Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebookissa katselin juuri kavereitani ja tajusin kuinka moni (yli35v) on lapseton edelleen..

Vierailija
12.10.2008 |

Moni yläasteen aikaisista ystävistäni on sinkku, osa tosin eronneita ja lapsellisia, mutta yllättävän moni on lapseton. Moni on kyllä parisuhteessakin mutta ei lapsia. Ainahan niitä mukaan mahtuu jotka eivät halua lapsia tai jää tahtomattaan vanhaksi piiaksi mutta näin monta? Monen kohdalla epäilen ettei oikeaa ole löytynyt kun on niin kranttu miesten suhteen ja odottavat jotain epärealistista. Mutta miksei parisuhteessa ja kihloissa olevat ole saaneet lapsia? Ilmeisesti ajattelevat, että ensin ura ja hieno koti ja sitten pitää säästää et saadaan hienot häät ja senkin jälkeen vielä ollaan kahdestaan muutamia vuosia jne.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei saada. Tai sitten eivät halua lapsia, tai tosiaan ajattelevat haluavansa uran ja kodin ja yhteistä aikaa ensin. Nämä lapsettomien lastenhankinta-asiat sitten jaksavat kiinnostaa!

Vierailija
2/31 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai eivätkö ole facebookissa kertoneet, että on lapsia? Mä en ainakaan siellä lapsistani kuuluta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun katsoin työpaikall aympärilleni , niin oli todettava, että olen varsin nuori. Suurimmalla osalla reilusti yli 3-kymmppisillä ei ollut ensimmäistäkään lasta.

Asia onkin sitten eri jos on kyse duunareista, jotka ovat 3-kymppisinä ollee töissä jo 10 vuotta.

Meillä töissä kun ihmiset aloittelevat työuraa vasta siinä 30 huituvilla. Ollaan paljon keskimääräistä koulutetumpia, eikä ole tervettä tehdä lapsia ennenkuin on päässyt töihin, oppinut työnsä suunnillleen ja päässyt lyhentämään opintolainoja.

Vierailija
4/31 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain esikoiseni 30-vuotiaana ja työpaikassani yliopistomaailmassa se herätti kovasti kummastusta, siellä suurin osa naisista oli joko sinkkuja tai vapaaehtoisesti lapsettomia. Nyt kun olen jo 35+ huomaan että monet ikätoverit ovat ilmeisesti havahtuneet biologisen kellon tikitykseen ja tehneet lapsia, sellaisetkin joista kuvittelin että eivät ikinä haluaisi lapsia. Eli koulutetuilla ja urasuuntautuneilla ihmisillä vauva-aika tulee vaan myöhemmin.

Kun katsoin työpaikall aympärilleni , niin oli todettava, että olen varsin nuori. Suurimmalla osalla reilusti yli 3-kymmppisillä ei ollut ensimmäistäkään lasta.

Asia onkin sitten eri jos on kyse duunareista, jotka ovat 3-kymppisinä ollee töissä jo 10 vuotta.

Meillä töissä kun ihmiset aloittelevat työuraa vasta siinä 30 huituvilla. Ollaan paljon keskimääräistä koulutetumpia, eikä ole tervettä tehdä lapsia ennenkuin on päässyt töihin, oppinut työnsä suunnillleen ja päässyt lyhentämään opintolainoja.

Vierailija
5/31 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei edes haluta lapsia tähän kylmään, pahaan maailmaan tehdä. Joskus pitää ajatella muiden kuin itsensä etua. :) Siinäpä sulle pohdittavaa, ap.

Vierailija
6/31 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups, oliko tuokin nyt pakko sanoa...

Vierailija
7/31 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulukaverit.comissa perheestäni! Ei siellä ole sanaakaan miehestäni eikä kahdesta lapsestani... Hih, nyt joku tietty ajattelee että olen lapseton, heh!

En vain ole päivittänyt tietojani muutamaan vuoteen, enkä aiokaan. Mitä se muille kuuluu, onko minulla lapsia vai ei.

Vierailija
8/31 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää kun tulee niin lapsettomuuden mahdollisuus ja riskitkin kasvavat. Joskus olisi paljon parempi ettei lasten hankitaa suunnittele ja lykkää muuten voi jäädä lapset saamatta. Toki jos lapsia ei halua niin se on mielestäni ihan ok, monelle se on oikea ratkaisu mutta harmittaa niiden puolesta joille lapsia ei sitten kuulukaan kun niitä toivoisi tai että lapsi on sairas.

Minulla on sisko joka on tosi lapsirakas ja haluaa ehdottomasti omia lapsia ja ikää nyt 36v. Naimisissakin on ollut jo 10v ja heillä menee hyvin. Mutta he lykkäävät koko ajan lapsen hankintaa. Viimeksikin sanoi että ensi vuonna jättäisi pillerit pois, mutta näin on sanonut jo viisi vuotta. Vauvalle hän on jo ostanutkin muutamia vaatteita ja lelujakin. En kuitenkaan ymmärrä miksi nyt olisi huono hetki? Varsinkin kun he haluaisivat 2-3 lasta niin eikö ole jo kiire?

Vierailija
9/31 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntematta mua laisinkaan. Minä jätän lapset tekemättä sen tähden, että jo olemassa olevilla ihmisillä olisi parempi maailma. Joten olet tavallaan ihan oikeassa, tosin asenteesi on hieman ehkä väärä.

En ymmärrä tuota kummastelua, että miksi joku ei tee/ole tehnyt lapsia. Kaikilla on siihen varmasti joku syy. Kuten meilläkin. En minäkään kysele kaikilta lapsellisilta tutuilta, että miksi ihmeessä olet tehnyt lapsia.

7

Vierailija
10/31 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Havahduin vain kun katselin facebookia että heitä on yllättävän paljon.

ap

Vierailija
11/31 |
12.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei edes haluta lapsia tähän kylmään, pahaan maailmaan tehdä. Joskus pitää ajatella muiden kuin itsensä etua. :) Siinäpä sulle pohdittavaa, ap.

Mitä teet vauva-lehden palstalla??

Vierailija
12/31 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teet vauva-lehden palstalla??

Ihme kysymys. Mitä täällä nyt tehdään: lueskellaan mielenkiintoisia kirjoituksia. Minä tulin tähän keskusteluun kirjoitettuani googleen lauseen "jätän lapset tekemättä", joka sitten sattui esiintymään myös tällä sivulla.

Itse taas ihmettelen, miten monilla ikäisistäni (31) on lapsia.

Vierailija
13/31 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun sanoo olevansa lapseton niin tulee heti tiukka kommentti, että mitä teet täällä.. Eivät nuo äidit tunnu ymmärtävän, että vaikka ei omia lapsia olekkaan voi niitä lapsia elämässä olla. Vaikka näin kun minulla, miehen puolesta ja vielä 3 kappaletta.. Eivät he minun lapsiani ole vaikka minun luonani aika paljon aikaa viettävätkin..

Ja puhumattakaan siitä että tämä on aihe vapaa palsta..

Vierailija
14/31 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

monet akateemiset alkavat tehdä lapsia vasta reilusti yli 30-vuotiaana. Mun kaksi 35-vuotiasta opiskelukaveriani on nyt raskaana, molemmat odottavat esikoistaan.

Vaikka hedelmällisyys laskeekin iän myötä, kannatta muistaa että kuitenkin enemmistö 35-40-vuotiasta tulee raskaaksi alle puolessa vuodessa yrityksen aloitettuaan.

Vierailija
15/31 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä. Sehän on ihan luonnollista. 30-vuotias ensisynnyttäjä on epäluonnollisessa tilanteessa, näin sanoi kätilö. Ihmisen kropp on terkoitettu siihen, että lapset hankitaan ennen 40 vuoden ikää.

Minä ymmärrän, että joku ei halua lapsia. Sitä en ymmärrä, että toisten lasten hankintaa kummastellaan. En myöskään ihan käsit sitä syytä, jonka vuoksi sanot lapset jättäväsi tekemättä - paha maailma. Maailma on ollut aina rankka paikka ihmiselle, varsinkin ihmislapselle elää. Silti ollaan lisäännytty, se on ihmisen perustarve. Elinehto.

Tämä maailman pahuuden julistaminen on mielestäni vähäjärkisten puuhaa, joka ei perustu millekään faktoille. Toki on riskejä, mutta niitä on ollut aina ja tulee aina olemaan. Tällä hetkellä maailma on paljon turvallisempi kuin esim 100 vuotta sitten. Tämä on todistettu useissa tutkimuksissa moneen kertaan, silti ihmiset pelkäävät ja uumoilevat maailmanloppua.

Vierailija
16/31 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että tulee raskaaksi on vasta puolivoittoa. Riskit sikiön vaurioille ovat suurentuneet 35 ikävuoden jälkeen selvästi. Mutta niin, nykyäänhän abortoidaan ne epäkelvot ja ei muuta kuin uutta putkeen.

monet akateemiset alkavat tehdä lapsia vasta reilusti yli 30-vuotiaana. Mun kaksi 35-vuotiasta opiskelukaveriani on nyt raskaana, molemmat odottavat esikoistaan.

Vaikka hedelmällisyys laskeekin iän myötä, kannatta muistaa että kuitenkin enemmistö 35-40-vuotiasta tulee raskaaksi alle puolessa vuodessa yrityksen aloitettuaan.

Vierailija
17/31 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 kpl naisia, heistä 9 on äitejä. Loput 3: yksi lesbo ja kaksi "kranttua" sinkkuliitäjää.

Vierailija
18/31 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että tulee raskaaksi on vasta puolivoittoa. Riskit sikiön vaurioille ovat suurentuneet 35 ikävuoden jälkeen selvästi. Mutta niin, nykyäänhän abortoidaan ne epäkelvot ja ei muuta kuin uutta putkeen.

monet akateemiset alkavat tehdä lapsia vasta reilusti yli 30-vuotiaana. Mun kaksi 35-vuotiasta opiskelukaveriani on nyt raskaana, molemmat odottavat esikoistaan. Vaikka hedelmällisyys laskeekin iän myötä, kannatta muistaa että kuitenkin enemmistö 35-40-vuotiasta tulee raskaaksi alle puolessa vuodessa yrityksen aloitettuaan.

Vierailija
19/31 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

7, ehkä oikeasti on muidenkin etu ettet sinä lisäännyt

Ups, oliko tuokin nyt pakko sanoa... Ups, oliko tuokin nyt pakko sanoa...

Juuri tuotahan 7 tarkoittikin, on muiden etu kun hän ei lisäänny. Siksi jätti lapset tekemättä.

Vierailija
20/31 |
15.10.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain yhden lapsen, ei ole 30-vuotiaana ensisynnyttäjänä vielä "epäluonnollisessa tilanteessa", sillä ne riskit tulevat vasta paljon myöhemmin.

Ja jos olen yksi niistä ap:n kavereista, niin tiedoksi vain, että lapsettomuushoidoissa ollaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi