Kamalaa nähdä oikeasti jälkeenjääneitä vanhempia
en voi mitään, että se näky kauhistuttaa. Ei ehkä jos nämä kyseiset vanhemmat näyttäisivät klaaraavan homman ja olisivat rakastavia lapsilleen.
Tänään taas huvipuistossa näin perheen, jonka molemmat vanhemmat olivat selvästi hieman jälkeenjääneitä (anteeksi jo valmiiksi väärä termi, en tiedä parempaa). Äidin katse oli lasittunut ja puhe hieman vaikeaa. Oli aivan järjetön hermopaukku ja karjui ja retuutti lapsia rumasti. Ja ne lapset :(
Sellainen arviolta 8,9-vuotias poika sai aivan hallitsemattomia raivareita ja kaksi pienempää kiukuttelivat kamalaan ääneen.
Ja kyllä, omanikin saavat välillä voimakkaitakin raivareita ja koululainenkin osaa vielä kiukuta, mutta en tiedä ymmärtääkö joku mitä tarkoitan, kun raivarit olivat sellaisia jotenkin häiriintyneen lapsen oireita. Aivan tyhjästä muksu menee ihan sekaisin ja siihen se äiti tulee viereen karjumaan ja vittuilemaan pienelle lapselle. Tönii edellään ja puhuu tyyliin " älä jaksa, voi helvetti.." tooosi vittumaiseen sävyyn.
Mulla oikeasti nousi maito rintoihin ja mahasta kouraisi, teki pahaa KOKO perheen tilanne ja kohtalo. Olen sitten syrjivä tai en, mutta sen pariskunnan ei olisi kuulunut saada lapsia.
Kommentit (14)
Näin tässä tapauksen isossa marketissa, jossa äiti huuti todella isoon ääneen lapselleen karkkihyllyn luona. Siirtyessäni toiselle osastolle ääni vain kaikui edelleen; tuntui että kaupassa oli muuten hiiren hiljaista. Mutta minä sympatiseerasin tätä äitiä, joka myönsi pimahtaneensa, hermot siis menneet. Itsekin korotan ääntäni lähes joka päivä. Tosin yleisellä paikalla yritän puhua hiljaa, jos on komentamisen aihetta. Lapsi lupasi olla kunnolla (niin minäkin oisin tehnyt, sillä niin pelottavan voimakkaasti tämä äiti ääntään käytti).
Välinpitämättömät vanhemmat eivät lapsiaan kieltele kotona eikä julkisilla paikoilla, pääasia että ollaan lapsen " kavereita" , ei kasvattajia.
on varmaan itse kotoisin jostain peräkylältä ja 1v. lapsen äitinä kuvittelee tietävänsä lapsista KAIKEN ja enemmänkin ja sen, ettei itse koskaan hermostu omille pikku kullannuppusilleen.
eihän siinä ongelmaa olisikaan, jos biologia ja seksuaalisuus kulkisivat käsikädessä. Siis ihminen voi haluta kaikenlaista, mistä ei todellisuudessa pysty huolehtimaan. Kuten pienistä lapsista. Minulla pikkuveli, jota koskien ristin käteni iltaisin: ethän löydä elämäsi rakkautta hedelmällisessä iässä ja onnistu hankkimaan lasta! Koska silloin minä olisin se, joka hoitaa homman kotiin. Käy pankissa, KELAssa, tekee ruuan, auttaa kaikissa asioissa. Koska veljeni todennäköisesti olisi onnellinen isä kaltaisensa naisen kanssa ja lopputulos olisi sotkuinen soppa.
JA SILTI rakastan sitä ihmistä, en puhu ilkeyksissäni. Realismia peliin!
Isosisko
Oikeus siihe ja oikeus tähän - ontämän päivän mantra. Entäs ne velvollisuudet?
Vierailija:
Sellainen arviolta 8,9-vuotias.
ja koko 4 tunnin lennon aikana hänellä ei ollut MITÄÄN ystävällistä sanottavaa lapsilleen. Kyllä se kourasee.
ja vieläpä haavottavampia kuin vähä älyiset joilla ei ole tietoa ja taitoa
kaikilla on oikeus hankkia perhe.
ja pahaa teki.
Eihän huippuälykäs, mutta ilkeä ihminen vanhempana ole sen parempi... Mutta olisiko kuitenkin harvinaisempi? Vai onko harhaa vain, kun tajuavat vittuilla lapsilleen piilossa?
Sitä vaan niin toivoisi, että kaikki lapset saisivat elää rakastettuina.
Olen muuten huomannut, että mulla AINA kouraisee, kun joku vanhempi huutaa tai on ilkeä lapselleen. Mutta silti syyllistyn itsekin joskus olemaan kovakourainen ja huudan.
Ja nimenomaan julkisilla paikoilla sitä yrittää aina tsempata, ettei vaan joku viisastelija supermamma tulis neuvomaan...
työssäni olen joskus kohdannut näitä " erityis vanhempi" perheitä, missä toisella tai molemmilla vanhemmista jokin vamma/syndrooma/heikkolahjaisia, niin kyllä käy lapset sääliksi aina välillä, enkä nyt tarkoita kuuroutta tai sokeutta...
Onhan se selvä, ettei kaikki ihmiset pysty lapsiaan hoitamaan johtuen vähäisestä älystä/ kehittymättömyydestä. Pääsääntöisesti lapset pitäisi huostaanottaa, jotta lapsen tarpeisiin vastaisi aikuinen, eikä 6-vuotiaan tasolle jäänyt henkilö.
samaa mieltä! Naapurissa on sijaishoidossa tälläisten lapsi. Lapsi pääsi varmaan ihan hyvään kotiin nyt, mutta sijaisvanhemmat ovat 50 v ja äsyneitä tähän sijaislapseen. Eri tavalla kun me kaikki; lapsi on kesän ja koulun jälkeen meillä ja miettikää miten kamalaa itselle on, kun ei viittisi toista tyhjään kotiin passittaa. Välillä sanoo meitäkin isäksi ja äitiksi.. Sijaisäiti sanoi vain, kun otin asian puheeksi, ettei joka päivä voi olla meillä iltaan asti, niin että kahen tunnin päästä voi passittaa kotiin. olen passittanutkin, mutta lapsi on vartissa meillä takaisin. Ja sitten omaan biologiseen äitiinsä.. tämä sotkee selvästi lapsen elämää, naapurin rouva pyysi aika yllättäen meikkistä kirjoittamaan vastineen, missä biologinen äiti haluaa lisää tapaamisia. Mainittakoon että tämä äiti on monesti ollut naimisissa, lapsia monen miehen kanssa, ketään ei ole pystynyt pitämään. Ei saavu tapaamisiin, selvästi vaan haluaa jotain äxöniä elämäänsä. Kertoo lapselle harvoilla kerroilla kun näkevät, juttuja omista seksiseikkailuistaan. Nämä varmaa tietoa, kun ei tämä biologinen äiti halua eikä kykene olemaan lapsen kanssa kahden. Hoh hoi. Vaikka itse olen välillä tosi väsynyt olemaan toisen lapsen kaitsijana, niin tietäen näitä taustoista tämänkään verran, en haluais olla julma tälle lapselle. Mutta samaa mieltä; ei lapsia sellaisille jkotka jo tietävät ennen raskautta, etteivät pysty lapsia hoitamaan. Kukaan ei voi mitään jos sairastuu odotusaikana tai synnytyksen jälkeen, mutta lähtökohta pitää olla se, että lapsi pystytään hoitaa.