitalo, suurin osa pihoista sellaisia, että näkee sekä kadulta että naapurista ym. siis se vasta kyylien paikka on.

Minulle vaihtoehdot ovat joko kerrostalo tai omakotitalo niin, että se tosiaan on sellainen, ettei naapuri vieressä.

Vierailija
45/47 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

= Tykkään meidän terassi- ja parveke-elämästä ja grillailusta kaasugrillillä (jollaista krs-talossa ei voi käyttää) ja puutarhanhoidosta. Se on tällä hetkellä kauneimmillaan! Kuunliljat, hortensiat, kärhöt kukkivat, viiniköynnökset vehreymmillään, omenapuissa vihreät omenat, kohta gladiolukset - TODELLA KAUNISTA!

Ja alueemme on niin rauhallista, Espoossa juu, mutta kuin herran kukkarossa. Idyllistä.

Tosin ei mulla ole mitään krs-taloelämääkään vastaan, mutta enemmän siinä on rajoitteita ja tämänkokoisia krs-taloja ei ole hirveästi tarjolla! :-)

Vierailija
46/47 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täytyy myöntää, etten ole ikinä ollut ulkona niin paljon kuin nyt tänä aikana.( Ihanaa puutarhanlaittoa ja talvella lumitöitä.)

Nyt haluaisin oman rivarin, koska se olisi sitten tosiaan oma ja saisin valita mitä materiaalia sinne sisustaisin. Ja omaa pihaakin on kivempi laittaa.

Laitan minä nytkin tuota pihaa todella paljon. Ja nyt mietinkin, mitä ottaa sieltä mukaan, kun joskus oman ostamme.

Vierailija
47/47 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteellisen matkan päässä palveluista, eikä tietenkään kunnan tarjoamaa infraa.