Sain vakituisen työpaikan ja työterveyslääkäri sanoi,
että " nyt voit alkaa tekemään lisää lapsia kun sait vakituisen työpaikan" . Toisilla varmaan tyylinä, mutta mielestäni oli aika tökeröä!
Kommentit (9)
Vierailija:
Kyllä vakituisestakin voi saada pot...
Tyhmä sinä!
Miten todennäköistä siis on että saat vakipaikan ja seuraavien kuukausien aikana sut potkitaan pois em. syystä ?
Eikä totakaan lakia sovelleta jos kaikki on ollut enemmäin kuin vuoden töissä.
t: luottamusmies, edellisessä paikassa oli yh:t
Ainakin käsittääkseni ainoa tapa, jolla pääsee ä-lomalaisesta eroon on olla uusimatta määräaikaista työsopimusta. Mutta jos on vakituinen työ niin..
En ole saamassa lisää lapsia ja tuntui, että odottavat ilmoitusta milloin jään äitiyslomalle... ap
TAidat olla vaan lisääntymisikäinen, ap.
Sain kyllä kuulla että heti se alkoi tehdä vauvoja kun sai vakipaikan. Ainut vaan että en todellakaan yrittänyt tulla raskaaksi ja minula oli vaikea päätös pidänkö lapsen vai en. Olen kyllä onnellinen että pidin ja " tein" heti perään vielä toisen. Edelleen minulla on tuo työ vaikken tiedä palaanko siihen enää koskaan. Mutta näin se elämä joskus menee ei sitä itse tiedä miten suunnitelmat voi matkan varrella muuttua.
Meidän työpaikalla ekoina ovat saaneet kenkää vanhat jäärät jotka eivät enää vuosiin ole olleet aktiivisia. Ei taida mikään pörssiyhtiö pitää työntekijöitä vain siksi että ovat olleet kauan töissä.
Vierailija:
Viimeksi tullut lähtee ensimmäisenä.
Mielestäni lääkäri voi asiallisesti mainita, että nyt olisi hyvä ikä vielä saada lapsia, jos niin mielii (jos siis alkaa olla viimeiset hetket käsillä), onhan se ikäänkuin lääkärin tehtävä " valistaa" asiakkaitaan. Mutta sen jälkeen ei ole lääkärin asia, mitä kukanenkin päättää asian suhteen tehdä.