Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3<3<3 HEINÄHELISTEN torstai <3<3<3

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla vauvakuulumisia, kiva kun jaksatte käydä tääällä niitä vielä kertomassa nyyttien syntymän jälkeenkin =)

Korasan viesti toi imetyksen ihanuudet heti mieleen, maidon tuloon kun on hukuttu melkein täälläkin... =)

Täällä lähdettiin sitten taas uudelle viikolle ja viikkoja siis kasassa tänään 39+0 ja neljä kokonaista päivää sektioon....

Appivanhemmat istuvat lentokoneessa matkalla luoksemme ja odotus on kova kun tytöt kyttäävät koska isovanhemmat saapuvat =)

Ajattelin aamusta nyt siivota vielä ja laittaa ihan kaiken valmiiksi ja sitten viikonlopun vaan nautiskelen, tekemättä yhtään mitään ihmeellistä =)

Nyt siis siivouspuuhiin, virtaakin tuntuu taas tänään riittävän. Eilen illalla kitkin kukkapenkit ja kävin pitkällä lenkillä viilenevässä säässä ja sen jälkeen onkin olo ollut taas oma itsensä, pirteä ja iloinen =)

Vauvauutisia sekä lähtöuutisia kovasti odotellen, Duracel rv 39+0

Supistuksia siis kovasti kaikille!!!

Vierailija
2/17 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Duracel se jaksaa kovin touhuilla. No nimikin jo antaa vinkkiä, että virtaa löytyy :) Se on varmasti toisaalta helpompaa touhuilla ja saada mieli pysymään virkeenä, kun tietää tarkalleen milloin vauva maailmaan tupsahtaa. Itselle kun sanottiin jo reilu kuukausi sitten, että vauva voi tulla ihan koska vaan ja kuitenkin nyt yli mennään kovaa vauhtia. On tässä pitänyt olla kovin varuillaan ja valmiina lähtöön jo pitkään.

Tänään mulla oli aamulla viiminen neuvola käynti. Nyt sitten olen eteenpäin äitiyspoliklinikan asiakas. Elikä maanantaille sain ajan yliaikaiskontrolliin klo 13. Siellä sitten taas suunnitellaan eteenpäin. Viikkoja mulla siis nyt 40 + 5 ja silloin maanantaina on sitten 10 päivää yli.

Oon tässä vaan miettinyt, että jos siellä kysyvät että haluanko, että käynnistetään. Niin haluanko? Vai pitäiskö vielä odottaa jos itekseen tulis. Vielä ei ainakaan oo merkkiäkään et lähtis tulemaan. Olisko kellään antaa vinkkejä ja neuvoja?? Kun toisaalta haluaisin tietty et vauva tulis maailmaan ja pian, mutta toisaalta pelottaa, kun aina puhutaan, että käynnistys olis kova juttu. Kertokaahan ne kellä on käynnistetty niin kokemuksistanne. Olisin kovin kiitollinen!

Mitäs muuta...niin olotilassa ei muutoksia ole. Kaikki suht ok. Vähän vois paremmin yöt nukkua, mut pitää sit korvata päikkäreillä päivällä.

Eilen oli kova myrsky. Meillä kaatuu vaahtera eilen myräkässä. Siinä meni ilta savottahommii tehdessä. No onneks ei mikään menny rikki, vaikka terassin päälle kaatuikin. Kova sotku vaan.

Mukavaa päivää kaikille.

bb 40+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hiljaista täällä...missä kaikki luuraa? Ootteko jo synnyttään lähteny joukolla :) ?

Voi kunpa itsekin jo pääsisi. Eilen vasta laitettiin pinnasänky valmiiks ja nyt siis kaikki tarvittava valmiina eli ois lupa syntyä. Ei vais,tarvis vielä pestä sitterin päällikangas ja pinnasängyn reunapehmusteet,mutta ne nyt on jo kohta koneessa että sit sekin homma on hoidettu.

Joitain hankintoja tarvis vielä tehdä. Esikoisesta käytössä oli ainun käsikäyttöinen rintapumppu,nyt ajattelin jotain parempaa pumppua. Esikoisesta tuli runsaasti maitoa ja kärsin monta rintatulehdusta joten hyvä pumppu on tarpeen varmaan tälläkin kertaa. Oisko teillä ehdotuksia mikä on hyvä pumppu? Alkuun varmaan kelpaiskin se ainun käsikäyttöinen mut osat on hukassa niin ei oo siitäkään hyötyä.

Maidonkerääjästä olen lukenut...pitäisköhän sellasiakin hankkia valmiiks. Viimeks en sellasia käyttänyt. Tosiaan esikoisesta tuli maitoa niin ettei liivinsuojat pitäny yöllä. Esikoinen nukkui 2-kuisesta eteenpäin yöt läpeensä niin oli silti herättävä yöllä lypsään maitoa muuten olin yltä päältä maidossa ja sit tuli niitä rintatulehduksia jos ei tyhjentäny tissejä. Tarvis varmaan harkita maidonluovutusta tällä kertaa ettei mee hyvä aine hukkaan. Viimeks meinaan ei ollut pakastamisesta hyötyä kun esikoinen ei huolinut pulloa :(

Suppareista ei oo tietoakaan :( Tänään oon siivoillu ja vaihtanu lakanoita ym. Mennään anoppilaan yöks,esikoinen oli siä jo viime yön. Jos vaikka sattuis lähtö tuleen niin pääsis sit suht puhtaaseen kotiin vauvan kans.

Imetysliivejäkin olen katsellut. Esikoisen jäljiltä on kahdet mutta parit olisi vielä hyvä olla ettei satu niin ettei olisi yhtään puhtaina. Luulin siis että kaikki olis jo hankittuna mutta näin kun rupee miettiin niin yllättävästi sitä onkin vielä puutteita. No tarvii pistää sit mies asioille jos ei ite enää ehdi.

Nyt suunvuoroa muillekin,vai ootteko sadepäivän kunniaks lähteny synnyttään?

-Beetta 39+0

Vierailija
4/17 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuunsa kysymys AIBHLINILLE:

Kerroit että neuvolasta oli soitettu synnytyslaitokselle käynnistysaikaa sun selkäkipujen vuoksi. Minkälainen vaiva sulla selässä, onko muita syitä käynnistämiselle.

Itse olen kärsinyt selkäkivusta läpi raskauden (nikamansiirtymä alaselässä) ja loppua kohden vaiva todella pahentunut, vie tunnon jaloista ajoittain. Sain siihen panacodia, mutta se tuntuu vievän nämä supistukset tiehensä.rv 39+5. Kävin muutama päivä sitten synnytyssairaalassa päivystyksessä. Olen valvonut yli viikon näitten kipujen ja lievien supistusten kanssa, ja alan olemaan todella väsynyt. Tiesin että kohdunsuun tilanne ja vauvan lähtöasento ovat jo kypsiä. Käännyttivät minut kuitenkin kotiin odottelemaan, koska vauvalla kaikki hyvin (lapsiveden määrä, sykkeet ym.). Kiinnostunut olisin kyselemään, mitä ne sinulle sanoivat vastaavassa tilanteessa?

Täällä tilanne muuten ennallaan. Yritän " unohtaa" koko raskauden ja elellä mahdollisimman normaalisti. Lenkkeillä ja touhuilla voinnin mukaan. Odottavan aika on pitkä...

Kiva on kyllä lueskella kun porukka jakaantuu näin aktiivisesti. Monella taitaa odottavan aika käydä pitkäksi. Aurinkoista päivää! Nyt päikkäreille esikoisen kanssa...

malttamaton mamma 39+5

Vierailija
5/17 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna perjantaina oli vissiin synttärisankareita ja laskettuja aikoja mukavasti! Itsellänikin on huomenna perjantaina nimipäivä ja myöskin kuopuksen 2-vuotissynttärit! Tälle tulevalle tyypille voisi kanssa tuo äidin nimipäivä olla hyvä syntymäpäivä!! :) Meillä äitini äiti on synnyttänyt äitini omana nimipäivänään eli tällainen tapa meidän suvussa!

" Pystyasentotekemisen" jälkeen tosiaan meikäläisellä pieniä merkkejä siitä, että loppusuoralla ollaan (limatulppaa, kovettumisia, painetta alapäässä). Mutta mistä ihmeestä saisi energiaa, että jaksaisi lenkkeillä, siivoilla yms. Tänään olen toistaiseksi vain makoillut ja kohta menen päiväunille. No iltasella sitten vaikka taas koiraa retuttamaan lenkille.

Vitsi, kun syntyis ennen laskettua aikaa!!!! Aikamoista odotusta on...

- Nalle-Kirahvi 39+5

Vierailija
6/17 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille selkävaivoille ei oo varsinaista nimitystä annettu missään vaiheessa, selkä on vaan tosi huonossa kunnossa...voinee johtua siitä myös että edellisistäkään synnytyksistä ei oo kauaa aikaa (esikoinen 9/03, toinen 5/05), oma pieni koko ja nyt on tullut sitä " löysyyttä" mitä tulee raskausaikana...kaikki lääkärit ja terkat on vaan todennu et tää ei parane ku synnyttämällä ja harjottamalla sen jälkeen selkälihaksia kunnolla.

Heräilen siis puolen tunnin välein yöllä selkäsärkyyn, lantioon koskee jumalattomasti kylkeä kääntäessä ja liikkuminen on muutenkin hankalaa.

Noin 1,5kk sitten jouduin käymään näytillä kun häntäluu oli menny rannalla istuessa niin kipeeks (vanha vaiva yläaste ajoilta)etten päässy kunnolla enää sängystä ylös, en ajamaan autoa koska en pystyny istuu siinä asennossa ja itkukin pääs paristi kun sattu niin paljon..Kyl oli lapset ihmeissään, kotona kun oon heidät hoitanu ite syntymästä asti.

Muuta syytä ei ole ollu käynnistykselle. Sen näkee sit käynnistäävätkö vai ei...mut se on sit ens tiistaina..

Vierailija
7/17 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei tää mölli voi oikeesti jo syntyä!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?

Kaikki päivät menee vaan kroppaa kuunnellessa ja toivo herää pienimmästäkin mahan kovettumisesta tai nipistyksestä, ja kaikki ihan turhaa. Äipällä menee varmaan kohta hermo mun itsetutkiskeluun ja rojumiseen; en todellakaan saa mitn aikaseksi, makaan vaan sohvalla ja valitan että tulis jo ja tulis jo ja nyt nipistää ja nyt polttelee ja oksettaa jajajajajajaja....

Huomaa et viime yö meni huonolla nukkumisella ku on tällänen valivali-olo. Esikoiselle iski sit flunssan päälle ja se nukku yön tosi huonosti, koko ajan sai olla peittelemässä tai silittelemässä. Sänky on kyl ihan meiän sängyn vieressä et mihkää ei tarvinnu ravata, mut silti. Sit aamulla neljän jälkeen heräsin ku maha oli sikakipee, ei pystyny liikkuun eikä koskeen. Hokasin et tää on taas tätä närästysvaivaa, ja aikani köllittyä kampesin itteni alakertaan hakeen Rennien, joka sit helpotti saman tien. En saanu nukuttua het sen jälkeen joten söin miehen kanssa piiiiiiiiiitkästä aikaa yhteisen aamupalan tälleen viikolla ennen sen töihin lähtöö ja tulin nöräileen ja sit kömmin takasi punkkaan. Ehdin viel pari tuntia nukkua ennenku esikko heräs, ja kohta meinaan mennä kyl päikkäreille! Mullon kauhee stressi päällä et esikolle nostaa kuumeen ja sit mä en tosiaankaan haluu lähtee mihkää synnyttään ku haluun olla kotona vieressä ku se sairastaa. Musta on ihan kamalaa ku se on kipee, saati jos en ite olis paikalla. Vaikka sillä ei kyl olis minkään sortin hätää tääl mummun kanssa mut silti...

Ai niin, täälä tais olla tänään synttärisankareita...

ONNEA kovasti Beebebeebe ja Tippatai!!!!!!! Tänään olis siis hyvä päivä synnyttää, eiks jeh?!?!?! :o)

Ja olikos joku vauvauutinenkin eilen tullunna mun kirjottelun jälkeen; kovasti onnea myös sinne suuntaan!!!!!! <3

Tosi kiva kyllä kun te jo synnyttäneet jaksatte käydä kertomassa kuulumisia ja tsemppaatte meitä kärvisteleviä! :o) Kateellisena lueskellaan teiän vauvantuoksuisesta arjesta!! <3

Käynnistyksestä joku kyseli... Mulla siis edellinen synnytys käynnistettiin niillä tableteilla (cytotec vai miten lie kirjotetaan), eikä mul oo kyl mitn pahaa sanottavaa! Siis itellään vauhtiin lähteneestä synnytyksestä ei oo kokemuksia joten en voi verrata, mut mitenkään kauheina en kipuja kyl käynnistetyssä pitäny. Ja aina puhutaan et käynnistetyssä tuskat on ihan kamalat, sitä en totisesti allekirjota!!! Kipeetä se toki teki mutta ei ollu mitn aivan hirveenkauheenkamalaa!

Nyt on oikeesti niin kaamee väsy päällänsä et ihan pakko mennä nukkuun tai ainakin makoileen. Kai se synnytys ny sit kohta alkaa ku ei kertakaikkiaan olis voimia moiseen (no kai sitä jaksais ku vaan alkais...). Hiukka oon kateellinen teille joilla tota energiaa piisaa!!!!

Koitetaan jaksaa kärvistellä!

Tini 40+5

Vierailija
8/17 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti jo heti aamusta muistaa onnitella, mutta unohtui!

Beebebeebe: Minä luulen että käynnistyksen raskaus johtuu yleensä siitä, että joissakin tapauksissa käynnistystä aletaan tehdä jo hyvissä ajoin ennen kuin vauva on tarpeeksi kehittynyt, mutta yleensä jo pitkään la:n jälkeen käynnistys on varmasti " helppo" , verrattavissa luonnolliseen käynnistymiseen.... oliko huonosti selitetty. Mutta kyllä mä varmaan tuossa vaiheessa ainakin olisin käynnistyksen kannalla. Juttele ihmeessä kuitenkin ammattilaisten kanssa kun maanantai koittaa, vaikka toivotaan toki, että ennen sitä alkaisi tapahtua =)

Ja tuosta virrasta, olen aika energinen ihminen siitä tuo lempinimeni/nimimerkkinikin juontaa, ollut aina ja kova tekemään kaikkea, mutta kyllä se mullakin tämä raskausaika toisinaan sakottaa ja olo on saamaton, tänään kuitenkin onneksi sain kaikki laitettua, sairaalakassin jos vielä saisin pakattua niin sitten saisi vauva tulla =) Koti olisi puhdas ja piha siisti, vauvalle kaikki valmiina.

Tosin pojan nimi on edelleen epäselvä, tytölle olisi nimi valmiina... ja se kun pitää täällä myös olla heti selvillä... eli se on tässä mietittävä ettei sitten matkalla sairaalaan tarvitse kiireessä arpoa =)

Jotakin muuta piti vielä kirjoittaa, mutta enpä enää muista mitä.

Päivänjatkoja kaikille!

Vierailija
9/17 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin esikoinen käynnistettiin 40+1, ja kokemuksena todella hyvä. Käynnistettiin kalvojen puhkaisulla ja oksitosiini tipalla. Kroppani reagoi siihen todella hyvin. Supistukset lähti voimistumaan aina tipan lisäyksesllä. Sain epiduraalinkin, joka ei supistuksia hidastanut, vaan päinvastoin, kuin sain rentouduttua,ponnistamisen tarve tuli melko pian. Siitä kun tippa laitettiin,synnytys kesti noin. 7 tuntia, mutta varsinainen synnytyksen kesto noin 3 tuntia (lasketaan säännöllisistä supistuksista). Kohdunsuun tilanne oli kypsä valmiiksi (kohdunsuu 2 cm auki, kaula hävinnyt). Olihan supistukset rajuja, mutta en ole ns. luomuna synnyttänyt, joten en osaa sanoa olivatko sen rajumpia.

Ainut inhottava puoli oli mielestäni käynnistämisessä se, että kun on niitten piuhojen päässä koko synnytyksen ajan, en päässyt ammeeseen, enkä suihkuun ja liikkumminen niitten kanssa tuntui inhottavalta. Esim. käteen nojaaminen sänkyä vasten, jossa olis ollu muuten hyvä heijailla vaikka pallon päällä, teki käteen niin inhottavan kivun (tippa), etten sitä pystynyt tekemään. Kaiken kaikkiaan niin postiviinen kokemus, että mielelläni käynnistäisin tämänkin lasketun ajan tienoolla tämän selkäkivun vuoksi. Esikoinen käynnistettiin siis lapsiveden vähyyden vuoksi.

Joku kyseli imetysliiveistä. Esikoisen kanssa minulla oli kolmet, joiden kanssa pärjäsi mielestäni hyvin. Kuitenkin joutuu käyttämään suojia liivissä, niin ei niitä tarvii joka päivä pestä. Itse tykkäsin myös ihan käsikäyttöisestä rintapumpusta, jota jouduin myös käyttämään. Vaati kyllä rentoutuneen asennon ja hiljaisen hetken, jotta herui kunnolla. Eikös sähköpumppua saa vuokratakin synnytyssairaalasta, jos haluaa maitoa luovuttaa? Olen kuullut että imu on tehokkaampi sähköpumpussa, mutta saa myös herkemmin rinnanpäät rikki ja araksi. Ei siis ole omaa kokemusta!

Supistuksia odotellessa!Olivat neuvolassa sitä mieltä, että kun olen syönyt panacodia selkäkipuun, kroppani on kaiken kaikkiaan rentoutuneemmassa tilassa ilman kipua, että sen vuoksi ei supistelekkaan. Kipu voi todellakin aikaan saada supistuksia.

Onnea päivänsankareille!

kärsimätön mamma 39+5

Vierailija
10/17 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suosittelen Aventin käsikäyttöistä pumppua, aivan loistava. Minulla oli esikoisen aikaan mahtava sähkökäyttöinen pumppu sairaalasta lainassa, ja lisäksi joku ainun käsikäyttöinen, jolla mä en tehnyt yhtään mitään. Kuopuksen kohdalla ostin sitten tuon aventin pumpun ja se oli kätevämpi mielestäni kuin tuo hyvä sähkökäyttöinen pumppu!

Maidonkerääjiä en itse osannut käyttää, muutaman kerran kokeilin, mutta eivät olleen minua varten, olen pärjännyt harsoilla ja liivinsuojuksilla, vaikka aika kovasti maitoa tuleekin ja sitten tietenkin pumpannut kovasti.

Duracel

Vierailija
11/17 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pk-seudulla on hirmuisen kova tuuli. Meidän kotikadulla oli nyt aamupäivän aikana katkennut isosta puusta yksi haara. Kamala, jos joku lapsi olisi vaikka jäänyt alle!

Meidän neiti heräsi jo klo 7 ja liikkeellä päästiin puol kymmenen aikaan. Mies osti eilen uuden tietokoneen ja laitteli sitä lähes neljään saakka yöllä. Sanoi, että pitää saada laitettua valmiiksi ennen kuin vauva syntyy. Käytiin aamusella poimimassa vadelmia ja puistoon mentiin syömään, tai siis neiti söi. Nyt ois hetki levolle aikaa. Iltapäivällä lähdetään Lintsin Sea Lifeen tuttavaperheen kanssa.

Huomenna ois sitten aamusta taas neuvola. Ja viikkoja huomenna tasan 40! Huomiseksi ei ole ihmeempiä suunnitelmia, joten ois hyvä päivä pikkuisen tulla maailmaan. Jotenkin itsestä tuntuu kuitenkin siltä, että menee jonkin verran yli. Taitaa vauva kuitenkin olla nyt laskeutunut, koska välillä on aikamoista paineen tunnetta tuolla alapäässä. Palailen huomenna kertomaan neuvolakuulumiset, vaikka ei siellä mitään ihmeellistä taida tapahtua.

Ja lopuksi onnittelut synttärisankareille!!!

Leppis rv 39+6

Vierailija
12/17 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaseen vaan ilmoittelen:

Poika syntyi tiistaina 17.7.07 klo 3.45 =) rv 38+6

Synntys oli todella nopea, yhteensä 1h50min! Kahelta sillon heräsin ja kolmen jälkeen lähdettiin laitokselle, supparit tuli heti 5min välein ja lapsivettäkin lirahteli, sairaalaan kirjauduttiin 3.20 ja poika syntyi 3.45

Tänään kotiuduttiin!! Molemmat voidaan hyvin!

MITAT: 3680g ja 51cm pä 36cm

Onnea muillekkin poksuneille, en nyt jaksa lukea pinoja! ja jaksuja viime metriläisille!!!

Vierailija
13/17 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea paljon Tirppiksellekin, ynnä kaikille muillekin jotka vauvansa ovat saaneet! Mistähän tuommosia Tirppiksenlaisia synnytyksiä sais tilattua, kuulosti aika mahtavalta =)

ONNEA MYÖS KAIKILLE SYNTTÄRISANTEREILLE! =)

Nyt alkaa tämä mamma olemaan pääkopasta niin kypsä, etten malta oottaa enää tippakaan! Vointi fyysisesti on mitä mainioin, nukuttua saan superhyvin, maha ei paina eikä mitään muutakaan ongelmaa. MULLA EI VAAN OLE TEKEMISTÄ. Oikein v***uttaa kun mies pääsee lähtemään aina töihin ja " jättää" mut yksin tänne neljän seinän sisään, missä kaikki on valmiina ja puhtaana yms. Mulla ei siis todellakaan ole mitään elämää, kaikki mun mielenterveys roikkuu nyt telkkarin ja tietokoneen varassa.

No, täytynee ajatella että kohtapa ei ole 18 vuoteen tylsää hetkee jos ei järjestämällä järjestä =)

Onko muilla ollenkaan samoja oireita, vaan onko täällä enää ees kasassa yhtään esikoista oottavaa?

Niin tylsää mulla on ollut, että oon suunnitellu jo ristiäisiäkin =) Ois kakut suunniteltuna ynnä muut. Kuhan en kohta ala sitä jo valmiiksi leipomaan, heh =)

Vaan kyl mää ny lähen vaikka ruuan tekoon, ei tästä tule mittään...

Vauvan tuoksua ja meille muille supisteluja, toivotteloo:

-" Valivali" -Annemari ja minimutti 39+2-

Vierailija
14/17 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea vaavin saaneille!

Mulla oli tänään neuvola. Ihan ok kaikki. vauva on laskeutunut viime viikosta. neuvolan täti sanoi ettei tunne päätä, niin kai se on sit aika alhaalla. sf-mitta oli 29,5, viimeksi oli 31. Vaavi liikkuu hyvin ja painoarvioksi antoi 3200g. Mikä olis ihan maksimi minkä haluan :) esikoinen oli alle 2800g ja sain siitäkin yllin kyllin tikkejä. Painoa oli tullut 1,5kg viikossa. Mutta tuota turvotusta on vaikka muille jakaa!

Mä sain tänään sit hankittua tuon Hug-a-bubin. tai posti sen tuo ens viikolla. Nyt on sit kaikkea. kävin kaupasta vielä vastikettakin ostamassa pari purkkia. Mulla ei esikoiselle ikinä oikein maito riittänyt. Nännit vaan vuosi verta. Poika saattoi tunninkin imeä ja silti oli nälkäinen sen jälkeen. nyt toivotaan, et riittäis vähän kauemmin kuin 2kk.

Mulla on käsipumppu. Se onkin itseasiassa lainassa, niin pitää pyytää takaisin kun vaavi syntyy. Se oli ihan kätevä. en ole koskaan sähköpumppua käyttänytkään.

Eilen supisteli jonkin verran. Muutamaan otteeseen sain vessassa juosta. Mutta kun saunoin illalla, niin sen jälkeen ei sit ollut mitään. mutta ens viikolle vasta olenkin vaavin tilannut :)

oasis 38+1

Vierailija
15/17 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taas on tainnut viikon verran vierähtää siitä, kun viimeksi kirjottelin. Tänään oli neuvola ja kaikki edelleen ok. Paino ei ole enää pariin viikkoon noussut, yhteensä on tullut n.12kg. Vauva oli ilmeisesti aloitellut laskeutumaan, mutta muutoin neuvolantäti kyllä sanoi, että ei nyt vaikuta siltä, että ihan heti olis lähtö edessä. Tosin nopeastihan ne tilanteet muuttuvat jos sikseen on.

Oma olo, on edelleen suhteellisen normaali. Ei vielä ole oikeastaan hoppua saada vauvaa syliin. Ehtiihän tuota. Toki kovin paljon yli lasketun en toivoisi menevän, mutta suunnilleen sinne asti varmasti jaksan helposti odotella. olikos meillä täällä montakin " yliaikasita" ? Mullahan la oli vasta 31.7, eli onhan tässä vielä aikaa..

Onnea kaikille jo vauvansa saaneille ja lopuille odottajille jaksamista! =)

Puikui 38+2

Vierailija
16/17 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta näin illasta kerkeän kirjoitella, oli tuossa päivällä vähän kauppa ja kyläreissua...

Monella tosiaan tuntuu olevan tuskainen olo, varsinkin niillä joilla on jo lapsi entuudestaan. Täytyy myöntää että itse kuulun kanssa tuskaisiin ja malttamattomiin odottajiin tällähekellä!!!! Vaikka esikoisen kanssa on puuhaa ja itsellä on energinen ja hyvä olo, tuntuu että pää hajoaa. Johtuu varmaan myös siitä että on kesäloma-aika parhaimmillaan eikä mökille pääse eikä uimaan!!!!!!

Pieneen paineen takaraivoon tuo myös se kun mieheni loma loppuu elokuun alkupäivinä ja yrittäjä kun hän on, ei voi jäädä lomalle hetipian! Joten jos menee paljon yli, on se aika pois yhdessäolosta...ja suoraan sanottuna sääli esikoista kun äiti kiinni vauvassa ja isä töissä. Mulla kun omaa äitiäkään tässä ei enää auttamassa ole...

Itseasiassa se hieman mietityttääkin että miten synnytyksen jälkeen hormoni" huuruissa" reagoin asiaan... äitinihän menehtyi äkisti viime helmkuussa ja tähän asti olen mielestäni pärjännyt asian kanssa hyvin. Elämä on jatkunut ja surua olen saanut purettua etenkin rakkaan mieheni tukemana... mutta turhahan tulevasta on murehtia.

Katsoin itseäni juuri peilistä ja huomasin mahani ihan tämän päivän aikana laskeutuneen... saas nähdä pääsenkö ystäväni häihin lauantaina, jolloin on lasketuaika!!!! Varasin häihin itselleni juhlakengät lauantaille, käyn hakemassa ne kaupasta jos en ole synnyttämässä...;) ne kun on sattuneesta syystä yhtä kokoa isommat kuin normaalisti.

Koitetaan jaksaa sekä henkisesti että fyysisesti;) tämä tuskailu varmasti unohtuu heti kunhan saamme nyyttimme syliin ja kaikki on mennyt hyvin!

J.E.P. 39+5

Vierailija
17/17 |
19.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synttäri onnittelut tippatai ja beebebeebe!!!!

beebebeebe: mulla esikoinen käynnistetty oksitosiinillarv 42+2. kohdunsuu oli tosin valmis ja 3cm auki. mulla se oli kamala kokemus, liian raju ja nopea.

tirppis: onnittelut pojasta. teillä olikin nopeaa toimintaa :)

täällä kans sama tilanne kun korasalla. maitoa hirmuisesti ja millään ei saa tyhjiksi rintoja. vaikka meillä syödään aktiivisesti. kuppikoko kasvaa ja paidat kastuu.

tyttö on kyl tosi rauhallinen ja suloistakin suloisempi.

paljon supistuksia niitä odottaville!!!

nyt jatkamaan hommia.

liipe ja pikku prinsessa kohta 4vrk