Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselle hoitaja muutamaksi tunniksi kerrallaan?

Vierailija
20.07.2007 |

Naapurissa mummo leikittää lapsenlastaan muutamana päivänä viikossa ja ottaa välillä yökyläänkin. Olen sitten tutustunut tähän nuorehkoon eläkkeellä olevaan ja hyväkuntoiseen mummoon. Lapseni leikkii tavallisesti tämän lapsenlapsen kanssa ulkona ja autellaan siinä toisiammekin. Lapsen äiti on silloin omilla menoillaan " rentoutumassa" .

Kysyin sitten kerran, kun meillä ei ole mitään turvaverkkoakaan ja hän tietää sen hyvin, että olisiko hän kiinnostunut hoitamaan pian 4 v lastammekin joskus, vaikka yhtäaikaakin tämän 3 v lapsenlapsensa kanssa. Sanoin, että maksaisin siitä ihan normaalin korvauksenkin. Tavallisestikin viilettävät ulkona peräkanaa ja piha on turvallinen paikka. Hänhän tuntee molemmat lapset.

Isoäiti ilmoitti, että hän hoitaa vain lastenlastaan, koska haluaa antaa tälle laatuaikaa kahdenkesken. Totesi vielä, että pelkää jotain sattuvan jos alkaa hoitamaan vierasta lasta. Tuntee meidän lapsen oikein hyvin, mutta pitää siis toisella tavalla vieraana, kun ei ole oma lapsenlapsi. Ehdotin sitten, että entä jos laitettaisiiin paperit kuntoon aina vakuutuksia myöten ja tulisi meille sisälle leikityttämään vain meidän lasta tai lasenlapsikin saisi olla mukana, ihan mitenvaan. Kiemurteli ettei tämäkään käy.

Pitäköön sitten suunsa kiinni pihalla! Emme kaipaa hänen voivottelujaan ja kerskuntaansa. Olemme hoitaneet lapsemme yksin 4 vuotta ja niin kait jatkossakin. Helpommin sanottu kuin tehty löytää lähipiiristä tuttua hoitajaa. Olemme saaneet pakit jo kolmelta eri ihmiseltä nyt kun olen alkanut kyselemään, että olisiko joku kiinnostunut hoitamaan ihan tavallista hyvin käyttäytyvää lastamme!

Siis kaikki joilla on hoitaja omasta takaa, niin kuvitelkaapa itsenne tilanteeseen, jossa te ette ole saaneet yhtään vapaailtaa miehenne kanssa viimeiseen 4 vuoteen ja sitten tulee kerta toisensa jälkeen tällaisia tyrmäyksiä. Heh heh hoidan omia lastenlapsiani, ettei miniällä olisi niin rankaa kuin teillä! Heh heh oli heillä taas mukava ilta ja yö ollut, että kyllä taas jaksavat viikon eteenpäin kun saivat yhteistä aikaa poikani ja miniäni siis. Suu kiinni sitten ja mieti että kenelle puhut! Kerskumisen alkoi sen jälkeen, kun olin kertonut omasta tilanteestamme. Moukkamaista.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saada itselleen lisää? Leikkinyt ihan taloyhtiönsä pihalla oman lapsenlapsensa kanssa? Kauheaa!

Vierailija
22/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitais tutustua ja meille voisi joskus tuoda lapsenkin/lapsetkin muutamaski ajaksi!

Onko ketään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jota kukaan ei halua...

Ja meillä se naapurin tukiverkoton perhe, jonka lapset käy meillä päivittäin, on neljän vuoden aikana KERRAN pitänyt esikoistamme tunnin. Sekin aika sovittiin nimenomaan heistä lähtöisin ja heidän pyynnöstään. Ei niin, että tosiaan olisin tarvinnut itse apua ja kysynyt. Lapsi sai siellä lautasellisen purkkisoppaa, mutta kun tuli jälkiruokajätskin aika, lähetettiin kotiin. Heidän lapsensa syövät meillä kesäisin varmaan kolme litraa jätskiä viikossa. Tosiaan, on _harvoin_, ei joskus.

Vierailija
24/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika selvää, että eläkeikäinen ihminen ei halua enää tehdä töitä eli hoitaa edes palkallisena toisten lapsia. Oma lapsenlapsi on tietysti rakas ja hänen kanssaan on kivakin olla.

Sinänsä ap ei suurta rikosta tehnyt kysyessä ja ainoa virhe tapahtui, kun jatkoi aiheesta, vaikkei nainen selvästi halunnut. Anna olla koko jutun ja hommaat lapsenvahdin muualta.

Vierailija
25/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse mielelläni hoitaisin jonkun lasta/lapsia satunnaisesti, olen äiti ja terveydenhuoltoalan ammattilainen. Ei vain aavistustakaan mistä niitä hoitolapsia löytäisi.

Vierailija
26/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn usein siellä katselemassa olisiko ketään meiltäpäin, minäkin kaipaisin meille hoitajaa silloin tällöin.

Vierailija:

itse mielelläni hoitaisin jonkun lasta/lapsia satunnaisesti, olen äiti ja terveydenhuoltoalan ammattilainen. Ei vain aavistustakaan mistä niitä hoitolapsia löytäisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän