Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska ultrasta näkee vauvan sukupuolen?

18.07.2007 |

Olen RV:llä 14+1 ja haluisin tietää että koska on mahdollista nähdä vauvan sukupuoli. Koska itse olette nähneet?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kohdalla lääkäri arveli jo rv 11+4 ultrassa, että poika olisi tulossa.

Vierailija
2/9 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin täällä ainakin saa varautua siihen että vasta synnärillä näkee sukupuolen ellei mee yksityiselle... ei suostu kertomaan naistenklinikalla ja kättärillä sukupuolta (lukuun ottamatta tietty joitain poikkeuksia).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis miksi jotkut saa tietää ja toiset ei? Mulle sanottiin kättärillä että ei me sellasia katsota, se on vanhempien asia katsoa.

--freya--:

niin täällä ainakin saa varautua siihen että vasta synnärillä näkee sukupuolen ellei mee yksityiselle... ei suostu kertomaan naistenklinikalla ja kättärillä sukupuolta (lukuun ottamatta tietty joitain poikkeuksia).

Vierailija
4/9 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ei sitä halua kertoa, koska UÄ on suuntaa antava, eikä se aina ole 100% varma. Tulee vanhemmille turhautunut tunne jos ultran " arvaus" ei pitänytkään paikkaansa. Kertomisessa on paikka, ja henkilö kohtaisia tapauksia.

Vierailija
5/9 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä 4D-ultrassa lääkäri veikkasi jo rv13 poikaa, sanoi kuitenkin että näin aikaisilla viikoilla ei ole mitenkään varmaa, mutta voi huvikseen pyynnöstäni veikata... Tyttöjen ja poikien häpyluun asento on vähän erilainen, toisilla pystympi. Tällä perusteella arvoi pojaksi.

Reilun viikon päästä ollaan menossa samalle lääkärille 4D-rakenneultraan, ja katsotaan veikkaako yhä poikaa vai näyttääkö nyt erilaiselta :-)

Vierailija
6/9 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ensimmäisessä ultrassa rv:llä 12 ja lääkärini oli kylmä ja epäkohtelias. KAtsoi vain että siellähän se on ja siinä se. Kesto oli varmaan 1-2min.

Onko rakenne ultra rv:llä 19-22? seuraava ultra minulla on rvllä 20+6. mitä tuolla rakenneultrassa tapahtuu?

anteeksi kyselyni mutta selvästikkin odottelen esikoista....;)

Vierailija
7/9 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkastellaan mm. sydämen, selkarangan, aivojen, suoliston jne. rakenteita, että ovat normaalit ja normaalin kokoiset. Lasta mittaillaan ympärysmittaa (pään ja vartalon) sekä luiden pituuksia (reisiluu yms) sekä pää-peppumitta. Näistä lääkäri osaa sitten melko hyvin kertoa, onko lapsi kehittymässä normaalisti.

Minulla on kylläkin molemmissa raskauksissani tehty samat mittaukset jo aikaisemmissakin ultrissa, mutta rakenneultrassa eritysen tarkkaan ja silloin lapsi on sen ikäinen, että parhaiten näkyy.

Tosi harmi, jos sinulla on ollut tyly ja ylimalkainen ultraaja. Toivottavasti saat paremman kokemuksen seuraavassa. Jos asut/käyt pääkaupunkiseudulla, niin kokeilepa Femedan tai Felicitaksen 4D-ultria. Tosi kokeneet lääkärit, jotka tutkivat tarkkaan ja selittävät sinulle näkemänsä/mittaamansa koko ajan. Lisäksi saat koko tutkimuksen poltettuna DVD:lle mukaasi ja kotiin katseltavaksi (ainakin Femedassa).

Vierailija
8/9 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakenneultrassa (rv 20 tienoilla) taas on paremmat mahdollisuudet. Vauva voi olla aina sellaisessa asennossa, ettei sopivaa kuvaustasoa saa otettua (ainakaan 2D-ultrassa).

Meilläpäin lääkärit ovat aina katsoneet sukupuolota, jos on pyydetty, joskus jopa kysyneet halutaanko katsoa sitä aluetta... Mutta eivät ole suostuneet arvailemaan mitään, jos näkymät ovat olleet epäselvät ja muulloinkin aina muistuttaneet, että ultra-arvio on aina arvio, ei 100% totuus. kuulemma silloin, jos näkee pojan pissaavan, ollaan hyvin lähellä varmuutta ;).

Vierailija
9/9 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jorvin rakenneultrassa ei näkynyt vaikka ystävällinen ultraaja sitä katsoikin ihan lopuksi. Oli sellainen kulma ettei voinut varmaksi sanoa ja napanuorakin meni vielä jalkojen välistä joten ei lähtenyt veikkaamaan. 4 d ultrassa 25+ viikolla Felicitaksessa näkyi selvästi kuulemma tyttönä ja sitä olen nyt uskonut ja haalinut tyttöjen vaatteita heti pienistä kokoluokista lähtien. Esikoinen on myös tyttö ja se selvisi sitten vasta synnytyksessä. Sykkeiden perusteella kyllä neuvolassa arvelivat tytöksi, olivat jatkuvasti 150-160 luokkaa. Nyt on välillä alhaisemmatkin 140+ mutta kait tuohon 4d:hen on uskottava :)

t: Typykkä 31+