Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

_/\_.. Tammenterhot viikonloppu .._/\_

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue][b]Beijaflorille[/b] paljon onnea synttäripäivänä!! On se kumma jos sun miehes näkee että oot väsyny, mutta silti itse vaan nukkuu pitkään aamuisin...? Ootteko jutelleet asiasta? Eihän se äidin tehtävä ole joka aamu nousta! Meillä esim. noustaan viikonloppuisin toinen la ja toinen su tytön kanssa, että toisena aamuna saa toinen nukkua pitkään. Arkiaamuina mies toki nousee jo ennen meitä, mutta silti mukisematta nousee toisena viikonloppuaamuna (tosin piti häntä ensin tästä asiasta puhutella, mutta sanoi heti että tottakai, ei oo reilua aina mun nousta). Joten jutelkaa ihmeessä asiasta, täytyyhän hänenkin kantaa vastuu tässäkin asiassa. Hyvä että olet saanut apua muualtakin. Kannattaa aina huolestua jos tuntuu ettei välitä enää lapsestaan, raskauden jälkeinen masennus voi tulla myöhäänkin synnytyksestä. Toki väsymyskin saa em. oireita aikaan. Kerroithan miehellesikin ajatuksistasi, että tietää ja tajuaa tilanteen vakavuuden?

[b]Ariellalle[/b] unohtui viimeksi sanoa että teidän pitäisi kyllä kiireesti päästä miehen kanssa kaksistaan edes päiväksi tai mieluummin vaikka viikonlopuksi johonkin että voitte jutella! Onhan se hankalaa kun imettää vielä, mutta onko sulla maitoa pakkasessa/irtoaako pumpulla? Toivottavasti saatte asiat järjestykseen. Voisiko miehelläsi olla masennusta, raskauden jälkeistä siis? Kuulemma voi tulla miehillekin.

[b]Maria[/b], voi pyhä sylvi tuota sun exää!!! Täällä peukut pystyssä että asiat menee hyvin käräjillä! Haetko siis yksinhuoltajuutta vai? Mitäs sun poika on vierailuista mieltä, meneekö siis mielellään? Kun muistan kuin pettyi kun haki siitä yökoulusta kesken pois?

[b]Katskula[/b], onko sulla jokin erityinen syy altistaa maidolle? Kun eikö sitä pitäisi alkaa antamaan vasta 10 kk iässä? Mä ainakin olen päätynyt siihen että vältän maidollisia tuotteita tuonne ikään saakka koska imetän ja ei ole maitoproteiinille altistettu tähän mennessä ollenkaan. En tiedä onko siitä sen kummemmin hyötyä, mutta aikainen altistus lehmänmaidolle/maitoproteiinille ei joidenkin lähteiden mukaan ole hyväksi.

[b]Fable ja Ariella[/b], juuri tällaista vauhtia meilläkin on menty kun nyt vasta puolenvuoden kieppeillä kiinteät aloitettiin. Eli viime viikolla alkuviikosta aloitettiin ti peruna, ke porkkana, la persikka. Tällä viikolla ei ehditty aiemmin reissun vuoksi kuin tänään otettiin sitten riisi ja banaani. Kaksi makua siksi kun tein Muksun hiutaleista riisipuuroa ja ajattelin sekoittaa persikkaa. Mutta ei ollutkaan enää persikkasosetta vaan persikkabanaania, joten sekoitin sitten sitä. Tein omaan maitoon puuron ja pari tl sosetta. Söi tuota sekoitusta muutaman lusikallisen. Eilen upposi porkkana-perunaa jo puoli purkillista! Meille ei ole tullut mitään allergiaoireita eikä edes mahavaivoja, joten jatkan samaan malliin. Olen muuten antanut joinain päivinä myös illalla kasvissosetta eli 2 x päivässä. Oliko Fable se sun ohjeistus kahdesta kasviksesta päivässä siis samaa sosetta vai uutta makua se toinen? Annan nyt lounaalla kasvissosetta ja päivällisellä riisipuuroa + sosetta. Tavoitteena hivuttaa tuo puuro ens viikon aikana illemmas ja sitten ottaa päivälliseksi toinen kasvissose. Ens viikon aikana aion ottaa kolmannen kasvismaun ja kolmannen hedelmän. Jos sitten viikonloppuna/seur. viikon alusta jo keittelis aamupuuroksi kaurapuuroa. Neiti on tajunnut idean jo hyvin, noin parin päivän jälkeen avasi suun ammolleen ja nyt on heti suu auki kun lusikan näkee. :)

Mutta nyt saunan lämmitykseen....

Sinda & Nipsu 22.1.

Vierailija
22/30 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin yks iltahan jo alottelinkin, mut pahasti jäi kesken... Täällä taustalla pyörin ja aina yleennsä vasta iltaisin ehdin koneelle ja silloinkin jaksaa vaan lukea/silmäillä muiden viestit ja oma naputtelu jää...

Rinsessa kasvaa ja kehittyy; ens perjantaina tulee puol vuotta täyteen! Kiinteitähän me kokeiltiin jo silloin 4kk ikäisenä, mutta peruna/porkkana teki oireita ja kiinteet jäi. Sit taas 5kk kokeiltiin uudestaan, peruna ja porkkana on nyt sit ihan oikeesti pois listalta, niistä tulee ihottumaa ja perunasta menee ripulille ja oksentaa =( Persikka ei käy, omasta ruokavaliosta oon joutunut jättämään pois ruisleivän, kananmunan, suklaan, mansikan, tomaatin... En tosin oo ihan satavarma, et nuo kaikki aiheuttaa iho-oireita likalle, mut aina sopivaan saumaan lehahtanut iho pahaksi. Eilen käytettiin allergiatesteissä ja tulokset saadaa viikon päästä.

Nyt oon parina päivänä kokeillut kaurapuuroa ja ihan kuralle menee... Mitä ihmettä sille syötän. No ainakin päärynä, maissi, banaani ja kurkku käy.

Monttu ja Sulina miten teille on neuvottu ottamaan noita uusia ruoka-aineita kehiin?

Meil neuvola 3.8. ni pitää sit siel kysellä kans tuolta omalta th:lta.

CEC kirjoitti, ettei kiinteet oikein tee kauppaa. Eipä meilläkään. Hädin tuskin aina saa just sen makuannoksen 2-3 lusikallista huijattua ja sen jälkeen suu pysyy tiukasti kiinni! Onpas ihan eri maata kuin esikoinen joka aukoi suutaan kuin linnunpoika aina.

Uusille tervetuloa kirjoittelemaan! Kiva, et ilmestyy lisää porukkaa, kun välillä harvenee.

Oli muuten mukava pitkästä aikaa lukea myös Chiccan ja Lydi@n kuulumisiakin, olikin jo ikävä ;)

Monia muitakin nikkejä tuli tossa yks päivä mieleen odotuspuolen ajoilta, joista ei oo enää kuulunut esim. mieletön, tuisku@, meku... ja...ja... hei, muistin monta enemmän, mut nyt en vaan just saa mieleen!!!

Musta-kissa: Mie siis taustaillut oon, oot ollunna ajatuksissa ja monta kertaa on pitänyt siulle kirjottaa, mut en oo saanut aikaiseksi! Onnea tuoreelle rouvalle!!

Beijaflorille onnea synttäreiden johdosta ja jaksuja perhe-elämään!!!

Ariella ja Ardisia kamppailleet parisuhdeongelmien kanssa, täältä isot jaksuhalit lähetän!! Toivotaan, että asiat järjestyy parhain päin!

Miehän kans joku tovi taaksepäin kirjottelin omista parisuhdeongelmista ja tilanne siitä jo vähän tasaantu, mut valitettavasti menee taas alamäkeä ja lujaa... Hirmu vaikea yrittää yksinään, kun toinen on niin välinpitämätön, ei suostu keskustelemaan ja menee vaan omia menojaan =( Alan olla tosi kypsä ja väsynyt tähän tilanteeseen ja monesti olen jo mielessäni pakannut kimpsut ja kampsut sekä lapsoset ja häipynyt, mut ei se oo niin helppoo.

Ukko ei suostu mihinkään perheneuvolaan, avioliittoleirille tms, sillä on kuulemma ihan hyvä olla, jos ei oteta lukuun sitä, et makuuhuoneessa ei tapahdu. Ihan kun se ei sit merkitsis mitään, et mulla on paha olla ja se heijastuu lapsiinkin. Ihan mukava ukkeli ja hyvä isä tuo on, mut me ollaan vaan niin eriparia.... Ollaan kuin yö ja päivä tai päivänsäde ja menninkäinen. Miten lie yhteen ajauduttiinkin... No joo, se siitä tilityksestä. Päivä kerralaan.

Kunhan se mein mummi palailee reissuiltaan, niin lähen taas sit lastenkaa sinne lomailemaan. Ehkä sit vaikka ois uus Lpr:n tapaaminen ja miekin pääsisin mukaan, kun en viimeeks päässyt.

Mitäs muuta olikaan *pinnistelee muistiaan*... Zatulle tsemppiä työhaastatteluun ja Katskulalle onnea työnhakuun!!!!

VäsymysG: Juu täällä kans ääretön väsymys vaivaa koko ajan! On nuo neidin unet menneet niin rikkonaisiksi, ettei paljon tuu nukuttua. Öisin parkuu vähän väliä, ei nälkä oo, mut yhtäkkiä alkaa parkua ja rauhottuu taputteluun tai tuttiin. Aamuisin herää nykyään parkuen silmät kiinni. Sit on aurinkoo, kun hälle juttelee ja pieni saa silmänsä auki. Hassua, kun pitää lupa antaa, et " saa avat silmät, on jo aamu, ei hätää jne..."

LeluGalluppia tais olla ja syöttötuolistakin... Lempparileluja tytöllä on viilentävä purulelu, rapiseva kirja, jossa myös nauhoja sekä keinuvat weebles-hahmot =) Ei-leluista lemppareita on kaukosäätimet, kännykät, nauhat ja narut sekä ruokapöydästä pitäs saada vetää kaikki alas ;D Yleensä saa sit tutkia tyhjää maitopurkkia tai jyrsiä ikenillään kurkun palaa.

Syöttötuolina meillä on puinen taittuva malli, tosin ei oo vielä käytössä, kun ei ole vielä valmis istumaan. Ihan kasassa lösähtää eteenpäin, jos meinaa tuoliin laittaa...

HammaslääkäriG: Esikoisella oli muistaakseni lähempänä vuoden ikää eka tarkastua ja nyt kolmevuotisena kävi seuraava kutsu.

Hammasharja otettiin 4kk ikäisenä molemmille käyttöön tai siis ite kun pestää hampaita, niin pikkunen roikkuu kainalossa ja imeskelee tyytyväisenä omaa harjaansa ja tutustuu näin suun hoitoon =)

Marialle ja lapsille tsemppiä exän/isän kanssa!! Ihan tuli tosi kurja olo siun tytön puolesta!!! Toivottavasti se sossu nyt oikeesti puuttuu tuohon hommaan, ei noin saa lapsia kohdella =( Kamala ukko =(

Miekin oon ihan tyytyväinen niin kuin Monttu, ettei saatu exän kanssa lasta. Semmonen juoppo-pettäjä se oli ja nykyään ihan pohjalla, en ees ymmärrä, et miten mie sen kanssa olin ja viel ihan piti yhteenkin muuttaa, et joi miunkin rahat ja oli niitä muita naisia kuulemma käyttänyt ihan meiän yhteisessä sängyssäkin... yököttävää!

Niin sit vielä vähän rinsessan liikkumisesta: Kovasti on jo kuukauden ajan nostanut ittensä konttausasentoon ja siinä hytkyttelee eestaas, mut eteenpäin ei vaan pääse =) Taaksepäin työntelee itseään, kierii napaansa ympäri ja selältään mahalleen ja takaisin. Joskus nytkähtää pikkasen eteenpäin konttausasennossa, mut sekin päättyy itkuun, kun reppana kolauttaa naamansa lattiaan. Lisäks välillä hassusti konttausasennosta kääntää toisen kankkunsa maahan ja siitä kopsahtaa selälleen ja lyö pään lattiaan... Ihan hurjaa touhua =o

Ja yks miten itteään kiusaa, niin tukastaan ottaa kiinni, kiskoo ja itkee, ei älyy raukkapieni laskea irti.

Huh, näin paljon tekstiä jopa!! Vau... Mut ny mää sanon teille hyvää yötä ja hiippailen rinsessan viereen nukkumaan. Kohta se varmaan päästää ekat parkumiset nimittäin....

Terkuin Tau sekä rinsessa 27.1.07

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mekun, tuiskuan ja mielettömän lisäks muistui mieleen vielä omppu, emma, eeva, nasu, tigger... entäs missä kataya, isabelluska, omk???

Kirjotelkaahan kuulumisia, jos ootte taustalla ja ehditte jotain pientä kuulumista kirjoittaa =)

Vierailija
24/30 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina olin jo nukkumaan menossa, ku ukko tuumas, etta nyt ponsan leikuuseen. olin jo unohtanut ja mielessa vetelin hirsia....nyt on ponsa ruumiineen suihkussa.

Meillakin aloitettiin kiinteat! Ja tytto soi ihan innoissaan riispuuroa, taalla aloitetaan riisilla. Voi etta en halua etta tuo vauveli kasvaa. Haluaa nuuskuttaa sita ainiaan pikkuisena. B on oppinut antamaan pusuja ja tosi markia...tosin isukki ei niita saa, taitaa olla karheutta liikaa naamassa. " nayttaa pitkaa nenaa miehille"

nyt nukkumaan vaikka ois sun vaikka mita mita haluttais kirjoittaa...

Lepe ja vauveli (puolivuotta ja yksi paiva)

Vierailija
25/30 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin häiriköidään sit viel vähäsen =)

Nii, noista unista vielä, että kyllä tää rinsessa (sylissä heiluu) vielä syö öisin 1-3 kertaa, muuten heräilee useammin jotenkin levoton vaihe meneillään. Pitkät päiväunetkin on jonnekin kadonneet. Nukkuu 15-30 minuutin tirsoja ja on hirmu herkkä heräilemään pienimpiinkin kolahduksiin ja ääniin. Luulis, et ois ollunna toisin päin, mut esikoinen taas omas ok unenlahjat ja tää on tämmönen säikkyilijä.

Neiti läks iskän sylkkyyn.

Mistä tuli mieleen, että onko muilla ollut tällaista " äiti on pop" -vaihetta? Eli esim. väsyneenä, iltaisin ja joskus muuten vaan ei tytölle kelpaa kuin äiti. Iskän sylissä huudetaan ihan hysteerisenä! Saattaa olla isän kanssa ihan tyytyväinenkin niin pitkään, kunnes näkee tai kuulee minut ja silloin havahtuu ja alkaa huuto. Rauhottuu saman tien sitten, kun otan syliin.

Kovin ei myöskään vierasta, jos saa olla minun sylissä tai lähellä, mut jos joku syliin sattuu ottamaan, niin katsoo minua ihan surkeena ja alkaa parkua...

Samoin itku alkaa heti, jos häviän hetkeksikään näkyvistä.

Mut nyt aamupalalle =)

-tau-

Vierailija
26/30 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kun kerran tau ihan jo nimelläkin huuteli niin täytyyhän sitä nyt ilmoittaa että hengissä ollaan! yllättäen tälleen vauvan kanssa ei vaan ehdi joka pinoon enää kirjoittamaan ja jostain syystä oon alkanut enempi tohon enskoihin kirjottaan.

mutmutmut. jos mä nyt hirveästi en rupea kommentoimaan, vaikka jonkin verran perillä kuulumisista oonkin perillä. mutta jaksuja kaikille parisuhdeongelmien kanssa painiville! toivottavasti asiat ratkeaisi.

okei, omanapaisesti meidän kuulumiset. eli ronjahan syntyi 1.1., eli tais olla eka 100prosenttinen tammenterho? taisin jotain kuvia laittaa blogiinkin meidän blondista?

alku oli vähän rankkaa, tai siis lähinnä mulle se synnytyksestä palautuminen. kotiin kun pääsin niin hemppa oli 90 (hiphei:O) maito ei meinannut nousta joten aluks mentiin pelkällä korvikkeella viikon verran. no, sitten sinnikkäällä yrityksellä maito nousi ja imetys alkoi sujumaan. kolme ja puoli kuukautta taisi sitten olla täysimetystä (taitaa olla väärä termi kun alussa sai korviketta) sen jälkeen otetiin mukaan maissiveli iltaisin. ehkä neljän kuukauden maissa alettiin maistelemaan perunaa ja siitä sitten pikku hiljaa on lisäilty ruokia. nyt menee päivässä aamupuuro, lounas (kasvis-kanasose), välipala (jogurttisose), iltapuuro ja unille mennessä vielä maissivelli. korviketta on puuron ja soseen seassa ja unille tissitellään.

tällä hetkellä meillä nukutaan öisin noin 11 tuntia ja sinä aikana herätään 1-2 kertaa. päivisin nukutaan kahdet tai kolmet päiväunet.

kääntyily alkoi aika nuorena. tais olla neiti reilun kaks kk kun ekaa kertaa kääntyi mahalleen. selälleen vissiin joskus 3kk iässä. nyt istua nököttää jo tukevasti, ei tosin vielä itse pääse istuun. liikkumaankin olisi kova halu. konttaus ei vielä onnistu, mutta tetsaamalla vauhti on jo kova. (eli siis käsi voimilla kiskoo itteensä pitkin lattioita)

eli periaatteessa kaikki on menny ihan ok. mutta takapakkiakin tuli tuossa pari kuukautta sitten. sairaalassahan meillä ei mennyt se vastetutkimus läpi. ja nyt sit kesäkuun alussa todettiin että ronja on kuulovammainen. nyt seuraillaan että saako tyttö kuulokojeilla riittävän tuen että oppisi puhumaan, vai joudutaanko miettimään sitä istuteleikkausta ens vuoden puolella. hermionen kanssa oon tästä mailaillutkin, ja kuten hän sanoi niin käytiin tosiaan heillä vierailullakin tossa pari viikkoa sitten.

joo, mitäs muuta meille... eipä taida taas muuta tulla mieleen. ehkä sitä vois koittaa alkaa välillä tännekin ilmoittelemaan itsestään:)

terkuin tigru ja ronja (1.1.)

Vierailija
27/30 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki terhot, täältä vilkuttaa Meku villisti uuden talon portailta piiiiitkän tauon jälkeen! Satuin pinoon juuri, kun Ardisia huhuili ;) olen täällä haamuillut ajoittain, siis ehkä yhden pinon viikkovauhtia, ja kovasti on tehnyt mieli kommentoida ja kirjoittaa omiakin kuulumisia, mutta aikapula on vaivannut. Poitsuli kun nukkuu vain noita miniuniaan, kolmet päikkärit á 20 min-35 min, niin niissä väleissä ei ennätä, varsinkin kun usein tuon esikoisen kanssa ulkoillaan aamupäivän unien aikaan. Onneksi nyt kesällä kun poitsu herää, voin ottaa hänet ihastelemaan isonveljen hiekkaleikkejä syliin tai Ergoon, niin ulkoilu ei lopu ihan liian lyhyeen.

Niin ja siis viime aikoina kiireisenä on pitänyt tämä meidän talo projekti, ja muutto. Nyt tuli juuri kuukausi täyteen tässä meidän uudessa talossamme. Nyt alkaa talo olla kivalla mallilla sisältä, toki vielä puuttuu tauluja seinältä yms. Pihahommat ovat täysin kesken, kun meidän urakoitsija haihtuikin muille raksamaille;) olipas kiva aika vuodesta alkaa etsiä uutta urakoitsijaa kaivamaan tuon lopun ja tuomaan täyttömaata (nyt piha sellaista nyrkinkokoista murikkaa, jolla tosi vaikea kävellä). Huomenna pitäisi yhden tulla viimein-toivottavasti oikeasti viimein ilmestyy pihaan!!

Talo on kyllä tosi ihana, nyt kyllä kelpaa!

Omia kuulumisia: meillähän kanssa allergiat vaivaa poitsua ja siinä ohessa siis äitiäkin, kun tiukahkolla imetysdieetillä mennään. Poitsu on yhä totaalipullokieltäytyjä, eikä ole suostunut siirtymään neocatelle. Reagoi maitoaltistuksissa sekä tutteliin että ekaan erikoiskorvikkeeseen jo huulisivelystä, eli kun pumpulipuikolla siveltiin maitoa huuliin. Minun kauttani on reagoinut sen lisäksi soijaan, kananmunaan, naudanlihaan, kalaan,sitrushedelmiin ja suurimpaan harmitukseeni, kotimaisiin viljoihin.Niistä on kaikkein vaikein ja hankalin olla erossa. Ja reagoi siis tosi rajustikin, saattaa tulla pienestäkin määrästä ihoon ihottumalänttejä ja/tai nokkosihottumaa.

Tällä taustalla olin ihan varma, että tuskinpa ihan heti löytyy sopivia kiinteitä. Mutta nyt on muutama sopiva plakkarissa: riisi, bataatti, kukkakaali, mustikka. Noista syö innoissaan ainoastaan riisihiutalepuuroa (Muksun, tai Kousan risdiet-hiutaleista tehtyä), ja seuraavaksi parhaiten menee bataatti, muut tosi huonosti. Mutta siis näyttävät kuitenkin sopivan!! Ihan pian testiin on tulossa possu.

Jos poitsu ei edelleenkään ala kelpuuttamaan pulloa, lopettelen kuitenkin jossain vaiheessa tässä imettämistä, kunhan ruokamäärät on kunnollisia. Sitten pitää vain pitää huolta, että saa nestettä, esim tarjota tarpeeksi löysiä ruokia, ja huolehtia kalsiumin saannista kalkkilisällä.

Unet ovat myös olleet murheenkryyni, sillä poju on nukkunut kaikenaikaa öisinkin vain tosi pieniä pätkiä. Pahimmillaan yölläkin heräsi jokaisen 35 minuutin jälkeen. Nyt pätkät ovat onneksi pidentyneet puoleentoista tuntiin.

Tsemppiä kaikille parisuhdekriiseissä oleville, niitä ainakin onnistuin pongaamaan tästä edellisestä ketjusta, ainakin Ariella ja Ardisia. Toivottavasti tilanne kääntyy pian parempaan ja epävarmuus väistyy. Olen ollut itse niin eri ihminen nyt väsyneenä kuin normaalisti, että aina välillä mietin, että toivottavasti mies nyt todella huomaa, että kaiken ärjymisen ja kiukkuilun takana on vain väsähtänyt vaimo;)

Mukavaa sunnuntain jatkoa ja alkavaa viikkoa! Toivottavasti onnistun jatkossakin vähän useammin lukaisemaan kuulumisianne ja kirjoittamaan itsekin. tänään onnistui, kun äitini käymässä, ja mummu tuolla viihdyttää poikia;)

t.Meku

Vierailija
28/30 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista täällä.Huomaa että ulkona on hienot ilmat ja on kesäloma-aika. Maha täällä jo kurnii. Syömään olin menossa. Mutta onhan minulla tätä vararavintoa, että en ehkä ihan hetkessä kuole nälkään.

Nyt on pakko pistää tällaista Galluppia kehiin, kun:

RINTARAIVARIT TAI TISSILTÄ KIELTÄYTYMINEN:Meillä kun on nyt alettu taistella tisillä. Joku päivä kyllä kelpaa mutta nyt on ollut pari päivää sellaista että huuto tulee jos tyrkytän. Siis ei ollenkaan kelpaa. Kiinteitähän meillä menee jo 2xpuuro, liharuoka ja kasvisruoka.Luin imetystyki-sivuilta että 6kk iässä voi esiintyä lakkoilua, tai voi johtua hampaitten tulosta. Meillähän on alhaalla jo kaksi hammasta. Toivon vain että tämä on ohimenevää. Esikoinen lopetti juuri samalla lailla kokonaan tissin syönnin 8kk ikäisenä ja silloin taistelin kaksi viikkoa imetyksen kanssa. Toki tiedän että ei se väkisin auta.No nyt olen taas vain koittanut pumppailla pitkin päivää. Yöllä vielä huolii tissin suuhun pari kertaa.Mutta silloinkaan ei paljoa syö, hörppäsee vain ja nukahtaa. Niin että onko muilla ilmaantunut tällaista?

Marialle jaksamisia!!!

No nyt unohdin muut asiat mistä on puhuttu...uppouduin niin tuohon imetysjuttuun.

Ja mukava kuulla pitkästä aikaa niiltä joilla on ollut kiireitä.

Akseli ryömii jo kovaa, tänäänkin pääsi isosiskon barbi korille kun semmonen oli lattialla parin metrin päässä. Ja minä knu ajattelin että ei se siihen kerkiä sillä välin kun haen kahavi kupposen. Niin kun palasin puolen minuutin päästä niin siellähän poju leikki barbilla(söi nuken tukkaa).

HUHUU Elin@ vieläkö olette lomailemassa?Mitenkä reissu meni?

Nam!Mies toi pikkusen salmiakkikossua maistiaiseksi ja voi juku oli hyvvee!!!

Ja paljonko muuten tämän ikäisen pitäisi saada maitoa/nestettä päivässä?Paljonko te annatte esim korviketta aina kerralla?

Me olemme menossa perjantaina Keuruulle katsomaan minun pikkuveljeä. On siellä armeijan harmaissa. Odotan kovasti että pääsen katsomaan millaista siellä on!!!Tosi silloin kun opiskelin Kajaanissa, niin käytiin paljon miehen kanssa sotkussa munkki kahavilla.

Ostin muuten sen kuukupin! Kerron sitten kokemuksia kun olen testannut...Nyt alkuviikosta pitäis TAAS (toisen kerran synnytyksen jälkeen) alkaa.

Ja voisin joskus purkaa meidän isovanhempien tilannetta tänne. Meillä kun on hankala saada lapsia hoitoon edes tunniksi, kun ...no kerron joskus toiste, Nyt kun olen ihan hyvillä mielin niin en halua muistella ikäviä asioita.

Nyt menen miehen viereen sohvalle (ja ehkä haen jätskin).

Jaksamisia kaikille!

Nauttikaa ilmoista!

t.Evelyn & Akseli 6.1.

Vierailija
29/30 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kiva lukea pitkästä aikaa Tiggerin ja Mekun kuulumisia =)

Vai sie Tigger enskoissa pyörit, ilmankos ei oo täällä näkyny. Jäit vaan niin mulle positiivisella tavalla mieleen tuolta odotuspuolelta =)

Toivottavasti kuulokoje toimii Ronjalle. Onneks kaikki mahdollinen huomataan niin ajoissa ja hoidetaan näitä pieniä niin hyvin. Paitsi joskus tuntuu neuvolassa, et liiankin tarkkaan seuraavat esim. noita kasvukäyriä jne ja sit niillä turhaankin vanhempia huolestutetaan...

Mekulle onnea uuteen kotiin! Eipä ihmekään ettet ole täällä ehtinyt roikkua ;) Voi, nuo allergiat on kurjia!

Täytyykin kokeilla riisipuuroa ja bataattia tuolle mein likalle, jos ne kävis, kun ei pe/po käy ja kaurapuurosta on mennyt ihan kuralle. Vaik se ei kai haittaa, et suoli toimii hyvin ;) Eipä siitä puurosta muuta oo tullut.

Me käytiin tänään kotieläinpihalla. Aateltiin, että käydään nyt eka siellä ja sit mennään eläinpuistoon Kiteelle, mut ei tarvii sinne asti lähteäkään, kun ei tuota mein kolmevuotiasta pikkujäbää ne " ötökät" kiinnostaneetkaan. Lampaita vähän silitti. Sit possujen karsinasta huomioi vaan vihreän jalkapallon ja tonki maata siinä aitauksen vieressä. Ei kiinostanut kanat, heppa, aasi jne. Pullat ja mehut piti ostaa. Tuumas, että " kyllä se hiekka oli siellä pihalla ihan parasta!"

Joten turha viedä muualle kuin hiekkalaatikolle =D

Huomenna, jos ei ukolle tuu pikalähtöö aamulla, nin mie pääsen yksin kaupungille shoppailemaan. Mun tarttee olla nopee ja lähtee heti aamusta fillaroimaan =) Saas vaan nähä, että miten tyttö pärjää, kun välillä kelpuuttaa tuttipullon ja välillä ei. Ja yleensä tekee viel silleen, et juo pullosta jonkun 20-40ml ja sit haluaa tissille... Mut pääsenhän sit äkkii kotii, jos tarvii.

Äh, yritän täs vissii tehä vaik tikusta asiaa, kun kerrankin on aikaa täs istua... Jotenkin on sellainen meno-olo ja puheripuli ois valtava, jos nyt ois joku jolle höpöttää ;) Jo puhelimes ehdinkin illan istua iltatoimien lomassa sujuvasti. On sitä aika hyvin oppinut ykskätiseksi!

Juu, luovutan. Lähen kiusaamaan ukkoo, kun muksut kerran nukkuu. Katotaan saanko siitä mitään irti, heh ;D

-tau-

Vierailija
30/30 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pikaisesti vaan kun Nukkumatti kutsuu... oon ihan pihalla teidän jutuista kun oltiin reissussa ja en oo ehtiny viikonlopun aikana koneelle. Äsken yritin vähän lukea pinoa kun neiti otti vähän pulttia niin piti nukuttaa syliin. Annoin iltapuuroksi sellaista valmista hedelmäpuuroa ja ilmeisesti ei oikein massu tykänny. Saara nukahti ihan hyvin ysin aikoihin mutta pian alko itkeskellä ja äsken vasta nukahti kunnolla!

Kiva reissu meillä oli, ajeltiin yhteensä noin 1500km ja lapset jakso tosi hienosti! Asuntoautolla oli helppo pysähdellä levähdysalueille ja yleensä esikko kipusi miehen kans sängylle lueskelemaan kirjoja kun annoin likalle tissiä. Kiinteitä olikin helppo syöttää ajon aikana =). Käytiin Saarijärvellä vesieläinpuistossa (silitin käärmettä!!!), velipojan luona Korpilahdella ja kavereita moikkaamassa Kuusamossa. Käytiin samalla suurpetokeskuksessa ja siellä oli kaks ihanaa karhunpentua, ihan ylisuloisia!! Aurinko kulki meidän mukana koko ajan ja ihmeteltiin kovasti ku kotiväki tuumaili että harmi ku meillä oli huono keli! Hassua. Torstaina mulle iski sitten flunssa ja se vähän latisti tunnelmaa. Ja sen verran oli tuulista ettei tultu rannikkoa pitkin alas vaikka ensin meinattiin, vaan ajeltiin perjantaina aika suoraan Kuusamosta kotiin. Tänään onkin olo ollu parempi, otin iltapäivällä päikkäritkin lasten kanssa.

Evelyn: meen huomenna Kokkolaan velipojan kanssa, mutta mikä päivä sulle kävis nähdä? Tuutteko meille jos teen mansikkatortun? ;)

Pitää yrittää perehtyä teidän juttuihin huomenna, öitä ja hyvää ensi viikkoa kaikille!

Elin@ ja Saara (11.1)