+++++Heinähelistimien keskiviikko+++++
Kommentit (27)
Unen tarve tosiaan vähenee näin lopussa. Vaikka ravaan vessassa jopa 9 kertaa yössä olo on ihan ok.
Eilen oli kiva päivä: neuvolassa käyrällä pikkuisia supistuksia viiden minuutin välein. Vauva myös huomasi ne ja nosti sykettä. Luulin ettei mulla edes supistuksia enää ole. Pihatyöt edistyvät hitaasti ja varmasti. Tänään mulla on vielä pedikyyri ja ripsien värjäys. Sitten vauvan kelpaisi jo tulla. Uskon kuitenkin, että 1,5 viikkoa menee ja käynnistyksellä silloin syntyy :-)
Olin äsken skypellä yhteydessä Thaimaan kaveriin. Kivaa että nykyajan tekniikalla sekin onnistuu näin helposti ja halvasti. Täytyypä soitella muillekin ulkomaille.
Vompatti ja Möhköfantti rv 38+4 (painoarvio 3,3kg)
Onnittelut Liipelle tytöstä! Aika hurjalta kuulostaa tuo verenhukka. Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin nyt.
Mä olen niin ajatellut ens viikolla synnyttäväni, mut saattaa olla ihan toiveajattelua. Eilen sit ahkeroin kunnolla, leikkasin nurmikon. Siihen meni varmaan 2h. ilman raskautta on reilun tunnin homma. Kyllä puhti loppui kun sit työnsin tuota mäkeä ylös leikkuria, et sain sen varastoon.
Mä ajattelin, et tuo ahertaminen aiheuttaisi muutaman supistuksen, mutta ei mitään! Onhan mulla vielä 2vk laskettuunaikaan, mutta...
Kysymys sellaisille, joilla on LA muutettu eteenpäin. Onko teillä lapsi syntynyt lähempänä sitä muutettua laskettua aikaa vai lähempänä sitä mikä olis menkkojen mukaan LA? Mulla kun muuttui laskettuaika 6pv, niin tässä ei periaatteessa olis enää kuin viikko siihen alkuperäiseen ...
Taitaa olla nätti päivä edessä. Lähdenkin viemään poikaa päiväkotiin riehumaan 6 tunniksi. Saa leikkiä sydämen kyllyydestä kun jää sit elokuussa kotiin, eikä meillä naapurissa oikein ole ikäisiä kavereita.
oasis 38
Piti tulla tännekkin kertomaan, että meille syntyi perjantaina 13.7. kolmas poika kovalla kiireellä. Synnytyksen kokonaiskesto oli vajaa 3 tuntia, heräsin supistuksiin 4:30, sairaalaan lähdettiin vähän yli kuusi, salissa oltiin seitsemältä ja poika syntyi 7:16.
Mittaa miehenalulla oli 50cm, painoa 4060g ja pipolla kokoa 37cm.
Kaikki meni tosi hyvin, yhtään tikkiäkään ei tarvittu. Lauantaina jo kotiuduttiin sitten pikkuisen kanssa.
Kisu ja kolmen kopla
Onnea Liipelle ja Kisulle!
Me käytiin eilen sairaalassa kun oli aika mahdolliseen käynnistykseen. Kotio kuitenkin tultiin. Tilanne on niin epäkypsä ettei käynnistys tunnu mielekkäältä ajatukselta. Minullahan syy käynnistykseen on edelliset rajut syöksysynnytykset. Käynnistys takaisi sen, että olen suoraan sairaalassa avun piirisssä.
Suppareita tuli eilen käyrällekin ihan napakasti. Sairaanhoitajakin sanoi, että ehkä tulet muutenkin synnyttämään. Ja katin kontit sanon minä. Supparit eivät avaa paikkoja yhtään, ja niitähän on ollut tässä jo monta viikkoa. Eilen illallakin supisteli pari tuntia säännöllisesti, mutta loppuivat sitten.
Toisaalta tämä voi olla merkki siitä, että onkin tulossa toisen tyyppinen synnytys. Aikaisemmin on lähtenyt heti salamana käyntiin. Minulla olikin sairaalan ohjeet, että ensimmäisestä supistuksesta pitää lähteä heti sairaalaan. Tuo raja on ylittynyt ajat sitten. Toivottavasti ei vaan käy niin, että kun totun näihin suppareihin niin vauva syntyy käsiin.
Meille on nyt sitten varattu uusi aika ma30.7 ja suunnitelma on jotta tuolloin aloitetaan oksitosiinikäynnistyksellä suoraan salissa. Ihan mukavaa kun tietään jonkun takarajan, johon ei enää niin kovin pitkä aika olekaan.
Gaia rv38+1
Täälä sitä notkutaan aina vaan... Edelleenkään ei minkään valtakunnan merkkiä että kohta vois jotn tapahtua. Huoh!
Onnittelut Liipelle ja Kisulille vauvoista!!!!!!!! <3
Hurjalta kyllä kuulostaa tuo Liipen verenhukka, ihmeen nopeesti silti kotiin päästivät?!
Tänne ei siis mitn ihmeellistä. Tarkotus olis lähtee tänään vähä shoppaileen jos jaksaa. Jalat on edelleenkin kipeenä siitä toissapäiväsestä, ottaapa koville. Pari kääretorttuakin pitäs leipoo, sit kyl on pakastin niin täynnä herkkuja et kahvittais vaikka koko Hämeenlinnan! ;o)
Mutta ny suihkuun ja sit aamupalaa kitusiin.
Jaksuja vaan taas kaikille!!
Tini 40+4
Paljon onnea Kisuli83 ja Liipelle vauvoista!:)
Tänne ei kummempia välillä on harjotus suppareita mutta ei kivuliaita ole tullu, esikoinen syntyi juuri 39+4 mitä nyt on meneillään näyttäisi tämä vaan viihtyvän pitempää masusssa.
Neuvola olisi ensi viikon maanantaina saa nähdä päästäänkö sinne asti toivottavasti viimeistään viikonloppuna syntyisi siskotkin kovasti jo odottaa millon vauva syntyy ja kyselee miksi vauvalla kestää:)
Oasis74: esikoisella oli LA ensin 25 päivä menkkojen mukaan mutta ultrassa muutettiin 27 päiväksi, syntyi kuitenkin 24 päivä, kuopuksen kohdalla en muista miten meni mutta syntyi kuitenkin 5 päivää ennen La.
Tulispa edes se limatulppa niin tietäisin että kohta ne supparit alkaa jos menee saman kaavan mukaan kun edelliset.
Carita rv39+4
Onnea Liipelle ja Kisulille! Osasinkin jo odotella Liipen vauva uutisia, kun et muutamaan päivään tänne kirjoitellut. Ajattelin että nyt vauva varmasti on syntynyt.
Täällä vaan meno jatkuu entiseen malliin, elikä ei mitään merkkejä. Ja viikkkoja siis se 40 + 4, että älkääs vielä hätäilkö kellä viikkoja vasta 37 - 38 :) Ei vaan muistan, että kyllä sitä jo malttamattomana odotti silloin.
Tini78: Meillä onkin sitten saman verran viikkoja koossa. Katsotaan kumpi sitten ensin saa vauvan maailmaan. Kummallakaan, kun ei taida olla oireita synnytyksen lähestymisestä. Onko sulla lapsia jo entuudestaan? Itse odotan esikoista. Yliaiakaistarkastushan mulla on ens viikon maanantaina. Siellä varataan päivä käynnistykselle, joka menee varmaan loppuviikkoon tai sitten vasta viikonlopun yli.
Huomenna olis siis ne 30 vee synttärit. Olin ihan ajatellut, että saan olla laitoksella " piilossa" . Mutta koska nyt näyttää, että mitään tapahdu, niin kai sitä pitää alkaa kakkua vääntämään, jos vaikka joku tulee yllätyskäynnille. Ketään en aio kutsua, mutta luulen , että pari kaveria ainakin poikkeaa ja ehkä työkaverit tulee laulamaan. Tietysti vielä voi elätellä toivoa, että josko sittenkin vauva innostuis syntymään samana päivänä kuin äitinsä 30 vuotta sitten... Jäädään jännäämään!
Mukavaa päivää kaikille!!!
beebebeebe 40 +4
Beebebeebe: Samoilla viikoilla ollaan näköjään joo, eikä siis mitn synnytykseen viittaavaa oiretta. Saas tosiaan nähä kumpi lähtee ensin! Missäs sä meinaat synnyttää?? Mä siis Hämeenlinnassa.
Mullon ennestään 2v8kk poitsu joka synty rv 39+4, tosin käynnistettynä raskausajan diabeteksen takia (siis ku epäiltiin suurta vauvaa, poika syntyessään 3660g eli ei jättiläinen kuitenkaan). Nyt moista vaivaa ei oo, joten ei oo kuulemma mikn kiire. Jaa ei vai??? ;o) Vähä kyl rupee pelottaan et minkähän kokoseksi tää kerkee kasvaankaan. Mulla on yliaikaiskontrolli vasta ens viikon torstaina ja todellakin toivon ettei sinne tarvis enää mennä!!!!
Mutta jos ny pääsisin sinne suihkuun ja aamupalalle.. Jumituin vaihteeks tähän koneelle. On tää elo niin helppoo ku on toi äippä ja pikkusisko lapsenvahtiapuna!!! :)
-Tini78-
En jaksanutkaan eilen värjätä hiuksia, joten nyt ei siis olla vielä tositoimien kimpussa - josko tänään jaksaisi värjätä!! Mulla siis kaksi aikaisempaa synnytystä käynnistynyt hiusten värjäämisen jälkeen! On sitten priimakunnossa sairaalassa. :)
Akupunktiopisteitä mies halusi hieroa. Miehellä kiire saada lapsi ulos, kun tosiaan varpajaiset järjestää tulevana lauantaina.
Eilisen uimarantakeikan jälkeen pienen pieni klöntti limatulppaa housuissa. Muutenkin olin ihan puhki ja aattelin kiusata itseäni viemällä koiran lenkille. Puolen tunnin kävely tuotti mahan kovettumisia tai painetta alapäähän. Lenkin jälkeen saatoin ehkä rekisteröidä kolme supistusta vartin välein. Ja siihen sitten jäi. Mies aamulla herättyään oli pettynyt, että eikö mitään ole yöllä tapahtunnut...
Noita paineen tunteita, mahankovettumisia ja supistuksia tuntuu olevan nyt vähän vaikea erottaa. Vauvan pää varmaan painaa alas ja aiheuttaa tuota paineen tuntua. Kai sen supistuksen sitten erottaa, kun sellainen on tullakseen. Aikaisemmin tosiaan synnytykset käynnistyneet suoraan supistuksilla - ei mitään merkkejä etukäteen!
Levotonta oloa täällä - pakko lähteä kävelemään edes tuon koiran kanssa.
- Nalle-Kirahvi 39+4
Heippa,
Onnea vauvansa lunastaneille!
Täällä suhteellisen hyvin nukuttu yö takana. Lääkäri määräsi tosiaan mulle panacodia kovaan selkäsärkyyn. Mulla vanha selkävaiva, joka pahenee raskausaikana todellapahaksi. Edellisessä raskaudessa painotettiin kovasti että saa särkyihin ottaa vain panadolia. Nyt lääkäri kuitenkin määräsi panacodia, on kuulemma turvallinen. Otin yhden illalla. Selkää ei paljoakaan särkenyt, mutta ei tullut sitten yhtään supistustakaan koko yönä eikä vieläkään nyt aamulla. Vauva oli yönki melko rauhallinen liikkeissään, mikä ei ole ollankaan tyypillistä. Edellinen yö meni supistusten kanssa valvoessa. Taidanpa kuitenkin kärsiä esi yön selkäsäryn kanssa, jos lääke kerran vie supistukset.
Mummo täällä onnekslapsenvahtina ja siivosi just kodinki putipuhtaaks. Nyt ois oikein puhtoinen ja virkeä päivä lähteä synnyttämään. Mieskin palailee lomalta töihin maanantaina, joten passais tulla ennen sitä, muttei taida tulla. Onkos se yliaikaiskontrolli 10 päivää lasketunajan jälkeen vai vaihteleeko sairaaloittain? Olen menossa Naistenklinikalle.Taitaa mennä siis jo ainakin lähelle elokuuta. Kauhea ajatus!
Supistuksia niitä toivoville ja kärsivällisyyttä viime metreille. Sitä ainakin täällä tarvittaisiin rutkasti.
t.malttamaton mamma 39+4
Pikaiset onnittelut täältä tällä erää... Pitänee mennä lepäämään, kun yö on jälleen enemmän tai vähemmän valvottu neidin ruokailun merkeissä. :)
Pelonsekaisin tuntei täällä..
Kävin aamulla mittaamassa sitä verenpainetta jälleen. Kauhean korkeat siellä illalla kotimittaus oli kuitenki 137/78. Valkuaisnen +, painoa oli TIPPUNUT alle vrk 1.1kg . Soitti ä.polille ja odottelen tässä lääkärin kantaa asiaan, että pitääkö startata OYSia kohti.
Juoda pitäisi kovasti ja levätä! olo on aika omituinen, sanoisinko odottava!!!
Tein ruokaa jo uuniin siltä varalta etten ole klo 16 sitä laittamassa lapsille lautasille...muksut ovat hoidossa ja mies töissä.
Lähden lepäämään nyt ja ilmoittelen kunhan tietoa saan lisää..
Ihana tämmöinen henkireikä tämä nettisaitti... mukavaa päivän jatkoa kaikille ja onnea vauvan saaneille!
myytiäinen ja masuasukki rv 41+1
Keskiviikkoa kaikille!
Aamuyöllä alkoi supisteleen melko kipeesti ja säännöllisesti,mutta harmittavasti ne loppui kolmen tunnin jälkeen :(
Aamupäivällä sit pyöräilin esikoisen kans neuvolaan. Ei tuntunut missään. Pyöräily sujui kuin ei olis edes raskaana. Neuvolassa kaikki ok. Paino oli hieman tullut taas alaspäin.
No jospa ne aamuöiset supistukset jotain edes sai aikaan. Luulin kyllä jo että tulis lähtö kun esikoisesta ei ollut mitään ennakoivia supistuksia,vaan ekat supistukset oli heti niitä supistuksia jotka johti synnytykseen. Olipas sekava sepustus.
Kai olen aika " helpolla" päässyt kuitenkin kun toiset kärsii supistuksista monta viikkoo ennenkuin vauva päättää syntyä.
Tarvii tästä mennä pyykkejä laittaan kuivuun, esikoinen on päikkäreillä niin mulla on tässä pieni hengähdystauko. Tarvii varmaan itekin hetkeks mennä nukkuun kun tuli se aamuyö valvottua.
Toivottavasti tulis tänään taas vauvauutisia,niitä on ihana lukea. Ja tulkaahan ilmoitteleen jos lähtö tulee,toivottavasti moni pääsisi pian tositoimiin,ollaanhan jo aikas loppupuolella heinäkuuta menossa.
Hauskaa keskiviikkoa kaikille :)
-Beetta 38+6 (tästä tasan kaks viikkoo niin esikoinen syntyi)
Juuri tulin neuvolasta ja siellä kaikki seesteisen hyvin.
Ajattelin kysäistä teiltä muilta, onko kellään näin loppuraskaudesta hiivaa jota olisitte lääkinneet?
Neuvolan kanta on että saa ja kannattaa hoitaa esim. canestenilla. Itselläni hiiva on ollut ennen raskauksia kroonisena joten luulen ttä olen tulkinnut oireet oikein. Kuitenkin mietityttää tunkea tuonne alakertaan mitään kun kohdun ulkosuun on todettu olevan auki ja kaulan lyhenneen... mutta kai se on ok jos limatulppakaan ei ole vielä mennyt...
Paljon onnea beebebeebelle huomisten synttäreiden johdosta ja uusille vaavin saaneille äideille!!!!!
J.E.P. 39+4
Joo perjantaina aika ä.polille. Nyt pitää vain levätä ja levätä.
Joku kyseli hiivasta....mulla oli ihan 2 viikkoo sitten hiiva, joka ei mennyt yhdellä kuurilla ohi..sain sen suun kautta otettavan kapselin. Uusin heti seuraavana viikkona. Meni ohi vasta toisella kapselilla.
Ei kait siinä päivän jatkoja jälleen..
myytiäinen ja masu-asukki rv 41+1
onnitteluni vauvansaanneille!!
tuntuu et saa nykyään aloittaa kaikki viestit samalla tavalla ku tuntuu niitä vauvoja tulevan kovaan tahtiin :)
mä kävin just neuvolassa, oli toinen terkka ku oma jäi kesälomalle.. vähä orpo olo.. se yritti kuunnella sydänääniä vauvan jalkapohjasta ;) vaivihkaa näytin et selkäpuolelta saattais kuulua paremmin.. :D
paino oli pudonnu reilu kilon viime viikosta, mut eri vaaka ja kesäsemmät vaatteet saatto vaikuttaa.. sf-mittaki oli tippunu 34 cm (viimeeks 36,5cm) en tiiä johtuko sekin mittaajasta.. tai sitte se on vaa laskeutunut (jes).. mitään tuntumuksia ei oo oikeestaan oo ollu.. mahankovettumisia vain.. ja ylävatsan nahka aristaa.. terkka sano et vauva sitä venyttää laskeutuessaan.. toivottavasti ei tarvis toista kertaa enää mennä tälle terkalle.. ens viikon perjantaina ois aika, silloin mulla jo 40+3...
kaikkea hyvää...
millaste ja napsu 39+1
kisulille onnittelut vaavista!!! :)
Me tultiin just kaupoista. piti käydä ostamassa uudet imetysliivit kun maito nousi viimeyönä ja nyt sitten piti kuppikoko muuttaa yhdellä isompaan.
Muutaman imetyspaidan ostin myös ja vaaville parit housut.
Eka yö kotona meni tosi hyvin.. nukuttiin kaikki hyvin.. minä tosin pirteenä ponkasin ennen seittemää jo ylös ja käytin koiran ulkona ja tein aamupalaa, nyt kun on hirveä nälkä koko ajan.
painoahan mulla jäi sairaalaan jo kaikki 11kg jota raskauden aikana tuli, mutta saa nähdä miten se tästä laskee/nousee muutoin.
Minut päästettiin pois sairaalasta pian vaikka vuodinkin niin paljon kun hemoglobiini oli jo noussut lähtöaamuna 124. Mutta mulle tiputettiinkin 4 yksikköä verta, yksi pussi hemohessiä ja kasapäin antibioottia ja kaikkea muuta nestettä jotenka arvot oli hyvin nousseet kohalleen. tulehdusarvot vaan vähän koholla ja niihin sain pari antibiootti kuuria.
liipe ja pikku prinsessa 2vrk
On hassua kuinka unen tarve vähenee näin loppumetreillä, nukuin kahdestatoista kuuteen, ja heräsin silti ihan pirteänä vaikka mulle 6h unta on liian vähän!
Mies ja tyttö tuhisee vielä vierekkäin sängyssä ja itse saan nauttia aamukahvin rauhassa...luksusta:)
Eipä tämä vaavi taida vielä ainakaan viikkoon syntyä. Käyn tänään neuvolassa, katsotaan mitä siellä tuumaillaan...
Ihanaa päivää kaikille!
J.E.P rv39+4