*** ELOISAT viikonloppu la-su, viikko 29 ***
Eihän tässä unta taas saane :o/ Toisiks vanhimman tyttelin synttärit on maanantaina ja sinne pitäs jotain järkätä. Lisäks siivota kämppää kun tää on kuin pommin jäljiltä...
Masua kivistää välillä ja jokusen kerran oikein kovastikkin. Noh, ei auta. Ulkona on niin syksyinen ilmakin että ei oo tosikaan ja ei oo vielä edes elokuu. Jospa työ muut olisitte positiivisemmalla päällä :o)
Rapuäiti ja rakas Lahja 37+4
Kommentit (31)
Mies lähti töihin ja yritin hetken saada esikoista päiväunille, kun oon hirveässä flunssassa ja eilen oli kuumettakin! No eihän se mitään suostu nukkumaan, eli omakin lepohetkestä unelmointi voidaan lopettaa...
Onnea Teresalle ja ihanaa, että kohta saatte pienenne kotiin!!!
Olisi varmaan outoa jos tietäisi tarkan päivän koska vauva syntyy, kuten nyt Helkan tapauksessa! Varmaan tuntuisi tosiaan aika vielä pidemmältä kun nyt. Ei onneksi ole enää kauaa!!!
Oma olo kohtuullinen. On alkanut tämä loppuvaiheen pesänrakentamis into! Olen pessyt hulluna mattoja, kaikki ikkunat ja ovet. Tänään vaihdeltiin vähän kaappien paikkoja. Niin ja eilen laitettiin uus seinähylly ja yövalot makkariin! Tänään olis vielä tarkoitus hoitopöytää asentaa valmiiksi, kun tarvisin sen tilan vaatehuoneesta noille puhtaille matoille!
Vaikka touhuan mitä, ei mitään supisteluja tms ole tuntunut. Muistelisin kyllä ettei tuntunut esikoisestakaan. Ne alkoi vasta sitten, kun synnytys alkoi! Vauva tuntuu edelleen kyllä olevan tosi korkealla! Tai tuntuu, että koko maha on yhtä vauvaa!!! Alapäässä vihloo niin, että välillä ajattelen sen olevan ihan alhaalla ja hetken päästä jalka törröttää ihan tissin alla :)!
Hiiva taitaa ruveta helpottamaan... Onneksi!!
Galluppiin piti vielä vastat, että minä sain sen pudendus-puudutuksen esikoisesta ja myös epiduraalin. Se pudendus toimi ilmeisesti hyvin, koska ponnistusvaihe tuntui musta helpottavalta ja siis pääosin " hyvältä" . Kätilö käski aluksi hieman odottaa, kun sanoin, että nyt tars ponnistaa (synnytystä silloin takana 13 tuntia). Se meinas jos ei sitten jaksa loppuun asti ponnistaa, mutta sanoin vaan että nyt on pakko ja siitä 15 minuuttia niin oli likka sylissä. Ajattelin kyllä nytkin sen pudenduksen pyytää! Oli se niin hyvä...
Nyt on mentävä sohvalle vähän huilaan!!
Hyvää sunnuntain jatkoa!!!
T:Mona ja tiitiäinen 38+2 la 3.8
esikoinen on flunssassa!! En minä. Onneksi...
Mona
ekana.. onnittelut
wintergirl:onnea pienokaisen johdosta ja onnellista ja ihanaa vauva-aikaa teille.
teresalle : ihanaa että pikkuinen kasvanut hyvin ja pääsee pian jo kotiin.
itellä edelleen aika tasaisesti jatkuu tämä olotila. ei mitään kummemoia supistuksia. liitoskipuja kyllä välil öisin kun kyljeltä toiselle pitäis kääntyä. ei se kyl unissaan onnistu vaan vaatii työtä . hyvä olis olla tuki housut kun tuo maha jo painaa, venyy ja paukkuu. olo kyl tuntuu jättimäiseltä ja välil enemmän ankkamaiseltakin.
tänään katsomaan yksiä vaunuja. meil jääny tää homma tosi vikatippaan kun ei taho löytyä sopivia ja näin kauan meni mietties tarvitaanko kaksosten rattaat ja ei kyl tarvita vaik keskimmäinen vasta 2,5v niin on kyl reipas liikkuja.
noi villaset liivinsuojat kyl kuulostaa hyvältä. just ettei vaan sais rintatulehdustai tai jos riinat menee rikki päistä. esikoisen kans niin kävi ja imetys oli aika tuskaa sillon. pikkukakkonen syntyi tammikuus ja aina oli kaulaliina viel rintojen pääl kun ulkoiltiin . muita ongelmia ei ollu, rikkimenneitä rinnanpäitä tms. muutenki imetys sujui humattavasti parmmin kun ekan kans. liivinsuojia kyl tarvitsee kun vauva syö toisesta ni toinen rinta yleensä alkaa valumaan ja usein oli tuo liivinsuoja likomärkä.
ainun kertakäyttösiä oon käyttäny mut nyt haluun kestojakin hankkia.
huomenna taas poksahtaa viikko täyteen.
voikaa hyvin kaikki.
äippä ja masuasukas 36+6
Ihan ensiksi onnea kaikille vauvan saaneille!
En muista enään että mitä kirjoittelin viimeksi, taisi olla alku viikosta...
Mutta mulla la siis 1.8 ja seuraava äitipoli on 31.7 ja jos ei poika siihen mennessä oo syntynyt niin sit aletaan kuulemma käynnistelemään, kääk.
Käynnistelyä en halua, oon kuullut että se on paljon kivuliaampi homma kuin jos lähtisi itekseen tulemaan, no tiedä sitten.
Onko jollain kokemusta käynnistelystä, miten nopeesti on edennyt ja kuinka kivuliasta on verrattuna " normaali" synnytykseen? siis jos pystyy veraamaan=)
Eilen meinattiin jo illalla lähteä kun kivuliaita supistuksia tuli ja tuli ja mahaa särki normaalia enemmän mutta kuinka ollakkaan kun sain esikoisen hoitokassin pakattua niin loppu kipeet supparit, tosin kivuttomilla jatku sitten vielä myöhään yöhön ja kun sain lopulta unenpäästä kiinni niin heräsin neljän aikaan kun supisteli ja sit alkoi taas särkeä mahaa... no siinä meni tunnin verran, vähän reilu ennen kuin pääsin taas nukkumaan. Mutta siis kasassa vielä ollaan. Tänään aamupäivästä oli ihan hyvä olo ja olin esikoisen kanssa leikkipuistossa eikä tuntunut missään=) mutta nyt alkaa taas supisteleen ja jopa vähän sattuukin=) olen ehkä vähän hullu mutta alan jo nauttia siitä että supistukset on kivuliaita, olisin jo niiiiiin valmis lähtemään synnyttämään.
Voimia kaikille!
jomputti 38+4(?) la 1.8
Lämmintä on..
Päivällä käytiin kävelyllä, olen tonkinut kukkapenkkiä ja lepäillyt.. Siinäpä päivän ohjelma.. Massu täysi grillivartaita ja nyt aika lukea kuulumisia..
Jomputti kyseli käynnistyksestä.. Se voi myöskin olla hyvin helppo.. Esikoisen synnytys käynnistettiin puhkaisemalla kalvot, kun kohdunsuu oli valmiiksi 4 cm auki.. Siitä kolmisen tuntia, niin tyttö oli syntynyt.. Hyvin positiivinen kokemus..
P ja masukki rv 35+2
Nyt on sitten taas yksi päivä takana ja huomenna meilläkin poksuu taas viikko täyteen.
Mä niin odotan jo pienen tuloa. Mulla on sen lisäks toinenkin asia pyörinyt nyt päässä. Paras ystäväni menee naimisiin 18.8 ja minä hoidan kaason virkaa (jos se vain sillä hetkellä on mahdollista). La mulla 13.8, joten hyvin tiukkaa tekee. On ollut muutenkin aika outoa yrittää keskittyä toisen häähulinoihin kun itellä pyörinyt päässä vain nää vauveliin liittyvät ajatukset. Nyt siis pitäis vielä mekkokin mennä varulle hankkimaan, jos vaikka paikalle hääjuhlaan pääsiskin. Harmittais kyl kauheesti, jos juhlaan en pääse osallistumaan, mutta varmaan silloin on jo muutkin ajatukset mielessä, jos niin käy. Ei vaan huvittais ollenkaan lähtee sitä mekkoo ettimään... en osaa oikein kuvitella itteäni pienessä sovituskopissa pukemassa ja riisumassa mekkoja toisensa perään =) ja sit ei kauheen tyyristä viittis hommata, jos vaikka jää käyttämättä. Äh... nyt mä vain kehitän tästä ongelman ittelleni.
Musta on tosi jännää odotta, että minkä näköinen vauva sieltä masusta sitten ilmestyy. Meillä kun tuo mies on syntynyt Afrikan mantereella, niin on vielä vaikeempaa... kun ollaan kerta niin eri näköisiäkin.. ja minkäköhän värinen mahtaa tulokas olla? Unissa olen nähnyt vain valkoihoisia vauvoja, mikä sinänsä on huvittavaa... yhdessä unessa itekkin ihmettelin, että kuinka tää vauva nyt näin vaalea on ja että kehittyyköhän se väri sitten iän myötä =D
Tällaisia ajatuksia täällä tänään. Voimia viikon alkuun kaikille
MamaAfrika ja masulainen rv 36+6
Täällä sitä ollaan ison masun kanssa. Vointi on ihan hyvä. Yöllä käyn kerran tai kaksi pisulla. Masun kovettumisia tulee aina kun liikkuu vähän enemmän. Eilen olin melkein parin tunnin kävelyllä ja masu oli koko ajan ihan pinkeenä.
Aika aktiivista elämää ollaan vietetty. Mies on siis kesälomalla ja pari pientä reissua pitäis tehdä ens viikolla. Taidan ottaa ihan varmuuden vuoksi sairaalakassin mukaan reissuun. :-)
Mulla on jotenkin semmonen olo, että tää raskaus menee rutkasti yli lasketun ajan. Eipähän pää hajoo kun en odota syntyväksi ennen laskettua aikaa. Aikaisemmat lapset ovat syntyneet rv 39+6 ja rv 36+1.
Koittakaa jaksaa kasvavien massujenne kanssa. :-) Minä jo odottelen elokuisilta vauvauutisia.
T: Ona rv 37+2
Eli vauvanvaatteita on pesty ja silitetty valmiiksi ja olo alkaa olla aika raskas kuten useimmilla muillakin. Ihan hyvin olen silti voinut, suppareita tulee sillon tällön mutta ei vielä kovin kipeitä. Kumma kyllä tässä raskaudessa olen säästynyt turvotuksilta, vaikka edellisissä on tässä vaiheessa ollut jo tosi paljon. Verenpainekin on lääkityksellä pysynyt ihan hyvissä lukemissa.
Monet ovat kertoneet käyneensä lääkärillä tutkituttamassa kohdunsuun tilannetta... onko teillä ollut suppareita vai millä perusteella olette semmoseen päässeet. Itse olen ihmetellyt kun alakautta on tarkastettu viimeksi joskus raskauden ekalla puoliskolla eikä sen jälkeen ole vilkaistukaan. Äitiyspolilla olen kyllä käynyt sokereitten takia mutta siellä on ultrattu vaan vatsan päältä. Tuli vaan tossa mieleen kun luin teidän muiden juttuja...
Hassuja unia olen myös nähnyt, nimittäin teistä. Päivittäin kun käyn lukemassa kuulumisianne niin yhtenä yönä näin unta, että olin jossain kumman tilaisuudessa, jossa mulle esiteltiin monet teistä; ainakin västis ja pönttö-örvelö ja vauva 2006 olivat mukana samoissa pippaloissa. Aika hassua, olis kiva tietää oletteko lähelläkään sitä miltä unessa näytitte.
Lopuksi, mahtavat onnittelut Wintergirlille!!!!! Oma jännitystaso aina nousee hieman kun kuulee näitä muiden uutisia!
Nyt pitää lähtee saunaan, mies meni jo aikoja sitten ja odottelee jo siellä mutta kun juutuin taas tänne...
Fanny 35+1 (la 25.8)
Fanny: Mielestäni neuvolan kuuluisi tarjota 3 lääkärikäyntiä raskauden aikana, jossa myös kohdunsuun tilanne katsotaan. Itsellä oli vain 1 neuvolalääkäri, kun olen saanut tarkastukset äitiyspolilta. Tai siis vielä yksi lääkärissä käynti edessä. Vika tarkastus on kai viikolla 36. Hassua, että oli yöllä juhlissasi. ;) Ilmankos joskus päivisin väsyttää, jos on öisinkin vieraillut kylässä.. Kyllähän nämä pinot ovat kuin jatkokertomus, johon on jäänyt koukkuun kuin parhaimpiin kirjasarjoihin tai tv-sarjoihin.
Minua taas yhä enemmän vaivaa nimiasia. Pitäisi nimen kanssa rauhoittua, kun tytönkin nimi keksittiin lopulliseen muotoon vasta vähän ennen ristiäisiä. Ei vain mikään kolahda täysillä, ainakaan molemmille. Toisaalta sukupuoli on arvoitus, samoin kuin ulkonäkö ja luonne. Ei kovin vilkkaalta tyypiltä vaikuta, mutta sen mukaan vielä en nimeä osaa valita. Tekonimi ei tule olemaan virallinen nimi, se nyt tiedetään, mutta muuten..
Västis ja Taimi 36+2
On muuten totta, että vauvan ulkonäkö ja luonne voivat vaikuttaa siihen, minkä nimen haluaa antaa hänelle. Meillä oli nuorimmaisella pojan nimi tekonimenä, sukupuolta emme silloin tienneet. Puhuimme vauvasta silloin koko odotusajan tällä nimellä ja kaikki sukulaiset ja ystävätkin tiesivät sen, eikä kukaan varmaan edes ajatellut, että siitä tulisi ihan oikea nimi. Kun vauva sitten syntyi (ja oli kuin olikin poika), ensimmäisinä päivinä isä keksi hänelle ihan oikean nimen ja minä myönnyin siihen, mutta kuinka ollakaan vauva vain muistutti niin tekonimeään, että se hänestä loppujen lopuksi (ja varmaan kaikkien yllätykseksi) tuli :)
Sisareni myös sanoi, että kun heidän poikansa syntyi, heillä ei ollut mitään nimeä valmiina, mutta kun hän näki vauvan, nimi tuli jostain ihan itsestään.
Nyt tiedämme tulevan vauvan sukupuolen ja nimi on ollut meillä jo pitkään valmiina; tällä kertaa emme ole kuitenkaan sitä muiden kuullen käyttäneet. Saa sitten nähdä, sopiiko se vauvan olemukseen vai pitääkö alkaa keksiä uutta nimeä.
Fanny
Onnittelut Teresalle, siitä että saat pikkuisesi kotiin ja on jo kasvanut kovasti. Varmasti sanoin kuvailematon tunne.
Täällä normaali oloa, samoine oireineen kuten aiemminkin. Viimeyön sain minäkin nukuttua hyvin ja onkin nyt ihan erilainen tunne. Jotenkin sellanen höntti olo koko päivän, jos ei saa kunnolla nukuttua.
Sunnuntain jatkoa elokuisille!
vauva2006 rv38+1, la 4.8.