Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapselle hoitaja muutamaksi tunniksi kerrallaan?

Vierailija
20.07.2007 |

Naapurissa mummo leikittää lapsenlastaan muutamana päivänä viikossa ja ottaa välillä yökyläänkin. Olen sitten tutustunut tähän nuorehkoon eläkkeellä olevaan ja hyväkuntoiseen mummoon. Lapseni leikkii tavallisesti tämän lapsenlapsen kanssa ulkona ja autellaan siinä toisiammekin. Lapsen äiti on silloin omilla menoillaan " rentoutumassa" .

Kysyin sitten kerran, kun meillä ei ole mitään turvaverkkoakaan ja hän tietää sen hyvin, että olisiko hän kiinnostunut hoitamaan pian 4 v lastammekin joskus, vaikka yhtäaikaakin tämän 3 v lapsenlapsensa kanssa. Sanoin, että maksaisin siitä ihan normaalin korvauksenkin. Tavallisestikin viilettävät ulkona peräkanaa ja piha on turvallinen paikka. Hänhän tuntee molemmat lapset.

Isoäiti ilmoitti, että hän hoitaa vain lastenlastaan, koska haluaa antaa tälle laatuaikaa kahdenkesken. Totesi vielä, että pelkää jotain sattuvan jos alkaa hoitamaan vierasta lasta. Tuntee meidän lapsen oikein hyvin, mutta pitää siis toisella tavalla vieraana, kun ei ole oma lapsenlapsi. Ehdotin sitten, että entä jos laitettaisiiin paperit kuntoon aina vakuutuksia myöten ja tulisi meille sisälle leikityttämään vain meidän lasta tai lasenlapsikin saisi olla mukana, ihan mitenvaan. Kiemurteli ettei tämäkään käy.

Pitäköön sitten suunsa kiinni pihalla! Emme kaipaa hänen voivottelujaan ja kerskuntaansa. Olemme hoitaneet lapsemme yksin 4 vuotta ja niin kait jatkossakin. Helpommin sanottu kuin tehty löytää lähipiiristä tuttua hoitajaa. Olemme saaneet pakit jo kolmelta eri ihmiseltä nyt kun olen alkanut kyselemään, että olisiko joku kiinnostunut hoitamaan ihan tavallista hyvin käyttäytyvää lastamme!

Siis kaikki joilla on hoitaja omasta takaa, niin kuvitelkaapa itsenne tilanteeseen, jossa te ette ole saaneet yhtään vapaailtaa miehenne kanssa viimeiseen 4 vuoteen ja sitten tulee kerta toisensa jälkeen tällaisia tyrmäyksiä. Heh heh hoidan omia lastenlapsiani, ettei miniällä olisi niin rankaa kuin teillä! Heh heh oli heillä taas mukava ilta ja yö ollut, että kyllä taas jaksavat viikon eteenpäin kun saivat yhteistä aikaa poikani ja miniäni siis. Suu kiinni sitten ja mieti että kenelle puhut! Kerskumisen alkoi sen jälkeen, kun olin kertonut omasta tilanteestamme. Moukkamaista.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti ymmärrän saamaasi vastausta erinomaisesti-

Mieti nyt itse, olisiko sinulle samantekevää kotiäitinä hoitaa jonkun toisenkin lasta kun kerran hoidat omiasiakin? Menisikö siinä sivussa? Minulla ei ainakaan menisi.

Vierailija
2/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eihän se nyt sen naisen syy ole. Eikä hänellä ole mitään velvollisuutta hoitaa sinun lastasi, herra isä sentään.

Palkkaa hoitaja ja lakkaa vinkumasta! Yksi lapsi nyt edes noin työläs ole!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin että joku ei halua tehdä " kauppoja" jos ei ole ollenkaan kiinnostunut ottamaan hoitoon vieraita lapsia, vaikka saisi siitä korvauksenkin.

Vierailija
4/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi ollut tarvetta lastenhoitajalle noin 5 tuntia kuukaudessa (tai enemmän jos HÄN haluaisi), olisi maksettu hyvää palkkaa ja ei olisi ollut pakko hoitaa samaan aikaan toista eli lapsenlastaan.

Kehukoon muille kuin meille miten helpottaa poikansa perhe-elämää. Saisi olla naisella enemmän tilannetajua ja tätä tajun puutetta tässä kritisoin. Miksi minun pitäisi toimia hänelle varaventtiilinä? Aina vaan hänellä tulisi olla hauskaa? On varmasti hauskaa hehkuttaa omaa erinomaisuuttaan.

Hoitaa lapsenlastaan tosiaankin niin paljon, että uskoisin, ettei 5 tuntia kuukaudessa olisi pois tältä perheeltä.

Ap

Vierailija
5/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän saa ihan tasan hoitaa omaa lastenlastaan niin paljon kuin haluaa ilman että sinä kyttäät.

Osta se lastenhoitopalvelu joltakulta, joka sellaista tarjoaa, älä kyylää naapureitasi!

Vierailija
6/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole mitään tukiverkkoa tai ketään joka lapsiamme hoitaisi. Minun vanhemapani ovat molemmat kuolleet, miehen vanhemmat asuvat kaukana ja anoppi on sairas ihminen.

Olemme turvatuneet MLL:n hoitajiin aina silloin tällöin. Pakko on maksaa siitä, että joskus pääsee leffaan tai ulos syömään KAHDESTAAN miehen kanssa. Kokeile sinäkin MLL:a.

Vierailija
7/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain sen takia, että sinulla ei ole tukiverkkoa. Miksiköhän muuten...

Vierailija
8/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vastaava tilanne hoitaessani yhtä lasta kotona. Sukulainen olisi halunnut, että hoidan hänen lastaan jonkun tunnin päivässä.

En suostunut. Oli ihanaa olla yhden lapsen kanssa kotona, kaikki lähteminen tms. oli helppoa. Meillä ei ollut mitään tukiverkkoja, joten olimme aina lapsessa kiinni. Tuntui oudolta, että olisin tarjonnut auttavaa kättä jopa vuosiksi eikä kukaan auttaisi edelleenkään meitä edes kertaa vuodessa. Päätin olla itsekäs eikä ole kaduttanut.

Vierailija
9/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kannattaa oikeasti hankkia se palvelu jostain yrityksestä, mahdollisimman pian. Sen mummon ei tarvitse hoitaa teidän lasta yhtään jos ei halua.

Vierailija
10/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa kolme lasta ja vanhemmat, jotka tekevät paljon töitä. Isovanhemmat pohjoisessa.

Minä olen ollut ns. kotona kahden oman lapseni kanssa ja koko ajan ovat tunkemassa hoitoon jne. lupaillen epämääräisesti ottaa meidän lapsia " joskus" . Mulla taas sitten on tukiverkkoa omasta takaa ja käytännössä se vastavuoroisuus ei myöskään ole lainkaan toiminut. Viimeksi pienempi lapseni oli juuri päässyt sairaalasta ja minä kieltäydyin ottamasta ko. perheen lasta hoitoon siksi päiväksi. Sanoin vielä että olen univelkainen ja lapsi voi joutua uudestaan päivystykseen. Selvästi loukkaantuivat. Minusta ihan käsittämätöntä. Heidän lapsensa kyllä käyvät meillä leikkimässä - ja syömässäkin - melkein joka päivä. Mutta kai minä nyt sentään saan omasta kodistani määrätä!

Vierailija
11/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa kehotetaan tukiverkotonta pyytämään apua naapureilta yms. Nyt kun ap on sen tehnyt, niin te lyttäätte hänet ja sanotte, että hoitakoon ite tms.

Eikös sitä tukiverkkoa juuri sillä tavalla saa, että edes yrittää... Ja jos nämä lapset kerran muutenkin leikkivät yhdessä, niin mielestäni tunti-pari ei olisi liikaa vaadittu. Kyllä minä ainakin katson naapurin muksua jos äiti on kotona pikkuisen nukkumista valvomassa. Ei ymmärrä.

Vierailija
12/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vain ärsyttää, kun hehkutetaan, että kannattaa kysellä lastenhoitoapua naapureilta ja tutuilta. Ei kannata nykysuomessa!

Taidan sanoa ihan suoraan tälle isoäidillekin, että minua ei kiinnosta nuo jutut mitä hän kertoo, kun ei ole itsellä ollut mahdollisuutta samaan, vaikka kuinka olen apua tiedustellut.

Vierailija
13/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän ei kiellä kukaan ja on ihanaa jos halukkaita hoitajia löytyy. Mutta on turha haukkua naapuria jos ei tuohon diiliin suostu, ei ole pakko! Mä ymmärrän ap:n harmistuksen kyllä, mutta en sitä että alkaa osoittaa naapurille mieltään jos ei onnistunutkaan.

Vierailija
14/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei sinun tilanteesi ole sen mummon vika!

Laita alan oppilaitoksen ilmoitustaululle ilmoitus tai muualle. Kysele aktiivisesti työpaikalla, vinkkaa paikallisessa puistossa jne.

Vierailija
15/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku ei halua ryhtyä tukiverkoksi, vaan jatkaa kyselemistä! Ei täällä siitä ole moitittu, että ap on kysellyt, vaan siitä että hän kantaa verikostoa mummoa kohtaan, joka ei tukiverkoksi halunnut!

Vierailija
16/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta totta kai on oikeus kieltäytyä jos ei toisten lapsia halua hoitaa! Ei siitä pidä kenenkään loukkaantua. Vai otatteko itse ilomielin kaikki naapurinkin lapset teille muutamaksi tunniksi päivässä? Voisin kuvitella, että isovanhempana olisi erityisen ihanaa nauttia omasta lapsenlapsestaan ilman ylimääräisiä huolia.

Minäkin olen kokenut noin kuin 11, että hoitoon tuojia kyllä piisaisi jonoksi asti, mutta mistään ei saa omalle lapselle hoitajaa edes hätätilanteessa.

Vierailija
17/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan MML ei toimi kaikkialla.. eikä ilmotukset kaupoissa useinkaan tuota tulosta. Ymmärrän kyllä ap tilannetta, ja vaikka vika, mutta tosiaan asian hehkuttaminen,kuinka hän on taas minijäänsä auttanut, on jo aika mautonta.

Missähän päin ap asustelee. Jos on Vantaalaisia niin minä voisin tulla jeesaamaan :)

Vierailija
18/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut, että voisimme tehdä joskus toisinkin päin. Joskus = harvoin mitä jotkut eivät tunnu tajuavan, kun ovat itse ehkä tottuneet saamaan apua viikoittain tai useammin. Eli meillä olisi silloin vapaata, jos joku luottamuksenarvoinen:)

Tuttavilla vaan sattuu olemaan sukulaisten turvaverkko lähellä, joten eivät ole tarttuneet mahdollisuuteen. Nähtävästi tarvitaan kaksi turvaverkotonta ja molemminpuolista apua ajattelevaa ennenkuin tämä voisi toimiakin. Ne joilla on kaikki kunnossa puolustavat reviiriään turhankin voimakkaasti ja yrittävät vain saada lisää itselleen.

Ap

Vierailija
19/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita ap . sinne ilmoitus niin voit hynkin löytää vastavuoroperiaatteella toimivan hoitosysteemin :)

Tuttavilla vaan sattuu olemaan sukulaisten turvaverkko lähellä, joten eivät ole tarttuneet mahdollisuuteen. Nähtävästi tarvitaan kaksi turvaverkotonta ja molemminpuolista apua ajattelevaa ennenkuin tämä voisi toimiakin. Ne joilla on kaikki kunnossa puolustavat reviiriään turhankin voimakkaasti ja yrittävät vain saada lisää itselleen.

Ap

[/quote]

Vierailija
20/26 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset voi palkata jotakuta, joka HALUAA hoitaa lastasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme