Hygieniapassista? ov
Tarviiko hygieniapassia jos ostaa kaupasta pullaa, keksiä ym. valmista, ja laittaa ne ja kahvit tarjolle?
Kommentit (13)
En käsittele kypsentämättömiä tuotteita, eikä niitä myöskään säilytetä samoissa tiloissa...
Alle 3kk kestävään työsuhteeseen ei moista vaadita.
Esimerkiksi perhekahvilassa siihen, että keittää kahvit ja laittaa leivät ja pullat tarjolle. Ja erilaisissa tapahtumissa kun myymme kaupan pullaa ja kahvia. Tähän riittää tosin se, että nimetään vastuuhenkilö, jolla passi on. Hän ei ole itse aina paikalla ;o)
Myös lastenleirien vetäjillä (tai ainakin yhdellä vastuuhenkilöllä) pitää olla hygieniapassit siihen, että saa paistaa makkaraa nuotiolla.
Hiukan on mennyt älyttömäksi tämä homma.
Kyllä nuo hygieniapassit on ihan hyödyllisiä, palvelee monta tarkoitusta.
t. elintarvikealalla oleva
Ihan rahastusta koko homma! Passin siis saa kun käy kokeessa jossa kysytään ihan perusasioita. Siis sellaisia jotka luulisi ihan jokaisen tietävän. Samat kysymykset kaikille, olet sitten töissä koulun keittiössä tai koiranruoka tehtaalla. Ihan pöhkö juttu!
Vastasin eilen ihan huvikseni netissä 40 kysymykseen, joista yksi meni vikaan. Olisin siis ihan ilman mitään elintarvikekoulutusta saanut suoritettua hygieniapassin. Tuskin niin tyhmiä ihmisiä onkaan, jotka eivät sitä läpäisisi. Rahastusta, sanon minä.
Myös mun kaveri on ollut ja jatkaa kesän jälkeen samantyylissä hommissa, eikä sekään tarvi hygieniapassia.
Pari kertaa viikossa kokoontuva ryhmä, mutta ei perhekahvila, perhekerho... AP
tarvii passin. eikä hygieniapassin suorittajan tarvii olla mitenkään elintarvikekoulutettu, haloo sen voi suorittaa kuka vaan jos maksaa itse.
Mutta yhdistyksestä on ilmoitettu vastuuhenkilö, jolla passi on.
8
Emme ainakaan mainosta ettei hän ole aina paikalla...
19
En tiedä pitäskö sen olla jatkuvasti paikalla, mutta meillä ei ainakaan oo.
niin minun mielestäni kyllä.