Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos näette/kuulette muita suomalaisia menettekö heti juttelemaan?

19.07.2007 |

Olen kuullut että naapuritaloon on tullut muita suomalaisia ja mietin että pitäisikä mennä sanomaan jotain. Tuntuu vain niin tyhmältä mennä sanomaan:" Hei tekin olette suomesta" -tyylisesti jotain.

Talossa asuu lähinnä lomalaisia joten on paljon mahdollista että hekin ovat vain lomalla hetken aikaa. Jos olisikin pysyviä muuttajia niin silloin varmasti menisinkin heti juttusille.

Miten te muut teette; sanotteko heti jotain vai oletteko vain hiljaa?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina menen juttelemaan. Meidan alueen suomalaiset ovat laskettavissa yhden kaden sormin, joten kovin usein heita ei vastaan tule. Turistejakaan taalla ei juuri pyori. Kynnys saattaisi olla korkeampi, jos asuisimme " suomalaisalueella" :-)

Vierailija
2/9 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taalla meillapain on suomalaisia todella paljon enka taalla menekaan juttelemaan. Muutenkin kun itse olen ollut ulkomailla vuodesta 1991 alkaen, alkaa jotenkin se suomalaisuus yhdistavana tekijana muiden ihmisten kanssa hiukan haalistua omassa tapauksessani. Eli en ole kaikkiin suomalaisiin suoraan sanottuna edes kiinnostunut tutustumaan (niin kuin en ole kaikkiin italialaisiin, amerikkalaisiin tai minka tahansa muun maan kansalaisiinkaan) ihan vain sen suomalaisuuden takia. En kylla ole epaystavallinenkaan jos minulle tullaan puhumaan, mutta en kylla kylaankaan kutsu. Toisaalta jos esim. tyopaikan kurssilla tapaan suomalaisen niin kylla siina tapauksessa otan ehka keskimaaraista enemman kontaktia kuin jonkun muun maalaiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä pyrin vaihtamaan pari sanaa jos mahdollisuus on. Täälläkin kuulee/näkee suht harvoin, näin kesällä enemmän. Viimeksi jututin lentokentällä yhtä perhettä kun oltiin AuPairia vastassa. Hekin olivat tosin lomamatkalla :)

Vierailija
4/9 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla tapaa hyvin hyvin vahan suomalaisia, ruotsalaisia tai muitakaan skandeja. Ei oikeastaan ollenkaan. Kerran sitten vuoden oleskelun jalkeen tapasin ensimmaisen suomalaisen, paikallisen tutun kautta. Olin innoissani. Kun juttelimme han kertoi, etta oli nahnyt minut kaupassa jo vuosi sitten (kuullut suomea puhuttavan), muttei viitsinyt tulla juttelemaan. Olin tosi harmistunut.

Menkaa nyt ihmeessa jutteleen. Voi olla henkilo, joka on juuri muuttanut, tuntee olonsa orvoksi, yksinaiseksi, eksyneeksi. Mina olisin kaivannut kaveria niina ekoina kuukausina!

Vierailija
5/9 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos teillä on sellainen tapaus, että naapuritalossa asuu suomalaisia, niin onhan sitä kohteliasta käydä tervehtimässä tyyliin, että hei, kuulin että olette Suomesta, me asutaan tossa naapurissa. Jos ei synkkaa, niin eihän sitä pakko ole jatkuvasti olla tekemisissä, mutta kyllä itsensä esittely uusille naapureille on ihan kohteliasta joka tapauksessa! Ja kuten joku edellä sanoikin: jos he ovat uusia paikkakunnalla eivätkä tunne paljon ihmisiä, he voivat olla tosi iloisia yhteydenotosta, varsinkin omien maanmiesten tapaamisesta.

Minä nyt kyllä oon sellanen, että auon päätäni ihan liikaakin ventovieraille... Viime perjantaina käytiin syömässä yhdessä pikkukylässä (muutaman kilometrin päässä kaupungista) ja sen jälkeen käytiin kylän ruokakaupassa. Näin kaks pikkutyttöä marimekko-huivit päässä ja kuulin äidin sanovan jotain suomeksi, niin en voinu olla sanomatta, että " kylläpä on suomalaisen näköisiä tyttöjä" . Kylläpä hämmästyivät ;) kysyivät, että ollaanko mekin täällä lomalla.

Vierailija
6/9 |
08.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon ainakin pari sanaa jotta tietävät että ymmärrän suomea. Välillä kun ihmiset saattavat laukoa tyhmyyksiä siinä uskossa, ettei kukaan ymmärrä...

Vierailija
7/9 |
09.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku muukin jo sanoi, en välttämättä halua tutustua kaikkiin suomalaisiin, kuten en halua tutustua kaikkiin saksalaisiinkaan ;)

Jos ihan lähinaapuriin muttaisi uusi suomalainen perhe niin varmasti siinä tapauksessa kävisin juttusille. Mutta toisaalta, vaikka uusi naapuri olisi jostain muualtakin niin kävisin siinäkin tapauksessa ainakin esittäytymässä. Mutta ihan vaan kadulla / kahvilassa / metrossa jne en puhuttele ketään pelkän kansalaisuuden perusteella, en edes suomalaisia :)

Vierailija
8/9 |
14.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aina lentokentillä tosin, kun me kaikki ollaan kuitenkin menossa samaan koneeseen kohteena Suomi. Mutta jos olen huomannut jotakin samassa elämäntilanteessa olevia niin olen kyllä alkanut jutustelee. Tai en ole nähnyt yhtäkään suomalaista vuoteen...tai jos olen jossain maassa missä en usein näe suomalaisia niin silloin on pakko mennä juttelee. Ei missään kanariansaarilla...

Vierailija
9/9 |
16.08.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Ruotsissa on niin paljon suomalaisia että jos mä jäisin juttelemaan jokaisen suomalaisen kaa joka tulee vastaan niin en paljon muuta kerkiäis tekemään enään. :D

Varsinki tässä kaupunginosassa missä me asutaa ja näissä taloissa... voin mennä melkein vannomaan että jokaisessa rapussa asuu ainaki yks suomalainen. Meidän rappukäytävän nimitaulussa on ainaki viisi suomalaista nimeä. Mutta vastapäätä asuvan suomalaisen naisen kaa jutellaa aina pitkään ku satutaan törmäämään jossain.

Mutta jos asuinmaassanne on harvinaisempaa tää että siellä asuu suomalaisia tai sanotaanko että olet ollut ainoo suomalainen teidän rapussa tai asuinympäristössä niin mee ihmeessä tutustumaan. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi neljä