Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omakotitalojen ovet ja portit.

Vierailija
20.07.2007 |

Kukaan muu huomannut samaa kuin minä? Mauttomat ulko-ovet joissa on sellainen puoliympyrän mallinen yläikkuna, jossa pari välirimaakin. Miksi hommaatte sellaisen oven, jopa muuten tyylikkäältä näyttävän (arkkitehdin suunnitteleman?) talonne ulko-oveksi? Noita oviahan mainostetaan kaikialla ja ovat ilmeisesti halvemmasta päästä ja eivät todellakaan sovi jokataloon.

Katsoisitte kokonaisuutta. Ei tuollainen kaari muoto sovi esim harjakattoiseen, moderniin ja suorakaidemaisilla pystyikkunoilla (korkeaan olohuoneeseen isot) koristeltuun taloon. Kuvailemani rakennustyyli on mielestäni tyypillistä tätäpäivää. Kyllä silloin täytyy olla ovikkkunankin pystysuorakaide.

Älkääkä laittako myöskään sitä puolikaareen sahattua puista porttia, jos on muuten kuvailemani kaltainen talo. Jos ostatte talonnekin valmiina, ettekä osaa rakentaa, niin älkää tehkö sitä epäsymmetristä puolikaarta ja kallellaan olevaa piha-aitaa itse, vaan hankkikaa siihenkin ammattilainen. Ilman puolikaarta!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos hankit esim rakennustietokeskuksesta saatavia kirjoja vanhoita taloista, ikkunoista, ovista ja aidoista niin sekä puolikaaren muotoiset ikkunat että saman muotoiset portit olivat varsin tavallisia näissä nyt muodissa olevissa huvilatyyppisissä taloissa 30-50 luvuilla. Se on ihan alkuperäinen elementti, eikä ollenkaan tyypillinen.

Niin ja meillä ei ole 30-50 luvun tyylistä taloa EIKÄ puolikaariovea (porttia ei ole ollenkaan) mutta tiedän silti mistä puhun ja otan tyylikysymyksistäkin selvää ennen kuin tuomitsen muita oman makuni nojalla.

Vierailija
2/7 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne, joita minä nyt näen katukuvassa. Ovat sellaisia tusinatuotteen näköisiä ja usein vielä uurtamalla kruusattuja.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyrkkiin muotoihin ei vaan osata sovittaa pehmeitä kaaria oikein.

Ap

Vierailija
4/7 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jyrkkiin muotoihin ei vaan osata sovittaa pehmeitä kaaria oikein.

Ap

Vierailija
5/7 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin säilynyt kokonaisuus tiettyä tyylisuutaa voi olla aina hivelevän näköinen.

Ap

Vierailija
6/7 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tässä tapauksessa se on arkkitehtooninen kokonaisuus.

Ap

Vierailija
7/7 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hankin just tasan sellaisen oven mistä minä itse pidän. En sellaista mikä on sinun ap, makuun!

Kaikenlaisia urpoja se maa päällään kantaakin!?