Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Särky on sietämätöntä - mitä tehdä? Onko ketään hammasasiantuntijaa paikalla tai lähistöllä?

Vierailija
19.07.2007 |

Tämän vkon ti-ke välisenä yönä mulla alkoi jumpsuttava hammassärky alahampaassa. Menin heti ke aamulla särkypoliklinikalle hammaslääkärille, joka kuvasi ja antoi juurihoitoa. Hampaan juuressa oli tulehdus. Särky ei hellittänyt yhtään ja tänään menin uudelleen ja taas kuvattiin ja annettiin juurihoitoa, mutta tilanne ei parane yhtään - päinvastoin särky alkaa olla sietämätöntä - eivätkä särkylääkkeet auta. Mitä teen? Auttakaa

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reseptivapaana ei apteekista irtoa kuin 400 mg. 600 mg ja 800 mg buranassahan on jo lääkärin erikseen mainitsema maximi annos mitä ei tule koskaan ylittää!!!!!

Joten jos joku neuvoaa sinua ottamaan yhden buranan, tarkoitetaan tällä yleensä juuri tuota reseptivapaana saatavaa vahvuutta.

Vierailija
22/29 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedän tunteen! mulla oli juuri tulehtunut ja särky alkoi pe yönä. Lauantai aamuna soitin tk:n vähän yli 9(9 on soittoaika) ja kaikki ajat menny!!! ja yksityiset ei päivystä täällä vkonloppuisin. Porulla kestin maanantaihin ja pääsin omalle hammaslääkärilleni tunnissa!Tsemppiä!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla toisinaan on auttanut myös hampaan peseminen vähänväliä. Antibioottikuuri sulle pitäisi antaa ja pyydä ottamaan hammas pois jos ei ole kovin näkyvässä paikassa. Pahin kipu loppuu sitten kun juuri kuolee. Juurihoitoja joutuu tekemään joskus todella monia. Mulle tehtiin yhteen hampaaseen kahdeksan juurihoitoa ja kerran tulehdus pääsi niin pahaksi, että toinen puoli päästä paisui vuorokaudessa ihan ilmapalloksi. Helpommalla pääsee kun repii mokoman pois.

Vierailija
24/29 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen voi ottaa max 2400 mg buranaa vuorokaudessa, toki tässäkin on riskinsä ettei kaikille tuo jakolasku ole niitä vahvimpia ja jos nuita buranoita on jo tullut napsittua, voi helpotkin matikkatehtävät olla hakusessa. Joten helpoin tapa opastaa on kappale määrä.

Toivottovasti ap ei nyt rynnännyt heittämään montaa 800 mg buranaa suuhunsa.

Vierailija
25/29 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

menipä itselläkin laskut sekaisin, siis 3200 mg!!!!

Vierailija
26/29 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään 3. kerran tk hammaslääkärissä ja vaadin antibioottikuurin, sain V-pen mega + Trigozol ja särkyyn panacodia, nyt olo on vähän helpompi. Lisäksi hän huuhteli hampaan ja jätti biokalkin pois. Ensi yö jännittä todella, yöksi aion ottaa panacodin, päivän olen mennyt pelkällä 600 buranalla (tähän mennessä olen ottanut 2 krt 600 ja 1 krt 400 buranat).

Tk lääkäri sanoi, että kanavia ala poskihampaassa olisi vain 2, mutta voiko niin isossa hampaassa olla vain 2 juurikanavaa?

Vierailija
27/29 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon todella että helpottaa kun sait 2 eri antibioottia, niinkuin sinun tilanteessa kuuluikin.

Muista ettei panacodeja saa ottaa yhtään enmpää kuin lääkäri määrännyt!

Vierailija
28/29 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet kokeilliu, mutta kun mulla oli hammas särkyä niin ainut särkylääke mikä auttoi oli KETORIN, eli yritä saada sitä jostain apteekista hommattua ja sitä sitten kunnon annos. Mulle lääkäri kirjoitti 100 mg vahvuutta mutta saahan apteekista miedompaa, sitä sitten kunnolla naamariin. Tiedän säryn, se on sietämätöntä. Yritä sillä:)

Tsemppiä

Vierailija
29/29 |
14.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hammaslääkäri.MENE VAIKKA JOKA PÄIVÄ HAMMASLÄÄKÄRIIN jos sitä särkee vitusti! Sori ko kirosin. ja sano sinne lääkärille että jos ette saa tätä huolettua niin soitan POLIISIT        en tule enää tälle palsalle