Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhemmilla hoidatetaan lapsia liikaa - viikkokausiakin

Vierailija
18.07.2007 |

ja pidetään sitä aivan ok juttuna.

Kerronpa tapauksen.

Vähän yli kakskymppinen vie vanhempiensa kesämökille hoitoon lapsensa tyyliin että ne tulevat ajalle x - x.

Isovanhemmat ovat työelämässä ja tarvitsevat myös vapaa-aikaa lomallaan. Isovanhemmilla siis mummolla on jo toinen mies ja teini-ikäinen lapsi tämän kanssa.

Osa lomasta meni remonttia pitäessä ja vihdoinkin pääsisivät mökilleen rentoutumaan viikoksi ennen töiden alkua niin edellisen liiton tytär ilmoittaa tuovansa lapsensa mökille hoitoon koska haluaa miehensä kanssa kahdenkeskistä aikaa. Lapset on alle nelivuotiaita. Pitkin vuotta on usein nämä lapset viikonloput hoidossa.

Mitäs luulette kypsyttääkö tällainen toiminta.

Toinen mikä ärsyttää on tämän naisen häikäilemätön vaatimustaso - ostattaa lapsilleen kalliita tavaroita ja maksumiehinä on äitinsä siis mummo ja äidin uusi mies.

Tiedän että kasvatuksessa on pakko olla vikaa ja rajoja ei ole laitettu tälle perheen perustaneelle tyttärelle ja hän ei ole ymmärtänyt että on itse velvollinen huolehtimaan jälkikasvustaan ja heidän aiheuttamista kustannuksista.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään kyseisessä paikassa viikottain ja AINA tämä lapsi on siellä. Ja näkee, että nämä isovanhemmatkin ovat hiukan vaivautuneita tilanteesta, koska aina alkaa selitys, miksi tämä lapsi on taas heillä! Mekin oltais joskus kaivattu lastenhoitoapua, hyvä kun saatiin meidän lapset heille kerran vuodessa, nyt ei enää ollenkaan, kun tämä lapsenlapsi on aina. Kysymys on mieheni siskon perheestä! Saa nähdä kuinka kauan meno jatkuu!!

Vierailija
2/67 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidatan myös lapsiani mummolassa useita kertoja vuodessa. Mummo myös makselee välillä lasten menoja, kuten harrastuksen, vaatteita ym. Isompi oli juuri viikon mummolassa ja nyt on pienemmän vuoro olla muutama päivä. Ai miksi? Koska olen sairastunut masennukseen.

Aina ei voi tietää ulkopuolisten syitä siihen, miksi toimitaan näin häikäilemättömästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan sillä, että saa omalle elämälleen tehtyä jotain sellaista ratkaisevaa, että tuntee onnistumisen iloa.

Vierailija
4/67 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisiko syytä odotella kutsua ja pyyntöä isovanhemmilta voisiko lapset tulla meille silloin ja silloin.

Nää hoidattajat on yleensä nuoria iältään. Varttuneessa iässä lapsensa saaneet hoitaa ne itse.

Vierailija
5/67 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti vähän mitä lauot jos et tiedä asioista yhtään mitään.

Vierailija:

Masennus kaikkoaa kun alat tekemään jotain etkä ole joutilaana ja hoidata lapsesikin muilla.

Vierailija
6/67 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen vanhemmat haluaisivat hoitaa paljon enemmän kun mitä meidän mielestä on sopivaa, riitojakin aiheesta ollut kun emme alle vuoden ikäistä ole antaneet jatkuvasti hoitoon eikä ollenkaan yökylään.

Ostelevat lapsille, jos kiellettäis niin riita tulis siitäkin, isommista hankinnoista ei enää edes ääneen puhuta, kun jotenkin vaivaa kun kaikki heidän täytyis ostaa. Meidän perhe, omillaan haluamme tulla toimeen.

Todella outoa, että lapsia tehdään ja hoidatetaan isovanhemmilla, tarkoitan nyt niitä jotka jatkuvasti hoidattavat.

Vierailija
7/67 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosi harvoin pyydetään heitä hoitamaan, kyllä he itse haluavat nähdä ja hoitaa poikaa usein ja poika viihtyy hyvin molemmissa paikoissa. joten ei ne isovanhemmat aina lastenlapsia riesana pidä. meillä tosiN on ehkä poikkeuksellisen läheiset välit muutenkin sukulaisten kanssa ollut aina.

Vierailija
8/67 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdollisimman paljon. Lapset ovat 3kk-7v. Lastenlapset asuvat samassa kaupungissa, olen kyllä työelämässä mutta aina riittää aikaa pienille lapsille. Olen nuori mumma (45v) jonka kuopuskin on vasta 7v.

Ymmärrän kyllä jos isovanhemmat ovat iäkkäitä tai sairaita ja silloin lastenhoito voi olla vaarallistakin. En vain ymmärrä miksi joitakin isovanhempia ei kiinnosta lastenlapsien elämä.

Vierailija
9/67 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sekä minun että miehen vanhemmat ovat sen verran iäkkäitä ja/tai sairaita, ettei lastenhoidossa juuri saada apua. Joskus oma äitini jaksaa katsoa lasta muutaman tunnin - näin olemme päässeet kahdestaan esim. elokuviin, kerran vuodessa.

Yökyläpaikkoja lapselle ei ole, ei myöskään ketään joka ostelisi lapselle mitään.

Vierailija
10/67 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kasvattajina toimii pääasiallisesti päiväkoti ja isovanhemmat? Hei haloo.. Olen ehkä katkera joo, mut en mahda asialle mitään. Lapseni serkku (eli isänsä siskon lapsi) jatkuvasti mummulassa, mutta minun lastani eivät ota. Eivät sen jälkeen kun erosin lapsen isästä. Hieman läpinäkyvää joo. Näemme heitä ehkä 3-4 kertaa vuodessa ja asuvat alle kilometrin päässä. Lapseni mummu tehnyt selväksi, että hän ei pyytele siellä käymään, vaan minun pitää olla yhteydessä heihin päin. Lapseni serkulle makselevat yhtä ja toista, ostavat kassikaupalla vaatteita (kehtasi kerran kaupassa leveillä, että tuli taas ostettu *****:lle sitä sun tätä) yms. Sanonut myös suoraan minulle, ettei voi sille mitään että pitää ******:sta enemmän kuin minun lapsestani. Vaikka kummatkin ovat hänen lapsenlapsiaan. Just joo...

Vierailija
11/67 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolassa lapsia oikein tyrkytetään heille, tyyliin: " katso nyt XXXXX kuinka se osaa hienosti" , " saat kyllä luvan kylvettää ja saunottaa heidät, minä otan rennosti" . " xxxx tulee nyt sinne hoitoon x-x väliseksi ajaksi, sitä pitää sitten käyttää siellä ja siellä jne."

Minullakin on lapsia, ja tämä tilanne ahdistaa minua. Sisareni tekee tämän isovanhemmille tyrkyttämisen siitä syystä että pelkää heidän jäävän huomiotta, kun vanhemmillamme on minunkin lapseni lapsenlapsinaan.

Itse koen tilanteen niin että en kehtaa oikein missään tilanteessa viedä lapsiamme sinne hoitoon, koska ajattelen vanhempieni olevan rasittuneita enkä halua heitä enempää rasittaa. Siellä käydessämmekin teen kaiken lapsenhoidon itse, koska en halua olla rasitteena, tai heidän kokevan meidän vierailujamme rasitteeksi. Tästä taas tulee sellainen kierre, että siskoni iskostaa heidän päähänsä sellaisia uskomuksia että en luota vanhempiini hoitajina...huokaus.

Vierailija
12/67 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista sitä täällä kuulee. Kuka sanoi, että olen joutilaana? Sairastelua jatkunut nyt pari vuotta ja välillä sairaslomalla, välillä töissä. Kun tilanne huono, ottavat isovanhemmat lapset, jotta saan kasattua itseni.

Täällä taitaa taas olla näitä, jotka pitävät masennusta jonain trendinä?

Itse olen joutunut sairaalahoitoonkin tämän vuoksi, sekä käyn jatkuvasti terapiassa.

Mutta saahan mielipiteitä olla laidasta laitaan. Ajatelkoon kukakin mitä haluaa. Jos ei asioista mitään tiedä, ei voi muuta olettaakkaan.

Vierailija
13/67 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät siis todellakaan hoida lapsenlapsia paitsi joskus harvoin kun kulttuuririennoiltaan ehtivät. Eikä siinä sinänsä mitään, mutta itse kyllä hoidattivat lapsensa omilla vanhemmillaan, jotka olivat sitä uhrautuvaista sodan kokenutta sukupolvea joille pienet lapset olivat kaikki kaikessa.

Vierailija
14/67 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eikä siinä sinänsä mitään, mutta itse kyllä hoidattivat lapsensa omilla vanhemmillaan, jotka olivat sitä uhrautuvaista sodan kokenutta sukupolvea joille pienet lapset olivat kaikki kaikessa.

Mun vanhemmat ei ole koskaan hoidattaneet meitä lapsia omilla vanhemmillaan. Joskus toki oltiin mummolassa, mutta ei jatkuvasti, ei todellakaan.

Vierailija
15/67 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt vähän pännii kun oma äiti on sellainen klassinen itsekäs suurten ikäluokkien edustaja, joka on aina saanut kaiken helpolla eikä koskaan auttanut ketään.

Vierailija
16/67 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ehkä ap:lle tulee yllätyksenä, että monet isovanhemmat nauttivat lastenlastensa seurasta ja haluavat hoitaa heitä.

AIKUISET pystyvät kyllä sopimaan hoitojärjestelyistä niin, että kaikki ovat tyytyväisiä, sekä aikuiset että lapset.

Vierailija
17/67 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain nuoret äidit hoidattavat lapsensa isovanhemmilla.

Miehen sisko jo reilusti yli kolmenkymmenen hoidattaa lapsensa

äidillään melkeinpä päivittäin...

Jopa nyt kun mummo on kesälomalla vei lapsensa äitinsä

hoiviin ja lapsi on kuulema koko kesän (5 viikkoa)

mummolassa....

Että repikää siitä!!!

Nyt sitten pääsee bailaamaan ja menemään kuin teini

ikäinen...

Vierailija
18/67 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi/lapset ovat hoidossa useita päiviä viikossa mummolassa, mummot ostavat vaipat ja ruoat, lelut yms. Tää hoitorumba on alkanut, kun lapset on olleet alle 1 v.

En enää tykkää käydä mummolassa omien lapsieni kanssa, kun serkku on siellä aina kylässä, ja tuntuu, että isovanhempien jaksaminen ei riitä muille lapsenlapsille, kun tämä yksi on ollut huollettavana jo vuosia.

Toivottavasti mummot ja papat osaisivat joskus sanoa ei... Muillakin lapsenlapsilla on oikeus isovanhempiin ja silloin tällöin yökyliin.

Toisaalta tunnen myös toisen ääripään. Mummo ja pappa eivät jaksa muista syistä lapsenlapsiaan, ja on tosi inhottava vierailla siellä, kun tietää, että sinne ei olla tervetulleita, koska mummo ja pappa haluavat aina olla kahdestaan. Lapsenlapsista ei saa olla pätkän vertaa vaivaa heille, apua ei tarjota sieltä suunnalta koskaan.

Voi kun olisi isovanhemmat jotain tältä väliltä! :)

Vierailija
19/67 |
18.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljon isovanhempia, jotka haluavat viettää aikaa lastenlasten kanssa, kyse ei ole siitä että lapsi sysättäisiin hoitoon.

t. äiti joka on hoitanut lapsensa itse.

Vierailija
20/67 |
24.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavalla kerralla otat asian puheeksi kun kaikki

asianomaiset ovat paikalla.

Todellakin tuo on epäreilua.

Mä ainakin sanoisin suoraan lasten äidille että

mummo ei jaksa hoitaa jatkuvasti...