Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uimataidosta...

18.07.2007 |

Pitääkö lapsella olla edes jonkinlaiset valmiudet uimisen suhteen ennen kouluun menoa?

Sukulais-poikani aloittaa syksyllä eskarin ja ajattelin että tässä olisi vuosi aikaa oppia totuttelemaan veteen.

Hän on käynyt elämänsä aikana kerran vedessä uimarannalla ja pelkää vettä.

Hänen vanhempansa eivät osaa itse uida, joten eivät kai ole osanneet ajatella asian tärkeyttä...

Itse ainakin luulen, että on todella pahasta jos hän ei ennen kouluun menoa totu veteen...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa viedä lapsi uimahalliin. Uimaseurat järjestävät lapsille erilaisia uimakouluja. Esim 1-taso tarkoittaa veteentotuttautumista ja opetellaan ihan alkeita.

Meillä ongelma on vähän päinvastainen... 4-vuotias ui ekan kerran 25 m viimeisellä kerralla keväällä ennenkuin halli suljettiin kesäksi. Kaikki tuon tason uimareille tarkoitetut ryhmät ovat " koulumaisia" . Tekniikoita ei opeteta leikkien, kuten kaikki tähän asti. Lapsi joutuisi ala-asteikäisten ryhmään jossa harjoitellaan ihan eri metodeilla ja päämäärillä.

Vierailija
2/2 |
31.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jo eskarilaisilla on ollut pari uimahallikäyntiä ja ekoilla luokilla kaksi uintiviikkoa vuodessa (mutta näinhän ei kaikilla alueilla ole). Eli näistä jo varmaan on vähän apua, mutta jos uimataitoa kaipaa taitaa olla tarpeen käydä uimassa muutenkin.

Yleensä tuon ikäisellä olisi kai hyvä jos ei pelkäisi vettä vaan uskaltautuis kastautumaan ja opettelisi sukeltelemaan (siitä sitten pääsee liukuihin ja uinnin alkeisiin).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla