Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihreä tee odotusaikana?

20.07.2007 |

Tälläisia kyselen (kyselin myös maalis-ketjussa). Omakäsitys olisi että saisi, mutta mutta jos jollain on tietoa niin olisin kiitollinen.

Vacsu rv6+2

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
30.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että paljonko on kofeiinia. kahvissa on enemmän kofeiinia kuin mustassa ja vihreässä teessä. mustassa ja vihreässä on yhtä paljon(onhan se sama teepensas). käytännössä vihreä tee on miedompaa, jos samoja teen lehtiä hauduttaa useampaan kertaan(toisella haudutuksella tulee parasta teetä!) samoin kofeiinin määrään vaikuttaa vähän myös haudutusaika. rooibos-teessä ja honeybush-teessä ja yrttiteessä ei lainkaan, mutta taas mate-teessä on runsaasti.

tässä linkit, joista tiedot löysin:

http://www.fennia.fi/FenniaRyhma/Asiakaslehti/MuutAiheet/130104.htm

http://fi.wikipedia.org/wiki/Tee

Vierailija
2/10 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreää teetä voi hyvinkin juoda. Siinähän ei ole palon lainkaan kofeiinia vai oliko niin ettei ollenkaan. Valkoista teetä voi myös juoda jos tykkää mausta.

Sitten on niitä kofeiinittomia tee laatuja kaupoissa mm.sole rooibos, kannattaa kokeilla, se ainakin oli musta oikein hyvää.

Normaalia teetäkin voi juoda muutaman kupin enemmän kuin kahvia kun niissäkin on kofeiinia vähemmän ja kahviakin saa juoda pari kuppia päivässä.

Onnea odotukseen!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdestä vanhasta vauva-lehdestä bongasin sattumalta pienen jutun, jossa kerrottiin että vihreää teetä tulee välttää raskausaikana, koska se voi lisätä selkäydinhalkioiden (vai mitä nyt olikaan) riskiä.

Minä olen juonut viimeiset kuukaudet joka päivä kupillisen vihreää teetä ja tietysti heti huolestuin että mikäs tämä tämmöinen juttu nyt on!

Etsin netistä tietoa ja löysin eräältä engl.kieliseltä sivustolta aiheesta artikkelin. Siinä kerrottiin, että tutkimuksten mukaan vihreän teen nauttiminen voi heikentää foolihapon imeytymistä ja sitä kautta heikentää uusien verisuonien muodostumista. Koska foolihappo on sikiön ja istukan kehitykselle etenkin alkuraskaudessa tärkeää, niin vihreän teen nauttimista kannattaisi ainakin rajoittaa. Artikkelissa kuitenkin sanottiin, että kohtuullisissa määrin vihreän teen nauttiminen on edelleen turvallista myös raskausaikana.

Minä en ole tullut nauttineeksi vihreää teetä kuin vasta raskauden puolivälistä alkaen ja otan lisäksi päivittäin foolihappoa sisältävän Multitabs Raskausmonivitamiinin, niin en ole enää huolissani, että vihreä tee olisi tehnyt jotain hallaa. Ehkä jos sitä joisi heti alkuraskaudessa kauheat määrät eikä muutenkaan saisi foolihappoa tarpeeksi, niin olisiko vasta sitten riskitkin isommat..näin pähkäilen omalla " maalaisjärjelläni" ...

Vierailija
4/10 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreässä teessa on myös enemmän terveysvaikutteisia aineosia kuin mustassa teessä.

Olen lukenut jonkun uutisen, olisiko ollut Hesarissa tai jossain pieni uutinen siitä, että suuret määrät vihreää teetä raskausaikana saattaa lisätä ennenaikaisen synnytyksen riskiä. En muista tätä kovin tarkkaan, miten mekanismi toimi, mutta olisiko ollut että ruinsas vihreän teen juominen saattoi aiheuttaa supistuksia. Muistan vaan sen, että jo silloin ajattelin että sitä ei sit voi määrättömästi juoda raskaana ollessa.

Mä en juonut ekan 12 viikon aikana ollenkaan, koska ajatuskin teen juomisesta oksetti mua. Sen jälkeen olen juonut aamuisin 3 isoa kupillista vihreää teetä (kun normaalisti juon toisen mokoman vielä päivän mittaan).

riza

Vierailija
5/10 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on minun saamani käsitys. Ei ole neuvolassa ainakaan mitenkään kielletty, joskin mm. kofeiinin takia ei kannata nyt mitenkään litrakaupalla joka päivä huoda. Tässä linkki erääseen vanhaan keskusteluun, jossa nimim. Tinurin kirjoitus erityisesti käsittelee tätä mustan ja vihreän teen eroa.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9019042&t=9013006&appid=&…

Kofeiinista vielä sen verran, että minun tietääkseni sitä kyllä on vihreässä teessä vähemmän kuin mustassa. Tähän hätään löysin nyt vain Wikipedian tietoa asiasta, mutta googlettamalla vaikka " vihreä tee" + " kofeiini" löytyy varmasti paljon tietoa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kofeiini#K.C3.A4ytt.C3.B6

Vierailija
6/10 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juon kylla vihreaa teeta koska se vahentaa turvotusta, mutta lisaan vastaavasti paria lasia vetta myos.

Vierailija
7/10 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla taas ei mene alas ollenkaan, eikä musta tee tai kahvi, ainoastaan vadelmanlehtitee. Kokeilin juoda maustettua vihreää teetä töissä, mutta tökkii pahasti.

Vierailija
8/10 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

samoin kuin yrttiteetä

Vierailija
9/10 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreää teetä olen juonu tyhden kupin päivässä. Ihan ruokakaupasta ostettua.

kalliope: onko vadelmateesi itse kerättyä? En uskaltanut ostaa luotnaituote kaupan kun myyjällä ei ollut mitään tietoa saksalaisen teen kasvupaikasta, pakokaasut yms. saasteet ja torjunta aineet. Ajettelin nyt elokuussa kerätä vadelman lehtia tutuistapaikoista ja kuivata teeksi.

Vierailija
10/10 |
25.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut ja lukenut, että vihreä tee voi aiheuttaa/edesauttaa keskemenoa. Ainakin itämaissa naiset käyttävät vihreää teetä juuri saadakseen keskenmenon ei toivotuissa raskauksissa. Tosin enpä tiedä onko nuo kaupan pussiteet niin vahvoja.

Ja teessä on muuten käsittääkseni enemmän kofeiinia kuin kahvissa. Molemmissa tuo diureettivaikutus, teessä isompi.

Itse juon kupillisen aamuisin tavallista pussiteetä ja iltapäivällä kupillisen kahvia. Toivottavasti tuo määrä pysyisi jatkossakin, kun vaavi on syntynyt, sillä kahvia join ennen tätä toista raskautta ihan liikaa.

Rv 25+6