Mikä siinä omassa talossa/rivarissa niin viehättää?
Jos kuitenkin kaupungissa asuu (esim. Espoo).
Maksaa itsensä kipeäksi kuppaisesta talosta kuppaisella tontilla (naapurit tietty vieri vieressä) ja sitten saa olla laittamassa koko ajan jotain paikkaa, kun yhden korjaa niin toinen repsahtaa.
En totisesti vain käsitä!
Lisättäköön vielä, että maalla ymmärrän, kun on lääniä ja hinnatkin kohtuulliset, mutta täällä pk-seudulla en!
Kommentit (47)
Ne siinä viehättää.... Uhhh, seuraava asunto on kerrostalon ylimmässä!
Syy oli se että, tahdottiin isompi tontti, ja helsingissä niitä ei pahemmin ole tarjolla, tai sitten ne on ihan ökykalliita.
Mä tykkään puuhastella pihalla, eikä tossa nyt niin kauheesti laittamista ole. Ei mun ole joka päivä pakko kyykistellä pihalla jos en halua. Eikä sisätilojakaan tarvitse koko ajan rempata, ei sen enempää kuin kerrostalossa. Okei, jos joku menee rikki, niin se on korjattava itse, mutta ei me huoltomiestä tilattu silloinkaan aina, kun vielä kerrostalossa asuttiin. Monet jutut pystyi korjaamaan itse. Kädettömien on kyllä hyvä pysytellä vuokralla.
Lapsetkin tykkää kun saavat puuhata omalla pihalla rauhassa, jos huvittaa. Mutta naapuritaloista löytyy halutessa kavereita.
Helsinkiin ajaa parissakymmenessä minuutissa.
Niin, ja lumityöt hoitaa mies, mönkkäri apuna :)
Ihan mielellään en enää lähtisi kerrostaloon asumaan, vaikka ei se nyt suoranaista helvettiä ollut, mutta vähän sinne päin, jos tähän nykyiseen vertaa.
paikka. Kyllä Kontulastakin on monin paikoin betonihelvettikuvaus samaa luokkaa, kun kutsua esim. Vuosaarta slummiksi.
Todella mukava asua. Oma yksityisyys on oma asia. Rivarissa on vähemmän puutarhatöitä. On oma terassi ja kukkia paljon. Naapurit ovat todella mukavia. Ei puututa heidän tekmisiin eikä he omiin tekemisiin.
Ajoivat lumet aina meidän talon pihaan.
Valitettavasti vielä seinänaapuri. Kuseskeli rappuun, nukkui rapussa, soitteli ovikelloa keskellä yötä. Huus hävyttömyyksi lapsille pihassa, ja näin sai heidätkin pelkäämään.
Toinen naapuri jota ei pahemmin näkynyt, oli myös outo. Siellä kävi tasaisin väliajoin poliisit. 2 kertaa luotiliivien ja suojien kanssa.
Joo, en todellakaan enää kerrostaloon lähde, enkä varsinkaan vuokralle asumaan.
Talo on suunniteltu vain meille ja meidän perheen tarpeet ovat olleet kaiken lähtökohta. Enpä missään kerrostalossa (tai edes rivarissa) olisi saanut näin ihanaa pohjaa, tilaa ympärille, oman maun mukaisia ratkaisuja, arjen pieniä ylellisyyksiä kuten esim. täysin äänieristettyä kotiteatterihuonetta.
Tontti on vain vajaa 900 m2, mutta suojaisa. Saa olla ihan rauhassa. Asuinalue on rauhallinen ja omassa talossa saa elää ja olla kuten haluaa. Ja mikä ihaninta, ei tarvitse kuulla kuinka toisessa asunnossa vedetään vessa, juostaan portaita tai käydään suihkussa.
vaan ihan vantaalla.
Ei tarvii miettiä milloin voi käydä esim suihkussa tai laittaa tiski/pyykkikoneen päälle puhumattakaan murkkujen musan kuuntelusta.
Oma koti=talo,oma lupa=)
niin ja tontti on reilu 2000neliötä
Minun mielestäni, siinä sitä vasta tyhjästä maksaakin!!
Itse arvostan omakotitaloasumista maaseudun rauhassa, omalla isolla tontilla. Saa ihan oikeasti tehdä sitä mitä haluaa eikä naapureista ole haittaa.
Kyllä monet varmaan pettyvätkin oma kallis ihanne osoittautuu samanlaiseksi lähiöalueeksi kuin kerrostaloaluekin. Oma pienen pieni piha, jossa joka puolella naapureita, meteliä ja rajoittavia sääntöjä (milloin saa leikata nurmikkoa, millaista aitaa saat laittaa jne. jne.).
oikein kilpailivat siitä kuka saa tulla hoitamaan meidän lapsia jos mulla oli jotain menoa :) Muutenkin oli tosi mukavaa, istuttiin iltaa porukassa kaikki kesäviikonloput viihtyisällä, vehreällä puutarhapihallamme. Betonihelvetti oli siitä kaukana. Nyt asutaan tässä omassa talossa ja... plääh. Oikeastaan asuisin vielä mieluummin tuolla kerrostalossa, mutta on tässä se hyvä puoli että nyt on enemmän tilaa.
jo lainaa. Oman talon lainaa, nimittäin!
Miksi ihmeessä asuisin jossakin kolhoosissa, kun on parempia vaihtoehtoja. Olen asunut niin monta vuotta kerrostalossa (pienessä kaupungissa, Helsingissä, Vantaalla) että EI KIITOS naapureille.
Juoppoja, jatkuvia kolinoita, joku kusee joka helvetin yö keskelle pönttöä ja lorina kiirii koko taloon, JATKUVA tupakanhaju jos haluaisi omalla parvekkeella olla, jos avaa ikkunan, saman löyhkä tulee sieltä.
Entä ne jatkuvia juhlia pitävät naapurit.. yöllä sitten tapellaan..
Entä haukkuvat koirat? Jatkuvasti huutavat ja ovia paiskovat pennut/murkut?
Mulle riitti kolhoosi-elämä. Halusin ihan OMAN elämän. Ja mieluummin maksan siitä vähän lisää ekstraa.
Kaikki ei käy kaikille. Niin se vain on.
Olen vaan niin kurkkua myöten täynnä tätä kerrostalo elämää.
Rakennetaan parhaillaan omaa taloa ja en malta odottaa, että pääsen omalle pihalleni (2800 neliötä) ja saan upottaa sormet multaa. Lapset saa leikkiä ja temmeltää vapaasti omalla pihalla. Saavat jättää lelut pihalle, tehdä majoja ilman pelkoa, että joku ne hajottaa, saa pestä pyykkiä ja käydä suihkussa milloin haluaa. Ei tarvitse kuunnella naapureitten metelöintiä seinän takaa. Ei tarvitse hilata kauppa kasseja rappusissa ja kaukaa parkkipaikalta. Saan kuraeteisen ja kunnon kodinhoitohuoneen. Voidaan ottaa vihdoin ja viimein meidänkin perheeseen koira, kun tilaa ja omaa pihaa on enemmän. Siinäpä vähän omaa listaani omakotitalo asumisen plussista.:)
Niin ja pakko vähän näin anonyymina (kun muuten olen hyvin, hyvin vaatimaton.) päästä kehuskelemaan, että päästään uimaan ja veneilemään jatkossa omasta rannasta.;) (Ostettiin tontti MONTA vuotta sitten, kun tonttien hinnat oli vielä suht järkeviä. Ei meillä näillä nykyisillä hinnoilla olisi ollut varaa ostaa tonttia ollenkaan mistään.)
Minkä takia muuten kerrostalo asuntoihin ei suunnitella kuraeteisiä ja kodinhoitohuoneita?
Kerrostaloasumisen ymmärrän myös jos maksaa omaansa. Mutta sitä en ymmärrä että joku asuu kaupunginkämpässä vuokralla. Ei voi mitään mutta, heistä tulee mieleen elämässä epäonnistujat.
Mä tykkään asua omakotitalossa, koska tykkää laittaa pihaa ja puuhailla ulkona. Kerrostalossakin voisin asua, mutta silloin haluaisin ison kattoterassin.
Vierailija:
Minun mielestäni, siinä sitä vasta tyhjästä maksaakin!!
Halutessani voin räkiä pihallani, tai antaa koiran paskoa sinne. Otan aurinkoa suojaisessa sopessa, naapurit ei sinne näe. Tykkään kuitenkin että on naapureita lähellä, en mä mikään erakko ole. Enkä mitään älytöntä lääniä halua omistaa, musta ei ole tilanhoitajaksi. Mitä tulee aitoihin ym. mun mielestä on hyvä että on edes jonkinlaiset säännöt olemassa.
Niin, ja oma on aina oma.
Me ostettiin hiljattain ok-talo ja tuntuu että täällä kuuluu paremmin naapurin äänet kuin kerrostalossa. Ja tosiaan tuo piha on todella pieni ja naapurit näkevät siihen joka suunnasta.
Mutta kyllä tää talo on ihan kivakin, ei siinä mitään. En vaan näe tässä mitään sen hienompaa kuin kerrostaloasumisessakaan enkä siksi ymmärrä miksi tästä aina hehkutetaan.
On olemassa paljonkin rivitalopihoja, joille ei ole näkyvyyttä. Jos kävisit katsomassa niitä asuntoja, niin huomaisit.
t. eräs rivariasukki joka juuri tänään kävi keräämässä pyykkitelineeltä pyykit pelkissä pikkuhousuissa koska mistään ei pihallemme näy